schuurplekken van singel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

schuurplekken van singel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 13:34

ik was net aan t rijden, en toen ik klaar was, stap ik altijd af om de poort dicht te doen,
de singel schuift onder t rijden altijd wat naar achter. t zadel een heel kleine beetje meen ik, maar niet dat het echt TE ver naar achter ligt,

ik zag vandaag dat hij aan allebei de kanten een plek had, geen wond,maar een plek waar de haren heel kort waren tegenover de rest.
ik weet eigenlijk niet wat ik hiermee moet Verward
kan dat heel erg kwaad?

kan dat liggen aan hoe strak ik de singel aan trek?
omdat ik niet wil dat t zadel naar achter schuift, trek ik de singel zo strak aan dan ik kan. misschien is dat te strak Verward

kan me iemand hier mee helpen? Bloos moet ik de singel losser doen, of gewoon zo laten?

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 14:34

Jij moet eens proberen om om je singel zo'n singelhoes te doen en dan is het misschien minder .(ik heb een van bont lekker zacht)
Ze zijn ook niet duur dus hoef je je geen zorgen over te maken
veel succes misschien helpt het!! Knipoog

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 14:49

Van een strakke singel (die daardoor niet schuift) kan het niet liggen! Het moet schuiven om de haren kort te krijgen. Maar is het echt onder de singel?? Of voor of achter, want dat is natuurlijk wel goed mogelijk....zou ook gewoon eens proberen met singelbontje!
En wat voor soort singel heb je eigenlijk!? (koordsingel kan wel eronder schuren, hoe strak dan ook)

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 17:15

Mijn paard heeft dat ook in de tijd dat hij gaat verharen: bij de singel en ook waar het chabrakje ligt. Zadel ligt verder prima dus daar ligt het niet aan. Met een leren singel die wat korter was dan anders, was het echter in 1x mis (haar eraf en geschaafd). Met een wat langere leren singel of neopreen geen enkel probleem.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 17:30

mijn pony schuurt ook erg snel open en nu ik een neopreen singel heb heeft ie daar geen last meer van...

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 18:27

het is deze singel, alleen ander merk. k kan me niet voorstellen dat die schuurplekken moet geven, want die is toch heel zacht.

de plekken zitten net aan de zijkant onder de buik.
ik weet niet zeker of ze der op zitten of der naast, volgens mij derop, en als de singel naar achter schuift der vlak naast, want toen zag ik dat ook. Scheve mond

Afbeelding

mn moeder zei net ook al toen ze binnen kwam en toen ik dat zei. van dat zal wel komen doordat hij aan het verharen is.

laten we het hopen...

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:01

mmh ja daar verwacht je het ook niet van!! Kan het misschien toevallig ook komen van het liggen/rollen oid, dat ze met dr hoeven die haren afgeschuurd heeft!?? Wil ook nog wel eens voorkomen....
Maar goed, zolang er nog geen wondjes of korstjes gevormd zijn is het niet iets om erge zorgen over te maken!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:04

Kijk eens even of je singel vies is, misschien is dat het geval.
Ook zorgen dat je voor het rijden die plekken bij de singel goed schoon borstelt, dat voorkomt ook kale plekken.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:05

Als je zadel schuift laat je toch gewoon ff de zadelmaker komen?

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 17:01

Kyona schreef:
Mijn paard heeft dat ook in de tijd dat hij gaat verharen: bij de singel en ook waar het chabrakje ligt.


ik denk ook dat t dit is, want toen ik gisteren bij t dekje goed keek, had ie aan de rand van het dekje ook minder haar.