paddock paradise in noord groningen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:06

Oei. 100 euro en dan niets hoeven doen is wel erg weinig...

Als ze hier echt veel meehelpen zitten ze met een grote pony ook wel rond die prijs gemiddeld over het jaar genomen maar hoe minder ze doen hoe meer ze betalen. Het kost mij aan werk als ik de basisverzorging alleen moet doen (dus nog exclusief grote tijdrovende onderhoudsklussen) al ongeveer een half uur per paard per dag. Als ik daar minimumloon voor zou rekenen zit ik al op 150 euro per maand aan werkloon. Daar moeten de kosten voor voer, strooisel, rente, vaste lasten als water/stroom/verzekeringen, onderhoud, en vervanging stal/land/omheining/klein materiaal en afschrijving groot/duur materiaal en stallen eigenlijk nog bij op... en dan is er nog geen BTW of belasting gerekend. Bedrijfsmatig gezien kan het dan nooit uit in ons geval. Het dekt de totale kosten niet eens.

Ik wil ook geen goedkope volpension klanten meer. Ik ga straks als de jongste naar school is kijken of ik weer wat uren buitenshuis kan gaan werken. Als er echt zo'n tekort is aan leerkrachten kan ik vast wel weer aan de slag.


joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:25

Caily schreef:
Interessant topic. Ik blijf graag volgen, woon in Finsterwolde. Ik moet wel zeggen, het aantal mensen dat hier in de omgeving de paarden 24/7 buiten wilt hebben, is nihil. Ik kom hier niet vandaan, dus misschien ben ik bevooroordeeld, maar ik woon nu bijna 4 jaar in deze omgeving en heb het idee dat de mensen wat ouderwets zijn, paard hoort gewoon op stal. Punt. Er zijn menig stallen die de paarden 's winters binnen houden en de boxen vol hebben. Paard alleen is ook prima acceptabel als ik zo om me heen kijk. Mensen hier lijken ook eerder naar faciliteiten te kijken dan naar de daadwerkelijke wijze van paarden houden, als je begrijpt wat ik bedoel...

Ik had vorig jaar een mini-paddockparadise plekje vrij, paard kwam samen met mijn Tinkermerrie. Had eigenlijk maar twee geïnteresseerden, dat is beide niet door gegaan. Sinds deze zomer huur ik bijna 2 ha land waar zat mogelijkheden mee zijn, doordat er een grote zandplaat onder het gras zit die ruim 2/3 van het weiland beslaat. Maar ook hier slechts 1 aanvraag voor gehad van buitenaf. Terwijl we een prima rijbak hebben, schuur met boxen voor nood/opslag en binnenbak op 10 min stappen.

Tot voorjaar 2016 woonde ik een boerderij in Bellingwolde, daar heb ik in 2014 fanatiek stalling en opfok gepromoot toen ik er kwam wonen; ook 24/7 buiten, geen paddock paradise, maar wel zodanig ingericht/bestraat dat de paarden niet in de modder hoefden te staan en ten alle tijden droog konden liggen, veel beschutting en onbeperkt hooi, goede rijbak. Uiteindelijk heb ik 4 pensionklanten gehad, en de vriendin die het zaakje van mij over heeft genomen, heeft momenteel twee paarden op pension. Vraag erna is op een hand te tellen... En dan hanteer ik een prijs van ongeveer 100 euro per maand waarbij er (vrijwel) niks gedaan hoeft te worden.

Door bovenstaand vraag ik me serieus af of jouw plan wel gaat werken. Wil je het echt goed doen, dan moet je zoveel investeren, doordat het kleigrond is, doordat een pp aanleggen van zichzelf nogal duur is. Dat is een grote gok wil je de kosten er weer uit halen. Je zou nog kunnen bekijken wat je bericht uithaalt als je het op facebook zet in de oost groningen groep. Die is namelijk idioot groot qua leden aantal.

Momenteel staat trouwen SKFW stables in Woldendorp te koop. Wie weet is dat iets?


Bovenstaand plekje is inderdaad leuk, tot een week geleden woonde ik in Woldendorp.

