[VOLG] Een eigen stal? Klussen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:53

Ik kijk ook uit naar de foto's! Ik volg je ander topic (over Benji) trouwens ook <<) .

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3


JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-17 22:03

MoppieFilou schreef:
Ik kijk ook uit naar de foto's! Ik volg je ander topic (over Benji) trouwens ook <<) .


Super leuk! Ik ben iedereen heel erg dankbaar voor het volgen, erg leuk!

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:49

Super dat je paarden nu helemaal op hun plekje staan! Geniet van deze nieuwe kans om met je paarden thuis aan de slag te kunnen! Superfijn!

Daks

Berichten: 5832
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:29

Is er nog een update?

A better world shall emerge based on faith and understanding.

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-17 17:13

Daar ben ik weer.

Het spijt me echt enorm dat ik niet meer zo vaak updates plaats, maar dat heeft dus weer de zelfde reden als de vorige keer.. We hebben het mega druk.

Ik zal even in sneltreinvaart uitleggen wat er is gebeurd tussen de laatste update en nu. Dus in de laatste update zijn de paarden hier gekomen. We hadden houtworm in het dak dus moesten ze alsnog even dag en nacht naar buiten, maar dat maakte echt niks uit want: oh wat was het lekker weer. <3

Later zijn er na Kaneau, Mini, Kyra en Jawar nog meer paarden bij gekomen. Namelijk een haflinger: Arno, een fries Giant en een shetlander Boef. Deze zijn allemaal niet van mij.. Maar ondertussen heb ik er ook een 4e maatje bij, namelijk Benji! Mocht je nog niets gelezen hebben over Benji in mijn andere topic, is dat wellicht heel erg interessant om toch even te lezen. Hij is namelijk verwaarloosd geweest, en zo leer je hem een beetje kennen: [PP] [volg] Opknappertje Benji

Momenteel hebben we nog 2 logees voor één week: Victoria en Ustinov. Twee paarden van een vriendin van mij en zondag komt het één na laatste paard en dinsdag het laatste paard, dan staat alles weer vol. Dus dat was het voor de paarden.

Alles is bij gesnoeid en ziet er nu gewoon goed uit. De bomen zijn bijna kaal door de herfst dus alles ziet er nu toch een beetje wat saaier uit buiten. Na alle regenvallen is de bak droog geweest, dus de drainage is perfect. Maaaar..... Tegenslag! De bak is niet zoals we het hadden verwacht, namelijk; hij wordt steeds zwaarder en zwaarder, maar dan ook echt zwaar..... Ik heb contact opgenomen met de eigenaren van het Maalwater (die hier eerst hun bedrijf hadden) en die vertelde me dus dat de bak al dik !! 20 !! jaar oud is, als het al geen 25 is..... Dat hadden we totaal niet verwacht en hij is binnen een paar weken gigantisch achteruit gegaan. We hebben meneer Agterberg langs laten komen en die constateerde dat er echt een nieuwe bodem in moet. Hij heeft ook een factuur opgesteld.. Helaas hebben wel al ons geld al uitgegeven aan andere veranderingen en kunnen we dat gigantische bedrag voor een nieuwe bak niet neertellen. Maar dan kwam er nog iets bij: we hebben de verkeerde baksleep gekocht en gebruikt. De bovenlaag van onze bak is erg dun geworden dus met onze sleep hebben we helaas de onderlaag naar boven gehaald waardoor het nog veel zwaarder is geworden.
Onze enigste optie is nu een weidesleep kopen (raadde Agterberg ook aan) en veel sproeien, heel veel sproeien, aangezien onze bak altijd droog ligt.. Elk voordeel heeft een nadeel. Zucht. -O-

We hebben ook kluisjes gemaakt in de zadelkamer en ondertussen is het enorm gezellig geworden, maar hier wil ik graag nog even foto's plaatsen, dus die komen er aan!

Verder nog wat kleine veranderingen maar daar komen ook nog foto's van. Ik hoop dat ik dat vanavond kan doen!

