Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:20

Hier ook geen bijrijdsters, ik ben echt geen vervelend mens maar kan er niet tegen als anderen aan mijn paarden zitten :=
Plus dat Dexter het me niet in dank zou afnemen, nog meer moeten werken. Die staat liever zijn hele leven te vreeteuhh

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:21

22... jeetje... ik vind 2 goed te doen, maar ik rijd ze niet dat scheelt ook veel qua tijd.

Zou er ook best een kleine pony bij willen :+ ik vind die van jou (de bonte) ook enig :D
Laatst bijgewerkt door MDWStables op 23-03-18 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:21

Ik snap trouwens wel wat Anke zegt, de helft willen verkopen.
Bij mijn vriend thuis hebben ze meer dan 30 trekpaarden ondertussen en die zeggen ook dat ze willen minderen, maar de paarden die er nu zijn willen ze ook niet verkopen want; fokken goed, gaan braaf in de koets, braaf onder zadel, paarden op pensioen ga je niet meer verkopen, emotionele waarde. En zo blijven er dus geen meer over die weg mogen :=

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:25

Hier ook geen bijrijders! Kan er inderdaad ook heeel slecht tegen als er iemand anders aan mn paarden zit... Daarom wilde ik ze ook aan huis hebben :Y)

Heb er nu 2, Idaza is drachtig maar veulentje is voor de verkoop. Daarna wordt ze weer gedekt voor een veulentje dat mag blijven :j

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:28

Nooit een bijrijder gehad ook. Ik was er trouwens nooit zo moeilijk mee om een ander op mijn paard te laten rijden. Wist toch dat hij ze bij naar zijn mening onrechtmatige behandeling onvrijwillig zouden laten afstappen :j en met kinderen rondjes lopen vond ie altijd prachtig.

Een merrie veulen blijft. Een hengst moet ik nog even over nadenken.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:30

Diva mag niemand aan komen, Kim deel ik graag.
Die is super braaf en vind aandacht prettig plus dat ze snel te dik word.

Veulentje fokken doe ik ooit nog, maar vind het stiekem ook doodeng dus stel het elk jaar uit :+

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:31

Ja leuk, lief en mooi zijn ze allemaal.
En als ik fit ben, gaat het wel.
Echter is verkopen altijd even doorbijten.
Denken aan de volgende winter/ziek zijn om het ook echt daadwerkelijk door te zetten.
Uiteindelijk geeft het minder belasting en dus meer plezier.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:32

Dieren zijn hartstikke leuk.

Verzorgsters/bijrijders is altijd afwachten hoe trouw ze komen en blijven komen.

Ik ga weer ff liggen en dan langs de weien.

Mijn leven is momenteel: liggen & dieren verzorgen.
Jakkes zeg....

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:33

Oh ja en voor de kids zorgen

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:33

Azmay ik vind het eerlijk gezegd ook behoorlijk spannend. Gelukkig heeft Fleur zelf al ervaring :)

Ja Anke, kinderen en dieren. Het houdt niet op :')

Niwla

Berichten: 4115
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:37

Ik ben ook heel bij met 2, heb er laatst nog een aangeboden gekregen maar ik heb vriendelijk bedankt. :P Ik zou m'n shet wel wat meer aan het werk willen zetten, want dat vindt ze echt leuk. Maar ik ben al blij als ik 2x per week op m'n grote kan rijden. Vanaf morgen wordt het allemaal makkelijker idd, lekker 's avonds aanklooien als de kleine op bed ligt.

