Kinderen op en om de wei, irritaties -O-

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinklinger

Berichten: 209
Geregistreerd: 07-10-15

Kinderen op en om de wei, irritaties -O-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 10:25

Ik schrijf dit bericht even om te kijken of dat meerdere mensen hier ervaring mee hebben en wat jullie in mijn geval zouden doen.

Vorig jaar ben ik van stal verhuisd, van volpension naar een kleine particulier waar mijn paard lekker jong kan zijn en 24/7 de mogelijkheid heeft om buiten te lopen. Voor hem echt ideaal! Hij heeft het hier ook heel erg naar zijn zin, als pony van 1.54 staat hij tussen een 12-tal mini shetten.

Helaas ligt zijn wei aan de stadsrand, een ideale wandelroute. Er komen heel erg vaak ouders met kinderen langs. De kindjes gaan de paardjes aaien en vaak nemen de ouders nog wat te eten mee.
Hier gaat het dus mis.

Vorig jaar heb ik bordjes opgehangen met Verboden te voeren en Verboden te betreden, artikel .....
Maar het gros van de ouders negeren de bordjes gewoon en blijven komen om de pony's te voeren.

Iedere keer als er mensen komen wijs ik ze op de bordjes maar men lijkt er niks van aan te trekken.
Met als gevolg dat ik mijn paard achter schrikdraad zet zodat hij niet gevoerd kan worden, hier wordt hij namelijk erg moeilijk en bijterig van en je weet nooit wat iemand je paard geeft.

Gisteren was het weer zo ver, ik was met mijn nichtje in het weiland bij mijn paard, vooraan, in een afgezet stukje zodat mijn nichtje wat rondjes kon rijden. Komen er ouders met een meisje en ze laten het kind waar ik nota bene bij sta, gewoon de pony's voeren. In plaats van dat de vader aan mij vraagt of dat de pony's gevoerd mogen worden laat hij het meisje zo haar gang gaan.

Ik wijs het meisje op het bord, waarna de vader verhaal bij me komt halen.

Zegt de vader: "Waarom mogen de pony's niet gevoerd worden en er hing hier nooit een bord? Er stonden hier ook nog nooit zo veel pony's...."
Ik: "Uhm meneer, het bord hangt hier al een jaar en ja deze pony's stonden hier ook al."

Vader: "Maar mevrouw, waarom mag mijn dochter de pony's dan niet voeren?" Ik: "Omdat ze er heel vervelend van worden en anders de vingers van kinderen er af kunnen gaan bijten."

(Ik heb alle lievere varianten ook allemaal geprobeerd. Bijvoorbeeld: "paarden kunnen ziek worden maar dan krijg ik vaak hetzelfde antwoord als hier onder.")

Vader: "Ja, maar mijn dochter rijdt paard op de manege."
Ik: "Maar meneer, wat denkt u dan van alle andere kinderen die hier komen?"

-O- -O- -O-

(Waarom moet ik überhaupt gaan uitleggen dat ze mijn eigendom niet mogen voeren? Ik geef hun kind toch ook geen snoepje?)

Daarnaast hebben we last van, tjaa we zijn het allemaal geweest.. Pennymeisjes...
Alleen helaas is het de brutale variant. Deze meisjes betreden de wei en leggen hier borstels neer en laten deze verstopt liggen. Ook komen we regelmatig elastiekjes tegen in de waterton en op de grond. Leuk als de pony's dit gaan opeten...

Mijn paard zijn manen zijn wel eens uit de vlecht gehaald en noem het maar op. Het is wachten totdat er een keer een ouder naar je toe komt omdat ze van jouw paard zijn afgevallen.

Zoals ik al eerder zei staat mijn paard een eind van het voorste hek vandaan achter schrikdraad omdat niemand zich er iets van aantrekt. Maar helaas blijven er mensen ook de wei betreden, of lopen ze om het perceel heen om vanaf de andere kant te voeren.

