Bucas dekens huren (Cliqclaq)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Bucas dekens huren (Cliqclaq)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 22:57

Hoihoi,

Zijn er mensen die ervaring hebben met het huren van Bucas dekens via Cliqclaq?

Voor wie het niet kent, en die kans is groot denk ik, als ik hun facebookpagina zie!; Je kunt kiezen tussen de Irish turnout extra, power turnout light, smartex rain, smartex medium of smartex extra. Je betaald tussen de 7,95 en 10,99, verschilt per deken.
Je huurt de deken 3 jaar en na die tijd is de deken van jou. Je mag de deken 3 keer laten wassen, impregneren en repareren, daarvoor word de deken gratis opgehaald en terug gebracht.

Aan de ene kant denk ik, het is wel een risico, je zult zien dat na een maand de deken in repen om je paard hangt.. Maargoed dat risico heb je ook als je hem gewoon in de winkel koopt.
En mijn pony heeft normaal gewoon EJ dekens, die al jaren mee gaan... Zitten soms kleine gaatjes in, maar verder....

Het idee van een 10tje per maand betalen en dan het onderhoud er al bij in, vind ik wel interessant. Je kunt het pakket ook gewoon in 1 keer betalen.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Bucas dekens huren (Cliqclaq)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:00

Ik kwam het toevallig ook tegen. Vind het heel interessant. De deken die ik graag zou willen maar nu niet kan financieren staat er ook bij

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:01

Ik zag het ook langskomen, zag dat het premium pakket bijna 25 euro per maand kost. :P

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Bucas dekens huren (Cliqclaq)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:02

Ja maar daarvoor heb je 3 dekens en onderhoud

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:02

Jeetje wat een geld zeg.
No way!

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 23:04

Idd, voor 25 euro heb je wel een winterdeken, onderdeken of cooler en een vliegendeken. Bij elkaar een behoorlijk bedrag aan dekens en dan ook nog met onderhoud.

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bucas dekens huren (Cliqclaq)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:12

Zitten behoorlijk wat 'gaten' in het systeem volgens mij.. ik denk niet dat het echt wat wordt!

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:13

Geen ervaring mee.

Lijkt mij ook niks. Ik spaar wel voor mijn dekens.
Ik heb meerdere outdoordekens per paard (de een staat 24/7 buiten, dan is het fijn als er eens een volledig droge op kan, de ander is nogal een smeerkees, die rolt graag in de modder, dus dan wissel ik ook graag om te laten drogen), als me dat per paard 30 euro per maand moet kosten?? En je betaalt vast ook gewoon door in de zomer als je paard de deken niet draagt. Zo kom je ook niet aan sparen voor nieuwe dekens toe. Dan ben je na 3 jaar per paard ruim meer dan 1000 euro kwijt aan dekens :wow:

Nee hoor, ik koop ze gewoon zelf, zoek wel naar leuke kortingsacties.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 04-11-17 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:19

574,20 voor een power turnout light met liner.... ehm... daar kun je er wel 2 sets van kopen.
10,- per maand voor 3 jaar maakt ook 360,- daar kun je best een Bucas van kopen. Ben benieuwd hoeveel klanten ze krijgen. Ik vindt het veel te duur.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bucas dekens huren (Cliqclaq)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:21

Ik had het ook uitgerekend. Wat een geld. :')
Ik spaar lekker voor mijn Bucas en Horseware dekens.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:25

Had het ook gezien, leuk als je paard geen sloper is, en niet een enorme smeerkees. Anders red je het niet met die weinige servicebeurtjes. Daarbij inderdaad als je het omrekent enorm duur. Dan ga ik liever voor of een goedkopere deken, ofwel gewoon even doorsparen voor een goede degelijke deken.

Overigens, meneer heeft hier ook al tot 2x een bucas gesloopt. Deken zelf heel, maar stiksels zijn een zwakker punt bij deze dekens. Gelukkig beide keren kunnen repareren.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:30

Amai, dat is best duur! Oke, je hoeft niet in 1 keer het volledige bedrag ophoesten maar op't einde van de rit ben je veel geld kwijt. Dan kijk ik ook liever uit naar een leuke aanbieding.

PS: ze staan nog niet op Bokt markt maar ik heb 2 Bucas die ik ga verkopen, een smartex medium en een power turnout extra

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Bucas dekens huren (Cliqclaq)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:38

Het is ook geen huur, want huur kun je opzeggen.
Het is koop op afbetaling.

Als je de deken na een jaar niet meer nodig hebt kun je hem niet terug brengen.
Je bent verplicht het complete bedrag voor de deken(s) te betalen.

Ook leuk als na 1 seizoen je paard uit z'n deken is gegroeid.
En als die kapot gaat en niet meer te redden is mag je een heel nieuwe deken kopen (ineens) en dan loopt daarna je maandbedrag gewoon door...

Je betaalt dus hoe dan ook veel te veel voor zo'n deken.

affy2000
Berichten: 129
Geregistreerd: 09-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 01:35

Lukasje schreef:
Amai, dat is best duur! Oke, je hoeft niet in 1 keer het volledige bedrag ophoesten maar op't einde van de rit ben je veel geld kwijt. Dan kijk ik ook liever uit naar een leuke aanbieding.

PS: ze staan nog niet op Bokt markt maar ik heb 2 Bucas die ik ga verkopen, een smartex medium en een power turnout extra


Welke maat?

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Bucas dekens huren (Cliqclaq)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:29

Ik vind het goed bedacht, maar ga het zeker niet doen.
Stel dat je je paard verkoopt, hij gaat dood, oid.
Je huur blijft wel doorlopen.
De kleine reparaties worden dan wel gemaakt, maar grote reparaties moet je gewoon betalen.
En er zijn in het jaar genoeg wasserijen die aanbiedingen hebben, om dekens te wassen.

Dakotha_
Berichten: 122
Geregistreerd: 11-05-11

Re: Bucas dekens huren (Cliqclaq)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:35

Tis even een uitgave zo’n bucas turnout light.. maar mijn enorme slopert heeft hem al 3 jaar heel gelaten. Zo’n abonnement vorm is omgerekend best duur..

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:43

affy2000 schreef:
Lukasje schreef:
Amai, dat is best duur! Oke, je hoeft niet in 1 keer het volledige bedrag ophoesten maar op't einde van de rit ben je veel geld kwijt. Dan kijk ik ook liever uit naar een leuke aanbieding.

PS: ze staan nog niet op Bokt markt maar ik heb 2 Bucas die ik ga verkopen, een smartex medium en een power turnout extra


Welke maat?


Je hebt een pb!

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:13

Dit systeem zal ik ook nooit doen, je betaald uiteindelijk veel meer.

Wat mij wel een fijn systeem lijkt is dat je een maand lang een deken kan testen voor een bepaald bedrag om te kijken of de deken echt aan je eisen voldoet. Dus trekt de deken niet, goed waterdicht en ademend, geen schuurpleken, hufterproof enz... En daarna de deken in 1x afbetalen. En bij niet aan de eisen voldoen een andere deken testen.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:16

nina82 schreef:
Dit systeem zal ik ook nooit doen, je betaald uiteindelijk veel meer.

Wat mij wel een fijn systeem lijkt is dat je een maand lang een deken kan testen voor een bepaald bedrag om te kijken of de deken echt aan je eisen voldoet. Dus trekt de deken niet, goed waterdicht en ademend, geen schuurpleken, hufterproof enz... En daarna de deken in 1x afbetalen. En bij niet aan de eisen voldoen een andere deken testen.

En als 'ie niet past krijgt de ruitershop na een maand een vieze onverkoopbare deken retour. Ook geen goede situatie.

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:18

upendo schreef:
nina82 schreef:
Dit systeem zal ik ook nooit doen, je betaald uiteindelijk veel meer.

Wat mij wel een fijn systeem lijkt is dat je een maand lang een deken kan testen voor een bepaald bedrag om te kijken of de deken echt aan je eisen voldoet. Dus trekt de deken niet, goed waterdicht en ademend, geen schuurpleken, hufterproof enz... En daarna de deken in 1x afbetalen. En bij niet aan de eisen voldoen een andere deken testen.

En als 'ie niet past krijgt de ruitershop na een maand een vieze onverkoopbare deken retour. Ook geen goede situatie.


Is ook maar een idee he ;)

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:24

upendo schreef:
nina82 schreef:
Dit systeem zal ik ook nooit doen, je betaald uiteindelijk veel meer.

Wat mij wel een fijn systeem lijkt is dat je een maand lang een deken kan testen voor een bepaald bedrag om te kijken of de deken echt aan je eisen voldoet. Dus trekt de deken niet, goed waterdicht en ademend, geen schuurpleken, hufterproof enz... En daarna de deken in 1x afbetalen. En bij niet aan de eisen voldoen een andere deken testen.

En als 'ie niet past krijgt de ruitershop na een maand een vieze onverkoopbare deken retour. Ook geen goede situatie.


Dat is zo. Met wat aanpassingen zou het idee volgens mij wel werken: een week/maand een deken kunnen huren (die niet nieuw is) zodat je hem echt even goed kunt testen (en daarna evt. met wat korting een nieuwe bij hetzelfde adres kunnen bestellen). Voorkomt miskopen en is voor velen wel de investering waard denk ik.

Maar zo'n leasekoop als in de OP is echt heel dom. Doe maar gewoon niet.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bucas dekens huren (Cliqclaq)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:27

Dat levert voor de ruitershop alleen maar kosten op: elke keer na testen deken laten reinigen, dekens beschikbaar stellen, korting geven op nieuwe dekens..

Ik denk dat de enige goede optie is om zelf een deken (al dan niet tweedehands) aan te schaffen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:36

upendo schreef:
Dat levert voor de ruitershop alleen maar kosten op: elke keer na testen deken laten reinigen, dekens beschikbaar stellen, korting geven op nieuwe dekens..

Ik denk dat de enige goede optie is om zelf een deken (al dan niet tweedehands) aan te schaffen.

Nou nee, dat levert niet 'alleen maar kosten' op. Huren houdt in dat het niet om gratis gebruik gaat, dan had ik het wel 'lenen' genoemd, dus het levert ook huur=geld op (áls er klanten voor zijn). Of iemand daar zin in heeft en er wat in ziet is een tweede, maar 'alleen maar kosten' klopt niet.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Bucas dekens huren (Cliqclaq)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:57

Als je dat geld per maand zelf opzij legt heb je het zo bijelkaar, zou zulke dingen echt niet gaan huren..

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Bucas dekens huren (Cliqclaq)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:00

Bij dominick kun je dekens huren voor een x aantal maanden en dus proberen.
Dat lijkt me beter dan koop of afbetaling.