Welke stroomgenerator?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Welke stroomgenerator?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 13:02

Ik ben op zoek naar een generator

Op mijn werk hebben ze Honda die ik kan krijgen aan €650
Afbeelding

Deze zou dienen voor grondwater op te pompen in een vat en licht geven als het nodig is

Nu vandaag zat er reclame van Aldi in de bus met deze generator €199

Afbeelding

Is er echt zoveel verschil in kwaliteit, werking, kracht,..?

Het dient voor 4 paarden dus met 1 vol vat water komen we een tijdje toe dus het zou niet dagelijks constant gebruikt worden

Graag hoor ik van jullie of jullie een dure of goedkope hebben en wat je ermee doet en of je er tevreden van bent!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:31

Ik heb een kipor ig1000. Deze kan hooguit 900Watt aan, maar is daardoor wel heel compact en makkelijk verplaatsbaar, en maakt weinig kabaal. Het ligt er helemaal aan wat je er mee wil doen. Die van ons gaat mee naar onze boot en moeten we regelmatig een paar honderd meter dragen, dan is zo’n kleinere ideaal.
Hoeft ie niet vaak verplaatst te worden, dan is zo’n groter model natuurlijk ook prima, en meestal goedkoper.

Honda is een duur maar wel een goed merk. Voordeel is ook dat er veel reserveonderdelen voor te koop zijn volgens mij. Maar die van de Aldi lijkt me ook prima. Kan alleen wat minder aan. Zou je even moeten kijken wat je er op aan wil sluiten en of daar apparaten tussen zitten die misschien meer dan 2300W zijn.

Loonwerker
Berichten: 198
Geregistreerd: 25-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 07:31

Houd wel in de gaten dat elektromotoren, zoals in een pomp, vaak een opstartstroom hebben die hoger is dan de waarde die op het typeplaatje staat. Houd het vermogen dus ruim aan.
Wil je alleen water oppompen, dan is een motorpompje misschien ook nog een optie?

De generator van de Aldi is een beetje een gok, je kunt er maar zo 10 jaar plezier van hebben, maar de ervaring leert dat de kwaliteit van de grote (duurdere) merken als Honda beter is.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Welke stroomgenerator?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:48

Je kan kon een waterpomp op benzine ipv generator kopen. Mijne was 225-