Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:15

Zo dicht mogelijk bij de manenkam, en dan schuin naar onder.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:19

En dan moet je het puntje ook ombuigen anders blijft het niet zitten haha

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:23

Heb je het filmpje gezien? Daar wordt het goed uitgelegd :j

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:49

Jester_ schreef:
En dan moet je het puntje ook ombuigen anders blijft het niet zitten haha

Dat doe ik hoor :')

Nibbit schreef:
Heb je het filmpje gezien? Daar wordt het goed uitgelegd :j

Welke filmpje?

Corellaa

Berichten: 6380
Geregistreerd: 18-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:55

Hoe rol je het vlechtje op ? Dat maakt bij sommige paarden ook uit heb ik gemerkt

Filmpje kan je op youtube vinden of op facebook ( drunens ruiterhuis facebook of van quick knot zelf )

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:05

Ik heb ze ook, maar onder de manen zie je wel echt een stukje zilver. Hoe kan ik dit voorkomen? Het gaat trouwens om de XL

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:07

Als je het uiteinde in een hoek van 90 graden ombuigt, kan hij toch nooit terug ' floepen'? Ik heb wel gemerkt dat ik maar in 3 van de 9 knotten de kleine maat kan gebruiken omdat ik anders niet voldoende draad overhoud om goed om te buigen. In de andere 6 doe ik de xl versie en die zitten echt als een huis.

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 10:07

Ik denk dat ik weet wat ik fout doe. Doordat ik ze van zo dicht mogelijk op de manenkam schuin naar beneden steek en dan omvouw, prik ik niet door het uiteinde van de vlecht omdat die in het midden van de knot zit en niet lager :)

Corellaa

Berichten: 6380
Geregistreerd: 18-06-05

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:14

Is het nog gelukt M_ontana ??

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:25

Ik heb het helaas nog niet uit kunnen proberen, ik zit namelijk helaas nu in het gips :(

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:29

Ik heb ze ook, de eerste 2 keren ging t snel los.
Inmiddels heb ik wel door dat je ze echt dicht moet knijpen dan blijft t wel zitten. In t begin vlogen mn knotten er in de proef al uit.
Hoewel ik een rijpaard met dunne maantjes op handbreedte heb, zijn ze eigenlijk te kort. Ik twijfel of ik de xl versie ga proberen of ik t hier bij laat.
Hoewel je het er snel in zit, steek ik er ook nog wel eens een elastiekje mee stuk en dan ben ik met herstelwerkzaamheden eigenlijk met zo snel als dat ik met draad vlecht.

Afbeeldingq

Het ziet er wel strak uit

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:20

Vandaag voor het eerst geprobeerd. Wat een uitvinding *\o/*


Afbeelding

Dit is met de XL. Erin gaat gemakkelijk maar ben vooral blij hoe snel je de knotten er weer uit hebt :j

Corellaa

Berichten: 6380
Geregistreerd: 18-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 08:39

*D Mooi gevlochten beide !

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:03

Het ziet er netjes uit!

Met naald en draad ben ik in 20 minuten klaar. En eruit halen doe ik met behulp van een nagelschaartje, zo gepiept. Ik denk dat het voor mij niet zo veel gaat schelen.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:30

Moratoetje schreef:
Het ziet er netjes uit!

Met naald en draad ben ik in 20 minuten klaar. En eruit halen doe ik met behulp van een nagelschaartje, zo gepiept. Ik denk dat het voor mij niet zo veel gaat schelen.


Dat ben ik ook maar met deze dingen binnen 8 minuten :P

Rendiertje
Berichten: 81
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:47

Jester_ schreef:
Moratoetje schreef:
Het ziet er netjes uit!

Met naald en draad ben ik in 20 minuten klaar. En eruit halen doe ik met behulp van een nagelschaartje, zo gepiept. Ik denk dat het voor mij niet zo veel gaat schelen.


Dat ben ik ook maar met deze dingen binnen 8 minuten :P



In 8 minuten?
Wat doe ik dan fout -O-
Ik maak 10 tot 12 knotten en doe over het vlechten ongeveer 2 à 3 minuten per vlecht, daarna nog oprollen voor het knotten... vlecht ik dan gewoon langzaam of heb jij magic fingers :Y)

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:58

Ik ook nog geen 10 min! met lange manen ook nog.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:07

Afbeelding

Iets minder knotten, heb er meestal 8 haha

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:17

Rendiertje schreef:
In 8 minuten?
Wat doe ik dan fout -O-
Ik maak 10 tot 12 knotten en doe over het vlechten ongeveer 2 à 3 minuten per vlecht, daarna nog oprollen voor het knotten... vlecht ik dan gewoon langzaam of heb jij magic fingers :Y)

2 a 3 minuten per vlecht? Daar zit idd je winst... hier vlecht ik in 20 seconden echt max een vlechtje. Daarna oprollen ed.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:25

Een schopje omhoog voor dit topic.

Na alle elastiekjes ellende wil ik het toch een keer gaan proberen. Alleen ik vind het zo zonde om direct 100 stuks aan te schaffen. Heeft iemand er ongeveer een paar (liefst XL) liggen voor mij? Dan zou ik die tegen betaling wel graag over willen nemen om ze eens te testen.

Of weet iemand een adresje waar je een proefpakket kunt bestellen?

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:36

Sakura789 schreef:
Een schopje omhoog voor dit topic.

Na alle elastiekjes ellende wil ik het toch een keer gaan proberen. Alleen ik vind het zo zonde om direct 100 stuks aan te schaffen. Heeft iemand er ongeveer een paar (liefst XL) liggen voor mij? Dan zou ik die tegen betaling wel graag over willen nemen om ze eens te testen.

Of weet iemand een adresje waar je een proefpakket kunt bestellen?


Je zou die van Rider & Competition kunnen proberen, zelfde soort idee alleen dan veel goedkoper.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:52

Ik heb ze ook al een tijdje liggen maar sinds kort de manen van mijn lusitano gehalveerd en nu moet ik wel want ik kan geen lange vlecht meer maken...

Ik heb de XL versie, heb gisteren even wat geprobeerd want ik heb echt al mega lang geen knotjes gevlochten...
Ik maak een vlechtje en steek dat het pinnetje erdoor en buig het naar boven, dan steekt er aan de bovenkant van mijn knotje nog een stukje van het pinnetje uit, kan ik die pinnetjes dan gewoon wat korter knippen of houdt het dan niet meer?
Mijn paard heeft geen super dunne manen en ik heb ze denk bijna 2 handenbreedten lang, is dat te lang?
Uitdunnen wil ik liever niet doen...
En hoeveel vlechtjes maken jullie op een manenkam?
Hoe breed neem je 1 vlechtje ongeveer?

Tiquira_Jill

Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:02

Als er nog iets uitsteekt buig je dat om.
Ik doe voor dressuurknotten de breedte van een manenkam en voor springen de helft.
Ik maak er zoveel als ik kan maken :+

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:03

Nouvel schreef:
Ik heb ze ook al een tijdje liggen maar sinds kort de manen van mijn lusitano gehalveerd en nu moet ik wel want ik kan geen lange vlecht meer maken...

Ik heb de XL versie, heb gisteren even wat geprobeerd want ik heb echt al mega lang geen knotjes gevlochten...
Ik maak een vlechtje en steek dat het pinnetje erdoor en buig het naar boven, dan steekt er aan de bovenkant van mijn knotje nog een stukje van het pinnetje uit, kan ik die pinnetjes dan gewoon wat korter knippen of houdt het dan niet meer?
Mijn paard heeft geen super dunne manen en ik heb ze denk bijna 2 handenbreedten lang, is dat te lang?
Uitdunnen wil ik liever niet doen...
En hoeveel vlechtjes maken jullie op een manenkam?
Hoe breed neem je 1 vlechtje ongeveer?


Ik heb ook de XL versie, paard met dikke manen die ik weiger uit te dunnen. Manen zijn ook bijna 2 handbreedtes, een 20 cm gok ik?

Ik maak vlechten die iets breder zijn dan een manenkammetje. Vlecht vrij strak, dan met een elastiekje aan het einde vastzetten. Uiteinde van het vlechtje even dubbel slaan bij het vastmaken van het elastiek. Dan rol ik het vlechtje vanaf het puntje op naar boven, steek er dan van de andere kant van de manenkam naar je toe een quick knot doorheen en buig dan het uiteinde om. Resultaat zie je in mijn post van jan 2018, met de vos (met quoten wordt de foto niet zichtbaar :o? .

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:04

De nieuwe quicknots deluxe zijn echt een mooie verbetering!
Je kan makkelijker meer druk erop zetten met erin duwen en geeft nog meer houvast.
Echter hoop ik wel dat ze nog keer in transparante versie komen voor het gemak.

Ik neem de breedte van een vlecht kammetje.
Normaal dun ik deze manen iets uit maar had geen zin om te knippen en uit te dunnen voor 1 (oefen) wedstrijd.

Afbeelding


Nouvel, buig je naar boven?
Ik steek m erdoor beetje naar beneden al en buig m dan naar beneden om het knotje heen en beetje omhoog de manenkam weer in zodat niks prikt.
Maar je kunt rustig een stukje afknippen, heb ik hier ook gedaan bij andere pony waar normale te kort zijn maar XL net langbsat.