Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 01:37

ik vind persoonlijk de paarden van Jester en Peelie altijd om door een ringetje te halen, en die van Tribunals. <3 zijn toch wel Mn favorieten, oh en die van S_en_Z natuurlijk <3

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 01:39

Dit is trouwens mijn favoriete foto van Mn paard helemaal getut <3 die mag wel in de OP van mij hoor

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 05:12

Een paar paginas terug had ik een link gepost van een kennis van mij die over de Nash warming wash heeft geblogt. Haar ervaring is erg goed! Om mij heel zie ik ook alleen maar goede dingen over de Naf washes.

Fijn dat de vlechten toch blijven zitten PA. Dat is fijn :j

Sharon. Super lief. Dankjewel. Die foto van jou paard is ook echt prachtig <3

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 07:54

Wat lief! Ik vind dat jij hele knappe paarden hebt met rete strakke manen! Zien er altijd tiptop uit. :j

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 08:11

Ik zie dat ik echt een hele domme typo heb gemaakt :')

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:26

Nash warming wash, het rijmt wel leuk :')

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:30

Over het wit krijgen, bij mijn merrie zijn de manen als ze nog nat zijn ook altijd wat gelig, maar veel antiklit erin, laten drogen, en ze zijn spierwit :))
Gewoon gewassen met zilvershampoo, teershampoo of speciale shampoo van blue horse tegen jeuk en schilfers. Werkt echt heel fijn :))
Afbeelding

Scheelt ook wel dat ze altijd onder halsdeken staat ivm eczeem, maar ze worden wel snel stoffig en grijs, ondanks een deken :+

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:44

Ah bedankt voor de reacties! Ik heb de naf wash besteld, zal wel laten weten hoe het bevalt! :D

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:52

Probleem bij de manen van Olivia is dat ze ermee in de mest gaat liggen. -O-
Maar ik ga denk ik de teatree shampoo een keer proberen, die heb ik nog niet gehad. :))

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 10:11

SharonIndezz schreef:
ik vind persoonlijk de paarden van Jester en Peelie altijd om door een ringetje te halen, en die van Tribunals. <3 zijn toch wel Mn favorieten, oh en die van S_en_Z natuurlijk <3



<3 dank, die van jou zijn ook altijd heel sexy! Ik wil ook nog wel een stukje schrijven maar ben er nog niet over uit wat k er in wil zetten hahaha.

Laatste tijd op meeleesmodus. Kan nu ook weinig wassen enzo. Hebben alleen koud water op stal. :=

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 10:41

Manen opgegeten door andere paarden heb ik nog wel niet gehad.maar een tijdje terug is wel de staart van mijn oudere merrie opgegeten door een veulen. Baalde enorm. Gelukkig bij de oudere merrie en niet bij de pony van de kids want dan werd ik lichtjes gek denk ik


Afbeelding

Enige waar ik een beetje mee zit is dat ze 27,5 jaar is en dat ik moest ze komen te overlijden dat ik graag haar staart had bijgehouden. Dus ja hopelijk blijft ze toch nog enkele jaartjes leven zodat ik ze nog lekker lang bij mij heb en dat ze ook terug een beetje staart heeft. Dat van de staart is niet het belangrijkste dat weet ik. Maar toch

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 11:16

SharonIndezz schreef:
ik vind persoonlijk de paarden van Jester en Peelie altijd om door een ringetje te halen, en die van Tribunals. <3 zijn toch wel Mn favorieten, oh en die van S_en_Z natuurlijk <3

Jou paarden glimmen je anders tegemoet, dus wat mij betreft hoor jij zelf ook zeker in dat rijtje. :j

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 11:43

Nou ik ben eens met nan! Die van jou zien er ook altijd strak uit sharon!

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:38

Ik lees ook nog altijd mee, dit topic is zo satisfying :') die van peelie en jester lopen er idd altijd tiptop bij! :) mijn 4 jarige vindt het getut ook heerlijk en staat lief stil. Heb er nu eentje uit de opfok en denk dat jullie handen er echt van zouden jeuken :+ maar om die op te knappen heb ik echt een handje hulp nodig :')

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:41

Word verlegen van jullie haha.

Heb overigens nog maar een paard, alleen Mn jonge Connor ruin, die andere heb ik verkocht door tijdgebrek.

Moet wel zeggen dat mijn huidige paard van zichzelf al enorm glimt, daar doe ik weinig voor... paard is dan ook wel schoon opzichzelf, hij rolt nu echt niet buiten in de modder :+ Prinsje... wel in de oliebol gaan liggen op stal doet ie, smeert ie heel zn kop vol.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:48

Oh harry is echt een vetklep. Die krijgt het voor elkaar om zijn voorpluk als 1 dreadlock van modder te krijgen.

Ik viees?

Afbeelding
Afbeelding

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:49

:=

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:22

:wow:

Gelukkig heeft hij nog een deken op, haha!

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:28

Hahaha. Wauw Jester. Wat een varkentje. Nash en Mara staan er nu ook ongeveer zo bij hoor :P op de kiek wel altijd netjes :D

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:31

Ik had een foto daar was die echt gewoon bont in de zomer zo smerig :') kan hem alleen niet meer vinden hmm

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:51

Ik ben toch blij dat de mijne niet zo'n viespeuk is :') Die staat er eigenlijk altijd wel echt netjes bij, op een wat vieze staart aan onderzijde na. (Maargoed, dat hou je met elke dag in de modder spelen :') ) Maar ook die staart wordt elke 2 tot 3 weken gewassen voor hij echt zwart wordt.. :)) Scheelt ook wel dat ze elke dag na het buiten spelen worden afgespoeld, dus benen zijn ook nooit zwart aangekoekt godzijdank :+

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:43

Die van mij gebruikt zn drollen ook als hoofdkussen. Te bedenken dat ik 's avonds meestal rond een uur of 9 de stal nog fatsoeneer, daarmee kan ik 't nog wel wat beperken.. :')

ff_stud
Berichten: 218
Geregistreerd: 07-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:50

PeerAppel schreef:
Ik heb een vraag aan de lange-manen-vlechters hier. :')

Rijd nu een Haflinger x Arabier die helaas mama's genen heeft meegekregen en dus van die vreselijke Haflinger manen heeft. Dik, lang etc. Nu is het met rijden natuurlijk bloedirritant, maar dat vind ik nog niet het ergste. Ze heeft nu namelijk een deken op die een iets hogere hals heeft. Als ze haar hoofd omhoog doet valt er een pluk manen half in. Hoofd weer naar beneden en het krult op. Doe dat een paar keer en er zit een enorme klit in. Bij het uitkammen daarvan verlies je behoorlijk veel haren en om te voorkomen dat ze met zo'n zielig dood plukje manen overblijft ben ik soort van verplicht het te vlechten. Sportcoupe mag helaas niet van eigenaar.
Maar goed, dat vlechten dus. Gewone vlechten klitten ook bij de deken en haar paddockmaatje heeft een "ik wil alles in mijn mond stoppen"-fase, dus dat durven we niet aan. Bovenhandse hengstenvlecht wil natuurlijk niet. Een bovenhandse vlecht bovenop werkt voor een dag of 2. Dus een dubbele onderhandse hengstenvlecht leek me wel wat, maar ook dat zakt gerust uit na een paar dagen.
Heeft iemand alsjeblieft de gouden tip voor een vlecht die wel langer blijft zitten dan 2 dagen? :+

Vreselijke Manen??!!!, hoe ga je dit ooit weer goedpraten,,,,,,,ghhhhhhhh *\o/* {:)-:(

Mijn meest recente poging:
[ [url=m/ijL4Gw.jpg]Afbeelding[/url] ]

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:09

Ze zijn prachtig hoor Frans, maar niet heel praktisch :z

Lolala73
Berichten: 166
Geregistreerd: 08-12-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 05:01

Ik ben ook een enthousiate meelezer, hou enorm van mooi getoileteerde aarden en ik zal wel moeten want ik het een schimmel PRE die als hobby in zijn eigen mest ligt, hoe schoon ik de stal ook maak. Ik heb misschien wel wat kleine tips voor het wit maken. Ik gebruik voor de staart wasmiddel voor witte was van de Lidl, misschien is dat al eens gezegd maar het helpt echt, even laten intrekken et voila. Dan als de staart echt gele stukken heeft dan kan eens in de zoveel tijd een beetje waterstofperoxide, dat je kan kopen bij de apotheek, een hoop goed maken. Dat doe ik in de onderkant van de staart, met een plastic zak vang ik de staart op zodat net een soort badje wordt waar de staart even een kwartiertje wit in kan worden. Voor de rest ben ik zo blij met mijn warme paardendouche die mijn man heeft gemaakt zodat ik altijd kan staarten wassen : ). Mijn paard heeft ook giga lange manen en die zitten meestal in lange vlechten of een hengstenvlecht die gelukkig lang blijft zitten. Ben zelf niet de beste vlechter maar hoop het door veel oefenen en voorbeelden ooit eens heel goed te kunnen. Nu doet mijn buurmeisje meestal het wedstrijdvlechtwerk...