[VOLG] Een eigen stal? Klussen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

[VOLG] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 23:07

Hallo allemaal!

Wij zijn al vanaf vorig jaar mei bezig met een bepaald huis kopen, namelijk een boerderij met stallen. Het proces is heel stroef verlopen en we hebben heel erg veel obstakels onderweg gehad. We hebben namelijk het bestemmingsplan moeten wijzigen omdat het agrarisch was, en je er dus eigenlijk niet eens mocht wonen! Nu is (bijna) alles rond en gaan we vrijdag (1 september) tekenen voor het huis. Ik ben zo blij en gelukkig, ik kan het niet omschrijven. *\o/*

Vanaf 1 september hebben we dus de sleutel en zullen wij heel erg hard moeten klussen aan het huis, de stallen en het erf om het naar ons zin te maken. Ik wil hiervan voor en na foto's maken, van het proces etc. Deze foto's zal ik in dit topic plaatsen en ik zou het erg leuk vinden als jullie ons komen volgen in het proces naar onze droomstal!

2 september hebben we voor vrienden en familie een klus-dag georganiseerd en zullen wij met z'n alle heel erg hard aan de bak gaan! Voor die tijd maak ik nog even snel foto's, en de ''after'' foto's zal ik na 2 september ook plaatsen!

Tips, tricks etc. zijn allemaal welkom!

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables


Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:09

volg :)

Spoiler:
Kiekeboe haha ;)

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:12

Leuk, ik volg ook :j

Groet Karin.

[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 23:31

Leuk dat jullie ons komen volgen! :) Ik zal binnenkort ook maar eventjes onze eigen paardjes voorstellen, is ook wel leuk om te weten denk ik.

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:36

Weet waar je aan begint.. :D
Haha nee gekkigheid, heel veel succes op jullie stekkie, ben benieuwd naar de foto's. Wat moet er allemaal gebeuren?

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 23:42

Het hele erf staat onder de onkruid, dus er zal veel met een bosmaaier moeten gebeuren, hekken vervangen, paddocks maken, schilderen, kluisjes in elkaar timmeren, alles schoonmaken, spoelplaats maken, kapschuur maken, stapmolen repareren en zo kan ik nog even door. Genoeg te doen dus! :P Het zal wel echt een jarenplan worden, daar zijn we ons van bewust. Maar eerst de belangrijkste dingen zodat de paardjes snel over kunnen!
Het gaat om 2,5 hectare waarvan 1,5 hectare land en 1 hectare woonhuis, 20 x 60 bak, stapmolen, longeerkraal en paddocks!

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-17 00:16

Oke, eerst even de paardjes voorstellen!

Mijn eerste pony, Kaneau, is een 22 jarige NRPS merrie van 1.53 meter hoog. Ik heb er een paar weken geleden voor gekozen om haar met pensioen te doen i.v.m. een peesblessure die niet meer beter zal worden, dit heeft mij heel erg veel moeite en verdriet gekost maar ik wil absoluut het beste voor haar. Ik heb haar in mijn bezit sinds 24-07-2014 en daarvoor heb ik haar twee jaar lang verzorgd. Kaneau heeft M2 + 6 gelopen. Hier onder een paar foto's van Kaneau (deze zijn nu ruim een jaar oud).

- Zie mijn volgende bericht, linkjes wertke niet -

Dan heb ik sinds 03-06-2017 Diablo van de Aslohoeve in mijn bezit, we noemen hem Mini. Een 7 jarig minishetlander ruintje. Hij heeft echt mijn hart gestolen. Ik heb hem gekregen van een vriendin omdat zij in het buitenland gaat studeren en hem niet mee kan nemen. Dus nu woont hij bij ons. Hij is gek op los springen (hij rent achter je aan de sprong over) en de boef uithangen!

- Zie mijn volgende bericht, linkjes wertke niet -

Dan zijn we nu nog bezig om een paard over te kopen van een vriendin van mij. Het paard is net goed gekeurd, dus de koop is bijna zo goed als rond. Ze zal rond 15 september naar ons toe komen. Haar naam is Ensueno, maar wordt Elsa genoemd. Ze is een 8 jarige KWPN merrie van 1.64 meter hoog. Momenteel is ze Z1 +1. Ze lijkt kwa uiterlijk best wel op Kaneau, maar in haar gedrag heeft ze ook wat trekjes van Kaneau, wat ik erg leuk vind. Ze is super braaf.

- Zie mijn volgende bericht, linkjes wertke niet -

Dat waren ze dan! :) P.s. ik moet nog even uitzoeken hoe het met foto's werkt op bokt. Ik zag dat ImageShack bij mij niet meer werkt omdat je dan een abnonement moet hebben. Tips zijn welkom! :P
Laatst bijgewerkt door JudithKaneau op 29-08-17 01:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-17 00:27

Nogmaals de foto's van de paarden:

Kaneau:

Afbeelding

Afbeelding

Diablo van de Aslohoeve (Mini):

Afbeelding

Afbeelding

Ensueno (Elsa):

Afbeelding

Afbeelding

De laatste twee foto's heb ik zelf gemaakt (fotograferen is ook mij hobby) maar ik moet nog hard leren :P
Maar goed, nu hebben jullie een beetje een idee van de paarden. De vorige links werkte niet zo goed, dus doe ik het even via deze weg!

