Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pol013

Berichten: 8985
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:18

Wij hebben hier ons hout vandaan: http://www.houtcompagnie.com/nederlands/home.html

Wel zelf geplaatst.
Wij hebben palen met 2 half ronde leggers.
Nu op de korte termijn zijn we tevreden. Nog geen idee of deze delen ook 20 jaar zullen staan zoals het bestaande hekwerk.


Pop
Berichten: 808
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: Noord-Sleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:12

Ik heb mijn boxen ook bij rutjes uit Enter.
Bruin kunststof met een luik die open en dicht kan.

Als omheining hebben wij dik koord gekozen.


Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:44

Vorig jaar een houten omheining laten plaatsen door chevaldo omheiningen. Ook eerst getwijfeld tussen lint ( rond de 8 euro de strekkende meter, geplaatst) en hout ( ong 20). Als je het op de lange termijn bekijkt (25 jaar) is het hout niet veel duurder. ( als je het laat plaatsen) In ieder geval super tevreden ervan. Mannen werken snel en netjes en het ziet er mooi uit!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:12

Birgit01 schreef:
Vorig jaar een houten omheining laten plaatsen door chevaldo omheiningen. Ook eerst getwijfeld tussen lint ( rond de 8 euro de strekkende meter, geplaatst) en hout ( ong 20). Als je het op de lange termijn bekijkt (25 jaar) is het hout niet veel duurder. ( als je het laat plaatsen) In ieder geval super tevreden ervan. Mannen werken snel en netjes en het ziet er mooi uit!


Heb je daar toevallig een foto van? Mijn omheining is ook weer aan vervanging toe en ik vind hout toch wel erg mooi.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 01:13

Afbeelding

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:56

Dat ziet er goed uit. Ik begin vast te sparen.

_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-17 09:12

@pol013: Is het zelf plaatsen goed te doen? Hoe lang wordt er garantie gegeven op het hout en hoe lang zou het mee moeten gaan volgens de leverancier?

@ Pop: foto's? :)

@ Birgit01: Is die 20 Euro gerekend inclusief het plaatsen? Het ziet er echt schitterend uit. Ik vraag me ook hier af hoe lang je garantie hebt en hoe lang het hout mee zou moeten gaan?

Don Johnson - Johnson x Fruhling *Reservekampioen LK M2 & Z1 * ZZZ
Jarona - Ferdinand x Negro Elite * DOC * Z1


Insta @anne.equestrian_

pol013

Berichten: 8985
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:21

Wij hoefden zelf maar 2 x 30 en 8 meter te zetten. Dat was heel goed te doen. Ik weet niet of 100+meter ook strak was geworden als we het zelf hadden gedaan. Dan komt het natuurlijk nog veel preciezer.
De halfronde leggers kunnen niet krom trekken en doordat we met overlappende lengtes gewerkt hebben kan het ook niet uit het lood gaan staan. (overlappend = 1 plank overspant steeds 2 palen en dat om en om zodat de aansluiting steeds op een andere paal komt)
Ze geven helemaal geen garantie en geen levensduur.
Ons oude houten omheining staat er al meer dan 20 jaar en die staat nog heel netjes.
Afbeelding

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:04

Zo'n hele omheining zelf zetten... als dat 400m is bv... bezint eer ge begint!
Zo'n klein stuk zal nog wel te doen zijn, is ook netjes gedaan hier!

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:14

Deze week komen ze thuis (een stel vrienden) de omheining zetten, ik ben voor ronde houten palen gegaan met 3 ronde houten leggers erdoor omdat ik dat het mooist vond. De stukjes die aanpalen aan hagen van buren, krijgen enkel een stroomdraad ervoor. Dubbel omheinen vond ik erover en tegen een bruine haag zie je dat toch niet staan ... ooit als ik geld over heb misschien voor erbij :) Dan laat ik ook alle tussenverdelingen van de weides zo maken, op die plaatsen heb ik alvast extra T-s voorzien. Hou daar rekening mee als je dat ooit wil doen ;)

Ik had een belachelijk vervelend stuk om in te delen, te klein, te scheef, .... Maar uiteindelijk werd het een opstellen met een paddock vooraan, een "weg" naar achter dat helemaal achteraan de piste heeft (ligt dan ook het verst weg van buren ivm licht e.d. en het hoogst!) en dan links en rechts van dat pad weidetjes. Ik ben benieuwd of het gaat bevallen en ik hoop dat ik het binnen een paar jaar niet allemaal wil herzetten.

pol013

Berichten: 8985
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:39

Ik heb het hier al eens eerder gezegd: Maar het is zoveel beter voor je gras (en je paarden) om geen vaste tussenomheiningen te zetten. Dan kun je flexibel indelen en zo je gras veel beter houden. Ook met bewerken véééél makkelijker.
En dat hoeft er echt niet slordig uit te zien of veel werk te kosten

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:55

Prikpaaltjes zijn sowieso altijd slordig, toch?

Wij gebruiken het als er eentje een blessure heeft en stalrust moet hebben (zetten we telkens een ander klein stukje weide af zodat ze toch nog buitenlucht hebben en iets te knabbelen, maar ik vind het altijd enorm slordig.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

pol013

Berichten: 8985
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:12

Wij hebben groene paaltjes en wit of (nog liever) zwarte dikke draad. Dan deze paal er aan:
Afbeelding

Dan kun je alles heel netjes strak zetten.
En variëren zoveel als je wil.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:08

s0173957 schreef:
Prikpaaltjes zijn sowieso altijd slordig, toch?

