Paardenhouderij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Herby

Berichten: 90
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Zaandam

Paardenhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 19:54

Hee! ik ben benieuwd of er hier mensen op bokt zijn die de paardenhouderij doen. Ik ben misschien van plan het zelf ook te gaan doen maar ik vroeg me af of het nou erg zwaar is en wat je allemaal precies doet. Want je kunt wel op de site kijken maar ik werd er niet echt veel wijzer van dus misschien zijn er mensen die me een beetje informatie kunnen geven (zet er ook bij welke paardenhouderij je doet en waar ) Pling


Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:17

ik doe paardensport op het nhb deurne. hier hebben we ook de houderij richting. de houderij heeft alleen maar 1 keer in de week rijden en als keuze vak vanaf het 3e jaar vaker. de sport heeft elke dag rijden en/of springen.
je hebt ook nog een hoop andere scholen die houderij hebben, maar echt zwaar kan ik dit niet noemen.
bij ons is het zo elk jaar een half jaar school en dan een half jaar stage. de stages kunnen behoorlijk zwaar zijn maar wel onzettend leuk en leerzaam!
zoek anders eens in de zoekfunctie!er zijn hier al zoveel topics over geweest!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:52

Misschien een onzettende domme vraag, maar wat kun je er precies mee? Kan je dan (zoals de naam al zegt) een soort 'paardenbedrijf' beginnnen, of een manage?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:58

Ja ik doe het ook maar dan in groningen!! wel erg leuk, maar toch stop ik er mee na dit jaar, dan heb ik (hoop ik) mijn driejarige diploma opzak en ga ik ook nog een andere opleiding doen.
dat is ook meer zodat ik altijd nog wat achter de hand heb. en omdat ik nu in zo'n vreselijke paardendip zit, dat ik graag een paar jaar ook wat anders wil gaan doen dan alleen maar paarden.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:59

YvonneAa schreef:
Misschien een onzettende domme vraag, maar wat kun je er precies mee? Kan je dan (zoals de naam al zegt) een soort 'paardenbedrijf' beginnnen, of een manage?


Als je een beginkapitaal hebt wel Geld, geld!

Heb je dat niet is de kans groot dat je de rest van je leven voor iemand anders werkt

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:00

Oh, dus écht veel heb je er niet aan (sorry voor als ik sommige Bokkers nu beledig)?

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:32

YvonneAa schreef:
Misschien een onzettende domme vraag, maar wat kun je er precies mee?

Ik denk dat dit toch wel het probleem is van een opleiding zoals deze. Knipoog

Wat voor baan kan je hier nou mee krijgen? Verward

Paardentekoop.net, dé website voor het verkopen en kopen van paarden.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:34

Pfff.. ben ik dus toch niet de enige die dit dacht Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:37

Dat vroeg ik me laatst ook al af.

Die opleidingen zijn gewoon pure geldklopperij voor jonge tieners die met paarden willen werken.

Er is ook gewoon simpelweg geen werk in te krijgen. Nederland wordt alleen maar volgebouwd en straks kan er geen paardenbedrijf meer bij.

Je kan beter dat geld in goede rijlessen stoppen en als je knap kan rijden kan je ook wel een stal uitmesten. Misschien heb je dan meer kans om op een handelsstal terecht te komen dan alleen maar met je uitmest papiertje want dat is het tenslotte.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:03

Miekjuh hier op bokt doet ook MBO Paardenhouderij! En ik hoop volgend jaar Hbo Dier en Veehouderij in Deventer (bredere basis leggen als gewoon paardenhouderij, want je weet het nooit) te beginnen....

Tjah....wat kun je er mee??? Iemand met een goede basis kan opzich best zijn plek vinden (veel vinden werk op stages), zolang ze de moeite er ook maar voor doen!!! Denk alleen wel, voor de personen die een bedrijf willen starten, dat ze het alleen lukt wanneer het hen erg mee zit!(ouders/familie met veel geld of al lopend bedrijf, omgeving die geinteresseerd is in je bedrijf)

Kortom het is voornamelijk in dienst werken van en toch een hobbybaan waar je net je brood mee op de plank krijgt en met veel succes op je weg kun je een bedrijf overnemen of starten, die vervolgens ook succesvol gerund wordt.

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Jane808, monsera, Rijsa, Sintara en 56 bezoekers