Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:19

Ik volg dit ook even! Wij hebben ook een huis gekocht met 1,4 hectare. Wij hebben ze nu thuis staan bij mijn ouders waar ik nog gewoon woon heb wel mijn ideeën wat ik fijn vind. Ik heb al helemaal een indeling op schaal gemaakt zoals het voor mij het meest logisch werken lijkt. Ik zal even kijken of ik iets kan plaatsen hier.

Lex&Max's Ferrari | Prix St. Georges
Lex&Max's Select | Inter I
Lex&Max’s Dee-Jay | L2 | Lex&Max’s Kaboom
Lex&Max’s Bellini | Zadelmak






_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 12:59

x_tico schreef:
Ik volg dit ook even! Wij hebben ook een huis gekocht met 1,4 hectare. Wij hebben ze nu thuis staan bij mijn ouders waar ik nog gewoon woon heb wel mijn ideeën wat ik fijn vind. Ik heb al helemaal een indeling op schaal gemaakt zoals het voor mij het meest logisch werken lijkt. Ik zal even kijken of ik iets kan plaatsen hier.


Ohh leuk! Gefeliciteerd! :D Ik ben heel benieuwd naar de indeling. :j

@S01: dat klinkt inderdaad wel logisch, het zand tegenhouden. :') Mooi en praktisch zijn inderdaad niet altijd hetzelfde helaas. Helemaal rondom houten omheining wordt wel erg duur vrees ik. Ik neig nu naar houten palen met drie linten. Maar er zijn alleen al zoveel soorten en maten palen. 8)7 Vind je 1.20 meter hoog genoeg voor de rijbak? En hoe bevalt het je om deze recht te hebben staan? Ik ben nogal slecht in van de hoefslag af rijden, dus volgens mij kan ik de omheining beter schuin plaatsen voordat ik er elke drie meter in hang. := V-front ben ik wel ergens met je eens. Het ziet er wel gaaf uit. Maar misschien moet je er dan later eens iets boven maken? Geen idee of dat gaat.

@ Puttertje: dankjewel! Ziet er mooi uit hoor. Mooie paddock. Ik kan me voorstellen dat het met zeven paarden geen luxe is. Bij mij komen er hooguit twee straks. Hoe bevalt de omheining van de rijbak?

@ Madero: dankjewel! Is je afrastering van de wei en de bak allemaal van BMX? Hoe zijn je ervaringen en wat voor omheining is het precies?

Don Johnson - Johnson x Fruhling *Reservekampioen LK M2 & Z1 * ZZZ
Jarona - Ferdinand x Negro Elite * DOC * Z1


Insta @anne.equestrian_

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:23

Wat leuk! Proficiat! Ik volg mee :)

Als ik eens wat tijd heb wil ik wel een plattegrondje uittekenen, vind ik erg leuk om te doen.

Wat ik wel zou aanraden is een paddock. Waarom, gewoon voor die prutdagen dat er continu regen is. Een paddock is zeker geen verloren ruimte wanneer je hem niet perse nodig hebt, het is eerder nog je werk makkelijker maken.

Wat mijn idee is, is om voor je stallen een afdak te maken, daaraan een paddock, hierin kan je water voorzien (eventueel zelfs automatische drinkbak bevestigen bij de stallen) en kan je hooi geven in bijvoorbeeld een hooiruif, of hooizakken aan een wand/paal. Je weides laat je grenzen aan de paddock, zo hoef je enkel de weide open te zetten waar je je paarden op dat moment wil. Smorgens hoef je dan enkel maar de stallen te openen en wat hooi bijvullen (zou je zelfs savonds kunnen klaarzetten) dit maakt het veel makkelijker als je eens wat minder tijd hebt. Daarnaast vinden de meeste paarden het heerlijk om in het zand te kunnen liggen. Denk zeker eens na over de optie!

Als het mijn stuk grond zou zijn, zou in ipv van aparte stallen 1 grote stal maken met 2 ingangen die gewoon altijd open staan. Ook iets om het toch op te delen als dat nodig is, bijvoorbeeld om korrel te voeren, ziek paard wat wat ruimte nodig heeft,... Maar dat is persoonlijke voorkeur, ik ben geen fan van ze elke avond op stal te zetten, ik geef ze liever zelf de keuze.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:55

Oke ik heb even snel iets in elkaar geflanst, niet zo mooi en duidelijk :+
Het dunne streepje onderaan is het huis, maar ik kreeg het er niet goed op haha.