Heeft er iemand nog tips?
Laatst bijgewerkt door Tinklinger op 17-10-16 10:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Kinderen op en om de wei, irritaties -O-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:37

Ik heb een heg tussen de wei en de straat die ik laat groeien tot boven ooghoogte := Maar dat is bij jou best een lang stuk zeker? Echt super vervelend. Ik denk eigenlijk dat er niet veel is wat je kunt doen.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:38

Draad op en afstand en flink wat stroom erop ?
Of een hogere draad & meer draden ?

Ygritte

Berichten: 726
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:41

Oh wat vervelend!

Ik heb wel eens gelezen over een groot bord dat een foto bevatte van paarden die waren overleden door een ernstige koliek-aanval, met daaronder: NIET VOEREN, LEVENSGEVAARLIJK VOOR DE DIEREN ofzo. Mensen schrikken wel van zo'n plastisch plaatje, zeker kinderen, maar wie niet "horen" wil heeft dat misschien nodig om de ernst van de situatie te beseffen.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:41

Hoe staat de eigenaar hierin?
Als hij het allemaal wel goed vindt, zou ik maar verhuizen...dan is het vechten tegen de bierkaai -O-

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:42

Een camera ophangen (eventueel nep) en een heel groot bord: Verboden te betreden - camerabewaking.

misz_blont
Berichten: 144
Geregistreerd: 17-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:49

Wij hebben in de bestaande wei maar een nieuw wei gemaakt met meters hoog draad, zodat ze niet meer bij de paarden kunnen komen. Ze kunnen vanaf de weg kijken, maar verder niet. Daarnaast betekend bij de paarden inklimmen stroom krijgen.

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Kinderen op en om de wei, irritaties -O-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:54

Heb het helaas ook mee gemaakt met mijn vorige pony's, die stonden bij een boer en die man vond alles best. Dus het was vaak een komen en gaan van kinderen, soms een aai maar soms ook voer. Maar het voeren vond ik al irritant, maar vond het pas onbeschoft worden toen ik van meerdere kreeg te horen dat die kinderen ook op mijn pony's mochten rijden.

Ze hebben nooit mij om toestemming gevraagd, en volgens die boer moest ik mij niet aanstellen want die kinderen hadden lol, dat mijn pony's er geen lol aan hadden boeide niet. Ik heb ze daarom ook verhuisd.

Anoniem

Re: Kinderen op en om de wei, irritaties -O-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:00

Oh wat irritant zeg. Ik zou ook een extra stroomdraad plaatsen, en het dan zo plaatsen dat niemand in de wei kan komen zonder een klap stroom te krijgen.

Tinklinger

Berichten: 209
Geregistreerd: 07-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 11:02

De eigenaar vind het allemaal wel prima, ze vinden het prima als de pony's gevoerd worden maar accepteren het ook dat ik de bordjes er heb neergehangen . Maar wanneer iemand de pony's voert in hun bijzijn zullen ze er denk ik niet snel iets van zeggen mits ze mijn paard voeren (omdat zij ook merken hoe vervelend hij er van wordt) of in de wei komen. Daar zijn ze wel echt op tegen.

Draad rondom is geen optie, daar is het perceel te groot voor en dat vinden de eigenaren ook onzin.
Bordjes met foto's gaan ze niet accepteren (die zou ik er dolgraag neerhangen :P). Een nep camera heeft er al gehangen maar ook dit maakte geen indruk.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Kinderen op en om de wei, irritaties -O-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:04

Tja...zoals ik al zei: als de eigenaren er geen probleem mee hebben, dan is het dweilen met de kraan open!

Ander plekje zoeken dan -O-

Anoniem

Re: Kinderen op en om de wei, irritaties -O-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:07

Ja als dat geen optie is, dan idd ander plekje zoeken, hoe jammer het ook is.
Of een korf om doen? Dan kan ie wel gewoon gras en hooi eten...
Nee is toch eigenlijk ook te sneu voor dat dier... Wordt ie helemaal giftig als iedereen wat krijgt en hij niet :')

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:07

:( Dit is inderdaad heel erg vervelend. Zet er in ieder geval verbodsborden bij,iets met wetboek van strafrecht of zo.Als het schadelijk wordt voor de ponies kun je er dan de politie bijhalen. Men moet van andermans eigendom afblijven!

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:08

Gewoon schreeuwen dat ze weg moeten?
Desnoods boos zeggen dat je geen zin heb om weer een dood paard te treffen, omdat andere mensen zo nodig moesten voeren?

Dat je nooit een dood paard heb getroffen hoeven zij niet te weten.. Maar misschien is de reden dan duidelijk. :P

Misschien wat minder vriendelijk.. Maar he, hun vragen toch ook niet netjes of ze het mogen geven?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:11

Landmijnen om je weiland }>

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:11

Tsja, als de eigenaren het wel prima vinden en je niet echt kunnen/willen helpen...
Ik zou kijken naar een andere leuke plek waar hij wat meer privé staat.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:13

Cowgirl schreef:
Landmijnen om je weiland }>

:=

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:14

Peppel01 schreef:
De eigenaar vind het allemaal wel prima, ze vinden het prima als de pony's gevoerd worden maar accepteren het ook dat ik de bordjes er heb neergehangen . Maar wanneer iemand de pony's voert in hun bijzijn zullen ze er denk ik niet snel iets van zeggen mits ze mijn paard voeren (omdat zij ook merken hoe vervelend hij er van wordt) of in de wei komen. Daar zijn ze wel echt op tegen.

Draad rondom is geen optie, daar is het perceel te groot voor en dat vinden de eigenaren ook onzin.
Bordjes met foto's gaan ze niet accepteren (die zou ik er dolgraag neerhangen :P). Een nep camera heeft er al gehangen maar ook dit maakte geen indruk.


Als de eigenaar wel ook van mening is dat er geen vreemden op het terrein mogen komen, een echte camera ophangen en de politie bellen als mensen de wei betreden.

Of zelf een keer posten en dat grut aan 't nekvel naar hun ouders slepen en een verklaring eisen. Aan de andere kant, als je dan één of ander halfzacht gekookt aardappel als ouder treft heb jij het weer gedaan. ;)

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:15

Cowgirl schreef:
Landmijnen om je weiland }>


Ik stem voor! *\o/*

En dan wel stenen plaatsen zodat je zelf weet waar ze liggen.

Nog een voordeel: de paarden en pony's worden dan mijnproef. :j

vordur

Berichten: 600
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:19

Bordjes laten tekenen door iemand met zeer bloederige afgebeten vingertjes.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Kinderen op en om de wei, irritaties -O-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:20

Of als killer clown in de wei staan. :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:21

vordur schreef:
Bordjes laten tekenen door iemand met zeer bloederige afgebeten vingertjes.

:') :') :')

puppy1128 schreef:
Of als killer clown in de wei staan. :')

Misschien een vogelverschrikker verkleed als killerclown :oo Die ouders kunnen kletsen wat ze willen dan, geen kind die daar in de buurt wil hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:25

puppy1128 schreef:
Of als killer clown in de wei staan. :')


Hahahaha daar dacht ik net ook al aan :')

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:28

daar ben je mooi klaar mee, en eigenlijk toch te gek voor woorden dat jij je moet verantwoorden waarom ze niet gevoerd mogen worden. de mentaliteit van sommige mensen tegenwoordig :\

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:29

Gracht om je weiland graven met piranha's en haaien er in. :j

Wat vervelend TS. -O- Ik word er ook niet blij van als mijn paard gevoerd wordt door onbekenden en zal er altijd iets van zeggen. Het lukt me niet altijd om aardig te blijven. :o Ik zie in jouw geval helaas maar één echte oplossing en dat is verhuizen. Of het accepteren.