Of mensen in NO Groningen ouderwetser zijn weet ik niet, denk ook dat het hier door de kleigrond geaccepteerd is dat paarden veel binnen staan in de winter. Er is weinig vergelijkingsmateriaal in de omgeving. Ik kom zelf uit Drenthe en nu pas besef ik wat een zegen zandgrond is zodat paarden ook buiten kunnen op het land in de winter wat ik gewend was. Na veel zoekwerk kwam ik op een stal terecht waar ze in elk geval zo'n 6u per dag in de paddock gaan in de winter, en dat is hier al een grote uitzondering. En als ik dan zie hoeveel inspanningen/investeringen gepleegd moeten worden om de paddocks begaanbaar te houden..... Nu zelf op zoek naar een plekje waar de paarden aan huis kunnen en absolute eis is GEEN klei. Ik wil ze ook in de winter lekker zoveel mogelijk buiten hebben zonder mega investeringen in de bodem.

If you want a stable friendship, get a horse

SOLD Eclipse: Z2 +9, ZZ-licht +1, ZZ-zwaar +10, PSG +1 :-)
Venice: Negro x Rubinstein I, 2002, met pensioen

Elinaa

Berichten: 7498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: paddock paradise in noord groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:47

Gelukkig is er niet overal klei, ik heb mijn pony's in de winter op zandgrond. Daarom wil ik ook graag een pp daarop realiseren.

Als je geen zin meer hebt kun je er ook geen punt achter zetten.

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:31

Het is echt wel mogelijk hoor ook in oost groningen ;)
Het is alleen voor ons mensen nu wat minder leuk om door de klei mest te ruimen. Het is zwaar om door de natte klei te banjeren. Ik loop nu langs de track op het gras en dat houdt in extra km lopen...maar wel minder zwaar met de kruiwagen. Tis nu afzien.......Maar ik heb het er graag voor over :))
Even voor beeldvorming:
Zomers

Afbeelding

In de winter ...de grond is bevroren
Afbeelding
Afbeelding

Lekker rollen in het water/m'n merrie is wat schraal/was op dat moment nog lacterend
Afbeelding

Ik raad het je echt aan.

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:30

@JoyceB, ik had het geluk dat ik geen hooikosten had. Ingewikkeld verhaal, maar daar kon ik gebruik van maken. Los daarvan zijn er bij de stad meerdere plekken waar je 90 - 125 euro betaalt voor 24/7 buiten en niks te hoeven doen. Daar heb je zandgrond....

Als iemand hier erbij wil zou ik gewoon zeggen het werk delen en kosten delen, iedereen blij. Niet mee willen helpen betekent dan voor mijn paard ook de kosten betalen. Een paard kost mij gemiddeld momenteel 120 euro per maand ongeveer. Dan reken ik omheining etc nog niet mee, maargoed, dat staat er toch, zie ik dan maar als een stukje dankbaarheid dat mijn paard het goed heeft dankzij gezelschap. Als iemand niks wilt doen, maar wel zijn/haar paard hier wil hebben, kom je op maximaal 240 euro volpension, en ik ben echt niet te beroerd om een middenweg te zoeken. Ik zit gunstig tov winschoten, paarden staan nog steeds droog in de wei (zandplaat is echt fijn!), voer indien nodig onbeperkt hooi en vitaminebrok + liksteen, heb gedraineerde rijbak met verlichting, schuur met boxen en opslag ruimte, en binnenbak op 900 meter. Als het land echt te nat wordt een mooie verharding met gedraineerde paddock (voorste deel van de rijbak die 15 x 50 is) en veel beschutting van de schuur aan 2 kanten. Leuk buiten rijden in de omgeving van Blauwestad/Reiderwolde. Ik check de paarden zelfs snachts nog een keer omdat ik dan uit mn werk kom. Wat wil een mens/paard nog meer... En toch heeft niemand er belang bij, waarom? Een paard hoort snachts op stal, 24/7 buiten is eng of zielig of zou niets voor hun paard zijn.

Waar staan jouw paarden nu joke165?

Mopjemop schreef:
Het is echt wel mogelijk hoor ook in oost groningen ;)
Het is alleen voor ons mensen nu wat minder leuk om door de klei mest te ruimen. Het is zwaar om door de natte klei te banjeren. Ik loop nu langs de track op het gras en dat houdt in extra km lopen...maar wel minder zwaar met de kruiwagen. Tis nu afzien.......Maar ik heb het er graag voor over :))
Even voor beeldvorming:
Zomers

[ [url=m/LgAYmz.jpg]Afbeelding[/url] ]

In de winter ...de grond is bevroren
[ [url=m/aWLyuP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cJRcev.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker rollen in het water/m'n merrie is wat schraal/was op dat moment nog lacterend
[ [url=m/sLTkjt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik raad het je echt aan.


