Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:08

Met -8 werken trucjes helaas niet.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:26

Caley
Het ging me er om dat ik het erg off topic vind voor andere. Niet dat jij hier niets mag zeggen of zo.

Ik heb de waterbakken buiten nu van de grond staan. Ik meen altijd dat dat al scheelt. Dan gooi ik er in de ochtend warm water op en kan ik het ijs er zo afpakken.
Binnen gelukkig nog geen bevroren bakken.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Libera

Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:04

Hier niet echt ervaring met mijt, wel met mok. Zo nat geweest hier deze winter, dat het ook bijna niet anders kon... Ze staan nu meer binnen om de mok onder controle te houden helaas. Hopelijk volgend jaar buiten een mooi verhard stuk voor ze om op te staan!

Bevroren waterbakken hier ook... hak het ijs er 's ochtends gewoon uit. De leidingen zijn gelukkig niet bevroren, manlief heeft er warmte tape op getaped die ik aan kan zetten 's nachts.

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:10

Ik heb net met de punt van een weidepaaltje (plastic prikpaaltje) het ijs kapot gebikt, werkt perfect! Is zo’n paaltje met 2 van die pinnen.

Paardjes net weer uit de weide gehaald, staan nu lekker in de stal hooi te eten. Waterbak in de stal blijft nu ook niet ijsvrij. Vannacht moeten ze het zelf oplossen. Morgen overdag zal ik hem gewoon blijven controleren.

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:17

Warmte tape? Tell me more! Klinkt heel interessant.

En ik haat dit weer, ik haat dit weer, ik haat dit weer en ik heb het koud :brr: :brr:

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:25

Ik vind het nu wel fijn. Zonnig en droog!
Beter dan nat en donker.
Vandaag ook nog wel even met de paardjes wat dingen op het blok gedaan. Wel warm ingepakt. En ga nu ook niet zonder muts naar buiten. Krijg gelijk een koud voorhoofd. De rest heb ik geen last van eigenlijk.
Net de hele beestenboel gedaan.

Twijfel alleen even om de hond vannacht in huis te doen...
Het is een buitenhond en ik weet niet of het dan te warm is in huis.
Maar ik weet ook niet of hij het koud gaat krijgen in zijn hok. Hij heeft een mand met een dikke isolatiemat. Hok is winddicht.

De buitenkat heeft een hele dikke vacht en ligt op de hooizolder. Die zal het niet snel koud krijgen denk ik. Twijfel echt om de hond. Kan niet zeggen dat ie een mega vacht heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:26

Natalie36 schreef:
Warmte tape? Tell me more! Klinkt heel interessant.

En ik haat dit weer, ik haat dit weer, ik haat dit weer en ik heb het koud :brr: :brr:

Dit: https://www.warmtekabel.nl/waterleiding-vorstvrij

En verder haat ik dit weer ook....... Heb het ook koud, koud, koud, koud en ook nog eens koud :j :j :j :j :j

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:41

Ja jullie hebben kabel? Ik twijfel tussen kabel, thermisch lint en verwarmde bakken. Circulatie pomp is ook nog een optie maar dan moet ik overal dubbele leidingen trekken. Ik wil een systeem wat altijd werkt. Sjouw me een breuk nu.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:42

Thanx [***]! Daar ga ik me eens in verdiepen.
En eindelijk een gelijkgestemde ziel. Het zonnetje maakt helemaal niks goed, als je een paar uur buiten bent is het gewoon te koud. Toen ik vanavond ging voeren en schoonmaken kon ik wel janken van ellende. Modder kan ik echt beter hebben, zal wel aan mij liggen.

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:55

Natalie36 schreef:
Warmte tape? Tell me more! Klinkt heel interessant.

En ik haat dit weer, ik haat dit weer, ik haat dit weer en ik heb het koud :brr: :brr:

Mijn man verkoopt t (en je hebt bij jou in de buurt vast ook een Warmteservice). Hij vroeg al of ik t wou. Tuurlijk wil ik t. Maar staat niet boven aan mijn lijst. Ik sluit hier de buitenkraan af en overdag even aan en dan doet hij het gewoon. Zal binnenkort wel anders worden, want dan komt het overdag ook niet meer boven 0. Dan moet de hadpel er aan te pas komen. Even een gedoe, maar is maar voor een paar dagen. Ik hou van dit weer. <3 Lekker zonnetje en genieten. Lekker droog. Wel goed aankleden, ja. Skibroek ligt standaard klaar. Ik klaag alleen bij heel veel regen en bloedheet weer. :o

Lynn_Nikita

Berichten: 25424
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:16

Brrrrrr ook ik vind het veel en veel te koud, nu al en t wordt nog erger morgen hooi halen en nu dagelijks jerrycannen slepen en dan snel naar binnen

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:19

We moeten maar even doorbikkelen. Helaas zo ziek als wat dus het kost me bergen energie. Scheelt dat de stal wel lekker is om te zijn als de zon erop schijnt.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:04

Voor de dieren is het heerlijk. Koud en droog. Overdag zonnetje erbij.
Ik vind het ook erg koud. Waterslepen is dan minder leuk, echter vind ik dat geen probleem.
Die nattigheid zo lang was ook niet goed.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

zoefie

Berichten: 1168
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:42

Ah, nog meer koukleumen in dit topic. Ik ben zo maar 2 dagen gaan uit rijden met dit weer! Nog geen stuk of 5 reeën gezien en vandaag was het best druk in het bos
Ik haat kou, maar nu met dit zonnetje is het nog wel te doen. Ik was die regen ook echt wel helemaal zat. Hier heb ik gelukkig nog nooit last gehad van mijten of zo'n gekke beesten dus geen ervaring met het spul.
Ik had hooi gehaald hier ergens in de buurt....maar de paarden aten het niet. Dus ik heb nu hele dure stalvulling, ligt natuurlijk wel lekker zacht. Gisteren dus maar nieuw hooi gehaald (ander pakken) en .....eten ze het weer niet grrrr. Dat is wel balen, zeker met dit weer.

................

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:49

Geen zorgen, dames. Volgende week wordt t weer +10 graden. Gaat t tenminste weer regenen. Veel fijner dan dit weer :+

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:25

Sow die zijn dan kieskeurig zeg.

Ik wil wel voorjaar. Groeiend gras enzo

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:29

Mijn oudste is vandaag 9 geworden.
In de kou toch 2 keer gaan rijden.
Ze wilden het zo graag.

Onderweg had het water wel een hele rare kleur.

Afbeelding

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

greendragon
Berichten: 515
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 07:03

Hier ook een enorme koukleum, maar wat heb ik genoten dit weekend!
Ik ben het hele weekend weekend bezig geweest..
Legging, skibroek, muts, winterjas met capuchon op, extra dikke sokken en werkhandschoenen met fleecevulling... Geen centje pijn....

Ik heb de afrasteringspalen gezet voor de uitbreiding van het weiland. Het was maar 25 meter maar toch. Daarna het gaas gezet en nog wat kleine paaltjes ernaast zodat we de kippenren uit kunnen breiden met een extra uitloop. Volgende week weer een stukje verder afmaken en de oude afrastering verwijderen, hoop ik. We hebben ontdekt dat door het natte weer van de afgelopen tijd de kleigrond, mits niet bevroren, nu prima te bewerken is, dus met de handboor waren de gaten voor de palen zo gezet.

Ik heb zelfs nog een hele tijd in de kippenren gezeten met mijn 4 nieuwe en 4 oude kipjes.. Deze staat op het zuiden dus pal in de zon en is nu omkleed met plastic dus het was een heerlijk warme serre. Nee, geef mij maar de zon en kou in plaats van de grijze weer met regen. De paardjes hebben ook nog elke dag een uurtje op het land gelopen.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 08:53

Melk geloosd?

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:03

Fabster schreef:
Geen zorgen, dames. Volgende week wordt t weer +10 graden. Gaat t tenminste weer regenen. Veel fijner dan dit weer :+


*\o/* *\o/* *\o/*

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:22

_O-
Natalie36 schreef:
Fabster schreef:
Geen zorgen, dames. Volgende week wordt t weer +10 graden. Gaat t tenminste weer regenen. Veel fijner dan dit weer :+


*\o/* *\o/* *\o/*

Lynn_Nikita

Berichten: 25424
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:31

BRRRRRRR net 15 minuten bezig geweest en echt janken van de pijn aan mijn handen ondanks 2 handschoenen over elkaar heen
Zometeen nog wat hooi halen en weer water brengen en snel naar binnen
Beter dan de modder, dat wel alleen kan mijn lichaam er gewoon niet tegen

Wat een rare kleur water, lijkt inderdaad op melk

Karin_deB

Berichten: 8221
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:33

+10graden is wel weer zweten in vergelijking met dit weer :')

Mijn bijrijdster gaat vanavond kijken hoe het met de koukleumen is.
Ben al heel t weekend ziek %)
Vanmorgen wel geprobeerd maar na 2x overgeven toch maar opgegeven en naar huis gegaan.

I love you to the moon and back

Idifix

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:34

Een vraagje mijn merrie is Arabisch typje dus geen echte beer beer sinds vorige week ook in de rui.

Ze staan hele dag buiten maar daar is geen gras. Nu met sneeuw en temperatuur zou ze koud hebben ? De boer wil geen hooi bijvoeren ook niet in de avond als ze op stal komen. Het is dus gewoon 2x per dag brok n dat is het. En als ze koud zou hebben hoe merk ik dat ?

Online.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:41

Idifix schreef:
Een vraagje mijn merrie is Arabisch typje dus geen echte beer beer sinds vorige week ook in de rui.

Ze staan hele dag buiten maar daar is geen gras. Nu met sneeuw en temperatuur zou ze koud hebben ? De boer wil geen hooi bijvoeren ook niet in de avond als ze op stal komen. Het is dus gewoon 2x per dag brok n dat is het. En als ze koud zou hebben hoe merk ik dat ?

He, totaal geen hooi of gras? Dat kan toch niet?

Geen leven zonder horsies!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 36 bezoekers