Galloping Goop, ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:03

Ik kom ook eens kijken hier, twijfel nog. Ben tot nu toe tevreden met mijn cm spulletjes. Moet wel zeggen dat ik soms schrik hoe vies men een paard laat worden hier. Heb zelf donkere schimmel met lichte staart. Staat in uitloopstal en heb verder behalve koud water tuinslang geen faciliteiten op stal, staart hou ik bij door waterkoker te gebruiken en elke week zo de staart met warm water te kunnen wassen, als je het zo bijhoud, is zelfs een schimmel die altijd buiten staat netjes te houden :j


Whitepanther

Berichten: 1518
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:24

farahdiba46 schreef:
Ik kom ook eens kijken hier, twijfel nog. Ben tot nu toe tevreden met mijn cm spulletjes. Moet wel zeggen dat ik soms schrik hoe vies men een paard laat worden hier. Heb zelf donkere schimmel met lichte staart. Staat in uitloopstal en heb verder behalve koud water tuinslang geen faciliteiten op stal, staart hou ik bij door waterkoker te gebruiken en elke week zo de staart met warm water te kunnen wassen, als je het zo bijhoud, is zelfs een schimmel die altijd buiten staat netjes te houden :j


Mijn pony heeft er een schurft hekel aan om gewassen te worden, dus ja ik 'laat' het vies worden. Hem interesseert t niet of ie wit of zwart is. Dus t wassen beperken we gewoon tot afentoe, Geen zin om hem daarmee lastig te vallen elke week

Maloy (Gio x Anke) 6 jaar saampjes :D
Raven FM (Gio x Byoko) 3 jaar saampjes!!
Fjunicorn Meadow fjorden fokkerij 3 veulens in 2023

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 01:59

Tja, mijn (jonge) paard vond het ook vreselijk, net als de hoefsmid. Ik vind het bij de opvoeding horen dat een smid zijn werk goed en veilig kan doen, net zoals ik normaal een wasbeurt zou moeten kunnen geven. Even tijd voor vrijmaken, veel herhalen en veel belonen en tadaaa een relaxed braaf paard wat keurig stil staat :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 03:49

K heb een bonte met veel wit en sta pas 2jr op een stal met een wasplaats met warm water dus de afgelopen 15jr heb ik hem alleen gewassen als het mooi weer was

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

horsii

Berichten: 7591
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 03:54

Bij ons werd de stal eigenaar nogal pissig vandaar dat onze hafs zo vies waren
Moesten namelijk op gras wassen wat een natte zooi wordt.
Nu sinds vandaag op de nieuwe stal een wasplaats dus nu kunnen we t bijhouden

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Whitepanther

Berichten: 1518
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:34

farahdiba46 schreef:
Tja, mijn (jonge) paard vond het ook vreselijk, net als de hoefsmid. Ik vind het bij de opvoeding horen dat een smid zijn werk goed en veilig kan doen, net zoals ik normaal een wasbeurt zou moeten kunnen geven. Even tijd voor vrijmaken, veel herhalen en veel belonen en tadaaa een relaxed braaf paard wat keurig stil staat :)


Nu insinueer je dat t aan de opvoeding ligt. Mijn pony is prima te wassen en braaf daarbij, maar hij vind t gewoon echt vreselijk. Net als dat ik t vreselijk vind om naar de tandarts te gaan. Doe ik ook 2x per jaar braaf, Maar meer hoeft van mij niet. En smid en wassen is nogal een verschil het een is nodig om de hoef gezond te houden het ander is alleen maar ijdelheid.