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 00:30

Oeh wat gaaf zeg! En ik wist niet dat Mini en Elsa ook van jou waren nu! Wat leuk!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-17 00:49

Hier komen dan wat ''before'' foto's van de stallen.

Afbeelding

Hier boven zie je dus de hoofdgang waar 10 ruime merrieboxen van 4 x 5 meter staan. In totaal zitten er in het gehele pand 15 boxen waarvan er 1 (4 x 5 meter) box een zadelkamer zal worden, en 1 (3 x 3 meter) box een spoelplaats.

Afbeelding

Hier boven zie je de hoofdgang vanaf de andere kant. De stal die helemaal links acheraan ziet (ook 4 x 5 meter), wordt dus de (stalhuurders) zadelkamer. Rechts achter zit nog een hok waar wij onze eigen spullen (en tuig) zullen opslaan.

Afbeelding

Foto van onze eigen zadelkamer.

Afbeelding

Foto 2 van onze eigen zadelkamer.

Afbeelding

De stal die wij zullen gaan ombouwen tot zadelkamer voor de stalhuurders.

Afbeelding

De zijgang met 4 henstenboxen van 3 x 3 meter groot. Hier zal een van de stallen omgebouwd worden tot een spoelplaats.

Afbeelding

Het uitzicht als je vanaf ons huis de stallen in loopt. De spullen zijn nog van de huidige eigenaar en zullen worden opgeruimd.

Afbeelding

De ingang van de 20 x 60 rijbaan met redelijk nieuwe agterberg bodem.

Afbeelding

Hier zie je dat er echt nog heel erg veel moet gebeuren, de kluiten gras moeten nog uit de rijbaan gehaald worden.

Afbeelding

De stapmolen, hier moet de bosmaaier nog eventjes doorheen..

Afbeelding

Nog een foto van de stapmolen, zoals ik al zei: Bosmaaier! :P

Afbeelding

Vanaf de achterkant van de bak richting het huis.

Zo, dat waren voor nu een aantal plaatjes. Ik zal binnenkort nog even foto's van de paddocks/weilanden etc. plaatsen. Bedankt voor het volgen allemaal! Heel erg leuk! Tips/ideeën zijn nog altijd welkom!

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 00:52

Wauw echt heel erg gaaf, echt mijn droom om ooit zoiets te kunnen bekostigen! Waar is jullie mooie plekje? En je gaat dus ook stallen verhuren? Misschien ben ik wel geïnteresseerd tegen die tijd :P

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-17 00:55

Celine_Famke schreef:
Wauw echt heel erg gaaf, echt mijn droom om ooit zoiets te kunnen bekostigen! Waar is jullie mooie plekje? En je gaat dus ook stallen verhuren? Misschien ben ik wel geïnteresseerd tegen die tijd :P


Stompetoren, vlak naast Alkmaar. :) We kunnen maar een paar stallen verhuren i.v.m. recht van overpad en we willen de buren niet in de weg zitten. Momenteel hebben we het max. aantal huurders al bereikt, maar als er iemand af laat weten zal ik je zeker even een berichtje sturen.

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 01:10

Haha is goed! Sta nu ook prima hoor.

Maar ik ben echt benieuwd hoe jullie het gaan opknappen! Good luck!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Alona97
Berichten: 8
Geregistreerd: 16-04-13

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 01:24

Wauw wat een prachtige plek! Leuk, ben benieuwd wat er van gemaakt wordt, ik volg! :j

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:46

Leuk!
Maar even met de bosmaaier er doorheen is natuurlijk gewoon regulier onderhoud :D Wel een mooie plek zo te zien :j

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:50

Wat een mooie plek! Volgens mij valt het mee hoeveel je moet klussen, mazzel hoor :)


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:56

Gefeliciteerd met jullie prachtige nieuwe plek! Ziet er leuk uit, ik ben benieuwd wat jullie er van gaan maken :D

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:59

Wat ontzettend gaaf om zo iets moois te kunnen realiseren! Ik ben heel erg benieuwd, ik ga volgen!

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:59

Gaaf project! Ik volg. :)
Mooi plekje ook.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:05

ik ben jaloers, wat een droom! :)

justdjen

Berichten: 322
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:08

wat een gaaf plekje!
Heb even gepiekt op Funda ;) wát een inrichting in het huis ook! :D

~*~i'm just like the moon, chasing the sun~*~

Karin92
Berichten: 1744
Geregistreerd: 25-01-10

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:11

Wat ontzettend leuk! Ben heel benieuwd wat jullie er van gaan maken!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:14

wat super gaaf zeg!
veel succes!

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:20

Ik volg ook :) succes met klussen!

Zarita ~ Sanne ~ Photo ~ Roosje <3

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:26

Gaaf! Ik volg!

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de binnenkant van het huis! Maar kan me voorstellen dat als er nu nog iemand woont je daar nog geen fotos van hebt kunnen maken.

edit: ook even op funda gespiekt :o
Wat een heftig groot huis zeg!! :wow:
Laatst bijgewerkt door JLLN_ op 29-08-17 10:34, in het totaal 3 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexandra309, boemel, Camino_S, karinmanon, KikiCelinevs, Mizsz_Kitty, Vanes_6 en 139 bezoekers