Jouw paarden staan op een plek waar het zandgrond is, vlakbij waar ik woonde in Bellingwolde. Geloof me, het is een zegen. Ik kreeg de schrik van mn leven toen ik met mn paarden naar Heiligerlee verhuisde. Echte groningse klei. Bah, wat had ik spijt. Daar viel ook niet met een kruiwagen door te komen, die liep gewoon vast. Al was hij leeg. Over het gras ging niet, dat is dan gewoon moeras :wow:
Gelukkig nu in Finsterwolde de boel zodanig in kunnen richten, en de mogelijkheid een gunstige plek te huren, dat het te beheersen is. Het enige grote nadeel is dat je dus met buiten rijden hier ook niet zomaar van de berm gebruik kan maken, op moet letten dat het snel glad kan zijn op de paden, etc. Als ik bij Pauline rij dan krijg ik altijd heimwee wat dat betreft :+ (voor de rest niet hoor, hihi)

Desalniettemin hebben jouw paarden een prachtige plek, daar langs rijden doet mij altijd denken "ooit..."

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 23:11

Mopjemop schreef:
Het is echt wel mogelijk hoor ook in oost groningen ;)
Het is alleen voor ons mensen nu wat minder leuk om door de klei mest te ruimen. Het is zwaar om door de natte klei te banjeren. Ik loop nu langs de track op het gras en dat houdt in extra km lopen...maar wel minder zwaar met de kruiwagen. Tis nu afzien.......Maar ik heb het er graag voor over :))
Even voor beeldvorming:
Zomers

[ [url=m/LgAYmz.jpg]Afbeelding[/url] ]

In de winter ...de grond is bevroren
[ [url=m/aWLyuP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cJRcev.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker rollen in het water/m'n merrie is wat schraal/was op dat moment nog lacterend
[ [url=m/sLTkjt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik raad het je echt aan.


Deze fantastische plek ken ik! Bij C en M toch? Daar heeft mijn merrie een tijdje gestaan. Is daar toch geen echte Groningse zeeklei?

If you want a stable friendship, get a horse

SOLD Eclipse: Z2 +9, ZZ-licht +1, ZZ-zwaar +10, PSG +1 :-)
Venice: Negro x Rubinstein I, 2002, met pensioen

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 23:18

Caily schreef:
Waar staan jouw paarden nu joke165?


Ze staan in Midwolda bij Stal Esther. Doordat we nu (na een oefening in geduld van 3.5jr) eindelijk ons huis verkocht hebben, zijn we nu naarstig op zoek naar een leuk Drents boerderijtje with-room-for-a-pony. Daar wil ik ook graag 24/7 buiten met goede schuilmogelijkheid creëren. Heerlijk voor de paarden.

If you want a stable friendship, get a horse

SOLD Eclipse: Z2 +9, ZZ-licht +1, ZZ-zwaar +10, PSG +1 :-)
Venice: Negro x Rubinstein I, 2002, met pensioen

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 07:50

joke165 schreef:
Mopjemop schreef:
Het is echt wel mogelijk hoor ook in oost groningen ;)
Het is alleen voor ons mensen nu wat minder leuk om door de klei mest te ruimen. Het is zwaar om door de natte klei te banjeren. Ik loop nu langs de track op het gras en dat houdt in extra km lopen...maar wel minder zwaar met de kruiwagen. Tis nu afzien.......Maar ik heb het er graag voor over :))
Even voor beeldvorming:
Zomers

[ [url=m/LgAYmz.jpg]Afbeelding[/url] ]

In de winter ...de grond is bevroren
[ [url=m/aWLyuP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cJRcev.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker rollen in het water/m'n merrie is wat schraal/was op dat moment nog lacterend
[ [url=m/sLTkjt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik raad het je echt aan.


Deze fantastische plek ken ik! Bij C en M toch? Daar heeft mijn merrie een tijdje gestaan. Is daar toch geen echte Groningse zeeklei?


Klopt, paarden hebben het fantastisch daar. Of het Groningse zeeklei is, weet ik niet.

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 07:56

Caily schreef:
@JoyceB, ik had het geluk dat ik geen hooikosten had. Ingewikkeld verhaal, maar daar kon ik gebruik van maken. Los daarvan zijn er bij de stad meerdere plekken waar je 90 - 125 euro betaalt voor 24/7 buiten en niks te hoeven doen. Daar heb je zandgrond....

Als iemand hier erbij wil zou ik gewoon zeggen het werk delen en kosten delen, iedereen blij. Niet mee willen helpen betekent dan voor mijn paard ook de kosten betalen. Een paard kost mij gemiddeld momenteel 120 euro per maand ongeveer. Dan reken ik omheining etc nog niet mee, maargoed, dat staat er toch, zie ik dan maar als een stukje dankbaarheid dat mijn paard het goed heeft dankzij gezelschap. Als iemand niks wilt doen, maar wel zijn/haar paard hier wil hebben, kom je op maximaal 240 euro volpension, en ik ben echt niet te beroerd om een middenweg te zoeken. Ik zit gunstig tov winschoten, paarden staan nog steeds droog in de wei (zandplaat is echt fijn!), voer indien nodig onbeperkt hooi en vitaminebrok + liksteen, heb gedraineerde rijbak met verlichting, schuur met boxen en opslag ruimte, en binnenbak op 900 meter. Als het land echt te nat wordt een mooie verharding met gedraineerde paddock (voorste deel van de rijbak die 15 x 50 is) en veel beschutting van de schuur aan 2 kanten. Leuk buiten rijden in de omgeving van Blauwestad/Reiderwolde. Ik check de paarden zelfs snachts nog een keer omdat ik dan uit mn werk kom. Wat wil een mens/paard nog meer... En toch heeft niemand er belang bij, waarom? Een paard hoort snachts op stal, 24/7 buiten is eng of zielig of zou niets voor hun paard zijn.

Waar staan jouw paarden nu joke165?

Mopjemop schreef:
Het is echt wel mogelijk hoor ook in oost groningen ;)
Het is alleen voor ons mensen nu wat minder leuk om door de klei mest te ruimen. Het is zwaar om door de natte klei te banjeren. Ik loop nu langs de track op het gras en dat houdt in extra km lopen...maar wel minder zwaar met de kruiwagen. Tis nu afzien.......Maar ik heb het er graag voor over :))
Even voor beeldvorming:
Zomers

[ [url=m/LgAYmz.jpg]Afbeelding[/url] ]

In de winter ...de grond is bevroren
[ [url=m/aWLyuP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cJRcev.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker rollen in het water/m'n merrie is wat schraal/was op dat moment nog lacterend
[ [url=m/sLTkjt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik raad het je echt aan.


Jouw paarden staan op een plek waar het zandgrond is, vlakbij waar ik woonde in Bellingwolde. Geloof me, het is een zegen. Ik kreeg de schrik van mn leven toen ik met mn paarden naar Heiligerlee verhuisde. Echte groningse klei. Bah, wat had ik spijt. Daar viel ook niet met een kruiwagen door te komen, die liep gewoon vast. Al was hij leeg. Over het gras ging niet, dat is dan gewoon moeras :wow:
Gelukkig nu in Finsterwolde de boel zodanig in kunnen richten, en de mogelijkheid een gunstige plek te huren, dat het te beheersen is. Het enige grote nadeel is dat je dus met buiten rijden hier ook niet zomaar van de berm gebruik kan maken, op moet letten dat het snel glad kan zijn op de paden, etc. Als ik bij Pauline rij dan krijg ik altijd heimwee wat dat betreft :+ (voor de rest niet hoor, hihi)

Desalniettemin hebben jouw paarden een prachtige plek, daar langs rijden doet mij altijd denken "ooit..."


Fijn dat het je het nu zo hebt kunnen maken dat het te handelen is. :)
Wij hebben echter nu ook echt wel stukken die erg moeilijk/niet begaanbaar zijn met volle kruiwagen. Mja, dat hoort erbij.

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: paddock paradise in noord groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:00

Groningse klei is een feestje...

Ik kom uit Drenthe en heb de paarden nu in Groningen, Oost Groningen. Wij hebben deels verhard met betonplaten. Zonder zou niet te doen zijn. Klei is zwaar en direct blubber bij de minste regen. Glad ook nog eens.
Het was voor mij ook wennen

janedoe12
Berichten: 56
Geregistreerd: 18-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-17 10:13

Caily schreef:
Interessant topic. Ik blijf graag volgen, woon in Finsterwolde. Ik moet wel zeggen, het aantal mensen dat hier in de omgeving de paarden 24/7 buiten wilt hebben, is nihil. Ik kom hier niet vandaan, dus misschien ben ik bevooroordeeld, maar ik woon nu bijna 4 jaar in deze omgeving en heb het idee dat de mensen wat ouderwets zijn, paard hoort gewoon op stal. Punt. Er zijn menig stallen die de paarden 's winters binnen houden en de boxen vol hebben. Paard alleen is ook prima acceptabel als ik zo om me heen kijk. Mensen hier lijken ook eerder naar faciliteiten te kijken dan naar de daadwerkelijke wijze van paarden houden, als je begrijpt wat ik bedoel...

Ik had vorig jaar een mini-paddockparadise plekje vrij, paard kwam samen met mijn Tinkermerrie. Had eigenlijk maar twee geïnteresseerden, dat is beide niet door gegaan. Sinds deze zomer huur ik bijna 2 ha land waar zat mogelijkheden mee zijn, doordat er een grote zandplaat onder het gras zit die ruim 2/3 van het weiland beslaat. Maar ook hier slechts 1 aanvraag voor gehad van buitenaf. Terwijl we een prima rijbak hebben, schuur met boxen voor nood/opslag en binnenbak op 10 min stappen.

Tot voorjaar 2016 woonde ik een boerderij in Bellingwolde, daar heb ik in 2014 fanatiek stalling en opfok gepromoot toen ik er kwam wonen; ook 24/7 buiten, geen paddock paradise, maar wel zodanig ingericht/bestraat dat de paarden niet in de modder hoefden te staan en ten alle tijden droog konden liggen, veel beschutting en onbeperkt hooi, goede rijbak. Uiteindelijk heb ik 4 pensionklanten gehad, en de vriendin die het zaakje van mij over heeft genomen, heeft momenteel twee paarden op pension. Vraag erna is op een hand te tellen... En dan hanteer ik een prijs van ongeveer 100 euro per maand waarbij er (vrijwel) niks gedaan hoeft te worden.

Door bovenstaand vraag ik me serieus af of jouw plan wel gaat werken. Wil je het echt goed doen, dan moet je zoveel investeren, doordat het kleigrond is, doordat een pp aanleggen van zichzelf nogal duur is. Dat is een grote gok wil je de kosten er weer uit halen. Je zou nog kunnen bekijken wat je bericht uithaalt als je het op facebook zet in de oost groningen groep. Die is namelijk idioot groot qua leden aantal.

Momenteel staat trouwen SKFW stables in Woldendorp te koop. Wie weet is dat iets?



ik heb het gezien....een mooie plek ook scholen vlakbij voor dochterlief....helaas net iets te hoog in de prijs....

DeniseSoares

Berichten: 571
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:49

Ik ga toch even reageren..
Is dit plan ooit van de grond gekomen?
Mijn merrie staat nu op een PP en wij zijn van plan die kant op te gaan, omgeving Delfzijl.....

Lusitano Guapa <3 ~Passion for Lusitano horses~ *Geniet van de kleine dingen in het leven*

Elinaa

Berichten: 7498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:53

Het plan is hier nog steeds gaande maar is niet 1 die binnen een jaar klaar is helaas :Y)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nog heeeel veel werk te doen

Als je geen zin meer hebt kun je er ook geen punt achter zetten.

janedoe12
Berichten: 56
Geregistreerd: 18-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 08:58

het plan is nog niet van de grond helaas, het is moeilijk een plek te vinden waar je bedrijfsmatig pensionstalling aan mag bieden. de plek die we destijds op het oog hadden was goed geschikt, maar er was geen ruimte om legaal een rijbak aan te leggen, er was er 1 aanwezig maar bleek gedeeltelijk op de weide van de buurman te liggen en deze wilde zijn ruimte terug bij verkoop van de woning. we zoeken verder


DeniseSoares

Berichten: 571
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:57

Jeetje wat een gedoe. Overal doen ze moeilijk. Terwijl het juist welzijnsbevorderend is voor de dieren..

Lusitano Guapa <3 ~Passion for Lusitano horses~ *Geniet van de kleine dingen in het leven*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 bezoekers