Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:03

Het is zeker mogelijk.
Aangezien jouw paard nu ook al meedraait in hun manier van paardenhouden.
Enige tip: vooraf op papier de afspraken, regels en kosten.
Dat voorkomt grotendeels miscommunicatie.
Denk dat het een mooie kans is.
Als jullie het goed doorgepraat hebben, zal het vast goed kunnen gaan.
Zie ik niet meer risico als in een andere relatie.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:09

Met familie zou ik het ook niet doen. Dan zou ik ook opsplitsen.
Hier ook kleinschalig pension gehad. Ondanks ik ook dacht alles goed voor elkaar te hebben, goed besproken, zijn er mensen die na 5 jaar volle tevredenheid ineens gaan klagen. Dat je ook zoiets hebt van ?? Waarom nu ineens, waar je nu over valt was al voordat je hier kwam (de schuur was ineens te oud als voorbeeld).
Wat nu prima lijkt samen kan ineens heel anders gaan, dat zou zonde zijn.

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:33

Ik bedoel het ook niet negatief. Ik vind het super dat als dit jullie visie is ook met de woning dat dit lukt voor jou.

Met een partner iets samendoen ( die vaak niks met paarden heeft) is anders dan met een ander gezin. Dit betekend niet dat het misgaat, maar wel dat het mis kan gaan en dan kun je beter nu al alles al bedacht en besproken hebben dan dat het straks misgaat om iets "stoms" en het niet makkelijk is om dan te vertrekken gezien jullie beide op hetzelfde perceel wonen

Ik heb helaas al te vaak gezienen ook zelf meegemaakt dat na een tijd frustraties komen. Dat is ook de reden dat ik geen pensionpaarden meer heb. Mochten die er komen zet ik echt alles wat ik maar kan bedenken zwart op wit
Laatste pensionklant leasde eerst al jaren mijn paard voor zij een eigen kocht en die bij mij stalde en dan is toch het verwachtingspatroom anders en ontstaan ergernissen.


Wasplaats zou ik betegelen, ik heb er zelf geen helaas maar wel op plekken geweest en vind een betegelde wel het fijnste met schoonhouden

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:26

Betegeld hadden wij ook op het werk, dat is idd wel fijn schoonhouden :) met stenen vloer. Zorg vooral voor een heel goed opvang bakje in het putje en maak dit regelmatig schoon. Zo vervelend als het water niet meer doorloopt op je wasplaats :(

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:06

Ja, goede afspraken vastleggen op voorhand is wel belangrijk, en dan nog zal je op dingen stuiten die je niet voorzien had denk ik. En dan is het kwestie van het op tijd te durven zeggen en compromissen sluiten, uit te praten oid denk ik. Dat heb je ook in een relatie hé :j

Oh, dat had ik nu niet direct verwacht als aanrader, betegelen. Ik heb nog geen ervaring met een betegelde wasplaats, enkel met enkele betonnen wasplaatsen en daar heb ik eigenlijk geen nadeel aan ondervonden. Het enige wat ik wel vervelend vind is als je met palen uit metaal zit waaraan de leidsels om een paard vast te klikken hangen, dat die zo hard tegen die paal kletteren als je je paard terug losmaakt. %)

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:07

Stuk rubber (of isolatiemateriaal) omheen plakken?

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:09

Prairy schreef:
Stuk rubber (of isolatiemateriaal) omheen plakken?


Moest het mijn eigen wasplaats geweest zijn, ik had daar van de eerste dag inderdaad een lap rubber rond gehangen :j

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:13

Een relatie vind ik toch wel iets anders dan gewoon vrienden. Maar je hebt wel gelijk. Zolang de wegen open blijven langs twee kanten en er een goede verstandshouding is tussen beiden, is er natuurlijk wel kans op slagen. Sowieso wel zo vaak mogelijk alles op papier schrijven qua afspraken en door het jaar heen bijvoorbeeld dingen die veranderen. Zodat dit papier bewijs is dat die afspraken er zijn etc. mocht de ander iets vergeten zijn.

Betegelde wasplaatsen zijn erg fijn (en ook heel mooi :o). Wij hadden een betonnen maar de muren zijn langs alle kanten zo vreselijk smerig. Die smerige boel krijgen we al 5 jaar niet van de muur. :=

Ik heb eigenlijk geen last van dat kletterende geluid.. misschien ben ik er aan gewend, maar ik en vooral de paarden zijn er nooit van geschrokken of zo.

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:51

Maar als je paard tegen de tegeltjes trapt zijn ze dan niet kapot?

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:03

Libera schreef:
Maar als je paard tegen de tegeltjes trapt zijn ze dan niet kapot?


Ja met ijzers wel. Zonder ijzers gebeurt het niet zo snel.
Op pensionstallen heb ik dit vaker gezien en het beviel mij altijd goed. Bij de stal van ons nieuwe huis hebben we dit straks ook, heel blij mee!

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:57

Schrikken doen de paarden idd niet van dat gekletter, maar zelf stoor ik er mij wel aan. En als je die beton af en toe eens met de hoge druk afspuit? Ik denk dat het bij ons gewoon beton zal zijn (vind ik persoonlijk ook mooier dan tegels), maar aan wat we de leidsels gaan bevestigen om de paarden vast te hangen daar hebben we het nog niet over gehad.

Foto's van mensen hun poetsplaatsen kunnen natuurlijk ook wel dienen als inspiratie hihi, hint hint :+

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:04

Afbeelding
Over rammelende kettingen/touwen, zag dit al eens voorbij komen als 'stable hack'. Geen idee of dit fijn werkt of dat ze misschien nu terug stuiteren :+

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:04

Wij hadden op pension ook simpele witte tegels in de wasplaats. En ringen in de muur om je paard aan vast te zetten. Dus ook geen last van kletterende kettingen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:07

Samo schreef:
[ [url=m/VUmuUt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Over rammelende kettingen/touwen, zag dit al eens voorbij komen als 'stable hack'. Geen idee of dit fijn werkt of dat ze misschien nu terug stuiteren :+

Ik denk dat een tennisbal niet meer stuitert als de lucht er uit is :)

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 00:05

Ik heb een poetsplaats thuis. Ik heb niets bijzonders aan de wanden behalve ze geverfd met badkamerverf en op de betonnen vloer liggen rubberen matten (vanwege het schrapen van een van mijn paarden). De wanden zijn bij mij wel zo ver weg dat ik ze zelden nat spuit als ik paardlief afspuit. Maar mijn hele stal bestaat uit een rubberen vloer dus het ligt overal, water loopt gewoon fijn af naar het putje.
Ik heb wel van die metalen palen staan dus de paarden staan vrij van de muur. Ik heb ook een half hoog hekje staan omdat mijn paard elke keer scheef ging staan bij de hoefsmid. Nu blijft hij rechter staan op de poetsplaats :)

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:50

Wij staan ook het punt staldeuren te bestellen. Echt weet ik niet goed want ik best kan doen. We hebben nu ons oog op volledige op maat gemaakte houten staldeuren. Maar is dat een goed idee? Is dat stevig? Of moet ik toch naar gegalvaniseerd/metaal gaan?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:27

zonde als ze eraan knabbelen

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 00:31

Je kan toch over het hout metaal doen, dan kunnen ze er niet aan bijten.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 08:50

Hebben we hier thuis ook.

Daar waar het niet is, krijg je vroeg of laat knabbelrandjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:09

Anke schreef:
Hebben we hier thuis ook.

Daar waar het niet is, krijg je vroeg of laat knabbelrandjes

Heb ik ook. Ook bij de omheining van de paddock. Daar hebben we gecreosoteerde palen, waarvan men zegt dat paarden daar niet aan knabbelen, maar ik heb evengoed een schrikdraadje erboven gemaakt. Want knabbelen doen ze echt wel :D .

Heb bomen langs de paddock en als je ziet hoe ze die kapot knagen :j :') . Mooie bezigheidstherapie.

Poetsplaats heb ik niet. Poets altijd voor de stallen, gewoon een ouderwetse ring in de muur. Als het koud is poets ik in de box. Verder ben ik niet zo van het afspuiten en wassen(mijn paarden ook niet trouwens). Heb gelukkig ook donkere paarden dus dat scheelt. Staarten was ik ook nooit :o . Beetje Cowboy Magic doet wonderen.

Vandaag prachtig mooie ochtend _/-\o_ , zon, weinig wind, graad of 4. Laat de lente maar komen!!!!

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:35

Bij ons zal een poetsplaats wel handig zijn, we hebben enkel een grote schuilstal id paddock waar ze vrij en in en uit kunnen, dus de rest van de kudde wandelt daar ook rond. De 2 noodstallen voor medische redenen zijn minder handig gelegen, dan moeten we met de paarden rond het stalgebouw heen stappen. Dus maken we een poetsplaats tussen paddock en piste, da's handiger :D

Hier komt er rondom de track ook vanalles van bomen en eetbaar groens. Hopelijk laten ze de rest vh hout vd omheining en schuilstal dan een beetje met rust, we zullen zien!

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:03

Even een vraag tussendoor. Past een pony van 1,48 nog in een ponytrailer met een binnenmaat van 1,90 hoog of is dat te krap?

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:09

Ik denk dat het wel past, de vraag is of je pony er op durft omdat het plafond wat lager zit

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:38

Ik zou het precies wat krap vinden, maar ik ben ook altijd overbezorgd volgens mijn vriend. :) Het zou maar gebeuren dat je pony van iets schrikt en zijn hoofd omhoog schiet waardoor hij tegen het plafond komt. Als hij dan in paniek raakt, krijg je later met trailerladen misschien een probleem.

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:30

pony gemeten en 1,90 is toch de oren tegen het dak. Dat ga ik niet doen. bedankt!