Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Spenk
Berichten: 21738
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:36

Ik vind het even snel :) maar de quick knots zitten stuk mooier eigenlijk dan de doorhaal methode en hier vlecht ik hem gerust een dag van te voren mee. Dat kon bij de doorhaalmethode niet.


M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:36

Ik zit te twijfelen of ik de l of de xl wil bestellen. Is er iemand die bij bijde de 'stokjes' (die je echt door de manen heen prikt) wil opmeten?

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:59

Afbeelding
Ik heb het vandaag ook geprobeerd. Met de XL variant.

Met vieze, te lange, te dikke manen. Zat best stevig! Alleen het doorsteken was een beetje lastig.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78494
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:04

Moderatoropmerking:
Er zijn dus een aantal berichten verwijderd uit het topic. Betrokkenen hebben hier allemaal een pb over ontvangen zodat ze op de hoogte zijn dat de berichten verwijderd zijn.
Graag dit topic houden voor het delen van ervaringen van de Quickknot en hier niet bespreken hoe iets nagemaakt kan worden. Het bespreken hoe is schending van het octrooirecht.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

keeyzie

Berichten: 5715
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:14

Wijsje schreef:
Wat ik me afvraag: onze pony heeft ongelijke manen, stuk dik vanaf de oren, dan dun en lang en dan hele korte bij de schoft.
Houden jullie dan dezelfde breedte in de basis aan (en dus een heel dun vlechtje) of pakken jullie op zo'n plek een breder stuk waardoor de vlecht wat dikker wordt?
Manen worden liever niet geknipt of korter gemaakt, is 3/4 Arabier en dat lange vind ik wel bij haar passen normaal.


Waar de manen dunner zijn pak ik altijd een wat bredere pluk, op die manier worden de vlechten toch allemaal gelijk qua grootte.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 07:55

Afbeelding
Ben nog wel aan het priegelen met welke kant opbuigen het handigst werkt. De eerste 2 heb ik omlaag en naar rechts gebogen en die zie je ietsje (op afstandje valt t totaal niet op) maar de rest heb k schuin omhoog naar links omgevouwen en omlaag en naar binnen en die zijn tussen de haren van de knot gekomen en zie je niets van!

(Overigens vind ik dat ik ze best mooi bovenop de hals heb gekregen net als met naald en draad. Wat ik eigenlijk nu heb gedaan is bovenin heel losjes vlechten en de rest strakker en bij het oprollen het roosje/knotje omhoog geduwd voor ik de quick knot ging doorsteken.

Afbeelding

Bij o.a. deze hieronder moest ik echt op zoek naar het metaal toen ik ze er uit wou halen haha.

Afbeelding

Ennn ik heb de voorpluk gedaan met een normaal maatje!

Afbeelding

Had de vlecht zo losjes mogelijk gelegd zodat ik m er een beetje tussen kon wurmen. Als je goed kijkt kun je zien waar ik m ong heb ingestoken.

Afbeelding

Goedkoop mooie foto's?
http://www.SenZfoto.weebly.com

Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 08:28

Netjes hoor!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 08:38

Netjes! Heb je de gewone of XL versie gebruikt?

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 08:54

Voor de manenkam de XL, voorpluk de gewone, maar heb de XL wel iets korter geknipt. De gewone passen ook bij deze manen maar is t draad dan wel ietsje aan de korte kant (naar mijn zin) met ombuigen. Misschien als ik m iets verder tussen de manen duw dat t wel lukt hoor maar dat heb ik niet geprobeerd.

Je kan ze beter te lang hebben en iets inkorten dan te kort en onbruikbaar (hoewel, voor de voorpluk vind ik die kleintjes wel ideaal, die XLs zijn niet alleen langer maar bovenin ook ietsje breder namelijk en ik heb die kleine mooi kunnen verstoppen)
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 10-11-17 09:11, in het totaal 3 keer bewerkt

Goedkoop mooie foto's?
http://www.SenZfoto.weebly.com

Anoniem

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 09:08

Wat vlecht jij mooi.... <3

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:04

Ze liggen er zeker mooi bovenop. :)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:35

M_ontana schreef:
Ik zit te twijfelen of ik de l of de xl wil bestellen. Is er iemand die bij bijde de 'stokjes' (die je echt door de manen heen prikt) wil opmeten?

Iemand?

christel0908
Berichten: 343
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Oost- Vlaanderen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:01

M_ontana schreef:
M_ontana schreef:
Ik zit te twijfelen of ik de l of de xl wil bestellen. Is er iemand die bij bijde de 'stokjes' (die je echt door de manen heen prikt) wil opmeten?

Iemand?


BZ 3 dacht ik; 42mm en 60 mm

Who cares about the prince ? I'll take the horse.

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:10

Dankjewel! Dan wordt het de xo en dan knip ik er een klein stukje af :+ L wordt namelijk dan echt te klein maar xl wordt iets te groot

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:15

Ik heb ze vandaag ook binnen gekregen , XL voor mijn pony met langere manen. Ik geloofde eerlijk gezegd niet in dat het goed zou werken maar wow het is inderdaad super makkelijk en snel te doen.

