Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:21

Ik heb ook nog een paar kilometer schrikdraad te zetten, mocht je man zich vervelen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:29

palousa_boy schreef:
Ik heb ook nog een paar kilometer schrikdraad te zetten, mocht je man zich vervelen :+

:') :') :') Ik zal het hem vragen! Ons weitje moet ook nog nieuw draad, maar dat is maar een postzegel als ik jullie afmetingen zo zie. Als ie nou gewoon een beetje doorwerkt, dan stuur ik hem daarna jou kant wel op!

Airnt

Berichten: 722
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gerstungen OT Lauchröden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:43

boktmeeting bij mij thuis, kunnen we wel regelen, ik kan best een hoop paarden onderbrengen als het moet en van hier uit kun je naadloos de Rennsteig op rijden, daar heb je 150 km bossen en bergen...

in Mei heb ik het Roßfechtensymposium hier, maar dat is stevig overgeboekt.

wellicht in de zomer? voordat ik naar Engeland moet voor het joustseisoen?

lijkt me wel gezellig
https://www.youtube.com/watch?v=wj6vKJvxjFI&t=18s

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:53

Ach, is maar 5 uur met de auto :') Kun je daar zonder ijzers goed uit de voeten in het bos, Arne? Pony is wat gevoelig op stenen.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:57

Hier ook een uurtje of vijf met de auto. :') Dan moet ik er een vakantie van maken en beide pony's meenemen ofzo. :=

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:06

Zat ik ook al te bedenken, Flew. Voor een weekendje 5 uur in de auto (langer, want Google Maps snapt niet dat je met een trailer niet zo gard gaat) enkele reis is wel een beetje enthousiast.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:13

Ja, dat wordt wel wat gek. Daar komt ook nog bij dat Zanzi slecht laadt, dus die neem ik niet mee voor 'kleine uitjes'.

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:22

Jemig Airnt wat gaaf!! Je woont voor mij ideaal. Ik wil namelijk heel graag met mijn merrie naar Polen in voorjaar 2019, en je woont heel toevallig op de minuut af op de helft... Echt heel bizar, want ik maakte me al zorgen hoe ik de reis naar Polen ging klaarspelen aangezien mijn duits niet best is en met mijn paard bij een vreemde logeren nogal een stap is. Niet gaan verhuizen hoor :D :P

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:27

Hilary schreef:
Zat ik ook al te bedenken, Flew. Voor een weekendje 5 uur in de auto (langer, want Google Maps snapt niet dat je met een trailer niet zo gard gaat) enkele reis is wel een beetje enthousiast.


Kwestie van gewenning :+ als ik voor een weekend naar nl ga ben ik een week kwijt :+ 2 dagen in de auto, 2 dagen in Nederland rennen en dan een paar dagen bijkomen weer :+

Maar zonder gekheid, enkele reis is ongeveer 1000km, met aanhanger doe ik daar minimaal 12 uur over (bij slecht weer en veel drukte langer) en vind het eigenlijk niet vervelend om te rijden (rijd wel het liefst snachts), gewoon verstand op -1 en sturen maar.

Ziet er goed uit airnt.

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:33

Maar moeten jullie ook door de bergen enzo pb? Want dat vind ik met trailer dus echt doodeng, helemaal omdat een paard van een vriendin wat ik al vele jaren ken daar fikse trauma's aan over heeft gehouden (sneeuwstorm en steile hellingen).

Ik rij gerust met mijn paard van groningen naar zeeland, de weg is goed en als ze staan dan staan ze. Ze krijgen geen klok erbij :P Tussendoor stopte ik een keer voor water, maar het was de vakantie meer dan waard. Het tripje Polen is mij zonder twijfel ook meer dan waard, ben stiekem al dagen aan het aftellen en keihard aan het duimen dat de wederpartij blijft leven :+

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:40

In Texas reden we 4 uur naar de wedstrijd, verkochten in een uur tijd twee paarden, uurtje kijken op de tribune en weer naar huis. Maar ook een keer een weekend van gemaakt, maar toen was wel de gooseneck-met-living-quarters mee :P
De laatste twee jaar reden we ook dik twee uur naar DFW voor vakantie met de pony's. Maar ik vind het leuker als de tijd op locatie dan wat langer is dan 1,5 dag ;)

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:43

Tja bergen, wat noem je bergen? We hoeven niet door de Alpen om het zo maar te zeggen maar vrij lange hellingen van 6% hebben we wel. Voor vrachtwagens heb je daar ook een aparte rijstrook.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:47