Maloy (Gio x Anke) 6 jaar saampjes :D
Raven FM (Gio x Byoko) 3 jaar saampjes!!
Fjunicorn Meadow fjorden fokkerij 3 veulens in 2023

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:24

Whitepanther schreef:
farahdiba46 schreef:
Ik kom ook eens kijken hier, twijfel nog. Ben tot nu toe tevreden met mijn cm spulletjes. Moet wel zeggen dat ik soms schrik hoe vies men een paard laat worden hier. Heb zelf donkere schimmel met lichte staart. Staat in uitloopstal en heb verder behalve koud water tuinslang geen faciliteiten op stal, staart hou ik bij door waterkoker te gebruiken en elke week zo de staart met warm water te kunnen wassen, als je het zo bijhoud, is zelfs een schimmel die altijd buiten staat netjes te houden :j


Mijn pony heeft er een schurft hekel aan om gewassen te worden, dus ja ik 'laat' het vies worden. Hem interesseert t niet of ie wit of zwart is. Dus t wassen beperken we gewoon tot afentoe, Geen zin om hem daarmee lastig te vallen elke week


Hier precies het zelfde.. doe mijn paard er echt geen plezier mee om iedere week te wassen. Waarom zou je dat moeten doen iedere week? Alleen voor jezelf? Of ga je veel op concour?

Ja ik heb 2 witte met ontzettend vieze staarten, maar zij hebben daar geen last van haha! Alleen ik :')


Ik ga galopping goop ook uit proberen!!

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:31

Het ligt er wat mij betreft heel erg aan, recreatieve pony's of hier bijv 1 met pensioen ja die ga ik niet bijhouden. De rest loopt wedstrijden en tsja zijn schimmels, dus die zal ik toch echt bij moeten houden anders groeit de gele gloed erin, dus minimaal 1x per 2 weken even de staart en beentjes snel wassen. Maar bijv de marathon pony hier die dus geen dressuur loopt heb ik zoiets word maar lekker vies, zie ik later wel weer. :')

Ik hoop het aankomende vrijdag uit te kunnen proberen. Was nu steeds te modderig ed om het eens goed te kunnen doen.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner
Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019 | Team Goud WK Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud WK Oirschot 2023

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:16

farahdiba46 schreef:
Ik kom ook eens kijken hier, twijfel nog. Ben tot nu toe tevreden met mijn cm spulletjes. Moet wel zeggen dat ik soms schrik hoe vies men een paard laat worden hier. Heb zelf donkere schimmel met lichte staart. Staat in uitloopstal en heb verder behalve koud water tuinslang geen faciliteiten op stal, staart hou ik bij door waterkoker te gebruiken en elke week zo de staart met warm water te kunnen wassen, als je het zo bijhoud, is zelfs een schimmel die altijd buiten staat netjes te houden :j


Ehhh…omdat me dat geen ene moer interesseert? Die van mij staan alleen in voorjaar/zomer/najaar onder een vliegendeken ivm zomereczeem+dazengebied, maar de rest van het jaar in hun blote kont. Maakt mijn paarden geen ene fluit uit of ze nou schoon of vies zijn.

Cemlys

Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:28

Mja hier een jonge (2 jarige tinker) maat wassen heeft weinig zin s winters. Nu heb ik het een keer gedaan omdat hij diarree gehad heeft en de staart echt smerig was, maar ik ga niet dagelijks zo n jong dier lopen wassen. Heeft weinig zin en buiten is het toch vies en nat.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:11

Ik heb ook geen zin om elke week die staart te wassen... als ik zou starten was t nog wat anders maar nee laat mijn schimmel maar lekker paard zijn en smerig worden.

Strooigoed

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:34

Vandaag mijn Haflinger ook weer mooi schoon gekregen, deze keer schuimde de degreaser dus heb denk ik vorige keer wat verkeerd gedaan.

Ik ben impressed na 1 keer wassen zie je gelijk dat de staart schoon is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:39

Pfoeh, wat zijn er mensen in de afweer. Ik hou de staart niet bij uit ijdelheid, ik vind het gewoon bij de verzorging horen. Een vieze zware natte modderstaart is echt niet fijn voor een paard hoor. Het trekt aan de ruggengraat door het gewicht en soepeltjes een vlieg wegzwaaien is er ook niet bij. Omhoog houden voor mesten lukt ook niet goed dan en tijdens het lopen "slaat" hij steeds tegen de achterbenen, die ook weer vies en nat worden daardoor.


Cemlys

Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:50

Scheelt dat we hier s winters geen vliegen hebben :Y)
Hij is hier nu ook weer niet zo zwaar vuil meer dat hij niet meer functioneert ;)

Afbeelding
Hier wel en toen hebben we hem wel netjes gesopt.
Tot dit
Afbeelding
Hij is nu niet helemaal wit meer maar niet zwaar of vies.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 09:16

Hebben jullie na de degreaser ook nog met shampoo gewassen? Of kun je na de degreaser meteen de conditioner inbrengen?

Strooigoed

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 09:55

Ik moet wel echt de shampoo gebruiken erna om het goed schoon te krijgen

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:00

Ah oké, en moet je de degreaser ook uitwassen met shampoo of zou je evt. Na de degreaser klaar kunnen zijn

Strooigoed

BusyMissy

Berichten: 975
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:28

Had het al enige tijd in huis, vandaag voor het eerst gebruikt. Ik heb alleen de degreaser (in emmertje) toegepast met warm water.

Afbeelding
Dit is de vóór foto. Paard heeft geen helemaal witte staart, zitten nog zwarte, bruine en crèmekleurige haren tussen.


Afbeelding
Na het wassen, hij was hier nog redelijk nat.


Afbeelding
Wat later op stal, staart was bijna droog.

Ik ben heel tevreden, je ziet tijdens het inwerken het vuil echt loskomen, staart wordt echt schoon terwijl je wacht. De witte haren zijn echt spierwit geworden. Hij heeft nooit mest in zijn staart, dus poepvlekken heeft hij niet, maar al het andere vuil gaat er dus goed uit met de degreaser.
Staart was hierna erg zacht heb hierna nog wat (gewone) antiklit erin gedaan in de hoop dat hij dan wat langer zo mooi blijft

Pluk de dag!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:31

Hahaha, jij gaat de komende tijd steeds omkijken 'he wat zie ik nu voor wits?'.

Mooi resultaat, ik ben totaal geen poetser, maar wellicht dat ik het van de zomer eens loslaat op m'n overwegend witte Tinker.
Die overigens wel een gezegend is met een zwarte staart.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:39

Ik heb m'n pony inmiddels een aantal keer gewassen met Galloping Goop en ik ben niet heel enthousiast.
Pony werd wel schoon maar niet spierwit. Gisteren heb ik hem gewassen met zilvershampoo en dat gaf duidelijk een beter resultaat dan de GG. Spierwitte beentjes.
De pompjes van de shampoo en conditioner werkten ook niet (ik heb het mini-pakket gekocht).

Zo wit als dat ik op Facebook voorbij zag komen, werd die van mij zeker niet helaas :(

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 15:48

Tarico schreef:
Ik heb m'n pony inmiddels een aantal keer gewassen met Galloping Goop en ik ben niet heel enthousiast.


Heb je het gebruikt met koud of warm water?
Zat in het minipakket ook de degreaser?

Heb het zelf nog niet gebruikt (shampoo & degreaer), maar volg hier nog voor tips en gebruikerservaringen zodat ik het misschien meteen "goed" kan doen.

"Hey, I saw that..."
~ Karma

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:06

Ik ben wel echt enthousiast, ga ook nieuwe bestellen als dit op is

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:07

Ik heb de degreaser gebruikt met warm water, maar krijg mijn haflinger ook echt niet zo wit als ze voorheen was.
Heb alles gedaan zoals het wordt aangegeven, maar mijn ervaring is dat galloping goop mestvlekken er niet uit krijgt.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 07:50

Ik heb het inmiddels ook paar x gebruikt, prima spul maar voor die van mij werkt cm of zilvershampoo net zo goed. Dus als het op is bestel ik geen nieuwe meer.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:57

Ik heb het inmiddels ook gebruikt. Ik ben zeker tevreden, je ziet inderdaad al het vuil loskomen, het ruikt lekker en je hebt inderdaad het idee dat het voedt en de haren voelen prettig aan. Vooral dit laatste is een reden voor mij om het wel vaker te gebruiken, ik krijg de staart altijd wel wit maar dan met groene zeep of iets dergelijks.

Enige minpuntje vind ik dat het in totaal wel veel tijd kost. even snel staartje wassen lukt natuurlijk niet, maar goed verder wel positief!

Strooigoed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yaffie en 89 bezoekers