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:32

Leuk dat er nu ook pensionklantjes zijn en dat het goed reilt en zeilt daar! :D
Ik ben echt benieuwd naar de foto's en de sfeer, die zeggen meestal wel meer dan duizend woorden!

Wat zonde van de bak.. daar was je net nog zo trots op en blij mee! Ik zou het prijskaartje ook echt niet willen weten.. dat zal wel een grote kost zijn. Hopelijk krijgen jullie die vervangen binnen enkele jaren tijd. Dat moet wel lukken geloof ik met zo'n enthousiaste eigenaars. :D

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-17 17:54

Kategida schreef:
Leuk dat er nu ook pensionklantjes zijn en dat het goed reilt en zeilt daar! :D
Ik ben echt benieuwd naar de foto's en de sfeer, die zeggen meestal wel meer dan duizend woorden!

Wat zonde van de bak.. daar was je net nog zo trots op en blij mee! Ik zou het prijskaartje ook echt niet willen weten.. dat zal wel een grote kost zijn. Hopelijk krijgen jullie die vervangen binnen enkele jaren tijd. Dat moet wel lukken geloof ik met zo'n enthousiaste eigenaars. :D


Binnen een paar jaar gaat wel lukken als we goed sparen, maar voor nu is het echt eventjes geen doen.. Al die grote uitgaven.. Mijn vader is heel toevallig nu de bak aan het slepen (zonder punttanden aan de sleep) en we gaan van t weekend proberen of de sproeiers het nog doen. Dan gaan we toch maar weer sproeien, slepen, sproeien, slepen etc.....

We zeiden altijd tegen elkaar dat we voor alles het bedrag veel hoger moesten gaan schatten dan het daadwerkelijk zou zijn om telleurstellingen te voorkomen. Dat zie je ook altijd in die tv programma's over verbouwingen, maar dit hadden zelfs wij niet verwacht. Alles veel hoger ingeschat kwa prijs en toch was alles nóg veel duurder. -O-

Maar dat hopen we natuurlijk snel weer te kunnen oplossen.

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-17 20:29

Ik zit even met een probleem.. Ik krijg steeds van alle foto's deze melding:

Je afbeeldingen mogen maximaal 960 pixels hoog zijn.
Je afbeeldingen mogen maximaal 960 pixels breed zijn.

Hoe kan ik alle foto's te gelijk makkelijk kleiner maken, want het zijn echt enorm veel foto's. Ik wil ze graag plaatsen maar dit kost me zoveel tijd wat ik niet heb.. :(

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 20:31

Wow wat een vorderingen in je up date ...
veel gedaan in korte tijd +:)+

geen idee hoe je de foto's kleiner kunt maken ...
wel benieuwd natuurlijk :o

Groet Karin.

[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0

Selina

Berichten: 14264
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 20:32

Bokt upload gebruiken. (‘Voeg foto’s toe’)

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-17 20:42

Selina schreef:
Bokt upload gebruiken. (‘Voeg foto’s toe’)


Je wilt echt niet weten wat ik in beeld kreeg toen ik 1 foto daar heen sleepte. Een kilometer aan leestekens en letters.. Echt mijn computer liep compleet vast. Maar ik heb nou denk ik gevonden hoe het wel gaan werken. De foto's zullen alleen echt mega groot worden. Bereid je maar alvast voor..

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-17 21:01

Nu komen er in één keer een heleboel foto's omdat ik alles een beetje heb opgespaard.. Oeps.

Ontmoet Arno en Giant (van pensionklanten van ons):

Afbeelding

Elsa is enorm blij op haar nieuwe plekje. Lekker aan de bak!

Afbeelding

Elsa en omaatje Kaneau (op de achtergrond) zijn allebei gek op rollen in de paddock!

Afbeelding

Kaneau in de paddock (ze lijkt trouwens mager - ribben - op deze foto, maar in het echt kan je haar rollen :+ )

Afbeelding

Kyra en Kaneau kunnen niet zonder elkaar:

Afbeelding

Ook Benji en Boef zijn blij samen:

Afbeelding

Benji in de paddock:

Afbeelding

De ponyclub vergadering (er mist er één):

Afbeelding

De logees:

Afbeelding

Nogmaals de logees:

Afbeelding

Mini en Benji samen in één stal:

Afbeelding

Slapen moet ook gebeuren:

Afbeelding


Elsa op de weide in het mooie weer van deze week:

Afbeelding

Blije paardjes op de wei:

Afbeelding

De paarden zijn ook allemaal even naar de tandarts geweest.. Alleen van Mini heb ik geen foto.

Kaneau:

Afbeelding

Elsa:

Afbeelding

Benji:

Afbeelding

Vandaag zijn we nog even gaan mennen met Mini:

Afbeelding

Na het mennen lekker even uitrusten en rollen:

Afbeelding



Dan nu de veranderingen op stal. Mijn vader heeft 8 grote kluizen gemaakt voor de pensionklanten:

Afbeelding

De kluizen van de binnenkant:

Afbeelding

Ik zelf ben een smurf.. Iets te klein voor de kluisjes, haha!

Afbeelding

De kantine:

Afbeelding

Kapstok in de kantine:

Afbeelding


Dan zijn er nog een paar kleine dingetjes waar ik geen foto's van heb.. Maaaaar.. Die zal ik zeker nog maken! Nou dat was het dan weer.

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:05

Superleuk!! *\o/*

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:10

JudithKaneau schreef:
Kategida schreef:
...


Binnen een paar jaar gaat wel lukken als we goed sparen, maar voor nu is het echt eventjes geen doen.. Al die grote uitgaven.. Mijn vader is heel toevallig nu de bak aan het slepen (zonder punttanden aan de sleep) en we gaan van t weekend proberen of de sproeiers het nog doen. Dan gaan we toch maar weer sproeien, slepen, sproeien, slepen etc.....

We zeiden altijd tegen elkaar dat we voor alles het bedrag veel hoger moesten gaan schatten dan het daadwerkelijk zou zijn om telleurstellingen te voorkomen. Dat zie je ook altijd in die tv programma's over verbouwingen, maar dit hadden zelfs wij niet verwacht. Alles veel hoger ingeschat kwa prijs en toch was alles nóg veel duurder. -O-

Maar dat hopen we natuurlijk snel weer te kunnen oplossen.
Ja, ik begrijp zeker dat het grote uitgaven zijn. Daarom dat het ook zo'n zonde is dat de bak helemaal overnieuw moet... je hebt sowieso al genoeg werk aan de stal of ideeën om erbij te doen. Of ik heb dat toch altijd haha. Mijn droom is om later ook zo'n stal te hebben aan huis. Als vriendlief en ik er nu al over dromen/praten en eens googlen naar plekken die te koop staan, zitten we ook al meteen te denken "oh kost het zoveel? Nou dan tellen we er x euro extra erbij want dat zou vervangen moeten worden en dan nog x euro erbij want dat willen we anders," etc. Je herkent het vast wel. :p
Nou alvast veel succes met de bak en houd ons up to date!

Ook superleuke plaatjes erbij. De paarden en pony's zien er echt hartstikke blij uit. <3 Wat een fijne stek hebben jullie toch! :D

Steffiee_

Berichten: 1324
Geregistreerd: 17-02-10
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:15

Wauw, wát een update! :)
Het ziet er echt prachtig uit!!

Do not follow where the path may lead,
Go instead where there is no path, and leave a trail!

♥♥♥

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-17 21:55

Oh jongens, dit ga je niet menen... Krijg het er helemaal warm van, wat stom!! Ik ben echt een mega stuk vergeten er tussen te plakken. Echt alles gaat door de war nu. Ik ben echt zo onhandig.. Nou dan moeten jullie deze update in gedachten maar even vóór de laatste foto update zetten... Er is namelijk tussendoor nog véél meer gebeurd. Ik dacht oprecht dat ik daar al een update over geplaatst had, maar nou kijk in net terug en zie ik dat het er helemaal niet staat. Dat krijg je er van als je zo lang niks plaatst, grrr.. Onhandig :(:) Nu komen er dus weer belachelijk véél foto's af.