Morgen ga ik haar helemaal inknotten en ben dan benieuwd hoe lang ik bezig ben. (Normaal 45 min :+)

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:19

Oke ik ben dus de enige die het ondingen vind.. := Het lukt mij echt niet om er nette knotten mee te krijgen.

michelle4684
Berichten: 107
Geregistreerd: 23-07-14

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:34

Ik wil ze ook graag proberen, maar weet iemand hoe moet je ze zeg maar ombuigen? Naar boven?

keeyzie

Berichten: 5715
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:41

Wauw, die zien er perfect uit, dat bovenop vlechten daar moet ik nog even mee oefenen.
Bij mij hangen ze toch altijd meer aan de zijkant :)

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:04

michelle4684 schreef:
Ik wil ze ook graag proberen, maar weet iemand hoe moet je ze zeg maar ombuigen? Naar boven?


Op de website van hes-tec staat een plaatje dat ze horizontaal opzij gebogen worden. Tis maar net wat je zelf mooi/handig vind denk ik.

Goedkoop mooie foto's?
http://www.SenZfoto.weebly.com

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:07

Ghostattack schreef:
Oke ik ben dus de enige die het ondingen vind.. := Het lukt mij echt niet om er nette knotten mee te krijgen.


Met de grotere maat ook niet gelukt?

Goedkoop mooie foto's?
http://www.SenZfoto.weebly.com

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-17 21:56

S_en_Z schreef:
Ghostattack schreef:
Oke ik ben dus de enige die het ondingen vind.. := Het lukt mij echt niet om er nette knotten mee te krijgen.


Met de grotere maat ook niet gelukt?


Ik moest in eerste instantie ook even oefenen hoor, ik prikte telkens in mijn duim met die dingen. Maar uiteindelijk word je er handiger én sneller in.

We are not makers of history. We are made by history.

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:20

Ghostattack schreef:
Oke ik ben dus de enige die het ondingen vind.. := Het lukt mij echt niet om er nette knotten mee te krijgen.


Nee hoor ik vind het ook gribusdingen. Eruit halen is ook bijna onmogelijk :') Of ik ben lomp dat kan natuurlijk ook :P

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:21

Ik heb ze zaterdag voor het eerst geprobeerd, en ik durf wel te zeggen dat ik om ben *\o/*

Als je de vlechtjes eenmaal hebt, dan heb je 2 minuten later alles ook in de knotten zitten. Ik kan het (nog) niet net zo netjes als met naald en draad, maar voor een gewoon wedstrijdje is het echt meer dan prima. Een fotoshoot zou ik misschien wel met naald en draad doen nog.

Groot voordeel ook tov naald en draad: Tijdens het uitstappen aan de hand kon ik mooi alle knotten al uithalen! Scheelt thuis weer pielen met een schaar als we moe thuiskomen na een lange dag :j

Gerrits Fabrio RW (Krack C x Gribaldi) : B+10 |PR: 197| L1+11 |PR: 210| L2+10 |PR:197| M1+13 |PR:206,5| M2+10 |PR:197,5| Z1+12 |PR:233.5| Z2+10 |PR:220| ZZL+1 |PR:213,5|
SGW: B+17 Springen: B*

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:40

Ik heb ze vrijdag gehaald en zaterdag voor het eerst gebruikt. Ik ben ook om!

Ze zijn super snel in te brengen en blijven heel stevig zitten! Mijn paard heeft 'normale' manen en heb voor de zekerheid de XL variant gekocht. De uitstekende stokjes waren misschien iets lang, maar heb ze prima weg kunnen werken en denk dat de normale variant te kort was geweest. Vond ze bij mij juist netter worden dan met naald en draad, maar misschien ook omdat dat na jaren nog steeds niet echt mijn talent is. :+

Ik boog de uiteindes naar beneden en dan naar binnen zeg maar. Zag je helemaal niks meer van. Ook mijn paard heeft ongelijke manen en misschien dat ik voor de dunnere knotjes nog een stukje van de Quickknot afknip.

Het was al donker tegen de tijd dat ik klaar was en kon de knotjes er rustig in het donker bij de trailer uit halen. Geen gedoe meer met een schaar en het niet kunnen vinden van de draadjes :P

Edessa - KWPN - 2009 - M1+5 | Sjef - Haflinger - 2019
@equisuus

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:58

Bellarose schreef:
Ghostattack schreef:
Oke ik ben dus de enige die het ondingen vind.. := Het lukt mij echt niet om er nette knotten mee te krijgen.


Nee hoor ik vind het ook gribusdingen. Eruit halen is ook bijna onmogelijk :') Of ik ben lomp dat kan natuurlijk ook :P


Ik heb ook maar gewoon met naald en draad geknot gisteren voor mijn wedstrijd :+ Dus mocht iemand interesse hebben in een doosje quickknots, ik wil de mijne wel wegdoen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Plus_en_Min, su72 en 131 bezoekers