Het rode zijn allemaal gebouwen.
Vooraan zie je linksonder een hoge schuur van 16 x 20, waar we een klein binnenbakje in willen maken. Voor longeren, en evt losgooien in de winter bij heel slecht weer.
Daar rechts van, is een grote lange schuur van 8 bij 60. Hier gaan we 10 boxen maken, 2 spuitplaatsen, zadelkamer, opslag hooi en stro, een inkoopstal van 8 x 10 en een kleine kantine.

Daar aan vast, het paarse wordt een klein terrasje als verlenging van de kantine. Dat je in de zomer ook lekker daar buiten kan zitten. Rechts daarvan, het beige is een paddock van 13 x 40. Deze zit vast aan de inloopstal.

Rechts, de felgroene smalle strook (6x60) kan open en dicht. Met mooi weer kunnen ze dan op de graasstrook. (Het zijn een fjord en 2 shetlanders, dus we zetten ze liever niet hele dagen op het gras).

Daar links van is de rijbaan, 20 x 60.

Dan gaan we weer even terug naar links onderin, het donkergrijze is de mesthoop, daar naast komen 5 paddock's van 8 x 13, niet heel groot maar is alleen voor als het land heel nat is.
Daar aan vast, het lichtgroene is het pad naar de weide's toe. Dan kom je eerst nog langs de longeercirkel en stapmolen. En dan maken we 6 weitjes van 20 x 35 en 1 van 10 x 35. Zodat we de weitjes ook rust kunnen geven.

Zo delen wij het ongeveer in. We omheinen alles met hout, alleen tussen de weitjes en de paddock's in worden het palen met draad, zodat je makkelijk een keer wat open kan zetten etc. Wel komt er op het hek ook stroom.

Afbeelding

Lex&Max's Ferrari | Prix St. Georges
Lex&Max's Select | Inter I
Lex&Max’s Dee-Jay | L2 | Lex&Max’s Kaboom
Lex&Max’s Bellini | Zadelmak





s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:12

_enna_ schreef:
Ohh leuk! Gefeliciteerd! :D Ik ben heel benieuwd naar de indeling. :j

@S01: Vind je 1.20 meter hoog genoeg voor de rijbak? En hoe bevalt het je om deze recht te hebben staan? Ik ben nogal slecht in van de hoefslag af rijden, dus volgens mij kan ik de omheining beter schuin plaatsen voordat ik er elke drie meter in hang. :=


Ruim hoog genoeg. Als een jonge op de kletter gaat kan ik em er gerust eens tegen sturen.
En ik ben er denk ik tot nu toe, in al de jaren dat wij zo'n afsluiten hebben, 4 keer tegen gebotst? Dus schuin zetten vind ik persoonlijk niet nodig.
Je verliest plaats en stevigheid van de omheining zo.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Madero
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-12-15
Woonplaats: Omgev Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:33

Mijn hek langs d ebak staat ook recht... nog geen problemen mee gehad...

Alles is inderdaad door Bmx gedaan... ik heb drie planken boven elkaar hout... palen ook hout! Wel prijzig inderdaad... maar wel klaar voor de komende 30'jaar en zit er super strak in!

Ik zou idd ook wel een paddock nemen! Is echt heel handig!

Afbeelding

[center[/center]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 01:22

Wat leuk dat je droom uitkomt! Gefeliciteerd!

Ik heb de paarden ook aan huis staan, zal even op een logische en overzichtelijke manier proberen op te sommen wat dingen zijn waar wij tegen aan zijn gelopen.

Afrastering
Wij hebben gekozen voor houten palen met drie rijen stroomband. Hoogte van de afrastering is zo rond de 1,40 m schat ik. Alles is bij ons aangelegd door Berendsen omheiningen, die waren toentertijd erg gunstig qua prijs. Wat ook wel scheelde is dat wij het in het najaar aan hebben laten leggen, dat scheelde veel geld met aan laten leggen in het voorjaar. Het band zit er nu, zo'n 7 jaar later, nog altijd mooi en strak op. Wij waren het liefst voor een houten omheining gegaan, maar dat werd een erg kostbare zaak omdat er onder andere meer planken in moeten dan standaard vanwege mijn mini die er anders onder door kon :Y)

Bak
Wij hebben een 20x40 bak, prima formaat. Ik rijd altijd alleen en dit is gewoon lekker ruim. Longeercirkel heb ik niet, maar mis ik eigenlijk ook niet. Als ik een cirkel wil hebben zet ik een deel van de bak even af met prikpaaltjes en wat lint en dan kom je er ook wel. Omdat we geen aparte paddock hebben, gebruiken wij de bak ook als paddock. Ik zou je wel aan willen raden voor een paddock te gaan. Ik weet niet hoeveel paarden je hebt, maar de paarden het jaar rond in de wei houden is eigenlijk niet echt te doen, als je wil dat je wei er fatsoenlijk uit blijft zien.

Als afrastering om de bak hebben wij palen met ouderwets beoband. Dit is echt verschrikkelijk spul. Het is er zo'n dertig tot veertig jaar geleden opgehangen door de vorige eigenaar. Inmiddels hangt het band al aardig slap en is het niet zo mooi meer. Omdat ik de bak ook als paddock gebruik heb ik extra stroomlinten onderaan, in het midden en bovenaan de paal gemaakt. Als er een nieuwe afrastering komt, dan komt er hier een mooie houten omheining. Maar ja, het prijskaartje he :')

Zorg verder dat je overal goede watervoorziening hebt, je wilt echt niet met emmers of slangen naar de andere kant van je perceel lopen.

Verder hebben wij sinds enige tijd overal sluizen, ik kan zo in mijn eentje de paarden in één keer van de bak naar de wei of stal brengen en andersom. Ik vind het ideaal, mocht er eens een keertje een paard losraken, kunnen ze niet gelijk weg. Daarbuiten hebben we het hele erf afgerasterd, aan de voorzijde met een hekwerk en aan de achterzijde met van die stroomband-elastieken. Scheelt je 10 jaar van je leven als er eens onverhoopt een paard ontsnapt _/-\o_

Qua (bij)voerbeleid weet ik niet hoe je nu zit, maar wij hebben sinds ruim een jaar slowfeeders. Hiervoor kregen ze meerdere keren per dag voer in een speciekuip. Die slowfeeders zijn ideaal, ik prop ze 's ochtends flink vol en ze hebben tot ruim aan de avondvoerbeurt eten. Dit scheelt echt veel, wij liepen namelijk vaak vast op het feit dat we eens ergens heen wilden, maar dat we altijd moesten zorgen dat we op tijd terug waren om te voeren. Zo'n feeder geeft dan veel meer vrijheid. :)

Even heel snel (en slecht) weergegeven is dit globaal de indeling, totaal niet op grootte, maar zo is het ongeveer.

Afbeelding

Zoals je ziet lopen de weides om het huis heen. De weides grenzen aan elkaar, overal zit een poort tussen. De rode streepjes die je ziet zijn de flexibele sluizen, daar hebben we draadjes hangen die we sluiten zodra de paarden van/en naar de stal/bak/wei lopen. De mesthoop ligt achter de rijbak, hier is ook een pomp voor de waterbakken (die achterin de bak en achterin wei 3 staan) zodat je deze heel makkelijk kunt vullen. Voor wei 1 en 2 hebben we in de tuin een grondwaterpomp. Zo hoef je dus nooit ver te slepen met waterslangen.

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:10

TS,mijn stallen zijn gebouwd door mijn man die superhandig is ;)

Bielzen inderdaad om het zand enzo binnen te houden, en lekker makkelijk om een rand te hebben wanneer je de bak sleept... blijf je niet in het hek hangen :Y)

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:38

Ik heb de bak omheining ook gewoon rechtop staan op 1.1m. Heb zelfs 2 lantaarnpalen in de bak staan. Je leert snel genoeg sturen. Ook met een jong paard.

Hier hebben we hout met 2 planken overal buitenom. Als je een shetlander hebt kun je er altijd nog een draadje onder spannen. Ik vind 2 persoonlijk mooier. Op onze hoogte tenminste.

_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-17 11:52

@ Leen: dankjewel! Plattegrondje is zeker welkom. :) Ik denk geen paddock nodig te hebben, ik heb nu nog maar één paard en dat worden er hooguit twee in de toekomst. Ik vermoed eerder teveel dan te weinig land te hebben straks. :=

@ x_tico: Dat ziet er goed uit! Het is een lang, smal stuk grond zo te zien. Handig hoor, zo'n klein binnenbakje. Ik ben echt benieuwd hoe het wordt, ga je ons op de hoogte houden met foto's? :D

@ S01: Dat is fijn. Ik ben uiterst goed in omheining raken, zelfs in een rijbak met schuine kanten. :+ Moet ik dus nog maar eens goed over nadenken.

@ Madero: Wauw, onwijs mooi! Heb je een indicatie van de prijzen? Mag ook per PB natuurlijk. :)

@ xJitskee: Dankjewel! En dank voor je uitgebreide reactie. Leuk om te lezen en fijn om te weten wat de voors en tegens zijn van de diverse dingen. Ik lees soms ook hele positieve dingen over beoband trouwens. Onze buren hebben het ook in de rijbak waar ik altijd rij en daar zit het na jaren er ook nog altijd mooi tegen. Het is volgens mij niet zo prijzig, toch? Wat voor houten omheining zou je willen? Hoe lang houdt een gemiddelde houten omheining zich eigenlijk? Hardhout is in elk geval echt mega duur, dat heb ik al wel gezien.

@ Libera: ohh, handig! Is hij in te huren? :')

@ Pol013: Waarom staan je lantaarnpalen in de bak?

Don Johnson - Johnson x Fruhling *Reservekampioen LK M2 & Z1 * ZZZ
Jarona - Ferdinand x Negro Elite * DOC * Z1


Insta @anne.equestrian_

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:09

Haha jahoor je mag 'm best inhuren maar we wonen in Washington dus kan wel prijzig worden :D

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-17 12:14

Libera schreef:
Haha jahoor je mag 'm best inhuren maar we wonen in Washington dus kan wel prijzig worden :D


_O- _O- _O-

Don Johnson - Johnson x Fruhling *Reservekampioen LK M2 & Z1 * ZZZ
Jarona - Ferdinand x Negro Elite * DOC * Z1


Insta @anne.equestrian_

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:19

Ennn hij moet eerst hier de boel afmaken...

Hij is nu nieuwe schuurdeuren aan het bouwen voor de nieuwe uitgang. Dan gaat ie mijn nieuwe waterleidingen aanleggen voor de automatische drinkbakjes, en dan moet er een nieuw dak op de schuur... Genoeg te doen nog!

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:28

Beoband lijkt mij toch ook nog niet zo'n slechte optie.
Stevig, goed zichtbaar en goed te combineren met een elektriciteitsdraadje.

In België noemt dit http://www.hipposafetyfence.com/ en is het ook in bruin of grijs verkrijgbaar (op beo-band.nl alleen in zwart, groen en wit).

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:51

De lantaarnpalen stonden daar al. Vermoed dat de omheining er eerst was en op de perceelsgrens staat. Daar zullen ze de palen vervolgens wel binnen hebben geplaatst. Maar ik heb er eigenlijk nooit last van.
Hoe raak je in vredesnaam een schuine omheining :')

Geen idee hoe lang een houten omheining staat. Die van ons (geen hardhout) staat al 20 jaar blijkbaar. En die is nog bijna als nieuw. Vermoed dat we binnen 5 jaar een paar palen moeten vervangen maar dat mag dan ook op die tijd.

Overigens nog een tip: als je strook begrazing wil doen kan het handig zijn om 2 poorten in 1 weiland te maken. Elk in een hoek. Dan is niet steeds hetzelfde stukje het zwaarste aan de beurt maar kun je afwisselen: van links naar rechts, van rechts naar links en van voor naar achter.

Zo snel heb je niet te veel grond hoor. Wij hebben ruim een ha voor 2 paarden en een shetlander en redden het daar precies de hele winter mee. Dan krijgen de paarden nog iedere dag 'vers' gras. In de zomer is het wel royaal en kunnen we hooien voor onszelf en bij een normaal tot goed jaar 1 snede verkopen. Maar in een slecht jaar zijn we dan nog altijd zelfvoorzienend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:44

s0173957 schreef:
Beoband lijkt mij toch ook nog niet zo'n slechte optie.
Stevig, goed zichtbaar en goed te combineren met een elektriciteitsdraadje.

In België noemt dit http://www.hipposafetyfence.com/ en is het ook in bruin of grijs verkrijgbaar (op beo-band.nl alleen in zwart, groen en wit).


Wauw, zo is het inderdaad veel makkelijker!
Ons beoband zit niet zo strak meer en begint een beetje uit te drogen na iets van 35 jaar, en het spannen is met de hand echt niet te doen. Maar zoals ze het systeem hier hebben is het echt ideaal.

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:01

Heb de prijs van de Hippo Safety Fence eens opgevraagd, komt, exclusief palen, op €1,77 de lopende meter.
Ik kreeg hierop, voor 600m (was er zelf voor aan het kijken voor een weide van ons) 15% korting, zonder onderhandelen.
Palen moeten (net als bij andere omheining) op 3m staan.

Voor 600m zou dat op €1800 komen, plus nog eens €1200 voor de palen (200 gecreosoteerde palen van 2m op 10cm) plus 2 poorten nog eens €500 zou dat op €3500 komen...


Is wel een iets ander systeem dan Beoband, zonder textiel in.

Vind ik op zich nog best ok qua prijs, voor zo'n afstand.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-17 15:37

s0173957 schreef:
Heb de prijs van de Hippo Safety Fence eens opgevraagd, komt, exclusief palen, op €1,77 de lopende meter.
Ik kreeg hierop, voor 600m (was er zelf voor aan het kijken voor een weide van ons) 15% korting, zonder onderhandelen.
Palen moeten (net als bij andere omheining) op 3m staan.

Voor 600m zou dat op €1800 komen, plus nog eens €1200 voor de palen (200 gecreosoteerde palen van 2m op 10cm) plus 2 poorten nog eens €500 zou dat op €3500 komen...


Is wel een iets ander systeem dan Beoband, zonder textiel in.

Vind ik op zich nog best ok qua prijs, voor zo'n afstand.


Ik had de prijs ook opgevraagd voor 400 meter en kreeg dezelfde korting per mail. :') Ik vraag me alleen af of hier alles bij in zit, dus ook de bevestigingsmaterialen? Wel een fijn systeem! Ik las ergens dat gecreoteseerde palen niet meer verkocht mogen worden aan particulieren. Het zou nu tanalith zijn? Is twee meter overigens lang genoeg voor palen, of zouden jullie 2,50 nemen?

Don Johnson - Johnson x Fruhling *Reservekampioen LK M2 & Z1 * ZZZ
Jarona - Ferdinand x Negro Elite * DOC * Z1


Insta @anne.equestrian_

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:43

Mij lijkt dat alles hier bij in zit!

2m kan je 0,5m in de grond zetten en dan hou je 1,5m over... is voldoende!

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Pop
Berichten: 808
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: Noord-Sleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:13

Gefeliciteerd met je aankoop!

Best lastig om het in te delen he.
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik zou je zeer zeker een paddock adviseren.
Als het land toch te nat, glad of bijv net bemest is, kunnen ze toch heerlijk naar buiten. Soms moeten ze ook gewoon even een beetje op rantsoen..
Wij hebben een paddock naast de bak, dus ruim 40 meter lang en ong 10 meter breed.
Als je paarden de wei in gaan, gaan ze altijd via de paddock. Ik zet dan de wei open en dan kunnen ze zelf kiezen of ze in de wei gaan of in de paddock.
Ze houden wij ook de ingang van de wei beter. Het water kunnen ze dan drinken in de paddock en ook voer ik het hooi bij in de paddock zodat niet de hele wei eronder wordt gesmeerd.
We hebben lange tijd 2 grote weides gehad, sinds vorig jaar opgesplitst in 5 stukken. Zo blijft de grond beter en trappen ze minder kapot.

Succes met je keuzes


_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-17 10:56

Ik geef dit topic nog maar eens een schopje. :) Hebben jullie nog tips voor bedrijven die boxen en palen verkopen? De V-boxen ben ik inmiddels wel vanaf gestapt na de tips hier. Mooi idd, maar wellicht niet praktisch naar de toekomst met jonge paarden. Dan maar wanden met een rekje erin waar ze door naar buiten kunnen kijken. :j

S01: ik heb er nog eens over nagedacht... Maar voor EUR 3500,- heb je wellicht ook bijna gaashekwerk staan wat je dan af kunt maken met stroomdraad. Zou dat iets zijn? Iemand die dat heeft?

