Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:03

Mag ik mij ook melden ??

Hier ook een tuttel gek. :D
Het liefste ben ik uren lang bezig. Is ook wel nodig want paard lief maakt er een sport van om zich zo vies mogelijk te maken |o . Ben minimaal een uur per dag bezig om hem weer een beetje toonbaar te maken.

overigens was ik hem maar 1 keer per jaar helemaal en voor wedstrijd deed ik altijd de vieze plekken + benen wassen. ik gebruik alleen zilvershampo, betadine shampo of poets aangezien meneer zeer allergische is voor heel veel dingen, dus ik durf voor de rest niks te gebruiken.

Het enige wat ik knip is zijn kroonrand aangezien dat heel ongelijk groeit, voor de rest knip ik echt niks !

Afbeelding

Afbeelding

meneer heeft manen tot net onder zijn hals, maar ik vind knotten het mooiste voor wedstrijd of clinic.
Afbeelding

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:08

Oohh die lijken op elkaar! Wat leuk :D
Ik heb wel het idee dat de manen beter groeien sinds we het vlechten.
Dankje Peelie en TerraHowrse!

Mooi paard heb je Murphylover <3

Libertylove

Berichten: 2312
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:10

Voor mijn paarden gebruik ik voor de manen cowboy Magic detangler of super bodyshine. Werkt goed, hoef er weinig van te gebruiken en blijft er langer in zitten dan andere anti-klit producten.

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:10

Namira542 schreef:
Oohh die lijken op elkaar! Wat leuk :D
Ik heb wel het idee dat de manen beter groeien sinds we het vlechten.
Dankje Peelie en TerraHowrse!

Mooi paard heb je Murphylover <3


dankje :o maar hij is niet de makkelijkste

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:12

Met die van Sectolin heb ik geen ervaring. Ik gebruik de detangler van cowboy magic :j Of de bodyshine, die werkt ook ontklittend.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:53

Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met de Brighter Than White van NAF? Ik heb hem gescoord met de 2+1 actie bij de EJ 8-)

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:55

Nope. Is dat alleen voor de vacht?

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:33

Ik dacht vanmiddag even snel te kunnen gaan rijden. Had niet zoveel tijd maargoed 2 uurtjes op stal moest wel lukken.

Daar dacht poown anders over :')
Afbeelding

Ik begon met en borstel maar het zand vloog me om de oren en hij werd er niet veel schoner van..

Nja dan maar een koude douche met een borstel boenen en daarna drooglongeren en als laatste ook de voetjes maar even een keer dubbel afgespoten.

En 1,5 uur later na het wassen, longeren, beentjes afspuiten en borstelen weer schoon naar bed <3 (staat binnen 's nachts)
Afbeelding

Niet gereden maar ach dat komt zaterdag dan wel weer.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:49

Hier ook weer even lekker getut <3

Afbeelding

Afbeelding

Haar voorpluk word zo lang!

Afbeelding

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:56

Susanne schreef:
Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met de Brighter Than White van NAF? Ik heb hem gescoord met de 2+1 actie bij de EJ 8-)


Ik heb het van ander merk en vind het geweldig spul! Echt witte voetjes!
Het is een stuk mooier dan alleen wassen vind ik!

Deze gebruik ik: http://www.ponyweb.eu/nl/gold-label-bes ... paste.html
Laatst bijgewerkt door Fotografie91 op 12-07-17 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:04

Ik doe het met Waspa pasta van de Poiesz.... 3 euries en werkt perfect!

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:14

Susanne schreef:
Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met de Brighter Than White van NAF? Ik heb hem gescoord met de 2+1 actie bij de EJ 8-)


Geen ervaring mee. Wel nieuwsgierig voor shoots enzo! Ik doe de voetjes momenteel alleen afspuiten en de onderhuid is dan nog wel wat vies. Ben bang dat zn witte kootholtes anders snel verbranden aangezien die van 5 uur in de ochtend tot 's avonds buiten staat.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:39

Ik scheer witte voetjes tot de huid kaal.. en was met shampoo van de boerenbond.. dan heeft ze altijd mooie roze voetjes ;)

(Heb alleen een foto van toen ik haar net had.. inmiddels +100 kg ) Afbeelding

Ik ben wel heel benieuwd naar braid it up van naf. Wat doet dat spul precies? Ik heb het gevraagd aan een vrouw bij de stand laatst op concours. Zij sprak erover dat het antiklit was zonder vet te worden. Maar ik dacht dat het spul was dat ervoor zorgt dat de manen stroef worden en bij elkaar blijven tijdens het vlechten. Ben nu toch wel nieuwsgierig.. ;)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:46

Het maakt de manen stroef en zorgt dus dat je sneller en makkelijker kunt vlechten en er minder snel sprietjes tussen uit komen piepen.

xZiva_

Berichten: 3994
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:50

vind de roze voetjes eerlijk gezegd niet zo mooi :o

de braid it up is idd tegen de losspringende haartjes bij het vlechten en het maakt het stroef waardoor je vlecht/knot niet snel los gaat

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:00

Ah! Dan had ik toch gelijk.. dan ga ik daar toch eens voor kijken. Mijn merrie heeft wat dikkere manen en ik vlecht graag zo min mogelijk knotten. Dus dat klinkt als fijn spul.

Ik luf roze voetjes.. schoner dan dat worden ze niet ;) en ik hou er al jaren mijn paarden mokvrij mee in de natte herfst en winter. Daar is het eigenlijk om begonnen :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:17

Afbeelding

Dit zijn mijn 2 kleinste varkentjes :Y) Bruine is een ruintje, witte is hengst. Ze hadden net een prachtige natuurdouche gehad (lees: het had net gegoten)

Terrydr

Berichten: 81
Geregistreerd: 09-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:34

borstnoot schreef:
Vorig topic trouw mee gelezen (op 2 berichtjes na) en vind het wel tijd om me te melden!

Mijn trots: Evy (ofwel: Eefje, Eefje Wentelteefje of Eefje Teefje als ze stout is)

[ [url=m/XmUjY6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5xbr6Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik hoop dat ik een scheerapparaat krijg voor m'n verjaardag, vind haar haren veel te lang!
Dus: als er al tips zijn die ik écht moet weten, voel je (heel) vrij ze te plaatsen!

Edit: ze heeft 4 hoge witte benen. Een crime (en veel flessen shampoo op jaarbasis) dus.

[ [url=m/KPTQKG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel mooi pAard! En ik vind je rijbroek op de eerste foto geweldig!! Mag ik vragen van welk merk die Is?

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 00:15

Terrydr schreef:
Heel mooi pAard! En ik vind je rijbroek op de eerste foto geweldig!! Mag ik vragen van welk merk die Is?


Dankjewel! Ie is van Montar en gaat al 1,5 jaar mee!
Hij heeft een siliconen zitvlak (zo'n kleine "bolletjes", voel je niks van). Die zijn wel een beetje aan het verslijten, maar dat mag ook wel bij (bijna) dagelijks gebruik en 2/3 wasbeurten per week!

Bedankt voor de uitleg Peelie! Ik neem je tips in m'n zoektocht mee! :)

puttertje

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 01:26

Hier nog een tut fan ..

De dames op stal noemen me ook altijd penny hihi.
Tutten vinden murrie en ikke echt heel leuk en proberen dat ook zo veel mogelijk te doen..
Murrie heet eigenlijk Muiron of Finlaystables maar dat kan mijn dochter niet uitspreken (verstandelijk en lichamelijk beperkt) .Nou mama dan noem je hem toch Murrie en als hij dan heel vies is kun je hem Smurrie noemen..Zo gezegt ,zo gedaan
Afbeelding dan hier mijn knappe vent ,net de manen uitgeplozen

Afbeelding
Staart ook maar gedaan..

Afbeelding
in de vlecht..
Bij Murrie zit het altijd in vlechten want die arme jongen heeft zomer eczeem nou ja hij is allergisch voor knutvliegjes...

Afbeelding
iedereen een keer laten schrikken en murrie knotten in gedaan ..
Ze dachten dat ik zijn manen eraf had hihi nee hoor gewoon knotten met langen manen.

groetjes en tot tuts Diana

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:32

Ik heb NAF Braid it up nu een paar keer gebruikt en het maakt de maken zeker erg stroef. De vlechtjes bleven erin zitten toen er spontaan wat elastiekjes knapten zonder dat ik het door had.
Maar het is wel enorm plakkerig, als ik het erin doe met mijn handen moet ik die eerst afspoelen anders vlecht het niet fijn. Ook tussendoor na een vlecht of 5 nog eens mijn handen spoelen want anders blijven de manen meer aan mij plakken dan aan elkaar.

Hier vanavond weer voetjes wassen.

maitestar23

Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:11

Ik lees hier graag mee voor tips e.d Want ik moet nodig leren tutten *\o/*

paardrijmiep schreef:
Ik kom me ook melden! heb een haflinger hengst van 1 jaar oud, eens in de zoveel tijd komt hij even naar stal om bekapt/gewassen te worden voor de rest staat hij lekker in de opfok!
Hij is van juni vorig jaar wat hem dus 1 jaar maakt, en meet momenteel rond de 1.37! Krijgt ook al aardig wat behang waar ik erg blij mee ben *\o/*

Foto's van Recent naar wat ouder


[ [url=m/YaYrJ7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/84k0QZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CNYJJs.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/u2o5vS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hee Stitch, jij ook hier *\o/* *\o/*

Zondag heb ik deze heer in het echt mogen aanschouwen en het wordt al een prachtige kerel!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:41

Een topic naar mijn hart *\o/*
Ik ben zooooooo jaloers op sommige knotjes die hier voorbij komen!
Ik heb ieder weekend wedstrijd dus moet vrij veel vlechten maar zulke resultaten krijg ik er maar niet ingelvochten -O- Vlecht enkel met elastiekjes.
Heb trouwens 2 vlekjes lopen met aardig veel wit dus vervelen doe ik mij nooit :')
Ik hou van blinkende paarden in mijn wei met nette, kaarsrechte manen/staart!
Ik hoop nog veel te kunnen leren uit jullie foto's. Want wil het graag leren om deftige knotjes te maken.

Libertylove

Berichten: 2312
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:08

Knotjes maken kan ik ook niet hoor HiFive5!
Ze zeggen als je het vaak oefent het steeds beter gaat. Heb geen paarden om te knotten, vlechten is wel iets wat regelmatig gedaan wordt :)

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:26

Het is omdat ik het moet doen voor op wedstrijd :') Maar vind het erg leuk om te doen :D
Ga eens op zoek gaan naar een foto....

Edit: gevonden! :D
Afbeelding

Dit is mijn vosje, deze neem ik af en toe mee op wedstrijd dus wordt niet vaak ingeknot. Ze heeft langere manen wat het wel iets makkelijker maakt.

Afbeelding

Het grootste 'slachtoffer'. Helaas zie je mijn knotjes niet zo goed. Zal de volgende keer een close Up maken! Witter dan dit is ze trouwens ook bijna niet te krijgen :')