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:55

Ja zomertijd!! *\o/*

Alleen hoorde ik net iemand over sneeuw.. :n

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:14

22 pffft wat heb je eraan zou ik bijna zeggen? Ook kwa kosten in bekappen, ontwormen en enten (en dan gaat alles nog goed, laat staan andere da kosten) lijkt het me onhoudbaar.

ik had er 4, nu 3 dat vind ik al een boel schelen. Van de zomer gaat de pony de deur uit, maar hoop ik ook 2 merrieveulens aan te houden.

meer dan 4 is voor mij in de winter geen structurele optie.

gelukkig vallen mijn man en kids wel in bij ziekte

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:32

Ik zou voor Melle best een bijrijder willen maar ik woon ver buitenaf en Melle is een erg moeilijk paard. Daar kan niet Jan en alleman op helaas.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:39

Ik laat rustig anderen op Nick rijden. Zoals mijn zus of laatst liep ie mee op de manege een paar lesjes. Dat vind ik juist wel leuk om iemand anders plezier zien te maken met mijn knollie.
Maar een bijrijder aan huis? Nee dat wil ik niet.
Ik denk dat Marloes wel een bijrijder wordt al ze wat ouder is haha.
Moet Nick de laatste tijd toch al steeds vaker afstaan aan kinderen en zelf Daan! :’)

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:41

mijn ene fokmerrie zal heel waarschijnlijk gust blijven en dan wil ik wel graag dat ze gereden wordt, dus ga dan wel op zoek naar een bijrijder, hoop dat dat het gaat lukken om iemand te vinden dat een beetje klikt

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:41

Maar dat is nog anders, die kun je 'kneden' :P
Ik laat ook wel eens iemand anders op Dexter rijden, als ik er bij ben. Eens. Een keer. :P
Maar ook niet als ik zie dat deze een heel andere rijstijl etc heeft waar ik me niet in kan vinden

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:53

Ik heb iemand gezocht (en gevonden) die met het mooie weer straks twee keer per maand komt om buiten te rijden. Zij zal dan Zanzi rijden, zodat ik met Fernando kan aanhaken. Zo hoeft Zanzi niet alleen thuis te blijven en heeft Fernando (die vindt alles nog best heel spannend) steun van zijn vriend. Een bijrijdster die hier elke dag zou komen wil ik niet, ik ben zuinig op de paarden en laat anderen er niet zonder begeleiding op rijden.

Afbeelding

Fernando's eerste ritje, met mijn zusje op Zanzi als steun en toeverlaat (en mobiele verkeersregelaar :') ).

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:02

Ik heb jaren geleden toen Melle nog op pension stond iemand gehad die hem een paar weken zou rijden.ik was toen net geopereerd aan mn schouder.
Ze heeft er 2 keer op gezeten en 2 keer keihard afgedonderd.
Dus ze wou er niet meer op en dat vind ik echt niet gek. :=
En zij kan echt wel rijden en niet snel bang of onder de indruk van een paard.
Ik heb toen maar een flink bedrag betaald voor degene die hem ook heeft ingereden.
Die persoon had plaksel aan zn kont haha.
Amel ga ik zelf mee aan de gang en als zij goed genoeg aan de hulpen is dan mag mijn zoon met haar verder.

Niwla

Berichten: 4115
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:18

Dat is ideaal Flew! Toen ik zwanger was van de zomer reed mijn buurvrouw mijn paard 2x per week. Ze heeft daarna met haar eigen paard ook nog een tijdje gebruik gemaakt van mijn bak, maar heeft er nu zelf een en daar ben ik toch wel heel blij mee.

Ik snap dat ze er dan niet meer op durfde inderdaad Claudia. Het lijkt me toch wel een lastig als je paard een gebruiksaanwijzing heeft. Die van mij is vrij makkelijk (nu), maar ik vind mensen over het erf ook niet prettig dus als ik op vakantie ben dan heeft hij ook vakantie. Ik heb toch geen wedstrijdambities die verder gaan dan een rondje B.

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:33

joyce B schreef:
Vrouwen trubbles... Sterkte... Ik heb laatste x ook 3 herinneringen gehad voor BMHK onderzoek... Ik was zo klaar na de laatste zwangerschap van al dat gedoe aan mijn lijf dat ik het genegeerd heb. Misschien toch alsnog maar een keer heen.

Sterkte

Hier al heel veel jaren geen hormoonpillen meer. Werd er depri van en kwam aan.

Anke beterschap. Minderen is verstandig... Ik ben van 8 terug naar 5 gegaan twee jaar geleden en dat scheelt al heel veel...