Wij gebruiken het als er eentje een blessure heeft en stalrust moet hebben (zetten we telkens een ander klein stukje weide af zodat ze toch nog buitenlucht hebben en iets te knabbelen, maar ik vind het altijd enorm slordig.


Dat gevoel heb ik daar dus ook altijd bij ...

Polo heb jij een foto van je "prikpaaltjesverdeling"? Want ik snap het stuk waarin je zegt dat het makkelijker is. Gewoon opnemen maaien en terug zetten ipv elke keer daar te manoeuvreren.

pol013

Berichten: 8985
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 23:19

Zal eens een foto maken

Libera

Berichten: 3972
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 23:22

Ik heb al mijn omheiningen "rond" lopen, dus geen rechte hoeken... super makkelijk met maaien :) En mooier dan prikpaaltjes

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 00:56

Ja, was inclusief plaatsen! Zou zeker 20 jaar mee moeten gaan. ( =dubbel geimpregneerd) Die mannen waren zo supergoed en snel in het plaatsen, dat ik blij was dat ik er niet zelf aan begonnen was. Die man heeft echt een passie om alles mooi strak neer te zetten. Voor schrikdraad erop (3 rijen) kwam er dacht ik een euro de meter bij.

pol013

Berichten: 8985
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:22

Libera, Maar dan hou je dat een wei altijd op dezelfde manier belast wordt. Met dezelfde poort plekken en dezelfde sta en wandel plekken.

Ik doe aan strook begrazing en dan zou je al snel krijgen dat het gras vooraan altijd kort is en het gras achterin heel ruw wordt.

Zal later vandaag eens foto's maken. Het valt hier niet in de categorie mooi maar het is wel onopvallend.

Libera

Berichten: 3972
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:05

Wij hebben een track een verschillende ingangen in iedere wei,ik wissel dus af waar ze de wei binnenkomen. Heb 3 verschillende weides en wissel gewoon heel vaak.

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

pol013

Berichten: 8985
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:54

Het licht werkt even niet mee. Maar hier krijg je wel een indruk van hoe onopvallend een niet permanente omheining kan zijn. Rondom hebben we dus hout met 2 planken.
Afbeelding

Afbeelding
Het liefst gebruik ik nog zwart koord. Dan zie je helemaal niets. Heb ik een keer een rol van gehad. Maar ik had bij de verhuizing flink wat rollen wit koord gekocht.

Wij wilden oorspronkelijk ook de tussenstukken met hout afmaken. Hebben zelfs het materiaal er voor liggen. Maar dit bevalt zo goed dat we het zo laten. (of juist aanpassen zoals we het willen, iedere dag desnoods)

Ik zag deze week ook een voorbeeld van prikpaaltjes hoe ik het niet zou willen. Witte paaltjes met wit lint en dan niet strak gespannen. Dat komt er hier ook niet in.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:32

Dat ziet er wel erg netjes uit ja!
Lijkt zelfs gewoon op houten palen met koord, alleen ja dan wat dunner :). Dat is niet het rommeltje waar prikpaaltjes normaal aan laten denken:D
Thx voor de foto
Hier staat de eerste 100 meter, wat een **** werkje.

pol013

Berichten: 8985
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:42

Voor een heel lang stuk zetten we er vaak wel een enkele houten paal tussen. Voor het stuk van 100+ meter wat de hele winter moet staan, staan er dan 4 houten palen. Maar die til je er ook zo weer uit als het nodig is. Verder is het gewoon handigheid krijgen in de dingen netjes rechtop te zetten. En groen! Dat scheelt de helft.

_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-17 11:16

Het is al even rustig hier... Nog zeven weken wachten op ons droomhuis! Het begint op te schieten. Ik ben nog steeds (rustig aan) aan het rondkijken voor omheining, stallen en rijbak. Zojuist ook een offerte opgevraagd bij Puts in Sevenum. Daarnaast schijnen er ook wel goede reacties te zijn op Menten stallenbouw in Roggel.

Is er nog iemand die tips heeft? Of leuke foto's om te delen? :D

Don Johnson - Johnson x Fruhling *Reservekampioen LK M2 & Z1 * ZZZ
Jarona - Ferdinand x Negro Elite * DOC * Z1


Insta @anne.equestrian_

Pop
Berichten: 808
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: Noord-Sleen

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:10

Ik zal straks even op de laptop kijken voor foto's, vanaf mijn mobiel wil het niet zo goed.
Nog eventjes geduld dus, maar wachten duurt heeeeel lang


_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-17 17:26

Pop schreef:
Ik zal straks even op de laptop kijken voor foto's, vanaf mijn mobiel wil het niet zo goed.
Nog eventjes geduld dus, maar wachten duurt heeeeel lang


Leuk! :D Wachten duurt idd heeeeeeeeeeel lang, vooral als je al geboren bent met heel weinig geduld. := -O-

Don Johnson - Johnson x Fruhling *Reservekampioen LK M2 & Z1 * ZZZ
Jarona - Ferdinand x Negro Elite * DOC * Z1


Insta @anne.equestrian_


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fnpetter1990 en 112 bezoekers