sloot water .. ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beterpaard

Berichten: 35
Geregistreerd: 12-10-17
Woonplaats: Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:27


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:45


_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:19

Huh herkende je die kip na een jaar nog? Zal er niet lekker uitgezien hebben..

Ontopic:
Onze paarden hebben driekwart jaar enkel slootwater gehad. Redelijk helder water waar veel beestjes in leefden en ook veel planten in zaten. Alle dieren drinken hier in deze omgeving in de zomer uit de sloten en op onze weide hebben tientallen jaren paarden gestaan die ook alleen slootwater kregen.
Daarom durfden wij het wel aan, maar 100% veilig is het nooit natuurlijk.
Nu hebben we 2 1000 liter vaten neergezet en dakgoten geplaatst aan de schuilstal die aansluiten op de vaten.
Of het voldoende gaat zijn gaan we merken, maar het scheelt al een hoop iig.
Ook kan ik nu gewoon wondjes schoon spoelen of dikke benen afspuiten. Mis je toch wel als dat niet kan.

Heb je een (schuil)stal op het weiland?

jojo1000

Berichten: 173
Geregistreerd: 08-10-10
Woonplaats: hoogkerk groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 22:55

Nirvana_ schreef:
Ipv emmers heb je ook waterzakken... Maar als ik zie hoeveel paarden drinken is dat alsnog niet bepaald leuk. Zowel vullen als vervoeren is geen pretje.
Toch zou ik mijn paarden in ieder geval schoon water aan willen bieden. Geen buren dichtbij het landje waar je staat, dat je met 2 waterzakken en een kruiwagen op en neer kan?

nog niet eens bij nagedacht hahaha ! ja we hebben wel buren :P
tnx ! zal ze even vragen

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: sloot water .. ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:03

wij hebben ook geen stromend water dus hebben wij voor 100 euro een watertank van 1000 liter aangeschaft, die rond is en vast ligt op een aanhangonderstel....
1x per week nemen we hem mee naar huis, vullen hem en zetten hem weer terug.

Water is nooit ouder dan 1 week dus altijd goed vers.
Die tanks staan zeer regelmatig op marktplaats te koop voor weinig.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: sloot water .. ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:19

Mijn pont heeft jaren slootwater gedronken en is inmiddels hoogbejaard en fit. Niet dat dat enige garantie geeft...

Vooral in de zomer is het uitkijken voor botulisme en blauwalg. De gemeente waar ze stond liet dode watervogels onderzoeken en deed melding als er botulisme opdook. Dat maakte het voor mij al veiliger, omdat ik wist wanneer ik voor ander water moest zorgen. Dagelijks waterbakken controleren is natuurlijk sowieso een must.
Nu krijgt ze na jaren kraanwater regenwater, wat haar betreft is alles lekkerder dan kraanwater.