Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:31

Sterkte Fabster. Gaat het al wat beter?

Heerlijke weidefoto's weer.

Uit het stroomkastje :wow: Wel nog stroom dan? Azmay doen ze aan groot onderhoud ouzo dat je zowaar geen water hebt? Wel lastig hoor, ook meteen 12 uur lang. krijg je daar nog een tegemoetkoming voor?

Hier ook een wei bijna kaal. Maandag een buitje gehad wat meer dan welkom was, dan zie je het gras weer groeien. Ze mogen er vandaag nog staan en dan gaan ze naar de volgende wei.


Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:36

We hebben inmiddels 20 liter water gekregen van de gemeente, maar verder is het ongemak groot.
Ze melden elke keer een lek, dus ik vermoed dat ze hem gewoon niet gevonden hadden. Gisterenmiddag om 5 uur hadden we weer water en om half 11 stroomde het uit dat kastje.
Stroom hebben we gelukkig nog wel, anders werd het wel erg primitief :+

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:43

Oh wat een toestand zeg! Wat vervelend.
Geen lek gevonden? Dan moeten ze misschien kijken bij het stroomkastje :Y) ;)

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:43

Chasey schreef:
Oh wat een toestand zeg! Wat vervelend.
Geen lek gevonden? Dan moeten ze misschien kijken bij het stroomkastje :Y) ;)

Ik zie ook al, volgens mij hebben we het lek nu wel gevonden :')

Karin_deB

Berichten: 8221
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:46

Dat het een keer gebeurt is vervelend maar he kan gebeuren.
Maar voor de 4e keer in een maand tijd wel heel irritant!

I love you to the moon and back

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:38

Wat rot Azmay.

Hier nog steeds in de lappen mand en helaas last van niet mee werkende vervangende artsen. Klachten worden erger en ze komen de afspraken qua medicatie die ik had met mijn ha niet na. Dus zit nu al 5 dagen zonder.

Mijn paarden staan heerlijk in de wei. Even een vraagje. Mijn wei zit direct aan de straat geen stoep geen wal geen sloot. Er komt niet veel verkeer langs, maar wel wandelaars ed. Tot nu toe had ik ze vrij achter in de wei. En vind ik langs de straat wat spannend omdat dan ook iedereen erbij kan. Zijn er hier ook mensen met de wei zo strak aan de straat?

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:40

kvulden schreef:
Wat rot Azmay.

Hier nog steeds in de lappen mand en helaas last van niet mee werkende vervangende artsen. Klachten worden erger en ze komen de afspraken qua medicatie die ik had met mijn ha niet na. Dus zit nu al 5 dagen zonder.

Mijn paarden staan heerlijk in de wei. Even een vraagje. Mijn wei zit direct aan de straat geen stoep geen wal geen sloot. Er komt niet veel verkeer langs, maar wel wandelaars ed. Tot nu toe had ik ze vrij achter in de wei. En vind ik langs de straat wat spannend omdat dan ook iedereen erbij kan. Zijn er hier ook mensen met de wei zo strak aan de straat?

Wat rot dat ze de afspraken dan ook nog niet nakomen.
Heb de paarden altijd minimaal aan wandelpaden en meestal aan de straat gehad, heb een bordje verboden te voeren opgehangen maar verder maak ik me er niet druk om. Vind het wel fijn dat mensen meekijken eigenlijk.

Britta31

Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:46

Azmay schreef:
kvulden schreef:
Wat rot Azmay.

Hier nog steeds in de lappen mand en helaas last van niet mee werkende vervangende artsen. Klachten worden erger en ze komen de afspraken qua medicatie die ik had met mijn ha niet na. Dus zit nu al 5 dagen zonder.

Mijn paarden staan heerlijk in de wei. Even een vraagje. Mijn wei zit direct aan de straat geen stoep geen wal geen sloot. Er komt niet veel verkeer langs, maar wel wandelaars ed. Tot nu toe had ik ze vrij achter in de wei. En vind ik langs de straat wat spannend omdat dan ook iedereen erbij kan. Zijn er hier ook mensen met de wei zo strak aan de straat?

Wat rot dat ze de afspraken dan ook nog niet nakomen.
Heb de paarden altijd minimaal aan wandelpaden en meestal aan de straat gehad, heb een bordje verboden te voeren opgehangen maar verder maak ik me er niet druk om. Vind het wel fijn dat mensen meekijken eigenlijk.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Britta31

Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:47

Kan je de draad niet een stukje terug zetten?