Airnt schreef:
boktmeeting bij mij thuis, kunnen we wel regelen, ik kan best een hoop paarden onderbrengen als het moet en van hier uit kun je naadloos de Rennsteig op rijden, daar heb je 150 km bossen en bergen...

in Mei heb ik het Roßfechtensymposium hier, maar dat is stevig overgeboekt.

wellicht in de zomer? voordat ik naar Engeland moet voor het joustseisoen?

lijkt me wel gezellig
https://www.youtube.com/watch?v=wj6vKJvxjFI&t=18s



370 km van hieruit. als er meer trailers achter elkaar rijden zodat het samen kan wil ik wel mee. Zo`n stuk alleen rijden doe ik niet

Airnt

Berichten: 722
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gerstungen OT Lauchröden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:36

als je met een merrie ff tussenstoppie maakt is dat geen probleem, dan bouw ik ff een 'stutenstall' (ik heb twee hengsten staan en dat is dan wel handig als ze om het hoekje staat.)

je moet wel langs wat heuvels maar de snelwegen langs paderborn (meestal) zijn niet zo heel erg.
ik woon 10 min van de A4

hier in de buurt veel grindwegen, ja, maar ook wel andere routes,
ik heb zelf achter ook geen ijzers, dat gaat best lekker.

we kunnen ook kortere weggetjes nemen, retourtje creuzburg ofzo, elke dag een ander kasteel, wat ook

rover_
Berichten: 1356
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:43

Je woont echt schitterend Airnt. Wat knap dat je het in je eentje kun mannen daar. Klinkt als een flinke klus zoveel kamers renoveren.

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:44

Ik ben ook voor een meeting bij airnt *\o/* vind kliek vast leuk.

Terrein naast mij wordt bouwklaar gemaakt en de ontzettend slimme bouwvakkers hebben de duiker die het water bij ons vandaan afvoert dichtgegooid _-:( daar hebben we dus maar even een mailtje over gestuurd. Nu staat er een dieselpomp op minder dan 10 m van de paarden te loeien. Hij werkt wel +:)+ de hele sloot is zo goed als droog. Verder hebben de paarden in de afgelopen maand de heg zien verdwijnen, de loods afgebroken zien worden, asfalt openbreken en grond afgraven, een vergruizer en een stenensorteermachine :? naast zich aan het werk gezien. Ze zijn wel lekker bomproof :D

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:14

Een vrijgezelle man met een kasteel.
Dat is uniek.

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:17

Hij heeft ook een wit paard :P

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:20

Hoe is het mogelijk.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:26

Als Nathalie gaat, moet ik wel mee, natuurlijk :D . Maar grintpaden is voor Caj ook niks. Dan wordt t niet veel rijden.

Naar Caily was ruim 3 uur rijden, dus die 2 uurtjes kunnen er ook nog wel bij. Niet bloedheet en veel ongedierte bij jullie in de zomer? Ik heb er 1 die niet op t gras kan (en ook niet hele dagen op stal....).

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:29

Anke schreef:
Een vrijgezelle man met een kasteel.
Dat is uniek.


Huppelen hier ook nog vrijgezelle vrouwen rond dan?

Ik zie dat het hier vandaan slechts 1164km is. :=
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 15-12-17 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:31

lizy29 schreef:
Anke schreef:
Een vrijgezelle man met een kasteel.
Dat is uniek.


Huppelen hier ook nog vrijgezelle vrouwen rond dan?


Kan altijd geregeld worden, voor de perfecte man met kasteel etc etc ruil ik de mijne wel in hoor

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:32

Lynn_Nikita schreef:
lizy29 schreef:

Huppelen hier ook nog vrijgezelle vrouwen rond dan?


Kan altijd geregeld worden, voor de perfecte man met kasteel etc etc ruil ik de mijne wel in hoor


:')

Iets met groener gras en buren :Y)

MarloesHJ

Berichten: 2463
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:35

Airnt wat een mooie plek, wel een eindje uit de buurt... En ik durf niet buiten te rijden dus dat wordt ook al niets }:0

Lizy ik ben nog vrijgezel, dus ja er zijn nog vrijgezellen vrouwen hier, wel een eindje rijden voor jullie dan..

Edit: nog geen 400 km rijden voor mij, dacht dat het ergens anders lag... Is zelfs dichterbij dan de locatie waar ik mijn IJslander vandaan heb gehaald. En dat was een goede 5 uur rijden... Wel nog veel baustelle onderweg

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:40

Marloes mooie kans toch juist. Kan airnt je het vertrouwen geven buiten te rijden <<)