Galloping Goop, ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:08

Hier ook binnen!

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022


suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:38

Hier ook binnen idd! Leuk precies op Mn verjaardag. Even kijken of ik morgen of zondag tijd heb om het te gebruiken.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1


Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:31

Hier ook binnen, maar kan pas ergens in Januari uittesten. Kan ik mooi voordeel hebben van al jullie ervaringen over hoe het beste te gebruiken, inweekduur, 'oppassen voor', koud vs warm water, etc.

"Hey, I saw that..."
~ Karma

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:44

Hier nog geen postbode gezien. -O-

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

NRJ

Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:40

Ook ik heb het binnen :D Ze waren gister al aan de deur geweest, maar ik was niet thuis :=
Eens kijken wanneer ik het kan uitproberen. Zal waarschijnlijk pas in het weekend worden.

♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 20-01-24

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:43

ooooh ik verwacht foto's mensen! :D

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:55

Ik ben jaloers op jullie, vandaag weer geen pakketje ontvangen. -O-
Dus nu maar contact opgenomen om te kijken of er ergens iets mis is gegaan. :)

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:51

FatCat schreef:
ooooh ik verwacht foto's mensen! :D

Dit is de enige reden waarom ik dit topic volg :D :o

Dakota F12+1 / L1+4

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:49

Laatste foto is niet zo goed.
Krijg hem normaal niet heel erg schoon.

Heb met koud water gewassen enzo. Ik had de degreaser meer van moeten insmeren. Of nog eens moeten doen. Maar lang geleden dat zn staart zo schoon is geweest. Ga het van het weekend nog eens doen.

Voor
Afbeelding

Na degreaser
Afbeelding

Na degreaser, shampoo, conditioner
Afbeelding

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:20

Yentaah schreef:
FatCat schreef:
ooooh ik verwacht foto's mensen! :D

Dit is de enige reden waarom ik dit topic volg :D :o


Ik ook :')

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:32

Nou als het goed is, komt mijn pakket morgen of overmorgen.
Heeft bij DHL 1 of 2 dagen vertraging opgelopen.
Ze gaan nog even informeren wat er aan de hand is.
Maar hopelijk heb ik het dan toch voor het weekend binnen.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:37

suikermeisje schreef:
Laatste foto is niet zo goed.
Krijg hem normaal niet heel erg schoon.

Heb met koud water gewassen enzo. Ik had de degreaser meer van moeten insmeren. Of nog eens moeten doen. Maar lang geleden dat zn staart zo schoon is geweest. Ga het van het weekend nog eens doen.

Voor
[ [url=m/Qu6p1j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na degreaser
[ [url=m/sqbnuV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na degreaser, shampoo, conditioner
[ [url=m/NfNC5B.jpg]Afbeelding[/url] ]


Om heel eerlijk te zijn vind ik het tegenvallen. Mijn ruin maakt een nog grotere troep van zn staart en krijg ik met de cowboy magic witter....

Wees altijd wie je bent, want jij bent degene die jou als geen ander kent! ;)
[o]

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:54

MiniMaxi schreef:
suikermeisje schreef:
Laatste foto is niet zo goed.
Krijg hem normaal niet heel erg schoon.

Heb met koud water gewassen enzo. Ik had de degreaser meer van moeten insmeren. Of nog eens moeten doen. Maar lang geleden dat zn staart zo schoon is geweest. Ga het van het weekend nog eens doen.

Voor
[ [url=m/Qu6p1j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na degreaser
[ [url=m/sqbnuV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na degreaser, shampoo, conditioner
[ [url=m/NfNC5B.jpg]Afbeelding[/url] ]


Om heel eerlijk te zijn vind ik het tegenvallen. Mijn ruin maakt een nog grotere troep van zn staart en krijg ik met de cowboy magic witter....


Bij die van mij is ie sowieso altijd al geel. Met cowboy magic moet ik hem voor dit resultaat 4x wassen achter elkaar. Daarnaast had ik hem nu al denk ik ruim 1,5 maand niet gewassen.
Ik ga het van het weekend nog eens doen. Die degreaser gaf wel het grootste verschil. In het vervolg zou ik alleen die aanschaffen.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:19

Ik ben benieuwd of het gele er dan meer uitgetrokken is. Want dat is het probleem wat ik altijd heb, die vieze gele gloed. Idd hoe vaak je het ook was hij blijft geel... Maar als dat er met dit spul ook niet uittrekt is het voor mij persoonlijk geen toevoeging. Maar ik ben benieuwd naar de verdere ervaringen :)

Wees altijd wie je bent, want jij bent degene die jou als geen ander kent! ;)
[o]

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:53

Daar heb ik het ook voor gekocht. Ik hoop dat ik het morgen of komend weekend kan testen.. Wordt vervolgd!

Linde-Levana van 't Witteveen v. Alfred van Braakzicht *Z1+6

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:53

Hier inmiddels ook een tinker die een uitdaging wordt, binnenkort ook maar wat bestellen, ik ben benieuwd
Grijsschimmels hebben toch vaak dat bruin gelige in de staart, wat je ook wast.
Waterstofperoxide bleek wel goed maar dat moet je niet te vaak gebruiken.

Is er ergens ook een ingredientenlijst te vinden, ik ben nl voor bepaalde bestanddelen in veel shampoos allergisch.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:56

Ik ga van het weekend de staart eens wassen

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Anoniem

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:33

Tegenvaller :
- de pompflesjes zijn van zulke slechte kwaliteit dat ze echt niet werken. flesjes uit elkaar gehaald blijkt overal het slangetje wat de boel omhoog moet krijgen compleet dubbelgevouwen en afgekneld. Ik heb ze allemaal afgeknipt , maar het resultaat van het pompem valt nog steeds tegen
- Ik heb degreaser en shampoo en conditioner gebruikt. Geen spectaculaire resultaten. Ik heb het idee dat het heel iets beter werkt dan een gewonen shampoo, maar dat kan ook zijn omdat ik het hoop.
- de degreaser ruikte erg sterk. beetje dat het op je ogen slaat ( shampoo en conditioner zijn prima )

Alles met warm water gedaan

Ik moet het nog eens een tweede keer gebruiken voor een definitief oordeel

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:08

Ik heb ook eindelijk mijn pakket ontvangen en weet denk ik ook waarom het vertraging op heeft gelopen.
De pot de-greaser is kapot gegaan dus alles zit onder. :=

Ben benieuwd hoe ze dit op gaan lossen.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:10

Mijn eerste oordeel:
- Onprofessionele sticker op verpakking (lijkt zelf geprint en bijna niet leesbaar door heeeele kleine lettertjes. En ook de flyers die erbij zaten vond ik wat amateuristisch geprint/samengesteld. Stonden ook (tekst)fouten in.
- Vind het spul niet echt stinken/sterk ruiken (maar ik ben nu ook verkouden, dus dit onderdeel mag niet te zwaar meetellen ;-) ) .
- De-greaser toepassen werkt prima. Lekkere klodder op de huid insmeren en paar klodders in de staart. Wordt een glad geheel.
- Na inwerken met warm water en stevige borstel nog gerost, maar gelige gloed bleef ik helaas zien. Mijn schimmel hou ik over het algemeen heel schoon. Staart was ik vaak 1 a 2x per week met Yellow Out van CM. Benen idem + hou ik altijd kort opgeschoren. Maar de gele plekken op zijn hakken + in zijn staart zijn voor mijn gevoel nog net zo geel als daarvoor (helaas |( ) .

Overall: ga het wel nog paar keer proberen. Mogelijk dat meer gebruiken wel ander effect heeft. En anders gebruik ik het in ieder geval tot de pot op is. Het aanbrengen is heel eenvoudig en het is minder geknoei.

» Never give up on the things that make you smile..

Anoniem

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:25

@fredt . ik heb het idee dat ze alles zelf van hele grote naar kleinere verpakkingen om hebben gepakt.
De flesjes zijn echt van zulke slechte kwaliteit ( en als pompflesje dus niet bruikbaar)

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:49

Mijn probleem is netjes opgelost ik krijg een nieuw emmertje toegestuurd! *\o/*

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

guppekop

Berichten: 1963
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:25

suikermeisje schreef:
Laatste foto is niet zo goed.
Krijg hem normaal niet heel erg schoon.
Heb met koud water gewassen enzo. Ik had de degreaser meer van moeten insmeren. Of nog eens moeten doen. Maar lang geleden dat zn staart zo schoon is geweest. Ga het van het weekend nog eens doen.

Hoihoi
Het zou beter werken als je tussen het inbrengen en uitsoppen in, het nat maakt met warm water.
Dus eerst inbrengen, 10 minuten wachten, iets warm water toevoegen, weer 10 minuten wachten, en uitspoelen
MariekeB schreef:
Tegenvaller :
- de pompflesjes zijn van zulke slechte kwaliteit dat ze echt niet werken. flesjes uit elkaar gehaald blijkt overal het slangetje wat de boel omhoog moet krijgen compleet dubbelgevouwen en afgekneld. Ik heb ze allemaal afgeknipt , maar het resultaat van het pompem valt nog steeds tegen
- Ik heb degreaser en shampoo en conditioner gebruikt. Geen spectaculaire resultaten. Ik heb het idee dat het heel iets beter werkt dan een gewonen shampoo, maar dat kan ook zijn omdat ik het hoop.
- de degreaser ruikte erg sterk. beetje dat het op je ogen slaat ( shampoo en conditioner zijn prima )
Alles met warm water gedaan
Ik moet het nog eens een tweede keer gebruiken voor een definitief oordeel

Hoihoi
Dit was onze eerste lading, er zijn inderdaad dingen die beter kunnen, maar dat zijn dingen waar we vanzelf nog tegenaan gaan lopen, en dan ook weer op gaan lossen :)
Je bent de eerste die ik hoor over de pompjes, dat ga ik nog even nakijken, wij waren daar zelf erg tevreden over. Als dat inderdaad niet handig is, dan zetten we er een andere dop op.


