ervaringen grindroosters in paddock gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
danamuts

Berichten: 1478
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

ervaringen grindroosters in paddock gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 17:22

Hallo Allemaal,

sinds een klein jaartje heb ik een stuk grond waarop 2 paarden lopen. Voordat wij hier stonden was alles zand. Wij hebben de schuilstal en overkapping bestraat. Afgelopen december hebben we het voorste deel van de paddock (waar ze altijd staan) laten spitten (anderhalve meter diep). Het water kan nu weer weg.

Om te voorkomen dat het weer dichtslibt en een grote modderbende wordt, zijn we aan het zoeken naar een meer permanente oplossing, zonder heel veel te bestraten.

Wij zijn uitgekomen bij de paddockroosters, maar dit wordt wel heel duur.
Nu zag ik dat bij Van Cranenbroek de komende week de grindroosters in de aanbieding zijn.
Zou dit wat kunnen zijn, en waarmee kunnen wij dit opvullen.

Ondergrond is zand (redelijk vast) en willen dit aansluitend aan de bestrating gaan leggen.

Wie oh wie heeft er nog tips voor ons.

hwn
Berichten: 4696
Geregistreerd: 26-05-13

Re: ervaringen grindroosters in paddock gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:52

Ik zou zeggen: is dat wel sterk genoeg voor een paard? Maar als het voor opritten gebruikt wordt, dan vast wel.

Aangezien het grindroosters zijn, en het bedoeld is voor waterdoorlaatbaarheid, zou ik zeggen: opvullen met... grind. Ik denk dat je dan best nog een zandlaag(je) er bovenop doet.

tamary

Berichten: 29183
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: ervaringen grindroosters in paddock gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:34

Doe er wel wegendoek onder, anders verzakt de boel nog wel eens.

Tosadog

Berichten: 2866
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: NH.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 11:44

Toen ik mijn ponies nog op gehuurd land had staan hadden wij bij de stallen ook het probleem van modder en diepe kuilen en gaten.
Ik heb er al eens in een topic met fotos op gereageerd maar wij hebben stalroosters, zgn. gruproosters 2e hands gekocht; deze worden gebruikt in varkens- of koeienstallen en zijn een stuk goedkoper dan paddockroosters. Je moet er alleen wel tegenaan lopen op bv Marktplaats, soms worden er partijen te koop aangeboden.
Het zijn roosters in verschillende maten, wij hadden volgens mij 1.25 x 1.25 uit mijn hoofd, we hebben de grond voor de stallen geegaliseerd, de roosters erop gelegd, tegen elkaar aan en een laagje zand eroverheen. De paarden lopen de roosters "aan", dwz. dat de roosters zich vastzetten in de grond en je een prachtig verhard looppad krijgt.
Dit heeft jaren bij onze stallen en de doorlopen bij de weides gelegen tot volle tevredenheid.
De roosters liggen na een tijdje muur- en muurvast en verzakken niet.
Mijn ponies hebben geen ijzers dus ik weet niet zeker hoe het met paarden met ijzers gaat maar we hebben altijd wel een laag zand over de roosters gehad zodat de gleuven niet zichtbaar waren.

danamuts

Berichten: 1478
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

Re: ervaringen grindroosters in paddock gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 19:32

de gruproosters heb ik ook al naar gekeken, maar ik krijg deze niet gevonden. Althans niet voor de prijs die ik wil betalen.

Ik heb vanmiddag besloten om voor 9m2 roosters te halen, en wat zakken rivierzand. Dan maar eens kijken wat het doet rond de hooibak. Wellicht volgend jaar dan weer uitbreiden.

Bedankt voor jullie input!

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:53

Ik denk dat de roosters van Van Cranenbroek van lichter materiaal zijn gemaakt. Het ligt een beetje aan het gewicht van je paardjes. Bij mini's zou ik het wel aandurven. Met een Shire waarschijnlijk niet. Opvullen gewoon met rivierzand.

danamuts

Berichten: 1478
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

Re: ervaringen grindroosters in paddock gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 20:50

ik heb het idee, dat als de rooster gevuld zijn dat ze wel een paardenhoef aankunnen. Wellicht niet als ze ter plekke gaan graven, maar rond de hooibak doen ze dat niet zo snel gelukkig.

Ik ga het voor een paar tientjes zien. Als het niet werkt is er gelukkig nog geen man overboord

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:53

Bij mij op stal hebben ze afgelopen zomer de paddock aangepakt met drainage, doek en roosters met zand, een perfecte combi om zo het zand droog te houden. Maar de rooster zijn niet de echte paddockroosters en ik zie nu al dat goedkoop waarschijnlijk duurkoop is geweest, de roosters zijn van lichter materiaal en er liggen nu al wel eens stukjes plastic ik de paddock wat imo van het er op lopen door de paarden is, heel zonde want de paddock heeft nog steeds veel geld gekost. De staleigenares heeft het nu voor een deel opgelost door de laag zand er op een stuk dikker te maken

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Re: ervaringen grindroosters in paddock gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:23

Ondergrond blijft belangrijk zeker bij lichter materiaal. Bij ieder oneffenheid heb je al snel bij piekbelasting dat er scheuren kunnen ontstaan. En dan heb je een zwakke plek. Ik heb even naar het gewicht gekeken. De basic paddockrooster (prijs 13 euro per M2) is iets van 5 kg. Het gewicht van die van Van Cranenbroek is de helft of nog minder.

realmagic
Berichten: 1590
Geregistreerd: 21-02-05

Re: ervaringen grindroosters in paddock gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:39

wij hadden voor een paddock zeer zware roosters waar ook vrachtwagens overheen kunnen. liggen inmiddels ongebruikt naast onze schuur.... zijn evt ter overname, wij wilde een paddock maken in de tuin maar zijn inmiddels veranderd in de plannen omdat de paarden nu elders staan

heidi73

Berichten: 140
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Leimuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:12

barbar schreef:
Bij mij op stal hebben ze afgelopen zomer de paddock aangepakt met drainage, doek en roosters met zand, een perfecte combi om zo het zand droog te houden. Maar de rooster zijn niet de echte paddockroosters en ik zie nu al dat goedkoop waarschijnlijk duurkoop is geweest, de roosters zijn van lichter materiaal en er liggen nu al wel eens stukjes plastic ik de paddock wat imo van het er op lopen door de paarden is, heel zonde want de paddock heeft nog steeds veel geld gekost. De staleigenares heeft het nu voor een deel opgelost door de laag zand er op een stuk dikker te maken

Hallo Bar, ik lees dat je de paddockplaten bestempelt als ´goedkoop is duurkoop´. Dit is geenszins het geval, sterker nog... het zijn de duurste die te verkrijgen zijn. Linda zit niet op Bokt, maar ik weet zeker dat jouw post haar zal raken. Ze heeft op geen enkele manier beknibbeld op de paddock, het is een investering geweest waar je blijkbaar geen weet van hebt.

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Re: ervaringen grindroosters in paddock gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:01

Ik denk dat het niet de bedoeling is om iemand af te schieten maar om positieve en negatieve ervaringen met producten uit te wisselen zodat anderen hiervan kunnen leren. Zo kun je beter beslissingen nemen. Het gaat hier namelijk inderdaad om behoorlijke investeringen.
Zelfs de goedkoopste optie is nog altijd 9 euro per vierkante meter. De duurdere opties lopen op tot 15 euro per vierkante meter.
De duurste Paddockplaat is gemaakt om er met vrachtwagens overheen te rijden. Ik kan me niet voorstellen dat bij deze platen plastic stukjes afbreken.

heidi73

Berichten: 140
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Leimuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:33

OYYO schreef:
Ik denk dat het niet de bedoeling is om iemand af te schieten maar om positieve en negatieve ervaringen met producten uit te wisselen zodat anderen hiervan kunnen leren. Zo kun je beter beslissingen nemen.

Dat denk ik ook niet oyyo. Het jammere is dat tussen de intentie van een bericht en hoe het ontvangen wordt een groot verschil kan zitten. Daarnaast ben ik absoluut voorstander van uitwisselen van ervaringen met producten, als degene die er iets over zeggen ook weten om welk product het gaat. De opmerking dat het geen echte paddockroosters zijn, is nl onjuist en 'goedkoop is duurkoop' gaat ook niet op. Het uitwisselen van deze informatie voegt imo daardoor niks toe aan het topic. Het enige dat het zou kunnen veroorzaken is een naar gevoel bij de staleigenaresse vanwege het feit dat dit soort uitspraken gedaan worden op een forum waar zij zelf niet op kan reageren.
Overigens zou het mooi zijn als er meer ervaringen gedeeld kunnen worden, paarden in de blub is ook niks! Onze paddock heeft een eb en vloed bodem. Hierdoor heb je geen stuifzand, fijn! Water wordt overigens opgepompt uit de sloot er naast wat het daardoor voordelig maakt.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:39

Heidi, Lin heeft me zelf verteld dat het niet de echte paddockroosters zijn, maar een variant die bedoeld is voor hellingkanten oid en deze niet speciaal zijn bedoeld voor paarden. En daarbij schrijf ik dat de paddock heel veel geld heeft gekost en ik dat het zonde vind. Hiermee waarschuw ik dus de ts en heeft vooral jou post geen toevoegde waarde.

heidi73

Berichten: 140
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Leimuiden

Re: ervaringen grindroosters in paddock gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:04

Ik zal het nogmaals bij Linda/Peter navragen en vragen of zij aan jou en mij kunnen uitleggen wat voor roosters het zijn. Deze info kan dan ook hier geplaatst worden. Ik denk dat de TS concrete informatie kan waarderen.
Linda en haar vader hebben vijf weken gebuffeld om de paddock voor o.a. onze paarden tiptop te maken, hebben kosten nog moeite gespaard. Ik lees natuurlijk ook dat je schrijft dat de paddock veel geld heeft gekost, maar waar het mij om gaat, is de opmerking dat het in jouw optiek 'goedkoop is duurkoop' is geweest. Als het mij al raakt, wat zou het dan met Linda en haar vader doen?

danamuts

Berichten: 1478
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 17:35

Afbeelding

Afbeelding

ik heb inmiddels de roosters van cranenbroek erin liggen. Ik heb ze opgevuld met brekerzand, en een toplaag van zilverzand. Tot nu toe een mooi droog stuk, maar ik heb ze ook nog afgezet omdat de hooibak er nog niet staat. Die komt waarschijnlijk volgende week daar te staan.

Ik heb er een goede 3 uurtjes werk mee gehad. Totale kosten 110,- voor 9m2 dus ik ben heel benieuwd.

in het midden komt de bak te staan, vandaar dat daar geen roosters liggen.

Ik heb ze ook iets lager gelegd dan de rest van de grond, zodat ze met rollen oid niet zo makkelijk op de randen van de roosters terecht komen.


mocht dit stuk goed gaat, dan wil ik het stuk voor de bestrating ook doen, maar aangezien ik dan ruim 4x zoveel nodig zou hebben, eerst dit geprobeerd

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Re: ervaringen grindroosters in paddock gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:50

Ben benieuwd TS.
Houd je ons op de hoogte?

danamuts

Berichten: 1478
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

Re: ervaringen grindroosters in paddock gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 18:11

doe ik!

ik ben zelf ook heel benieuwd.

heidi73

Berichten: 140
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Leimuiden

Re: ervaringen grindroosters in paddock gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:49

Ziet er goed uit! Schone en droge voeten tijdens het eten, fijn

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: ervaringen grindroosters in paddock gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:51

Ik zet ook even een stipje om dit te volgen :)

Brainless

Berichten: 29733
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:54

heidi73 schreef:
Ik zal het nogmaals bij Linda/Peter navragen en vragen of zij aan jou en mij kunnen uitleggen wat voor roosters het zijn. Deze info kan dan ook hier geplaatst worden. Ik denk dat de TS concrete informatie kan waarderen.
Linda en haar vader hebben vijf weken gebuffeld om de paddock voor o.a. onze paarden tiptop te maken, hebben kosten nog moeite gespaard. Ik lees natuurlijk ook dat je schrijft dat de paddock veel geld heeft gekost, maar waar het mij om gaat, is de opmerking dat het in jouw optiek 'goedkoop is duurkoop' is geweest. Als het mij al raakt, wat zou het dan met Linda en haar vader doen?

Alleen omdat iemand een mening heeft, die degene ook zeer netjes onderbouwt, zonder iemand af te kraken?!

Tosadog

Berichten: 2866
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: NH.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:12

Ik heb hier 2 fotootjes waarbij je de gruproosters kunt zien na gebruik.
Ze liggen muurvast en houden de boel blubbervrij. Bij ons lagen ze voor ze de stal op kleigrond.

Afbeelding

Afbeelding

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Re: ervaringen grindroosters in paddock gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:34

Tosadog.
Ik vind dat er keurig uitzien!!!! Maar zijn die dingen niet loeizwaar?

Tosadog

Berichten: 2866
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: NH.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:41

OYYO schreef:
Tosadog.
Ik vind dat er keurig uitzien!!!! Maar zijn die dingen niet loeizwaar?


ehh..ja... :D
ik heb een van de kleinere maten, met 2 man zijn ze wel te tillen hoor, mijn vriend en ik hebben ze samen op hun plek gelegd en dat was goed te doen. In je eentje red je het niet denk ik.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:31

Het is al een redelijk oud topic. Is er al een conclusie of het goed werkt?