Handigheidjes in en om de stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:33

Lijkt mij ook superhandig met die haspel! Wil ik ook!


myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:33

Miran schreef:
Ik zit net naar de hooinetvulhulp te kijken, volgens mij moet er ook iets te fabriceren zijn met een goedkope flexibele emmer, van de Action ofzo, zonder onderkant.


Voor 18 euro ging ik niet moeilijk doen om het zelf in elkaar te knutselen hahaha

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:32

Afbeelding
Wij hebben een hooirekje...

Oy with the poodles, already

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 01:16

Schaag!!!! 7 euro ! Mooi hè.

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

Rocamor

Berichten: 10829
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:51

Die zou ik niet durven gebruiken. Zou bang zijn dat hij omkiepert en mijn sloper zijn oog in de pootjes zou spiesen

Rockes <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:58

Rocamor schreef:
Die zou ik niet durven gebruiken. Zou bang zijn dat hij omkiepert en mijn sloper zijn oog in de pootjes zou spiesen


Mij lijkt dat je hem buiten bereik van je paard gebruikt...

Rocamor

Berichten: 10829
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:03

Hmmmmm. Het is een hooinetvulhulp zie ik nu.

Ik heb niets gezegd.... excuus

:o?

Rockes <3

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:53

Een vulhulp, inderdaad :) Hooinetje over de bovenste puntjes, hooi in het net kiepen, knoopje in het touw, musketon eraan, even wegen en klaar :D

Oy with the poodles, already

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:56

Ik hang mijn net in een speciekuip
Met een groot net past dat Prima. Vullen en dan weer dichtmaken staat stevig en goedkoop en is exacte 5 kg tot de rand vullen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:00

Met zulke hoeveelheden kun je idd een speciekuip gebruiken :j Wij vullen hooinetten van rond de 18 kg...

Oy with the poodles, already

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:25

Hilary schreef:
Met zulke hoeveelheden kun je idd een speciekuip gebruiken :j Wij vullen hooinetten van rond de 18 kg...


Dtaat er ook niet volledig,
Ik vul er 4 per dag zo rond de 10 kg per net ( gorte maat van EJ) . je kan als de bak vol is gewoon doorvullen en nog steeds zo dichtmaken
Ik vul eerst de bak waar het net in zit en kiep dan een volle speciekuip erop en maak het net dan dicht

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:30

Ik heb een standaard gemaakt door een basketbalring op kop aan een standaard te hangen. Dan Kun ie hem zo naast de baal zetten en vullen :D

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:33

Misschien iemand een goede tip. Mijn paard staat nu 500meter van huis en ik ben opzoek naar een manier dat ik het zadel ed. In een keer handig kan meenemen. Zonder dat ik het in de auto hoef te stoppen. Of eerst mijn paard moet gaan halen.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:39

Zadelcaddy kopen?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Quir

Berichten: 17354
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 22:41

kvulden schreef:
Misschien iemand een goede tip. Mijn paard staat nu 500meter van huis en ik ben opzoek naar een manier dat ik het zadel ed. In een keer handig kan meenemen. Zonder dat ik het in de auto hoef te stoppen. Of eerst mijn paard moet gaan halen.



Steekwagentje en daar op een zadelsteun (laten) maken. Verder kan je onderop kist zetten voor poetsspul, bescherming, etc. Haakje voor hoofdstel en dan zadel met dekje/singel. Dan heb je alles in een keer mee en redelijk eenvoudig. Je hebt ook steekwagentjes met grotere wielen, ivm zand/modder en zo.

MarloesHJ

Berichten: 2463
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:52

Op de stal waar ik les heb leggen ze dat soort spullen gewoon in een schone kruiwagen. Ik heb mijn zadel en hoofdstel ed op een zadelbok van nedlandic en die past ook perfect in zo’n kruiwagen.
Meestal loop ik er mee want ben te lui om eerst de kruiwagen te halen maar dat zou ik geen 500 meter doen..

Ruiter in Balans - ruitervitaal coach in Zuid-Limburg https://ruiterinbalanslimburg.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 23:09

Ik heb op verschillende plaatsen buiten hooinetten hangen. Ipv die elke dag los te halen en naar de stal te slepen om te vullen rij ik nu met een gevulde kruiwagen rond. De kruiwagen is voorzien van een oude basketbalring waarmee ik handig de netten vul.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo kan ik snel en zonder heen en weer lopen 20kg aan hooi wegwerken.

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 23:57

Zo blij met een Watervlot.
Ligt in de doorgaande sloot, en vult de hele dag water bij dmv zonne energie.
Hoef ik alleen bij vorst te slepen met water naar de paddock toe.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:40

Tis al een ouder topic maar altijd leuk en handig vind ik

Hou van handige dingen bij stal. Loop ook overal bij kapstokhaken en andere dingen te bedenken of ik het kan gebruiken voor de paarden :')

Zo gebruik ik ook een kinderharkje bij de mestboy.
En heb die Ikeabak voor voer. Gaat 1 zak precies in en omdat ik 4 paarden ervan voer is het ook zo weer op.

Thuis heb ik een 1000 litervat staan voor water en vul deze altijd met een slang. Nu voor komende winter (paarden staan alleen in de winter thuis) heb ik een vlotter die op een cementbak of andere bak geplaatst kan worden. Hij vult dan automatisch de bak. En kan gewoon aan een 1000 litervat aangesloten worden
Afbeelding
Deze foto van internet. Bij mij komt ie dus in een cementbak
Afbeelding

In de winter heb ik al jaren luchtbollen in mijn waterbakken. Filmpje van 6 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=Zx6XvqKLaWc

En wat ook ideaal is zijn deze tassen van Ikea. Super sterk en past precies een sjabrak in. En door de hoogte past wat in.
Afbeelding

Elastieken tussen ophang haak en slowfeeder net. Zodat er niet veel kracht op net komt of muur
Afbeelding

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

cent

Berichten: 259
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Limburg

Re: Handigheidjes in en om de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:50

Tinkersjakie, hoe werken die luchtballen? Zijn ze eigenlijk voor in een vijver? Heb je een stopcontact dicht bij je waterbakken? Ik vind dat wel echt een geniaal iets, werkt het ook echt? En heb je het dag en nacht aan staan?

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:59

cent schreef:
Tinkersjakie, hoe werken die luchtballen? Zijn ze eigenlijk voor in een vijver? Heb je een stopcontact dicht bij je waterbakken? Ik vind dat wel echt een geniaal iets, werkt het ook echt? En heb je het dag en nacht aan staan?

Denk dat het idd zuurstofbollen voor in vijvers zijn. :j
Die werken op stroom.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:03

cent schreef:
Tinkersjakie, hoe werken die luchtballen? Zijn ze eigenlijk voor in een vijver? Heb je een stopcontact dicht bij je waterbakken? Ik vind dat wel echt een geniaal iets, werkt het ook echt? En heb je het dag en nacht aan staan?


Ja staat een pomp achter voor een vijver. Ik gebruik niet zo’n pompje van de welkoop maar een grotere die wij als extra hadden voor de koivijver/filterbak
Dus maar extra 1 gekocht alleen dan een iets goedkopere merk.
https://www.a2koi.nl/aquaforte-hi-flow- ... -v-30.html
Deze heb ik nu.

Hier rechts op de foto staat de bak gelijk naast mijn zadelkamer waar ik dus de pomp heb staan en de slangen gaan via het dak naar beneden de bakken in
Afbeelding

Zodra het gaat vriezen zet ik ze aan en ja het werkt wel. Na een goede nachtvorst zijn de randen wel bevroren maar blijft altijd een wak in waar ze uit kunnen drinken.
De 1000 litervat doe ik ook omdat ik vanaf de bovenkant dan water eruit schep omdat de kraan dan vast bevroren is.

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:04

Dat het werkt geloof ik direkt,maar ik vrees dat hier geen watje er uit durft drinken.Ze zien altijd monsters overal.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:06

beatje schreef:
Dat het werkt geloof ik direkt,maar ik vrees dat hier geen watje er uit durft drinken.Ze zien altijd monsters overal.

Dacht ik ook. Maar je kunt hem ook afstellen dat er minder licht door gaat en dus minder effect in de bakken. Kunt altijd daarna opvoeren
De mijne stonden eerst dom te kijken en durfde eerst ook niet maar toch snel (10 minuten ofzo denk ik) dronken ze al

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:52

Ohh wat ook handig is en niet zo duur als zo’n grote kruiwagen, is dit rek. Afbeelding
Te krijgen bij agradi voor 18 euro ofzo. Past op de kleine kruiwagens. Is in elkaar te schijven waardoor je hem op de maat van de bak kan maken. Je zet het vast met pinnen zodat het niet meer in of uit elkaar kan schijven en met kunststof lippen zet je hem vast op de rand

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: charootje en 105 bezoekers