Fredt schreef:
Mijn eerste oordeel:
- Onprofessionele sticker op verpakking (lijkt zelf geprint en bijna niet leesbaar door heeeele kleine lettertjes. En ook de flyers die erbij zaten vond ik wat amateuristisch geprint/samengesteld. Stonden ook (tekst)fouten in.
- Vind het spul niet echt stinken/sterk ruiken (maar ik ben nu ook verkouden, dus dit onderdeel mag niet te zwaar meetellen ;-) ) .
- De-greaser toepassen werkt prima. Lekkere klodder op de huid insmeren en paar klodders in de staart. Wordt een glad geheel.
- Na inwerken met warm water en stevige borstel nog gerost, maar gelige gloed bleef ik helaas zien. Mijn schimmel hou ik over het algemeen heel schoon. Staart was ik vaak 1 a 2x per week met Yellow Out van CM. Benen idem + hou ik altijd kort opgeschoren. Maar de gele plekken op zijn hakken + in zijn staart zijn voor mijn gevoel nog net zo geel als daarvoor (helaas |( ) .
Overall: ga het wel nog paar keer proberen. Mogelijk dat meer gebruiken wel ander effect heeft. En anders gebruik ik het in ieder geval tot de pot op is. Het aanbrengen is heel eenvoudig en het is minder geknoei.


Hoihoi,
De stickers hebben we inderdaad zelf uitgeprint en deze kan inderdaad wat groter.
De flyers heb ik zelf gemaakt en had taalkundig beter in elkaar gekund. Wilde graag alle pakjes zo snel mogelijk de deur uit en het nalezen is er bij ingeschoten.

MariekeB schreef:
@fredt . ik heb het idee dat ze alles zelf van hele grote naar kleinere verpakkingen om hebben gepakt.
De flesjes zijn echt van zulke slechte kwaliteit ( en als pompflesje dus niet bruikbaar)

Ja ook dat klopt. Wij krijgen alleen de grote 3,8 liter flessen en de 11 kilo emmer binnen. Maar wij denken dat dat voor een hoop mensen gelijk heel prijzig is, vandaar de keuze voor kleinere flesjes

Renske_W schreef:
Mijn probleem is netjes opgelost ik krijg een nieuw emmertje toegestuurd! *\o/*

Leuk om te horen! Dat is ons doel, alle problemen netjes op te lossen.

Funky Fedora Z2 - Maddy Z1 - Meaghan M1 - Amor M1 - Honey Rose B - Macklemore B
Rest in peace: L'Espoir Z1 | Pensioenadas: Murphy M1 - Troy M1

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:25

Vandaag ben ik ook aan de slag geweest met de staart . Decreaser was makkelijk te verdelen. Had wel veel nodig om de hele staart in te smeren. Potje van 500 gram is er bijna doorheen,moet wel zeggen dat hij best een volle staart heeft en dat ik ook heel royaal ben geweest. Resultaat mag er ook zeker wezen. Daarna de shampoo gebruikt, ook echt wel nodig om de decreaser er goed uit te krijgen. Verder geen verschil in de staart gemerkt. Daarna de conditioner, staart werd echt zacht en shiny. Ook daarna goed doorkwambaar. Conditioner was wel weer lastig uitspoelen. De pompjes waren inderdaad te lang, waardoor er niks uitkwam, maar ik ben sowieso geen fan van pompjes. Wil lekker meteen een hand volgooien. Pompjes duren te lang. Resultaat mocht er dus wezen. Hier voor.

Afbeelding

Afbeelding
Vooral bij de staartwortel bleef het altijd heel vettig en vies. Op de foto's niet heel goed zichtbaar.
Nu after. De staart was nog nat, dus dan lijkt hij vaak nog geler dan hij droog zal zijn.

Afbeelding

Afbeelding
En hier nog een van de puntjes.

Afbeelding

Goed gelukt dus, weet alleen niet of het voor herhaling vatbaar is. Je gaat heel snel door alles heen en ik was in totaal een uur bezig geweest, waar ik normaal binnen een kwartier al klaar ben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers