Wassen

Moderators: Apple, Nicole288, Pistasche, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Barlo16

Wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-17 12:10

Hoiii

Ik heb binnenkort een fotoshoot met mijn paard.hij staat gewoon bij mij thuis

Heel leuk, maar hij staat elke dag in de wei en is nogal een varken.

Ik wil hem dus eigenlijk wassen voor de fotoshoot(12 november)

Kan dit zonder dat hij kou vat of kan ik beter wat anders doen?
Of hebben jullie andere tips?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Groetjes!!

xPearl

Re: Wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:12

Het liefste met warm water wassen, goede zweetdeken op en zorgen dat hij uit de wind kan staan, tot hij droog is.
Dat lijkt mij het beste :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:13

Ik heb gisteren mijn paard nog gewassen omdat dit medisch noodzakelijk was.
Met warm water gedaan en daarna met een dikke extra zweetdeken op stal gezet.

Maar als het niet medisch noodzakelijk is (dus voor een shoot) zou ik het niet doen.

Mocht het nog boven de 15 graden komen en zonnig zijn dan kan je wel wassen als hij daarna in de zon kan drogen.
Voor mij zijn dat de voorwaarden: minimaal 15 graden en goed zonnig.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:24

Als je geen mogelijkheid hebt om hem op stal te zetten, zou ik het niet doen!

Heb je die wel, dan kan je hem wassen met warm water en daarna een goeie zweetdeken op.

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

Barlo16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-17 12:35

xPearl schreef:
Het liefste met warm water wassen, goede zweetdeken op en zorgen dat hij uit de wind kan staan, tot hij droog is.

Okee warm water doe ik altijd wel of lauw! Maar dan zou ik hem wel gewoon kunnen wassen met koud weer?
Bedankt!!

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:38

Barlo16 schreef:
xPearl schreef:

Okee warm water doe ik altijd wel of lauw! Maar dan zou ik hem wel gewoon kunnen wassen met koud weer?
Bedankt!!

Ja, warm/lauw. Als t maar niet ijskoud water is.
En tja. Ik ben ook geen voorstander van vaak wassen (afspoelen is anders dan wassen). Maar soms 'moet' het even (voor concour bijv als je een wit paard hebt).
Maar je moet hem zeker op stal kunnen zetten! Het is wel belangrijk dat hij moet een goede zweetdeken uit de wind op kan drogen! Anders inderdaad niet doen..

Barlo16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-17 16:49

Dankjewell!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:54

Euh nat op stal? Na wassen? Maak effe een lekkere wandeling val kleine 10 minuutjes stevig wandelen en paard iscdat op de huid in elk geval droog en blijft warm

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

butterfly84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:09

Inderdaad ook even naar het weer kijken. Als het te koud is was ik mijn paarden ook niet meer. Als je de mogelijkheid hebt voor lauw water zeker doen. Daarnaast een zweerdeken en ik wandel ook met de paarden.

pleuntasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:12

je kunt je paard ook eerst heel goed poetsen, en dan de hele vieze plekken nog even schoon maken met een natte spons en een handdoek. en dan voor nog wat moie extra glas baby doekjes of glansspray(heb zelf nog nooit glasspray gebruikt,ik doe altijd met baby doekjes) en dan vooral het hoofd.

en inderdaad wat de andere reacties zeggen, hoeft niet met heet water, maar ik zou wel met lauw water wassen. ik hoop dat je er iets aan hebt *D

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:33

snorkel1986 schreef:
Euh nat op stal? Na wassen? Maak effe een lekkere wandeling val kleine 10 minuutjes stevig wandelen en paard iscdat op de huid in elk geval droog en blijft warm

Als het hard waait maak ik mijn paard droog met een zweetmes/handddoek, dikke deken op en dan op stal. Wij hebben binnenstallen waarbij ik t kiepraam dicht kan doen, zodat het niet te tocht.. Maar wandelen kun je ook doen ja (:.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:22

Als je nu je paard gaat wassen is hij waarschijnlijk 12 november weer net zo vies :)
Als je een regendeken hebt met een nylonvoering is mijn ervaring dat ze na 2 a 3 dagen weer net zo schoon zijn als wanneer ze gewassen zijn. Hoef je alleen de hals en de benen nog maar te doen.

BlijNijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:01

Indien er geen medische noodzaak is, zou ik er ook niet zo snel voor kiezen om mijn paard in november nog te wassen. Ik zou ervoor kiezen je paard een grondige poetsbeurt te geven en de eventuele plekken die niet/moeilijk schoon te krijgen zijn met wat water schoonmaken. Vervolgens is je paard, als hij na de poetsbeurt nog naar buiten gaat, prima schoon te houden door hem een deken op te doen voor die paar uur of die ene dag. Op de plekken die niet door de deken bedekt worden kan je altijd nog wat glansspray/Cowboy Magic sprayen zodat die plekken last-minute makkelijk schoon te krijgen zijn voor de fotoshoot.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie