Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:04

Hier eten ze mineralenbikkels van Subli, een handje luzerne erbij en 's avonds Speedibeet (vooral voor Fernando bedoeld, die mag wel wat breder).

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:06

Ik heb er 1 bij die bij alle korrels wat moeilijk doet. Handje subli dieetmix erbij en het is goed :)
De rest eet alles wat ook maar enigszins eetbaar is op :+

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 07:47

Is metazoa een brok, korrel, muesli of nog weer wat anders? Ik heb om te beginnen een basisbrok, lucerne en kleine baaltjes hooi gekocht.

Ik weet eigenlijk niet hoe groot onze boxen zijn, het voelt ruim aan. Zal ze eens meten, we zijn deze dagen aan het schoonmaken en dingen aan het repareren zodat de paarden het paasweekend naar huis kunnen komen.

Weet er nog iemand een goed hoefsmid in het grensgebied van Friesland en Drenthe? Mag via pb.

DogWords

Berichten: 61
Geregistreerd: 24-12-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 08:06

Ik heb je een PB gestuurd.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 09:51

metazoa zijn kleine brokjes.

Niwla

Berichten: 4115
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 17:35

Hier krijgen ze heel simpel (nagenoeg) onbeperkt hooi en een handje muesli. Er hangt een liksteen in de paddock en als de wei droog is gaan ze op het gras. Daar doen ze het prima op.

Brrr.. lekker weer om hooi te moeten halen. :brr:

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:28

Hier al jaren metazoa met onbeperkt droog hooi. Super tevreden over. In de maanden dat ze niet op gras staan krijgen ze er zeewier, lijnzaad olie en dezelfde hoeveelheid hipostar kruidenmusli bij. Dit laatste om alles te binden ;)

Ook altijd een liksteen hangen en swinters een paar x een kuurtje met psylliumvezels erdoor

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 05:42

Hier wel gewoon brok, merrie brok voor drachtige merrie en mn ruin krijgt het ook gewoon omdat dat makkelijker is :D
En ik voer een vitamine/mineralen supplement en MSM. Doen ze het prima op :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:33

Pff kleine klusjes zijn soms niet zo klein als je verwacht ^)
Net 3 kwartier bezig geweest een hooinet opnieuw dicht te knopen met een extra stukje net ertussen :')

Vrijdag in de regen toch nog heerlijk gereden met een oud weidegenootje en gisteren een drukke dag gehad dus ik doe het vandaag kalm aan.
Afbeelding

De hond waar ik een pup van krijg is loops dus dat is ook aftellen nu *\o/*

Stella_Fara

Berichten: 93
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: De stille Kempen (BE)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:44

Ik heb dit weekend echt geen zin om te klussen met de koude ... Dan maar stalletjes tekenen en een paar aannemers gezien om offerte op te vragen.

Oooh, wat leuk Azmay, een hondje erbij! Welk ras :-)?

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:48

Zoekt nog iemands muildierhengst? Op mn fb zoekt iemands goed tehuis. 1.5 jaar oud kleine vergoeding gevraagd

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:05

Stella_Fara schreef:
Ik heb dit weekend echt geen zin om te klussen met de koude ... Dan maar stalletjes tekenen en een paar aannemers gezien om offerte op te vragen.

Oooh, wat leuk Azmay, een hondje erbij! Welk ras :-)?


Stallen ontwerpen is een leuke bezigheid, heb voor hierachter ook al een optie of 4 liggen maar weet dat het toch hetzelfde gaat blijven als het nu is :+

Het word een Koningspoedel net als de hond die ik nu heb.
Dit is de aanstaande mama, de papa is ook van mijn ouders(ligt op de achtergrond).
Afbeelding
Ik ben aan het kijken of ik het nest bij mij thuis wil en of mijn ouders dat zien zitten, zou wel spannend zijn :D

Niwla

Berichten: 4115
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:53

Ooh ik heb een zwak voor poedels. <3 Vroeger altijd dwergpoedeltjes gehad, maar ik vrees dat ik m’n man nu niet meer zo ver krijg.

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:02

Wat een leuk vooruitzicht Azmay!

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:20

Wat een leuk vooruitzicht azmay!
Je had hiervoor ook 2 honden toch? Ik meen dat we op hetzelfde moment in het oudere honden topic zaten. Een pup in huis brengt zoveel vreugde. En werk :=

Stella_Fara

Berichten: 93
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: De stille Kempen (BE)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:54

Knappe mama hoor, wat leuk dat je kan beginnen aftellen nu. Misschien moet ik me ook maar eens melden in dat hondentopic, ik ben een beetje verslaafd aan m'n honden.

Vinden jullie nog goede voederwortels? De laatste twee keer dat ik er geen halen, was na twee dagen de helft al half rot :-(.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:59

_ENGEL_ schreef:
Wat een leuk vooruitzicht azmay!
Je had hiervoor ook 2 honden toch? Ik meen dat we op hetzelfde moment in het oudere honden topic zaten. Een pup in huis brengt zoveel vreugde. En werk :=


Nee Spip is "mijn" eerste hond. Was eigenlijk van mijn ouders toen ik daar woonde en heb de cursussen gelopen. Kreeg haar toen ik op mezelf zat en thuis kwam te zitten. Beest is inmiddels 9 dus werd tijd dat ze een jong ding in ging leren :Y)

De wortelen zagen er hier bij de Aveve ook niet fris uit dus heb ze laten liggen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:02

Honden, ik zou niet zonder willen
Toen 1.5 jaar geleden mijn hond ingeslapen werd wilde ik even geen hond, 2 dagen later was ik al aan het zoeken naar een nieuwe hond. Het is dan zo stil in huis. Nu heb ik 2 opvangers en af en toe een herplaatser, en ik stofzuig 3 keer per dag en na 5 minuten zie je daar niks meer van. Op die momenten denk ik wel eens hoeveel werk het zou schelen om geenhonden ( of paarden) te hebben maar ikw eet ook dat ik dan doodongelukkig zou worden

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:32

Lynn_Nikita schreef:
Honden, ik zou niet zonder willen
Toen 1.5 jaar geleden mijn hond ingeslapen werd wilde ik even geen hond, 2 dagen later was ik al aan het zoeken naar een nieuwe hond. Het is dan zo stil in huis. Nu heb ik 2 opvangers en af en toe een herplaatser, en ik stofzuig 3 keer per dag en na 5 minuten zie je daar niks meer van. Op die momenten denk ik wel eens hoeveel werk het zou schelen om geenhonden ( of paarden) te hebben maar ikw eet ook dat ik dan doodongelukkig zou worden


Het is het extra werk waard vind ik ja :j
Deze honden verliezen geen haar dus hier is het vooral zand en hooi in huis :+

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:27

Wij zijn ook aan het zoeken naar een hond voor erbij op stal, maar ik ben er nog steeds niet uit wat voor één.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:34

Honden zijn heerlijk maar inderdaad stofzuigen is leuk voor 5 minuten. Zeker nu ze weer lekker aan het ruien zijn.

Hier komt er tzt een schapendrijver bij maar wat voor weten we nog niet. Hangt denk ik ook een beetje af van of we op dat moment nog huishonden hebben en het dus puur een werkhond word of dat hij multi inzetbaar moet zijn.

Stella_Fara

Berichten: 93
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: De stille Kempen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:28

Ik ben wel heel benieuwd naar wat voor honden jullie hebben en hoe ze omgaan met de paarden. Wij hebben er twee ...

Roxy is 11, een kruising labrador x ?herdershond?, een herplaatser die bij ons kwam toen ze 2 was. Ze werd in het asiel gedumpt enkele dagen voor ze moest bevallen van 11 pups _-:( _-:( _-:( . Zij gaat heel natuurlijk om met de paarden en houdt vanzelf de nodige afstand. Ze helpt me bij de 'afwas' door de emmers uit te likken als de paarden klaar zijn met eten. Ze kan ook makkelijk mee in de paddock of de weide als ik er werkjes opknap (hoewel we dat niet te vaak doen omdat ze houdt van paardenstr*nt).

Mauro is een Friese stabij van 4, die we van pup af hebben. Hij vindt de paarden nog altijd erg spannend. Het leukste moment van de dag is voor Mauro wanneer de paarden naar de wei gaan, dan weet hij dat ze gek gaan doen en doet hij langs de omheining mee. Ik vrees dat hij het nooit zal afleren ... Als de paarden op de oprit staan om te poetsen of op te zadelen, houdt hij gelukkig wel de nodige afstand. Hem mee in de paddock nemen, durf ik niet. Hoewel hij met paarden opgegroeid is, vindt hij vreemde paarden maar niks (dat heeft hij eigenlijk met alle vreemde dieren).

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:06

Ah wat zielig dat ze een dragende hond zo bij het asiel dumpen :(

Wij hebben een Amerikaanse bulldog mix die van pup af aan mee gaat naaar de paarden. Hij is heel rustig bij de paarden, blaft niet naar ze en rent er nooit achteraan. Eerder ging hij zelfs mee op buitenrit en dat ging prima, momenteel rijd ik niet en wordt hij ook te oud on zulke lange stukken te lopen. Als jonge hond heeft hij een keer een trap gehad van een shetland pony waar hij te dicht achterlangs liep. Gelukkig niet heel hard en hierdoor heeft hij nog meer respect voor paarden gekregen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:07

Het is inderdaad best sneu om een hond die puppy's krijgt bij een asiel te dumpen, maar bekijk het van de positieve kant. Bij het asiel wel in goede handen! Kon ook in bos gedumpt worden...

Wij hebben een Duitse flapdrol. En hij is soms net een paard. Eet hooi mee, ligt in de stal tussen de paarden.
Afbeelding

Hier zijn de paarden en de hond een kleine kudde. :D
Afbeelding

Doen alle 3 kunsjes voor wat lekkers. :')
Afbeelding

Ohhh en de rui... man die stofzuiger maakt overuren... Hond komt niet binnen, maar met 2 katten in huis is het ook feest... :')

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:20

Chasey schreef:
Het is inderdaad best sneu om een hond die puppy's krijgt bij een asiel te dumpen, maar bekijk het van de positieve kant. Bij het asiel wel in goede handen! Kon ook in bos gedumpt worden...

Wij hebben een Duitse flapdrol. En hij is soms net een paard. Eet hooi mee, ligt in de stal tussen de paarden.
[ Afbeelding ]

Hier zijn de paarden en de hond een kleine kudde. :D
[ Afbeelding ]

Doen alle 3 kunsjes voor wat lekkers. :')
[ Afbeelding ]

Ohhh en de rui... man die stofzuiger maakt overuren... Hond komt niet binnen, maar met 2 katten in huis is het ook feest... :')

_O- die hond tussen die paarden! _O-

Hier kruising lab/drent/dalmaat. Ze wordt dit weekend 14 en sinds vandaag maak ik me officieel zorgen. Ze gaat ineens rap achteruit.

En een vuilnisbak uit Rusland. Die wordt in april 4 (of 3, of 5.... blijft een schatting). Alles loopt hier tussen de paarden. De oude niet meer zo. Die is niet meer zo snel weg.
Afbeelding