Waarde van stalling

Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Caaatje

Waarde van stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-17 08:51

Hoi hoi, wij hebben hier een onverwachts plekje vrij en waren aan het denken om een pensionklant aan te nemen maar weten totaal niet wat we daarvoor kunnen vragen.
We hebben ter beschikking 24/7 buiten, een ruime paddock met soort paddockpaddo paradise om op te lopen met beperkte weidegang, een buitenpiste van 20x40 met springmateriaal, fantastische buitenrijmogelijkheden met militair domein naast de wei gelegen, zwemvijver aanwezig en nog eentje op loopafstand. De wei ligt heel rustig en midden in de bossen. Er wordt elke dag hooi, water en voer voorzien. Evenals kan het uitmesten gedaan worden of kan daar in overleg een afspraak rond gemaakt worden. Wij zelf betalen 3 euro per baal hooi. Regio Belgisch Limburg tegen de grens, wat denken zouden jullie hiervoor geven?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:08

Ik zou kijken wat het voor jullie extra zal kosten om er nog een paard te laten lopen. Dus alle kosten voor hooi + strooisel etc.
Komt er nog krachtvoer bij, moet de eigenaar dit zelf kopen? Doet de eigenaar zelf nog veel?

En dan kijken wat er in de buurt voor prijzen gehanteerd worden.
Zorg dat je zelf iig uit de kosten bent en reken wat extra als jullie er "werk" aan hebben.

Edit:
Ik betaal voor mijn paard nu 110 euro per maand en dan loopt hij op 9ha wei met inloopstal met 25+ andere paarden. Er wordt in principe alles voor mij gedaan maar wij hebben geen rijbak.
Dit is in NL zuid limburg.
Alles is er mogelijk onder overleg, zo hebben wij voor onze veel te dikke koudbloeden een paddock gemaakt waar we zelf voerbeurten rouleren om het werk van de staleigenaar wat te verlichten.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Guusje113

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:37

Klinkt als een prachtig plekje! Hier in de buurt zou dat 165-200 euro kosten, afhankelijk of de eigenaar zelf moet mesten/voeren. Je kan inderdaad beter even kijken wat anderen in jouw regio vragen voor soortgelijke stalling (evt. in een topic waar veel mensen in de betreffende regio wonen?)

studentje_24

Re: Waarde van stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:41

wauw, klinkt fantastisch! Prijs is inderdaad zo regio afhankelijk... Hier zou je echt wel rond de 350 kunnen vragen als jij zou voeren en mesten :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:58

Ik denk vooral dat je je moet realiseren dat je met een pensionklant ook een hoop gedoe kan binnenhalen...
Niet elk paard respecteerd schrikdraad en doet niets kapot en elke eigenaar is niet even makkelijk....

Daarom willen heel veel mensen geen andere mensen meet op hun wei/erf.
Te veel gedoe voor wat het maar opbrengt....

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:11

Ik ben niet zo thuis in jouw regio. Hier in de regio kun je daar makkelijk 350-400 euro voor vragen als het vol pension betreft. Maar ik weet niet wat normale prijzen zijn in jouw regio :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:14

350-400 betaal je hier met 2 binnenbakken, een complete springtuin op een achterberg bodem, solarium en zoiets.

ts heeft deze vraag al vaker gesteld.
170 dan is ze mooi betaald.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:27

@bruintje,waar zie jij die andere vragen dan?
Net TS eerdere berichten bekeken en tot eind 2015 nergens een dergelijk topic gezien hoor....

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:29

350-400 betaal je hier voor een basisstalling met 1 of 2 rijbanen (als je geluk hebt een binnenbak) waar je paard dagelijks naar buiten kan, of voor een complete luxe stal maar waar je paard 24 uur per dag op stal staat. Als je luxe wilt en buiten staan ga je zo naar de 430. |o

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:30

Echt niet, oh oh,dan ben ik haar door de war aan het halen met een ander persoon uit precies dezelfde regio en faciliteit Y;( .
sorry sorry sorry

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:32

Klinkt als een droomplek! Ligt eraan waar je zit maar in de randstad bij ons is iets met alleen maar drie binnenbakken en verder 23 uur per dag op stal al in de 370/380/400 en iets met een klein stukje wei en veel faciliteiten 425 of iets in die richting. Dus bij ons zal het wel nog veel duurder zijn al denk ik niet dat je al bij ons in de buurt zit :')

Een koude trui, is geen goede trui.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:50

Caaatje schreef:
paddockpaddo paradise

Dat is wel héél uniek :D .

Verder zou ik voor jezelf een prijs maken waarbij de voerkosten gedeeld worden. Je betaalt nu 3 euro per baaltje, maar dat kan ook zomaar een keer 5 euro worden en dan kom je niet uit met je vaste prijs. Dus een bepaald bedrag voor de faciliteiten en service en daarbovenop de werkelijke kosten van het ruwvoer.

Aanvulling: klopt het dat er geen toezicht is?

koeien op de weg...

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:53

Hier in Zuid-Limburg zou je er gerust 200/250 euro pm voor kunnen vragen mits je elke dag mest, voert, incl hooi.

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-17 14:15

Hoi hoi, wat een hoop reacties al :) ja het is voor 1 pensionklant en ik wil ook wel echt mijn tijd nemen om de juiste persoon uit te zoeken. Neen er is geen 24/7 toezicht van ons, maar de buurtbewoners houden altijd een oogje in het zeil voor eventuele onregelmatigheden :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:30

GDG schreef:
Caaatje schreef:
paddockpaddo paradise

Dat is wel héél uniek :D .

Hihi inderdaad :+ :')

TS, ik ben niet bekend met de prijzen in die omgeving. Maar ik zit in Noord-Brabant tegen Zeeland aan, dus niet de duurdere randstad. Ik denk dat je rond de €200,00-250,00 per maand zou kunnen vragen. Even er van uitgaande dat er gemest wordt door jullie en er door jullie wordt gevoerd.
Minpunt vind ik wel dat jullie er niet direct bijwonen. Ik zou me er persoonlijk niet fijn bij voelen als er geen direct toezicht is en er makkelijk mensen ongevraagd bij de paarden kunnen komen ook al houden buurtbewoners een oogje in het zeil.
Groot pluspunt zijn de uitrijmogelijkheden.
Is er trouwens een mogelijkheid om je paard 's nachts op stal te zetten of bij ziekte tijdelijk? Zo nee, zijn er goede schuilmogelijkheden en is er een plaats waar droog met je paard kan staan om bijv. te borstelen?
Met dit soort faciliteiten zou ik gerust 250,00 durven vragen. Is bovenstaande er niet of niet mogelijk, dan eerder 200,00.

Zelf hebben wij ook een paddock paradise, een paar paardenstallen en een kleine bak aan huis. Ik twijfel soms nog wel eens over een pensionklant aan te nemen.
Heel eerlijk zou voor mij de reden puur zijn om maandelijks een klein centje te verdienen (150-200 euro 'winst'). Ik ben overigens totaal niet afhankelijk van dat bedrag.
De reden voor mij om het vooralsnog niet te doen is, omdat ik bang ben iemand te treffen die andere ideeën heeft dan ik en ik daar niet aan kan of wil aanpassen. Of bang om gedoe te krijgen wat je ook regelmatig leest.
En eerlijk gezegd lijkt het me toch een behoorlijke aanpassing om eraan te moeten wennen dat er 7 dagen per week van 's ochtends tot 's avonds iemand op je erf kan zijn.
Ik denk dat je je dit echt wel moet afvragen of jij dit allemaal wel ziet zitten en sterk genoeg in je schoenen staat. Maar het voordeel voor jullie is wel dat jullie niet direct merken dat de pensionklant bij haar/zijn paard is, dus veel minder inbreuk op je privacy.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:35

wij hebben een weiland met inloopstal / rijbak / stroom/ 1 hectare. Pensionklant hoeft helemaal niets te doen (doet ze wel, maar geen verplichting). Wij betalen 160.- / paard/maand. Dit is voor ons meer dan voldoende om de paarden te voeren, de huur te betalen en de weide en rijbak te onderhouden. We zitten midden in het bos. Wij zitten tegen de grens met belgie in brabant.

Strooigoed

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-17 08:08

TS, ik ben niet bekend met de prijzen in die omgeving. Maar ik zit in Noord-Brabant tegen Zeeland aan, dus niet de duurdere randstad. Ik denk dat je rond de €200,00-250,00 per maand zou kunnen vragen. Even er van uitgaande dat er gemest wordt door jullie en er door jullie wordt gevoerd.
Minpunt vind ik wel dat jullie er niet direct bijwonen. Ik zou me er persoonlijk niet fijn bij voelen als er geen direct toezicht is en er makkelijk mensen ongevraagd bij de paarden kunnen komen ook al houden buurtbewoners een oogje in het zeil.
Groot pluspunt zijn de uitrijmogelijkheden.
Is er trouwens een mogelijkheid om je paard 's nachts op stal te zetten of bij ziekte tijdelijk? Zo nee, zijn er goede schuilmogelijkheden en is er een plaats waar droog met je paard kan staan om bijv. te borstelen?
Met dit soort faciliteiten zou ik gerust 250,00 durven vragen. Is bovenstaande er niet of niet mogelijk, dan eerder 200,00.

Zelf hebben wij ook een paddock paradise, een paar paardenstallen en een kleine bak aan huis. Ik twijfel soms nog wel eens over een pensionklant aan te nemen.
Heel eerlijk zou voor mij de reden puur zijn om maandelijks een klein centje te verdienen (150-200 euro 'winst'). Ik ben overigens totaal niet afhankelijk van dat bedrag.
De reden voor mij om het vooralsnog niet te doen is, omdat ik bang ben iemand te treffen die andere ideeën heeft dan ik en ik daar niet aan kan of wil aanpassen. Of bang om gedoe te krijgen wat je ook regelmatig leest.
En eerlijk gezegd lijkt het me toch een behoorlijke aanpassing om eraan te moeten wennen dat er 7 dagen per week van 's ochtends tot 's avonds iemand op je erf kan zijn.
Ik denk dat je je dit echt wel moet afvragen of jij dit allemaal wel ziet zitten en sterk genoeg in je schoenen staat. Maar het voordeel voor jullie is wel dat jullie niet direct merken dat de pensionklant bij haar/zijn paard is, dus veel minder inbreuk op je privacy.[/quote]

Hoi dankjewel voor je uitgebreid antwoord :) nee er is geen mogelijkheid om je paard op stal te zetten maar bij blessure zouden er wel aanpassingen gemaakt kunnen worden :) er is een mogelijkheid om je paard droog vast te zetten en te borstelen.
Ja dat is ook de reden waarom het mij niet zo stoort, wij wonen daar niet dus er komen geen mensen op het erf langs etc. Het MOET ook niet, dit is vooral oriënteren dus we hebben ook alle tijd van de wereld om naar de ideale pensionklant te zoeken mochten we dat willen :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie