Rijbak 'renoveren'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Rijbak 'renoveren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-16 11:37

We kochten vorige maand een heerlijk gelegen, doch zeer verwaarloosd stukje land waar veel aan moet gebeuren. Eén van die dingen die moeten gebeuren, is het 'renoveren' van de rijbak (die tevens dienst gaat doen als zandpaddock). Inmiddels hebben de paarden de 'rijbak' afgegraasd.

Afbeelding

De bak is nu ca 17 x 40 dus we willen de struiken links (laten) rooien en dan de loonwerker de boel laten frezen. We zitten hier op zandgrond en er zou drainage onder de bak liggen (geen idee hoe goed die nog is), dus dan is het afwachten hoe de bodem is en zich houdt bij gebruik. Vervolgens mag mijn man zich gaan uitleven om schuine palen te boren met de palenboor :P

Iemand nog tips om verder rekening mee te houden?


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019


Loonwerker
Berichten: 198
Geregistreerd: 25-09-15

Re: Rijbak 'renoveren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 08:01

Frezen is inderdaad een goede optie. Ik zou voor die tijd alles nog even doodspuiten, dan groeit het niet meteen weer door na het frezen.
Als de drains niet doorlopen kun je ze eventueel (laten) doorspuiten.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 08:54

Als je het ook als paddock wil gebruiken, zou ik even goed kijken of er geen giftige struiken of bomen bij staan.

In der Ruhe liegt die Kraft.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Rijbak 'renoveren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-16 20:45

Er staat wel eea wat niet perse gezond is voor paarden, maar gelukkig snaaien ze daar ook niet van. De laurier aan de ene lange zijde gaat er helemaal uit.

Spuiten gaan we niet doen. De loonwerker gaat de 'moslaag' verwijderen en daarna frezen. Hopelijk is dat afdoende!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:27

Met fresen blijf je last houden van de pollen denk ik. Vorig jaar hier het weiland gefreesd om opnieuw in te laten zaaien, maar je blijft dan overal pollen houden. Bij een weiland niet erg, omdat het gras toch opnieuw moet gaan groeien. Voor een bak niet fijn lijkt mij.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers