Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:14

Mooi hierboven!

Ik had van de week zin om te tutten en mijn paard denkt daar altijd graag in mee... Ze zat onder de vlekken. :+
Afbeelding

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:08

Ik ga weer volgen (ooit begonnen in het eerste topic geloof ik, maar uit het oog verloren). Mijn paard is een groot, harig, modderig, vies, vuil, wild varken op het moment |(
Hij staat 24/7 buiten zonder deken en we trainen nog niet volop, dus vond het zonde hem onder de dekens te zetten of te scheren. Maar die dikke vacht en gore troep is me stiekem een doorn in het oog haha.

Kan niet wachten tot het weer lente wordt; lekker met de furminator erdoor, van top tot teen in het sop, beentjes/staart met de tondeuse, baard en oorpluis eraf, manen weer netjes in een sportcoupe etc.

Mijn paard is (helaas) de viespeuk op deze foto, rechts dus -O-
Afbeelding

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:22

Haha lekker vuil!

Ik ga dadelijk een nieuwe tondeuse kopen, en dan morgen dat zwijn van mij weer eens onder handen nemen.. kan niet wachten <3

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:48

Joelle wat een knappe!!!!
Wat voor witte plekken heeft hij op zn buik? Van sporen ofzo?

Wat een smerige paarden allemaal :o die van mij kunnen ook meedoen
Afbeelding

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:52

Nynkster schreef:
Joelle wat een knappe!!!!
Wat voor witte plekken heeft hij op zn buik? Van sporen ofzo?

Wat een smerige paarden allemaal :o die van mij kunnen ook meedoen
[ [url=m/HtGDkD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dankjewel ! :D Nee die plekken zijn gewoon witte haren. Door haar vacht en manen zitten ook een paar witte haren. Ze heeft op andere plekken nog 2 of 3 witte vlekken maar dan kleinere. Deze grote zitten helaas op de verkeerde plek haha

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:53

Oh wat gek joh :D :D Nog nooit gezien.
ja het is een gekke plek, maar als het niet daarvan komt is er toch niks aan de hand :j

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:57

Ik zit overigens ook te twijfelen om straks zijn staart op te scheren. Ik heb zo'n enorme hekel aan die kleine rotplukjes daar bovenaan. Maar eens begonnen met scheren betekent natuurlijk bijhouden :=
Wie scheert nog meer de staart?

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:18

Ik heb er ook paar zo staan... Voorste stuk van de weide is enorme drek zooi, klei brr. En daar gaan ze dus lekker uit gebreid in liggen rollen ipv achteraan waar gewoon nog gras staat (ze hebben maar hectare of 5 om uit te kiezen. :=

Afbeelding
Deze kan het het beste, ze is hier nog drijf nat...

Smeerkezen.

Wordt tijd voor winter, dan is het koud en sneeuw en dan dooit het weer. Geen Zweedse winter nu. :n

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:32

Saar, ik!

Ik vind het veeeeeeeel mooier dan idd dat piekerige haar... mijn paard heeft maar een smal kontje, wel heel gespierd, maar smal.. en dan aan iedere kant 10-15 cm haar dat over die smalle billen was echt geen porem! Ik ben er heel blij mee staat een stuk netter!

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:41

Quir schreef:
Wordt tijd voor winter, dan is het koud en sneeuw en dan dooit het weer. Geen Zweedse winter nu. :n


Nooooooooooooooo _O-

Lente!!

Keshia, hoe pak je dat aan? Die van mij heeft door een tekort aan flinke spieren (iets met 1.80 de lucht in schieten en pas zadelmak zijn) dus op het billenfront zal hij er op vooruit gaan denk ik, met een strak geschoren staartje :D
Tot hoever scheer je? En alleen de zijkanten? Houd je de bovenkant ook kort?

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:06

Puur therapie voor mij dit <3 :=


Afbeelding

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:14

We want more :):)

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:55

Noodzaak ook :oo

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:26

Zal morgen is een foto maken van het eindresultaat... was echt heel hard nodig :=

xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:51

Wat een gaaf beestje op de vorige pagina! Smelt <3

Mooi opgeschoren beentjes hierboven!

En lekkere moddermonsters ook, de mijne kan er ook wat van. :D Zeker nu de paddock een zwijnenpoel is ipv paddock.

Scheren jullie weleens beentjes van zwarte paarden op? Omdat ze overdag in een vrij natte bodem staat en ik haar benen graag wil afdrogen voordat ze op stal gaat (maar met het bos haar wat er nu aan zit niet echt te doen is), wil ik haar beentjes (sokken + kootholte e.d. niet het hele been) scheren. Maarja, dan krijg je waarschijnlijk wel zo’n overdreven zichtbare overgang van grijs naar zwart haar haha. Of valt dat mee?

mavantos

Berichten: 3593
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:56

xDaim schreef:
Wat een gaaf beestje op de vorige pagina! Smelt <3

Mooi opgeschoren beentjes hierboven!

En lekkere moddermonsters ook, de mijne kan er ook wat van. :D Zeker nu de paddock een zwijnenpoel is ipv paddock.

Scheren jullie weleens beentjes van zwarte paarden op? Omdat ze overdag in een vrij natte bodem staat en ik haar benen graag wil afdrogen voordat ze op stal gaat (maar met het bos haar wat er nu aan zit niet echt te doen is), wil ik haar beentjes (sokken + kootholte e.d. niet het hele been) scheren. Maarja, dan krijg je waarschijnlijk wel zo’n overdreven zichtbare overgang van grijs naar zwart haar haha. Of valt dat mee?


Je krijgt idd een flinke overgang. Ik scheer bij zwarte benen altijd een driehoek in de kootholte en netjes de kroonrand bij. Bij pluis/lange haren scheer ik op die plekken met de haren mee. Ziet er altijd erg netjes uit

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:56

Zou dan op 3 Mm scheren dat zie je nauwelijks, en anders is het na een paar daagjes wel weg getrokken

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:25

Ik scheer de zwarte benen ook... en dan heel de kootholte, en eigenlijk helemaal tot aan de koot.. en dan ook een streep over de pees achter. Ik scheer alles op 1 mm. En ziet er altijd wel heel netjes uit vind ik.

Hoe pak je het scheren van de staart aan? Tja.. ik pak met links de staart aan de onderkant van de staartwortel vast, en zet de tondeuse vanaf boven aan de zijkant erop en scheer een stuk naar beneden.. ook de haren die verder naar onder de staartwortel zitten scheer ik weg.. bovenop haal ik eigenlijk niks weg. Gek genoeg zit daar ook geen lang haar. Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan maken binnenkort. Moet het toch eens bijwerken :)

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 01:36


SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:28