Dit was de eerste tegenslag aan het huis, die ik als het goed is eerder ook al benoemd heb (5 september), de douche die lekte. Ondertussen is het volledig opgelost!

Afbeelding

Afbeelding

Mini dag 1 op stal:

Afbeelding

Afbeelding

De aller eerste dag dat Kaneau op stal stond. Mevrouw kan zwemmen in haar grote prinsessenstal. Ze wou alleen niet herkenbaar op de foto. Lekker uit de raampjes staren.

Afbeelding

Verhuizen brengt veel troep met zich mee..

Afbeelding

Op 15 september is Elsa bij ons gekomen. Dit was de eerste ontmoeting met Mini.

Afbeelding

Ondertussen zijn we heerlijk aan het rijden samen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mini helpt graag met uitmesten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kudde bij elkaar:

Afbeelding

Afbeelding

De ''nieuwelingen'' Arno en Giant:

Afbeelding

Afbeelding

Kaneau is nog naar de hoefsmid geweest, Mini en Jawar ook (maar geen foto van):

Afbeelding

Selfie met mijn allerliefste Kaneau:

Afbeelding


En nu weer de veranderingen op stal..

Palen voor de paddocks zijn gezet. Helaas moeten deze overnieuw omdat er iets niet goed gegaan is.

Afbeelding

De kluisjes vanaf het begin:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben de drinkbakken in de paddock grondig schoon gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

En we hebben zelfs een spoelplaats gefabriceerd:

Afbeelding

Nou dat was het dan écht :P Nogmaals sorry......
Laatst bijgewerkt door JudithKaneau op 27-10-17 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables

Marjo

Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 22:04

Zoo wat een mooie grote stallen zeg!! Prachtig!

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 22:04

Wauw, wat gaaf allemaal! En wat een geweldig grote stallen! De stallen zien er supernetjes uit zo met de zwarte onderkant en witte bovenkant.
Wat een paradijs maken jullie er van zeg, echt gaaf :j *\o/*

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 22:13

Ts ziet ee echt super mooi al uit.

Zou alleen de foto’s van de zadelkamer(met inhoud) weghalen. Het is in je topic redelijk makkelijk te vinden waar het is straks Heb je een ongenodigde gasten op bezoek

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 22:20

Wauw wat een droomplekje al, superleuk!

Marjo

Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 22:41

Ik heb interesse in de paardrn/katten boeken. Allen het boek van Monty heb ik Al:D

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-17 22:46

Marjoow schreef:
Ik heb interesse in de paardrn/katten boeken. Allen het boek van Monty heb ik Al:D


Paarden/katten boeken? Mis ik iets? :P :P

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 22:52

Ja oh...updates...verschrikkelijk! :+ Kom vooral door met foto's en updates, we love it! <3

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

lovelyfiefy

Berichten: 5091
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 23:01

Wat ziet het er allemaal super goed uit zeg!
heel netjes allemaal!

Wel jammer van de tegenslag, maar fijn dat het ondertussen wel alweer verholpen is!

Die foto ook met de 'blije paardjes in de wei'
heerlijk! Hoe ze dan even lekker kunnen genieten.

Ben heel benieuwd als het af is !

O en wat is de mini (waar je ook een ander topic voor heb geopend)
een knappertje zeg! <3

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

Marjo

Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 23:53

JudithKaneau schreef:
Marjoow schreef:
Ik heb interesse in de paardrn/katten boeken. Allen het boek van Monty heb ik Al:D


Paarden/katten boeken? Mis ik iets? :P :P

Ik post wel eens random dingen. Is een gave.

Of een telefoon die niet meewerkt waardoor ik in verkeerde topics berichten plaats :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 bezoekers