Hier erg druk geweest. Veel Verjaardagen in gezin en familie, een vriendin in vriendengroep overleden, geblesseerde paard moest opgebouwd in training en dat ging niet soepel. (Maandag weer naar kliniek om verder te laten kijken want aan de longe gaat redelijk in draf en galop maar onder zadel stapt ze terughoudend en krijg haar amper in draf en zakt dan weg, is niet regelmatig en gaat het liefste gelijk weer stappen of stilstaan.

Had geen gastouder meer voor de jongste sinds de kerst dus die moest 3x per week mee met trainingspaardje naar de binnenbak. Toen wennen op school en na de voorjaarsvakantie hele week naar school. Nog een pittige week en hopelijk dan meer rust.

Het enige dat echt positief voelt is de ontwikkeling van het trainingspaardje. Elke week zat er vooruitgang in. Hij wordt sterker, gaat steeds gedrageneren lopen en wordt steeds mooier. Binnenkort gaan we ons eerste oefenwedstrijdje buiten rijden. In november binnen B geprobeerd en nu gaan we voor de L2. Met les gaan de proefjes al erg fijn. Maar dat is veilig in de binnenbak zonder wedstrijdzenuwen en weinig prikkels. O:)

In mei komt hij met zijn mama een paar weken bij mij thuis logeren en daarna vraag ik de startkaart aan. Ben benieuwd! De eigenaresse is in elk geval erg tevreden en enthousiast en heeft er zin in. Voor mij fijn. Geen gestress of ik wel een voorlezer kan regelen en hulp mee op wedstrijd. Heerlijk!

Zo, zijn jullie weer bijgepraat :o

De bouwers en klussers succes!




Heel herkenbaar dat geen gezeur aan je lijf willen. Je kunt ook een zelftest aanvragen tegenwoordig en die is ook erg betrouwbaar en echt makkelijk te doen. Misschien is dat een goed alternatief? Info staat op de uitnodigingsbrief van je Oproep BMHK

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:46

Bedankt! Ga gelijk even kijken!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:36

Meest fijne van een klein aantal is dat je niet afhankelijk bent van anderen.
Bij ziekte is het makkelijk even door iemand over te nemen.

Heb ik het nog niet over de kosten.

Karin_deB

Berichten: 8245
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:38

Anke schreef:
Oh ja en voor de kids zorgen


Niet geheel onbelangrijk :D

Heb nu een kleine 2 maanden een bijrijdster, ben er super blij mee. Neemt zoveel last bij me weg momenteel!

Voor de mensen die niet naar de HA willen/durven: ik snap het maar doe het alsjeblieft wel. Ik zie helaas zoveel ellende in mn werk..(oncologie verpleegkundige).
En niet om iemand bang te maken :(:)

zoefie

Berichten: 1168
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:09

Bijrijders...........ik begin er nooit meer aan :D Tijdens mijn zwangerschappen wel bijrijders gehad maar jezus....wat een gedoe. Ik was zelfs meer tijd kwijt aan de paarden :D Wat een geapp en gedoe, dan een ingescheurde teennagel, dan te lang op stap geweest, dan een griepje. Dat ik bijna moest bevallen, ach appeltje eitje 8-) Ik heb me rot geërgerd (terwijl ze ook nog vrijwel alleen hoefden te rijden).
Mijn privacy foesjie, ik voelde me een werkgever, ik moest bedelen om mijn sleutels terug te krijgen en als klap op de vuurpijl en megakreupel paard. Echt....eens maar nooit meer :j

Tja paardrijden, eigenlijk is het vrijwel onmogelijk om er fatsoenlijk een sport naar te doen geloof ik....Het probleem is dat ik zo veel leuk vind. Af en toe een rondje skeeleren of hardlopen als het zonnetje schijnt....En mijn lijf heeft nu toch echt wat gerichte fitness nodig en daarnaast wordt ik er gewoon een prettiger mens van :D . Paardrijden (kan wel) intensief zijn, maar is dan meer gericht op je conditie en niet zo zeer op bepaalde spiergroepen. Of dan toch de spiergroepen die dan toch al goed ontwikkeld zijn :+

Joyce B klinkt als een drukke periode, hopelijk nu wat rust.