Don Johnson - Johnson x Fruhling *Reservekampioen LK M2 & Z1 * ZZZ
Jarona - Ferdinand x Negro Elite * DOC * Z1


Insta @anne.equestrian_

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:24

Gaashekwerk zou ik persoonlijk niet doen... sluit alles idd mooi af maar is niet zo mooi in het agrarisch landschap. En of je dat voor die prijs kan doen... dat lijkt me moeilijk.
En die draad is ook niet echt aangepast aan paarden... als ze daar in vast geraken heb je een groot probleem denk ik. Maar zelf geen ervaring mee wel niet.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:50

Wij hadden schapengaas om de weilanden en de bak, omdat we ook schapen hadden. Persoonlijk zou ik dat niet nog eens doen. Het gaas ziet er al snel niet mooi meer uit, niet mooi strak, en mijn ene pony vond het hartstikke leuk om er af en toen zijn platvoeten in te gooien. De schapen zaten overigens ook regelmatig vast, domme dieren. :+

Maar ik denk dat je met gaashekwerk dat groene "driehoekjesgaas" bedoeld? Of mogelijk dat harde groene "kleine vierkantjesgaas"? Kom even niet op de juiste benaming. :o Persoonlijk vind ik dat wel mooi, maar waarom zou je dat om je weilanden/bak willen doen? Of wil je het alleen aan de buitenkant van het perceel? Ik zou dan wel zorgen dat de paarden er niet dichtbij kunnen komen door afstandshouders te gebruiken, maar dan heb je wel weer een strookje gras minder. Tenzij ze er onderdoor kunnen eten. En het is extra geld, want je wilt dat niet in plaats van schriklint.

Wij zelf hebben overigens 3 rijen schriklint (bruin) van Gallagher, wat nog steeds behoorlijk strak staat na 10 jaar. Dat vind ik zelf mooier dan het witte lint wat je overal ziet en wat wij op onze vorige locatie (met schapengaas) ook hadden. Het valt minder op in het landchap en ook het "lubberen" valt veel minder op.
Wel hebben we diverse keren de isolatoren moeten vervangen en af en toe weer alles even strak trekken, maar dat komt omdat ik er niet altijd stroom op had staan en die bengels van mij dan heerlijk gingen hangen in de omheining. De palen hebben wij -geloof ik- om de 2,75 meter staan en de palen in de bak staan schuin. Niet overdreven schuin, maar wel iets.

Palen hadden wij -geloof ik- van de lokale houtboer en boxen hebben we niet, alleen een schuilstal. Op de vorige locatie wel binnenboxen, maar die zaten er al in dus daar kan ik je niet mee helpen.

Verder ga ik mee met de rest ... een paddock is echt wel een pre in dit landje, tenzij je de bak als zodanig wilt gebruiken.
Veel plezier met je nieuwe plekje en ik zou het leuk vinden om wat foto's te zien. :D

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-17 11:07

Dankjewel victory-boy! :) Leuk om te lezen. Ik bedoel inderdaad het vierkantjesgaas. Vraag is of dat inderdaad qua kosten helpt, want je moet het evengoed met schrikdraad afzetten. Dat bruine lint vind ik ook wel mooi. :j Zonder stroom hebben ze zo door he dat ze over de draad kunnen. Handig dat je het wel weer op kunt spannen. Om deze reden zou ik Hippo Safety Fence ook wel overwegen. Lijkt me super fijn, maar toch ook kostbaar.

Valt me verder op dat er heel weinig sites zijn waar ze prijzen van boxen op hebben staan. Bijna alles is op aanvraag. Weet er iemand sites met prijzen? Of prijzen uit eigen ervaring?

Don Johnson - Johnson x Fruhling *Reservekampioen LK M2 & Z1 * ZZZ
Jarona - Ferdinand x Negro Elite * DOC * Z1


Insta @anne.equestrian_

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Droomhuis: advies gezocht erfindeling, rijbak, afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:42


Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers