borstel voor in de rui

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
horseloverN
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-11-14

borstel voor in de rui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-17 16:14

Hoi allemaal ik heb een paard dat vrijwel altijd haren verliest en mijn vraag aan jullie is: Wie weet een hele goede borstel om haren te verwijderen die niet te duur is?


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: borstel voor in de rui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:18

Een ijzeren zweetmes met kartels. Werkt perfect :)

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Anoniem

Re: borstel voor in de rui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:19

Furminator. Maar dan de goedkopere imitatie daarvan.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:20

bruintje123 schreef:
Een ijzeren zweetmes met kartels. Werkt perfect :)


Dat is ook mijn favoriet bij hele harige paarden, bij paarden met niet zo veel haar gewoon rubberen rosborstel of zo'n rubberen ding met vingertjes.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Solica

Berichten: 453
Geregistreerd: 23-04-16

Re: borstel voor in de rui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:21

Ik heb een ijzeren rosborstel op een steeltje bij de epplejeck weg en die werkt heel goed! Ik zag ook iets op instagram van een soort rubberen(?) blok waarmee je heel veel haar weg kan halen.

Drico

Berichten: 4489
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:22


Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

blyth
Berichten: 899
Geregistreerd: 20-04-10
Woonplaats: Brabolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:24

safina schreef:
Furminator. Maar dan de goedkopere imitatie daarvan.


Wees hier wel voorzichtig mee! Bij verkeerd of teveel gebruik kan je de vacht beschadigen.
Ik zou deze zelf ook niet aanraden, heb namelijk verschillende dieren voorbij zien komen met huid en haar problemen door die krengen.

Zelf vind ik de kartel kant van een zweetmes ook super fijn!

Ook deze massage/rosborstel gebruik ik zelf al jaren, en vind hem echt super fijn :)
https://www.agradi.nl/pfiff-massage-ros ... oC9sTw_wcB

horseloverN
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-17 16:38

blyth schreef:
safina schreef:
Furminator. Maar dan de goedkopere imitatie daarvan.


Wees hier wel voorzichtig mee! Bij verkeerd of teveel gebruik kan je de vacht beschadigen.
Ik zou deze zelf ook niet aanraden, heb namelijk verschillende dieren voorbij zien komen met huid en haar problemen door die krengen.

Zelf vind ik de kartel kant van een zweetmes ook super fijn!

Ook deze massage/rosborstel gebruik ik zelf al jaren, en vind hem echt super fijn :)
https://www.agradi.nl/pfiff-massage-ros ... oC9sTw_wcB


bedoel je uitkijken met de goedkopere versie van furminator of gewoon de furminator zelf?

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:43

Gewoon, zoals al gezegd, de kartelkant van je zweetmes.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

faytjefay

Berichten: 186
Geregistreerd: 04-10-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:43

Ik heb deze thuis:
Afbeelding
En op mn werk heb ik ook zo'n zweetmes met kartels. Ze werken allebij even goed maar ik vind mn eigen wat fijner met vasthouden

Loved you yesterday. Love you still. Always have. Always will.

RosaZorro
Berichten: 119
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:44

Met mn oude beer doe ik het nog ouderwets met zn blokje
Ik hoor ook veel dingen over de sleekEZ. Ik wil die waarschijnlijk gaan kopen maar ik hoop nog stiekem hem ergens goedkoper te gaan vinden dan ik tot nu to heb gevonden

Love the things you have Think back to the beautiful remembering that you had <3

horseloverN
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-17 16:46

RosaZorro schreef:
Met mn oude beer doe ik het nog ouderwets met zn blokje
Ik hoor ook veel dingen over de sleekEZ. Ik wil die waarschijnlijk gaan kopen maar ik hoop nog stiekem hem ergens goedkoper te gaan vinden dan ik tot nu to heb gevonden


ja daar heb ik ook veel van gehoord maar is echt duur mijn ouders gaan dat nooit goed vinden voor alleen een borstel

GQMMS
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:55

horseloverN schreef:
RosaZorro schreef:
Met mn oude beer doe ik het nog ouderwets met zn blokje
Ik hoor ook veel dingen over de sleekEZ. Ik wil die waarschijnlijk gaan kopen maar ik hoop nog stiekem hem ergens goedkoper te gaan vinden dan ik tot nu to heb gevonden


ja daar heb ik ook veel van gehoord maar is echt duur mijn ouders gaan dat nooit goed vinden voor alleen een borstel


http://groomse.nl

Zelfde werking, ik heb hem ook, topding

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:57

Ik blijf m'n poetsblok heel fijn vinden.
Magic brush ook, maar die zit zo snel vol met haar

L2+3

Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:12

Ik gebruik al jaren een Herderhark. Kost geen fluit en werkt als een tierelier :D

Al veel mensen hebben mij ermee bezig gezien en hebben er zelf ook een gekocht :)

Afbeelding

[o]

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:15

safina schreef:
Furminator. Maar dan de goedkopere imitatie daarvan.

Hier zweer ik bij! Wat een fijne dingen :j

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: borstel voor in de rui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:19

Ik heb de echte furminator, gebruik hem al jaren. En hij werkt echt heel goed! Gebruik hem voor de hond, katten en paarden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:24

blyth schreef:
safina schreef:
Furminator. Maar dan de goedkopere imitatie daarvan.


Wees hier wel voorzichtig mee! Bij verkeerd of teveel gebruik kan je de vacht beschadigen.
Ik zou deze zelf ook niet aanraden, heb namelijk verschillende dieren voorbij zien komen met huid en haar problemen door die krengen.



Gebruik m al jaren op 2 paarden. Nooit last mee gehad.

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:27

MarianneW schreef:
Magic brush ook, maar die zit zo snel vol met haar

Hier ook maar het zijn haren van een centimeter of 8 lang en die haal je er gemakkelijk weer uit doordat ze bovenin de magic brush blijven zitten.

Magic Brush is de eerste borstel die bij mijn shet nu al de wolvacht er af krijgt. Topding.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

blyth
Berichten: 899
Geregistreerd: 20-04-10
Woonplaats: Brabolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:27

horseloverN schreef:
blyth schreef:


Wees hier wel voorzichtig mee! Bij verkeerd of teveel gebruik kan je de vacht beschadigen.
Ik zou deze zelf ook niet aanraden, heb namelijk verschillende dieren voorbij zien komen met huid en haar problemen door die krengen.

Zelf vind ik de kartel kant van een zweetmes ook super fijn!

Ook deze massage/rosborstel gebruik ik zelf al jaren, en vind hem echt super fijn :)
https://www.agradi.nl/pfiff-massage-ros ... oC9sTw_wcB


bedoel je uitkijken met de goedkopere versie van furminator of gewoon de furminator zelf?


Gewoon algemeen :)

In de borstel zitten namelijk mesjes wat veel mensen niet weten.
Vaak denken mensen dat het dan super gaat omdat er zoveel uit gaat, maar wat je vaak niet door hebt bij de borstel is dat je ook de goede haren eruit haalt. Ook heb je de kans de huid te beschadigen!
Vooral bij honden en katten zag ik erg veel problemen, sommige dieren duurde het zeker een jaar voordat de vacht weer een beetje hersteld was.

Als je het af en toe een keer gebruikt kan het weinig kwaad, maar hij is zeker niet bedoeld om 1x in de week te gebruiken.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:28

Ik heb er ook geen last van. Beesten zitten allemaal goed in de vacht. Gebruik hem alleen in rui periode verder niet.
Dat de vacht er van kapot gaat en huid... dan doe je imo toch iets verkeerd. Want dat hoeft echt niet te gebeuren met zo'n borstel.

xLiez

Berichten: 1887
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: borstel voor in de rui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:32

Ik gebruik gewoon zo'n poetsblok, kost maar drie euro ofzo. Werkt supergoed!

blyth
Berichten: 899
Geregistreerd: 20-04-10
Woonplaats: Brabolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:40

Chasey schreef:
Ik heb er ook geen last van. Beesten zitten allemaal goed in de vacht. Gebruik hem alleen in rui periode verder niet.
Dat de vacht er van kapot gaat en huid... dan doe je imo toch iets verkeerd. Want dat hoeft echt niet te gebeuren met zo'n borstel.


Het hoeft ook niet fout te gaan.
Maar waarschuw toch omdat ik het meerdere malen fout heb zien gaan bij de borstels.

Overigens gebruik ik ze zelf niet, maar wel in mijn omgeving. Misschien dat die mensen er ook wel veel ruwer en intensiever mee omgaan, dat kan ik natuurlijk niet beoordelen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:08

Dat kan ik me best voorstellen. Ik heb iemand in mijn kennissen kring de borstel eens laten uitproberen. Nah, die ging als een malle te werk en die beschadigde idd de huid van het arme pony beest.. Echt als een halve malloot begon die toch te rossen met die messen. Heb toen ook gezegd dat het wel wat minder mocht. Maar als je het op die manier doet, dan maak je idd alles kapot.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:10

Chasey schreef:
Dat kan ik me best voorstellen. Ik heb iemand in mijn kennissen kring de borstel eens laten uitproberen. Nah, die ging als een malle te werk en die beschadigde idd de huid van het arme pony beest.. Echt als een halve malloot begon die toch te rossen met die messen. Heb toen ook gezegd dat het wel wat minder mocht. Maar als je het op die manier doet, dan maak je idd alles kapot.


Die van mij laten precies weten wanneer en hoe zo'n shedder gebruikt moet worden.
Hard duwen en te veel over 1 plek is not done, ik doel aan de weerstand waar het haar nog los laat en daar kan ik dus iets vaker overheen.

Ik kan me voorstellen dat je er inderdaad je paard pijn mee kan doen of de vacht kan beschadigen maar dan kan je dat ook met een zweetmes met kartels ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers