Vraag naar stalling in Oudenbosch (omg. Roosendaal/Breda)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
studiozacht
Berichten: 47
Geregistreerd: 09-03-17

Vraag naar stalling in Oudenbosch (omg. Roosendaal/Breda)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-17 10:00

Hallo!

Ik voel me een beetje een indringer op dit forum, gezien ik geen paarden heb of rijd, maar ik heb wel een vraag waarmee ik hier waarschijnlijk aan het juiste adres ben.

Samen met mijn man ben ik aan het kijken naar woningen in Oudenbosch/Hoeven en ons oog is gevallen op een boerderij in Oudenbosch waar o.a. ook paardenstallen bij horen. Omdat ik - nog - niet thuis ben in de paardenwereld ben ik mij alvast een beetje aan het inlezen en de haalbaarheid van deze woning te onderzoeken.

Vandaar ook mijn bericht hier, ik ben namelijk erg benieuwd of er uberhaupt vraag is naar stalling in deze omgeving?
Heel specifiek: er zijn 5 stallen beschikbaar met wasplaats, voldoende ruimte voor het opbergen van toebehoren, er is een rijbak buiten met zandbodem en er zijn drie weilanden beschikbaar. Op basis van wat ik tot nu toe uitgezocht heb zal het gaan om volpension, de paarden zullen iedere nacht binnen staan, 's ochtends naar buiten gebracht worden en 's avonds weer naar binnen. Voer, hooi en andere primaire behoeften (incl het ook daadwerkelijk voeren) zijn inclusief m.u.v. dierenartskosten en andere bijzondere zaken waar ik nu nog niet aan gedacht heb. De stallen zijn verbonden aan het huis waardoor er altijd toezicht is, eventueel is ook installatie van IP (webcam) camera's een optie waar ik aan gedacht heb. En er is nog extra bewaking van mijn twee honden (witte herders) ;-)

Ik zou graag willen weten of er veel vraag is naar stalling in deze omgeving en op deze manier. Is het ook een slim idee om bij maneges in de buurt eens navraag te doen? Heeft iemand verder nog tips waar ik absoluut aan zou moeten denken? (Ik ben overigens zelf thuisblijfmoeder met twee kinderen van 6 en anderhalf, ik heb een klein bedrijfje in naai- en borduurwerk aan huis en ben dus nagenoeg altijd thuis)
Bij voorbaat heel erg bedankt voor de reacties!

Groetjes, Marloes Hoppenbrouwers


Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:42

Hoi,

dat is vast maar een minuut of 5 of 10 van mij vandaan :D. Wij hebben zelf getwijfeld over een kleine pensionstal te beginnen, maar ik heb besloten het niet te doen. Dit is al jaren geleden en ik krijg nog steeds wel eens een PBtje van een bokker die vraagt of ik een pensionstal heb i.v.m. op zoek naar een stallingsplaats.

Ik denk dus dat je er wel animo voor kunt vinden. Ik ben stiekem een beetje benieuwd over welk boerderijtje het gaat. Nadeel voor mensen die hun paard hier stallen is dat er geen uitrijmogelijkheden naar het bos zijn. Al zit je met de trailer zo in het bos natuurlijk.

Ik denk dat er vooral vraag zou zijn naar stalling waar het paard jaarrond de hele dag naar buiten kan. Met dit weer staan veel paarden het grootste deel van de dag binnen, omdat ze anders de wei kapot trappen. Iets van een paddock Paradise achtig iets (zo heb ik het hier ingedeeld) of een ruime paddock die deels zand, deels verhard is en waar ze de hele dag kunnen vertoeven.

Er zijn hier inderdaad twee maneges in de buurt. Eén wat kleinere waar mijn dochter rijdt. Dat is meer echt manege en zij hebben 4 of 5 pony's/paarden in pension staan. De andere is groter en staan meer pensionpaarden. Ik weet niet hoeveel ze daar buiten komen.

Zelf zou ik nog even kijken hoe je je mest gaat opslaan en laat ophalen. Hier gooi ik het achter en wij rijden het zelf over ons land uit (akkerbouwbedrijf). Maar daar vindt je wel iemand voor.

Maar hebben jullie verder helemaal geen ervaring met paarden? Niet vroeger gereden o.i.d.? Want ik zou me er wel goed in verdiepen. Nadeel is natuurlijk dat je weinig ervaring hebt mocht er een paard ziek of kreupel zijn. Hoe, wat en hoeveel ga je voeren? Daar zal je je ook in moeten verdiepen. Dat kan voor mensen wel een reden zijn om te twijfelen.

Willen jullie zelf ook paarden gaan houden? Wellicht is het een idee eerst zelf wat ervaring op te doen voor je pensionstalling aanbied?
Ook wil ik je meegeven dat paardenmensen vaak (en vaak terecht natuurlijk) kritisch zijn. Vaak heeft ieder een eigen idee van hoe hij/zij het wilt. Het is moeilijk om het voor iedereen goed te doen.
Ook heb je vaak 7 dagen per week mensen aan je erf. En het is veel werk natuurlijk. Dagelijks uitmesten, voeren, weideonderhoud, bak slepen, binnen/buiten zetten e.d.
Wij hebben het toen berekend en het kwam er op neer dat het best veel werk is en een inbreuk op je privacy voor in verhouding niet heel veel geld. Plus bij ons dat er geen bak was, dat zou ook een flinke investering zijn (nu hebben we een bak van 34 x 15 m die voor ons prima voldoet, maar waarschijnlijk niet voor het grootste deel pensionklanten).

Kortom ik denk zeer zeker dat het haalbaar is. Ik denk alleen wel dat je je goed moet verdiepen in hetgeen paardenmensen verwachten van volpension en het werk dat er bij komt kijken.

diesuus
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: over de grote sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:50

ik woon ook in de omgeving, eerlijk gezegd zou ik er als niet paardenmensen er niet aan beginnen.
of de stal enz in zijn geheel aan 1 persoon verhuren zodat jullie er geen omkijken naar hebben.
Maar tis een hoop werk voor waar je weinig geld aan overhoud. En paarden mensen zijn best een apart/raar volk. :D

just_kiki

Berichten: 6810
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Vraag naar stalling in Oudenbosch (omg. Roosendaal/Breda)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:37

Ook ik woon in de buurt. Ik zou het niet zien zitten bij 'niet'paardenmensen.
Hoe herkennen hun een koliek etc..

de optie dat je je accommodatie verhuurt, en dat die mensen alles zelf moeten doen zou in mijn ogen wel een optie zijn.

ik zou mijn paard persoonlijk niet zetten bij iemand die er geen verstand van heeft (lees -> ervaring)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Vraag naar stalling in Oudenbosch (omg. Roosendaal/Breda)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:02

Wat diesuus aangeeft had ik ook. Het was mij het niet waard om voor dat kleine bedrag dat je er aan over houdt paarden in pension te hebben staan. Veel werk en waarschijnlijk regelmatig mensen die iets weer net anders willen. Ook zag ik er tegenop om hier 7 dagen per week van 's ochtends vroeg tot 's avonds volk of het erf te hebben.

Maar toch denk ik dat er wel vraag naar is als je het zo verzorgt dat de paarden jaarrond van 's ochtends tot 's avonds buiten staan en alleen 's nachts op stal. Afhankelijk van de grootte van de wei misschien in de zomer 24/7 buiten als mensen willen. Al is het in de winter een grote paddock. Het idee van paddock paradise zou ik me ook over inlezen, want ik denk dat er best wat mensen zijn die hun paard op zo'n manier willen stallen. Dat kun je nog combineren met 's nachts op stal (in de herfst, winter, vroege voorjaar).

Ik vind de optie om gewoon de ruimte te verhuren een goede. Dan vraag je gewoon per paard een X bedrag. Voor dat bedrag mag de klant zijn/haar paard daar stallen en gebruik maken van de weides, eventueel paddock en bak. Uitmesten (zowel stal als wei/paddock), binnen/buiten zetten, hooi/stro/vlas kopen en voeren moeten ze dan zelf doen. Dan ligt de verantwoordelijkheid bij hen zelf.

Ik denk dat daar best vraag naar is als mensen het naar eigen inzicht kunnen doen. Helemaal als ze de mogelijkheid hebben om hun paard jaarrond altijd overdag buiten te kunnen zetten.
Zorg alleen wel dat je op contract zeer duidelijke afspraken maakt. Bijv. over de weide. Wie verzorgt het onderhoud (bemesten, eventueel maaien bij teveel gras, slepen) en moet de klant alle mest uit de wei halen of wordt de weide gesleept? Wanneer en hoe intensief mag de wei gebruikt worden? Anders zit je straks met een wei die verandert in één kale modderbende.

studiozacht
Berichten: 47
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-17 12:19

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Ik had niet verwacht dat alleen stalling en gebruik maken van faciliteiten juist meer de voorkeur zou hebben dan geheel verzorgd. Dat is voor mij ook interessant, vooral om zo eigenlijk ook heel veilig zelf de ervaring op te doen. Ik heb wel eens wat paardrijlessen gehad (vroeger mijn ouders suf gezeurd natuurlijk, maar het mocht niet), minimale basiskennis is er wel, maar buiten dat vooral veel liefde. Wat ik nog niet weet, zal ik leren.

Een paddock paradise ken ik niet, ik heb net even wat uitgebreider gekeken en dit is absoluut een mogelijkheid en zelfs makkelijk aan te leggen. Een reële optie.

Grappig trouwens, de reactie 'paardenvolk is een apart volk'. Ik zit in de hondenwereld, daar is het niet anders ;-)

Opties voor mest had ik inderdaad ook al bekeken, afvoeren is geen enorme kostenpost, maar er zitten inderdaad genoeg boeren in de buurt waar ik eens mee zou kunnen praten.

Het idee is erg leuk, maar er komt inderdaad een hoop bij kijken. Ik vind het vele werk niet erg, over twee jaar zal mijn zoontje ook naar school gaan en ik ga niet met een kop thee de hele dag op de bank zitten. Mensen die niks te doen hebben worden in de regel er niet gezelliger op ;-) Bezig zijn en lekker buiten past meer bij mij!

Ik hoop dat er nog meer tips komen, alle informatie is zo welkom!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:08

studiozacht schreef:
Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Ik had niet verwacht dat alleen stalling en gebruik maken van faciliteiten juist meer de voorkeur zou hebben dan geheel verzorgd. Dat is voor mij ook interessant, vooral om zo eigenlijk ook heel veilig zelf de ervaring op te doen. Ik heb wel eens wat paardrijlessen gehad (vroeger mijn ouders suf gezeurd natuurlijk, maar het mocht niet), minimale basiskennis is er wel, maar buiten dat vooral veel liefde. Wat ik nog niet weet, zal ik leren.

Een paddock paradise ken ik niet, ik heb net even wat uitgebreider gekeken en dit is absoluut een mogelijkheid en zelfs makkelijk aan te leggen. Een reële optie.

Grappig trouwens, de reactie 'paardenvolk is een apart volk'. Ik zit in de hondenwereld, daar is het niet anders ;-)

Opties voor mest had ik inderdaad ook al bekeken, afvoeren is geen enorme kostenpost, maar er zitten inderdaad genoeg boeren in de buurt waar ik eens mee zou kunnen praten.

Het idee is erg leuk, maar er komt inderdaad een hoop bij kijken. Ik vind het vele werk niet erg, over twee jaar zal mijn zoontje ook naar school gaan en ik ga niet met een kop thee de hele dag op de bank zitten. Mensen die niks te doen hebben worden in de regel er niet gezelliger op ;-) Bezig zijn en lekker buiten past meer bij mij!

Ik hoop dat er nog meer tips komen, alle informatie is zo welkom!


Op zich denk ik dat er naar geheel verzorgd meer vraag is. Helemaal in combinatie met jaarrond veel buiten kunnen. Maar ik denk dat de mensen die daar voor kiezen meer eisen hebben. Daardoor vrees ik dat zij af zouden haken op het feit dat jij zelf geen ervaring hebt met het houden van paarden en er dus weinig ervaring mee hebt.

Maar je kunt ook een tussenweg kiezen. Dat jij uitmest en de paarden binnen en buiten zet. Maar dat de klanten zelf het voer klaarzetten, wat jij dan vervolgens weer kunt geven. En dan met de afspraak dat zij zelf dagelijks hun paard komen controleren en verzorgen. Dat jij als het ware de basis verzorgt, maar dat zij de volle verantwoordelijkheid houden op het wel en wee rondom hun paard.
Wel goed schriftelijke afspraken over maken, maar goed dat is met iedere vorm van pensionstalling belangrijk.

Ik denk zelf dat een paddock paradise achtig systeem steeds meer in trek komt. Ik heb zelf een kleine weide van ongeveer 0,8 ha. Die weide heb ik verdeeld in 3 weides en daaromheen een pad afgezet. Dat pad is variërend van 2,5 m tot stukken van 5 m breed. Ze hebben dat zelf kaal gegraasd en kaal gelopen. Tussen 2 weitjes door hebben we nog een doorsteek gemaakt en we hebben de grond van een stukje van ongeveer 7m x 11m laten keren. Dus zwart zand eruit, geel zand eruit, zwart zand terug en dan het geel zand boven. Het is een klein stukje, maar ze staan wel altijd droog daar. Zelfs vandaag stonden er daar geen plassen.
Op de rest van het pad wel, maar dat trekt hier altijd snel weg.
Ik kan zo de wei prima sparen, maar ze kunnen hier op deze manier toch altijd buiten. Ook kunnen ze lekker wat meters maken, want ik heb op diverse plekken netten hooi hangen. Ze komen ook op de wei, maar alleen wanneer ik dat wil en dan kun je met poortgrepen perfect één of meerdere weides open zetten.

Wel moet je goed kijken op wat voor grond je zit. Wij zitten met ons akkerbouwbedrijf zelf op zandgrond en dat is ideaal. Maar bij ons achter loopt de grond over in overgangsgrond en dan naar de klei. Op klei is dit ook te realiseren, maar wel moeilijker. Vaak moet je de paden dan afgraven, puin erop en zand o.i.d. Hier hebben de pony's zelf hun pad gemaakt. Wij hebben dit in 2 dagen gerealiseerd. Dit is een plattegrond van het stukje grond:
Afbeelding

Maar je kunt er ook voor kiezen om een stuk wei op te offeren en mooie ruime paddocks te maken. Dan heb je weer een andere doelgroep. Je hebt mensen die hun paard zo natuurlijk mogelijk willen houden met veel beweging in een groep en het liefst 24/7 buiten. Je hebt mensen die ze ook zoveel mogelijk buiten willen hebben in een groep, maar 's nachts op stal. En je hebt weer mensen die hun paard jaarrond 's nachts op stal willen en overdag buiten en dan met 1 paard erbij of een heel klein vast groepje (of soms ook alleen).
Het is net een beetje welke doelgroep je wilt aantrekken. Ik denk wel dat er best wat stallingen zijn waarbij de 's nachts op stal staan en in deze tijd dagelijks een 3-5 uurtjes in een paddock.
Ik denk dat je pluspunt vooral moet worden dat ze 's ochtends vroeg buiten kunnen en 's avonds zo laat mogelijk op stal gezet worden. Dat ze in de winter toch minimaal 9 uur buiten staan.

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:39

Zouden jullie met mij mee willen denken lieve Bokkers?

Hallo allemaal,

Mijn huidige stalling gaat in vorm veranderen, waarbij ik nog geen concrete afspraken weet. Ik wil toch graag iets achter de hand hebben, mocht ik om wat voor reden niet met de nieuwe vorm mee kan/wil. Zouden jullie met mij mee willen denken over een mogelijke nieuwe plaats voor ons?

Voor mijn 13 jarige Friese ruin ben ik op zoek naar een (rustige) pensionstalling. Ook de particuliere adresjes of bij een boer aan huis mogen genoemd worden, graag zelfs!

Ik heb een aantal harde eisen:
- Jaarrond weidegang. Ook in de winter in ieder geval 6 uur per dag en de rest van het jaar overdag. Het is belangrijk dat er voldoende gras op de wei staat. Het is logisch dat er gedurende de winter minder gras is, maar hij mag absoluut niet op een kale/volledig afgegeten wei staan vanwege zandkoliekgevoeligheid. Daarnaast water kunnen drinken in de wei.
- Voldoende ruwvoer (en dat hier eventueel overleg over mogelijk is).
- Stal van minstens formaat 3x4 meter
- Eigen zadelkast met slot.
- Binnen en buiten zetten inclusief, eventueel op zondag zelf buiten of binnen zetten is niet erg.
Dan een aantal eisen waar meer of minder van afgeweken kan worden:
- Op stro of eventueel een andere bodembedekking maar dan vrijwel onbeperkt ruwvoer (uit een slowfeeder).
- Een goede rijbak met verlichting, niet te zwaar, waar bij relatief normale regenval niet meteen een lading water staat en waar niet jaarrond hindernissen in staan.
- Een binnenbak of mogelijkheid om een paard binnen te longeren/loswerken.
- Volpension of zelf mesten. Iedere dag uitmesten (en opstrooien). Eventueel 6x per week (en 1x zelf mesten).
- Bij zelf mesten maximaal 15-20 km vanaf Sint-Willebrord. Bij vol pension maximaal 25 km vanaf Sint-Willebrord.
- Maximaal 250 euro per maand.
Dan een paar voorkeuren:
- In de omgeving van het bos of een omgeving waar buiten rijden in rustig gebied mogelijk is.
- Het liefst alleen op de wei, maar in overleg met een maatje wat goed past prima. Geen kuddeverband.

Ik hoor graag wat jullie voor mogelijkheden zien!
Groetjes Kimberly.

just_kiki

Berichten: 6810
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:44

Succes :o :Y)

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:37

just_kiki schreef:
Succes :o :Y)


Mag ook iets zijn wat zo veel mogelijk in de richting komt hoor. Ik zal toch af moeten wegen wat wel en niet oke voor me is.

jessicasem
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:06

hallo

een vraag:
is er in oudenbosch een bos achtig iets om met je paard te rijden?

wij komen in oudenbosch wonen met 5 paardjes.

ik hoor het graag

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:00

jessicasem schreef:
hallo

een vraag:
is er in oudenbosch een bos achtig iets om met je paard te rijden?

wij komen in oudenbosch wonen met 5 paardjes.

ik hoor het graag


Helaas niet. Waar ergens in Oudenbosch kom je wonen? Wel heb je in Bosschenhoofd (aan aangrenzend dorp) een bosachtig gebied met wat ruiterpaden. En in Roosendaal heb je de Rucphense heide met ruiterpaden. Beide zal je met de trailer naar toe moeten. De eerste ben je met 10 min. rijden de tweede met 20 min.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 17:17

kimberly1995 schreef:
Zouden jullie met mij mee willen denken lieve Bokkers?

Hallo allemaal,

Mijn huidige stalling gaat in vorm veranderen, waarbij ik nog geen concrete afspraken weet. Ik wil toch graag iets achter de hand hebben, mocht ik om wat voor reden niet met de nieuwe vorm mee kan/wil. Zouden jullie met mij mee willen denken over een mogelijke nieuwe plaats voor ons?

Voor mijn 13 jarige Friese ruin ben ik op zoek naar een (rustige) pensionstalling. Ook de particuliere adresjes of bij een boer aan huis mogen genoemd worden, graag zelfs!

Ik heb een aantal harde eisen:
- Jaarrond weidegang. Ook in de winter in ieder geval 6 uur per dag en de rest van het jaar overdag. Het is belangrijk dat er voldoende gras op de wei staat. Het is logisch dat er gedurende de winter minder gras is, maar hij mag absoluut niet op een kale/volledig afgegeten wei staan vanwege zandkoliekgevoeligheid. Daarnaast water kunnen drinken in de wei.
- Voldoende ruwvoer (en dat hier eventueel overleg over mogelijk is).
- Stal van minstens formaat 3x4 meter
- Eigen zadelkast met slot.
- Binnen en buiten zetten inclusief, eventueel op zondag zelf buiten of binnen zetten is niet erg.
Dan een aantal eisen waar meer of minder van afgeweken kan worden:
- Op stro of eventueel een andere bodembedekking maar dan vrijwel onbeperkt ruwvoer (uit een slowfeeder).
- Een goede rijbak met verlichting, niet te zwaar, waar bij relatief normale regenval niet meteen een lading water staat en waar niet jaarrond hindernissen in staan.
- Een binnenbak of mogelijkheid om een paard binnen te longeren/loswerken.
- Volpension of zelf mesten. Iedere dag uitmesten (en opstrooien). Eventueel 6x per week (en 1x zelf mesten).
- Bij zelf mesten maximaal 15-20 km vanaf Sint-Willebrord. Bij vol pension maximaal 25 km vanaf Sint-Willebrord.
- Maximaal 250 euro per maand.
Dan een paar voorkeuren:
- In de omgeving van het bos of een omgeving waar buiten rijden in rustig gebied mogelijk is.
- Het liefst alleen op de wei, maar in overleg met een maatje wat goed past prima. Geen kuddeverband.

Ik hoor graag wat jullie voor mogelijkheden zien!
Groetjes Kimberly.


Hoeve het rondgors niks?? Alleen van horen zeggen hoor...zelf niet bekend

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:16

Vleddertje1 schreef:
kimberly1995 schreef:
Zouden jullie met mij mee willen denken lieve Bokkers?

Hallo allemaal,

Mijn huidige stalling gaat in vorm veranderen, waarbij ik nog geen concrete afspraken weet. Ik wil toch graag iets achter de hand hebben, mocht ik om wat voor reden niet met de nieuwe vorm mee kan/wil. Zouden jullie met mij mee willen denken over een mogelijke nieuwe plaats voor ons?

Voor mijn 13 jarige Friese ruin ben ik op zoek naar een (rustige) pensionstalling. Ook de particuliere adresjes of bij een boer aan huis mogen genoemd worden, graag zelfs!

Ik heb een aantal harde eisen:
- Jaarrond weidegang. Ook in de winter in ieder geval 6 uur per dag en de rest van het jaar overdag. Het is belangrijk dat er voldoende gras op de wei staat. Het is logisch dat er gedurende de winter minder gras is, maar hij mag absoluut niet op een kale/volledig afgegeten wei staan vanwege zandkoliekgevoeligheid. Daarnaast water kunnen drinken in de wei.
- Voldoende ruwvoer (en dat hier eventueel overleg over mogelijk is).
- Stal van minstens formaat 3x4 meter
- Eigen zadelkast met slot.
- Binnen en buiten zetten inclusief, eventueel op zondag zelf buiten of binnen zetten is niet erg.
Dan een aantal eisen waar meer of minder van afgeweken kan worden:
- Op stro of eventueel een andere bodembedekking maar dan vrijwel onbeperkt ruwvoer (uit een slowfeeder).
- Een goede rijbak met verlichting, niet te zwaar, waar bij relatief normale regenval niet meteen een lading water staat en waar niet jaarrond hindernissen in staan.
- Een binnenbak of mogelijkheid om een paard binnen te longeren/loswerken.
- Volpension of zelf mesten. Iedere dag uitmesten (en opstrooien). Eventueel 6x per week (en 1x zelf mesten).
- Bij zelf mesten maximaal 15-20 km vanaf Sint-Willebrord. Bij vol pension maximaal 25 km vanaf Sint-Willebrord.
- Maximaal 250 euro per maand.
Dan een paar voorkeuren:
- In de omgeving van het bos of een omgeving waar buiten rijden in rustig gebied mogelijk is.
- Het liefst alleen op de wei, maar in overleg met een maatje wat goed past prima. Geen kuddeverband.

Ik hoor graag wat jullie voor mogelijkheden zien!
Groetjes Kimberly.


Hoeve het rondgors niks?? Alleen van horen zeggen hoor...zelf niet bekend


Dankje! Maar nee, helaas..

jessicasem
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 22:02

hoi delphi,

wij komen in de straat groene woud te wonen.
de woning moet nog gebouwd worden.
jammer dat er niets zo dicht in de buurt is van bos.
dan maar langs de straten.

dank je

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Vraag naar stalling in Oudenbosch (omg. Roosendaal/Breda)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 22:11

Aan de andere kant van de snelweg heb je wel verschillende stallen met uitrijmogelijkheden naar het bos. Als je het niet erg vindt om iets verder te rijden kun je kijken richting Sprundel, Rucphen en Roosendaal.

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Re: Vraag naar stalling in Oudenbosch (omg. Roosendaal/Breda)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:41

Voor een vriendin die een stal zoekt voor haar paard, ben ik op zoek naar een plaatsje waar:
- iedere dag zomer en winter weidegang mogelijk is overdag en 's nachts op stal
- voldoende ruwvoer (minimaal 2x p dag en 's avonds minstens genoeg voor de hele nacht)
- een goed te rijden buitenbak (liefst bij nat weer nog droog)
- maximaal 270 euro per maand volpension
- voor het ideale plaatsje op maximaal 20 km vanaf Etten-leur

Willen jullie met me meedenken?

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 12:59

kimberly1995 schreef:
Voor een vriendin die een stal zoekt voor haar paard, ben ik op zoek naar een plaatsje waar:
- iedere dag zomer en winter weidegang mogelijk is overdag en 's nachts op stal
- voldoende ruwvoer (minimaal 2x p dag en 's avonds minstens genoeg voor de hele nacht)
- een goed te rijden buitenbak (liefst bij nat weer nog droog)
- maximaal 270 euro per maand volpension
- voor het ideale plaatsje op maximaal 20 km vanaf Etten-leur

Willen jullie met me meedenken?


Sprundel, in de Kolkstraat! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers