Hengst, Merrie of Ruin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Merrie, Hengst of Ruin?

Merrie
35 (35%)
Hengst
20 (20%)
Ruin
44 (44%)

Totaal aantal stemmen: 99


Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 02:09

Maar dan bedoel ik trouwens wel de omgang met ze.
Als het gaat om wat ik het mooiste vind, dan is dat een hengst, die pik ik er meestal zo tussen uit door hun stoere voorkomen en idd hun manier van uit hun ogen kijken.


Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:22

Mij maakt het geen f*ck uit...
Als het beestje maar gezond is Lachen
Ik heb toevallig een ruin. Hij is lief, gezond ed... Dus dan ist goed. Heb geen fokambities, dan wat maakt het dan uit wat je hebt?!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

zippora
Berichten: 721
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:42

Hengst.

Heb vooral ervaring met ruinen/merries. Maar de paar hengsten die ik ken en bereden waren zonder uitzondering heel erg lief.

Heb er nu zelf een, en ja, je moet inderdaad altijd een stap vooruit denken, wat bij een ruin minder schijnt te zijn. Maar ik moet er niet aan denken dat ik hem moet laten castreren. Op de een of andere manier voel ik dat toch als het gedeeltelijk vernietigen van zijn persoonlijkheid.
Maar dat is vast een rare gedachtekronkel van mij.
Dus ik hoop dat hij lief en hanteerbaar blijft (hij moet nog opgroeien).

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:19

Ik heb overal ervaring mee. En ga toch voor een hengst. Soms niet echt handig ivm mensen die in de stres schieten als je het over een hengst heb. Maar ze hebben imo het fijnste karakter(al zijn er genoeg super ruintjes en merries hoor Lachen ).

Ik ben erg blij met m'n super hengstje met een super karakter Lachen .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:17

hengst

ik vind dat hengsten over het algemeen toch een lekkerder pittig karakter hebben. o.a. 1 van mijn verzorgshetten Bloos! nou wat ik daar allemaal wel niet heeft meegemaakt. omdat hij zo is gepest is door kinderen trapt hij graag naar andere maar het is mijn liefste boy Ach gut Lovers Schijnheilig met de kar is hij ook altijd zo'n lekker pittig ventje. en met de shetlanddag 1e geworden met een turbo snelle snelheid Bloos! Haha!. hengsten zijn anders

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'

Farjen

Berichten: 7962
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:52

Heb alledrie de geslachten al gereden en al mn lievelingspaarden op maneges waren merries Tong uitsteken

De hengst die ik gereden heb, was zeer fijn in dresuur, maar springen of wandelen kun je vergeten..

Mijn voorkeur gaat dus naar merries, ik zelf een merrie terwijl ik eigelijk een ruin wou Pling
Had allerlei ruinen gereden, maar toen kroop ik op Camble en was ik verkocht.
Camble zal nooit bokken of van die toestanden, alleen kan ze heel koppig zijn. Ze legt bijna altijd haar oren plat, wilt niet dat je aan haar hoofd komt of ze echt aan haar hangt.

Zodra je haar kuist of masseert kan ze zo genieten, dan knabbelt ze me terug. Het heeft een tijd geduurd (lees 5 maand) maar nu kunnen we echt heerlijk van elkaar genieten.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:58

Merrie. Kan ik gewoon het beste mee opschieten. Weet ook niet waarom eigenlijk...

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:11

ruinen!
allereerst is mijn paard een ruin. maar dat was echt toevallig zo.
ik vind merries zo vervelend als ze hengstig zijn. ik vind dat er zo vies uitzien! ik weet niet waarom, opzich is het heel natuurlijk, maar ik vind het geen fijn gezicht.

Ikke ---> Lovers <--- Robin

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:27

ik heb nu een ruin, maar zou net zo lief een merrie willen. Dat maakt me echt niets uit. Als het maakt niet zon zeikmerrie is. Boos! Want ik ben zelf een een zeikwijf en dan gaat het zeker weten fout. Haha! Hengsten vind ik leuk voor naar te kijken maar zou er zelf geen willen hebben. Heb dan toch het idee dat je altijd op je hoede moet zijn... :/

Silmo
Berichten: 45
Geregistreerd: 28-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:08

ik stem persoonlijk opruin maar
ik heb een merrie maar die hebben zo hun trekjes Haha!
ik vind het met een ruin fijner om te werken Bloos
en ik heb niet zoveel ervaring met hengsten maar ze zijn wel altijd lief

~*~*~..Een goede buur, is het halve proefwerk!..~*~*~

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:18

Ruinen, die zijn gewoonlijk wat makkelijker in de omgang! Hengsten vind ik wat te heftig (zeker op concours). en merries, ja die zijn gewoon vaker lastig, net als vrouwen. Ik kan beter met mannen overweg.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Niwla en 58 bezoekers