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:47

Geen makkelijk paard inderdaad, maarja. Dat wist ik al. :') Morgen met arm naar de dokter. Die gaat nog niet zo goed.

Water uit een stroomkastje? :oo Lijkt me niet gezond.

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:47

Je zou nog een extra draad kunnen spannen zodat mensen ze niet kunnen aanraken als dat je een beter gevoel geeft. Ik heb alleen aan de achterkant dat mensen er op een klein stukje bij kunnen maar daar lopen eigenlijk alleen buren. Nu staat er een extra ek dus is de afstand groter.

Wat rot dat die artsen niet meewerken, maar zonder medicatie komen te zitten, dat mag toch helemaal niet kunnen.?

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:09

Beterschap aan iedereen. Het zit niet mee.

kvulden, ik heb ze aan de straatkant staan gescheiden door een sloot maar er zijn genoeg mensen die door de droge sloot lopen om ze een aai te geven. Ik vind het niet erg. Voeren heb ik nog nooit gezien en als de paarden het niet willen kunnen ze weglopen.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:10

Ja dat is ook zo. Niet bang dat bv het draad losgemaakt word door een of andere jandoedel? Thuis staan ze ook aan de straat. Wel met sloot, maar daar heb ik toch zicht op ze.

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:34

Zulke idioten doen het toch wel denk ik altijd maar.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:55

Hier heb ik ze een jaar of twee aan de straat gehad waar iedereen erbij kon en langsliep. Er lag een populaire wandelroute langs de wei. Ik heb ook nooit last gehad van mensen, maar ik had voor de zekerheid wel een slot op het hek zodat deze niet opengezet kon worden.

MarloesHJ

Berichten: 2448
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:28

Kvulden een van onze weides ligt aan de ene zijde aan een weg maar hier zit een meidoorn tussen maar ook niet overal. Ik heb de poortgrepen allemaal aan een zijde (waar we zicht op hebben vanuit het huis). De poortgrepen zitten extra met ijzerdraadjes vast aan de ogen maar dat is voornamelijk om te voorkomen dat een grapjas ze losmaakt, is toch net wat minder grappig als je een tik van de stroom dan krijgt. Er zit nog een oud metalen hek waar de paarden doorgaan (heb ik stroomdraden voorgespannen) en als we weg zijn dan zet ik daar een slot op.

Aan de achterzijde van diezelfde wei loopt een landbouwweg die ook een veel geliefde wandelroute e.d. is. Daar stond reeds al een nette omheining van palen maar die palen waren erg laag. Om te voorkomen dat de paarden over de draad heen gaan hangen (en met hun neus allerlei voorbijgangers/auto's gedag zeggen) heb ik daar vijverpaaltjes opgezet met een heel dun stroomdraadje. Maar dat is niet bedoeld om de paarden binnen te houden (daar heb ik de normale omheining voor) maar om te voorkomen dat de paarden over de omheining gaan hangen om aandacht te krijgen (palen zijn misschien 1.25 en wij hebben de hele omheining op minimaal 1.60) maar het zorgt er ook voor dat vreemden ze niet makkelijk een aai kunnen geven en voeren en dat vind ik wel een fijne bijkomstigheid. Ook kunnen ze dan niet neuzen met voorbijkomende paarden (is aansluitend naar een ruiterroute toe).

Ruiter in Balans - ruitervitaalcoach (i.o.) in Zuid-Limburg https://www.instagram.com/ruiterinbalans?igsh=c3I0dHFoeTVuOHJi&utm_source=qr

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:17

Hier ook een stukje aan een wandelpad. Precies ter grootte van een weidehek, verder zit er een brede sloot om.
Het hek zit op slot en ik heb aan de kant van de paarden een draadje gespannen zodat ze bij het hek uit de buurt blijven.
Je zou ook zo'n draadje kunnen spannen waarbij de bovenste draad schuin naar binnen staat, dan houden ze ook afstand.

~Turbohoof Solutions ~

zoefie

Berichten: 1168
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:23

Afbeelding hier staan ze bij de stoep/straat maar nog nooit moeilijkheden gehad

................

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:35

Goeie ideeën. Het punt is dat wij daar geen zicht op hebben en het is inderdaad ook nog de doorgang. Ik dacht al in iedergeval verhogen. Iets schuin ook een goed idee. Ik da ht eerst extra draad, maar dat geeft ook veel onderhoud. Ze eten daar dan het gras niet. Bij ons is het een afstand van zo'n 100 meter. Ik ben een track aan het realiseren dus vroeg mij af of het handig is daar de track wel langs te laten lopen. Ze staan nu een heel klein stukje daar met het weitje dat ze nu hebben. Eerder lag er nog een heel stuk voor ze op de straat waren. Ze begrijpen het principe nu wel beter en er staat ook veel meer stroom op. Ook even wennen aan het idde voor me zelf. Haha

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:33

Wij hebben één kant van de weide langs een wandelpad, ik heb een vast hek met flink gaas om honden buiten de wei te houden en 2 lagen lint aan stroom. Hek is 1,70m hoog. Er hangen bordjes met niet voeren en dat er stroom op staat. Ik heb geen weide hek aan het wandelpad die heb ik op eigen terrein, grapjassen kunnen de weide niet open zetten en de dieren loslaten.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:45

Wij wonen naast het industrie. Er lopen iedere middag rond lunchtijd hordes mensen langs die pauze houden. Gezellig kletsend en ondertussen eten ze wat.
Tot nu toe blijven ze van de paarden af, maar flikkeren wel hun lege flesjes, blikjes, pakjes, plastic ed. in de weide.
Ik word er niet goed van. Houd je zooi bij je man... Als je het vol mee kan nemen om op te vreten, neem het dan ook leeg weer mee naar je werkplek? Is dat dan zoveel moeite?!
Ik kan daar met de kop niet bij...
Vorige week nog een complete zak vol leeggevreten mcdonalds bakjes/bekers. Waarom!?
En elke dag lege flesjes, koffiebekers (staat helaas niet de naam van het bedrijf op), boterham zakjes, blikjes etc.
Onbegrijpelijk. Het zou me ook niets verbazen als ze eten in de weide gooien, maarja dat zie ik niet. Want Nick en Bliksem zouden het gelijk opeten.

Qua aaien ben ik ook niet zo'n fan. Tijd terug zag ik de buurkinderen op het hek geklommen om de paarden te aaien. (Nick en Bliksem komen wel, die vinden alles leuk.) Maar die maken de paarden eerder kopschuw dan dat ze ze aaien...

Al met al ben ik blij dat als het nieuwe weideplan af is, er niemand meer zomaar bij kan. Het afval zal wel blijven. Maar misschien wordt dat wel minder, omdat we een hele baan met struiken/bomen om de weides hebben straks.

Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:33

Sterkte iedereen die beterschap nodig heeft!

Bij mij grenst de weide/bos waar de paarden lopen ook aan een weg waar veel mensen lopen/fietsen maar er zit ook een vrij grote greppel dus ze komen niet zomaar bij het hek. Het hek staat ook dicht op de greppel dus lastig om te blijven staan. Aan de voorkant heb ik nog geen mensen gezien op een plek waar ze wel bij de wei kunnen komen. Aan die kant komt straks ook nog allemaal laurier te staan dus dat eventuele probleem lost zich vanzelf op.

Chasey, misschien kun je een keer bij alle bedrijven die in de buurt zitten iets bij de receptie afgeven, dat ze in het bedrijf rond kunnen sturen (of via mail sturen naar het info adres), dat je er last van hebt dat mogelijk hun medewerkers allemaal vuil verspreiden? Is wel een werkje maar elke keer hun troep opruimen lijkt me ook niks.
Zou ook een keer bij de MCD langs kunnen gaan om het probleem te bespreken. Kan me indenken dat als je op hun gemoed speelt met milieu vervuiling etc, dat ze daar ook best gevoelig voor kunnen zijn.

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:00

Wat aso chasey van dat afval!

Hier niet aangesloten op de weg gelukkig. Ja, de dam waar de trekkers over rijden, maar dat is alsnog iets van 50 m voordat je bij de wei bent. Het hek daar staat stroom op dus aaiers krijgen we denk ik niet zo snel :D

Vandaag de pavo ruwvoer scan besteld, ben benieuwd.

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:43

Hier ook tegen de weg aan maar daar komt bijna niemand, andere wei langs een iets drukker wandelpad maar ook niet heel druk. Mensen geven hier ook niet zo snel wat te eten aan iets dat niet van hun is.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Karin_deB

Berichten: 8221
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:53

Al dat afval is wel heel aso idd chasey. Lastig!
Die van mij zouden ook van alles opeten.
Gelukkig staan ze nu niet aan de weg en straks aan huis ook niet.

Waarschijnlijk kan ik vanavond een 'af' foto laten zien van de bestrating :D

I love you to the moon and back


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers