Tapijt als ondergrond bij modder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:01

Ohh dit lijkt me best een uitkomst voor aankomend winter! :D Al is 't maar alleen voor de winter en verwijder je het daarna..

Ik gebruik mijn paddock echter ook voor longeren, is het daar ook voor geschikt?!

Toevallig iemand in de buurt van R'dam die wat tapijt/kunstgras over heeft?! :D


Anoniem

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:20

Ik moet zeggen, zo positief als ik er over was mijn mening is helemaal bijgedraaid. Het “even snel weer verwijderen” is echt niet te doen, als iemand daar tips voor heeft hoor ik het graag!

xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:38

Waarom is je mening zo bijgedraaid?! :oo

marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:59

Haha omdat het waarschijnlijk zwaar is. Hier ook 1 winter gebruikt maar werkte niet naar mijn zin

mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:04

Hier juist nog altijd heel tevreden! Maar ik veeg het wel iedere dag even aan.

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:42

Snel even verwijderen kun je idd wel vergeten, dat spul wordt loodzwaar :D Door het regelmatrig schoon te vegen voorkom je ook snellere slijtage.

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:45

Shanna schreef:
Ik moet zeggen, zo positief als ik er over was mijn mening is helemaal bijgedraaid. Het “even snel weer verwijderen” is echt niet te doen, als iemand daar tips voor heeft hoor ik het graag!


Je kan het wel met een scherp mes in stroken snijden en die oprollen. Best als het een tijdje droog is.
Maar is idd niet even snel.

Alleen ik terug lees heb jij het omgekeerd en in de modder gelegd ipv gewoon en op droge grond. Dus weet niet of je er nog bij kan? Als het ingetrapt is wordt het een flinke klus. -O-

Je kan er niet op longeren xxutopiaxx, te glad. Of je moet er een heel pak zand over doen.
Ik veeg/grashark het ook regelmatig schoon.
Laatst bijgewerkt door Sybelle op 31-08-18 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:54

Als je het in stroken snijdt heb je er niets meer aan als je het later nog wilt gebruiken. De stroken gaan schuiven.
Als je het wilt afvoeren is het wel de methode.

xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 15:33

Thanks voor de reacties!
Wellicht is het een optie om er een (wegen/wortel)doek onder te leggen en daar inderdaad zand overheen te storten.. Ik ga het eens overleggen.. Dan kan het na de winter namelijk ook gewoon blijven liggen..

Anoniem

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 15:52

Ik heb het inderdaad al niet ideaal neergelegd, waardoor het ook heuvelachtig ligt en lang nat blijft. Dat lange natblijven heeft mn mening zo bijgedraaid, de rest van het land is droog, de tapijtstukken blijven sompig.

Zidore

Berichten: 5796
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:08

aangezien het "modderseizoen" weer is begonnen vroeg ik me af hoe het er bij degene die er tapijt als ondergrond bij gebruikt hebben nu bij ligt.. is iedereen nog tevreden? Is jouw tapijt echt een aanrader?

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 07:50

Afbeelding
ik heb maar een klein stukje, dat is mooi vast aan het groeien!

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

RSDICBS

Berichten: 1003
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 07:50

Wij hadden het dure kleed van mn schoonouders op het lage stuk van de overgang van de track liggen. De achterkant die aan het kleed zit is nog in tact maar de sier achterkant is aan het vergaan. De bovenkant (die dus naar beneden ligt) is nog in goede staat tot nu toe. Het kleed is wel ontzettend zwaar en door mij alleen niet te verplaatsen, als die weg moet zal ik hem in stukken moeten weghalen ben ik bang. Het kleed ligt er nu zon 3,5 jaar.
Persoonlijk ben ik meer fan van de rubber matten. Die liggen bij de voerplekken en schuiven met de tijd wel ietsjes maar zijn veel duurzamer.
Die zijn alleen wel glad met regen,en sneeuw.
Laatst bijgewerkt door RSDICBS op 01-11-18 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Alleen foto's in topic bekijken: &if=1

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 08:04

Ik zat te denken aan rubber noppen matten voor langs de hooi en waterbak in de winter. Wij hadden ze op de poetsplaats liggen bij mijn oude stal. Dit was fijn maar dan wordt het natuurlijk minder intensief gebruikt als langs de hooi en water bak. Heeft iemand ervaring hiermee? Gewoon voor buiten in de wei?

Vinur Fluguson van de Hooge Vorssel, Gir fra Fiskimadur en Saethor fra Wespurt.

capopjekop

Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 08:21

Shanna schreef:
Ik moet zeggen, zo positief als ik er over was mijn mening is helemaal bijgedraaid. Het “even snel weer verwijderen” is echt niet te doen, als iemand daar tips voor heeft hoor ik het graag!

Wij hebben het voorzichtig met een heftruck los getrokken. Ik twijfel nog of ik het terug leg.

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 09:16

Hier liggen ze nog steeds tot grote tevredenheid. Wel komen er af en toe hoekjes 'boven' drijven, dus die graaf ik dan weer even onder. En op sommige stukken wordt het wat draderig/rafelig omdat daar de stukken zijn doorgesneden.

Citaat:
Persoonlijk ben ik meer fan van de rubber matten.... Die zijn alleen wel glad met regen,en sneeuw.
Reden waarom ik die nooit zou kiezen. Zeker niet op die stukken waar regelmatig in draf of galop overheen gegaan wordt. Direkt voor de voerbakken heb ik ze wel liggen zodat ik die vrij van zand kan vegen.

RSDICBS

Berichten: 1003
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 09:48

DubbelDun schreef:
Hier liggen ze nog steeds tot grote tevredenheid. Wel komen er af en toe hoekjes 'boven' drijven, dus die graaf ik dan weer even onder. En op sommige stukken wordt het wat draderig/rafelig omdat daar de stukken zijn doorgesneden.

Citaat:
Persoonlijk ben ik meer fan van de rubber matten.... Die zijn alleen wel glad met regen,en sneeuw.
Reden waarom ik die nooit zou kiezen. Zeker niet op die stukken waar regelmatig in draf of galop overheen gegaan wordt. Direkt voor de voerbakken heb ik ze wel liggen zodat ik die vrij van zand kan vegen.


Daarom de waarschuwing dat ze glad worden!
Rubber matten liggen hier bij de voerplekken omdat je daar toch veel blubber krijgt. Ik zou er nooit een pad of track mee verharden.

Alleen foto's in topic bekijken: &if=1

keeyzie

Berichten: 5714
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:06

Mijn tapijt is compleet verdwenen. De kleinere stukken heb ik afgelopen voorjaar allemaal op een hoop gegooid. Het grote stuk dat nog redelijk lag (inmiddels 2 jaar) is compleet verdwenen en veranderd in allemaal kleine strookjes en touwtjes.. Ik ga toch weer naar wit zand in plaats van tapijt.

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:38

Zal toch wel met de hoeveelheid nattigheid en de kwaliteit te maken hebben.

TanteFlavie

Berichten: 778
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:48

Sommige tapijten zijn hier op één jaar totaal verteerd, andere dienen nog na twee jaar. Een hoogpolig tapijt is één groot kluwen van draden geworden op een half jaar.
Het is "een oplossing", maar een tijdelijke.
Ben aan het nadenken over andere oplossingen zonder alles te moeten toeklinkeren of te betonneren....

Pluk de dag!

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:50

Ik zie wel hoelang dat van mij nog blijft liggen, voorlopig ligt het nog best en het scheelt me veel kracht met de kruiwagen :)

mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 16:19

Die van mij zijn nog compleet intact na een jaar, die ligt er nog prima bij. Ik veeg het wel bijna dagelijks aan.

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 22:37

Van alle tapijten en stukken vloerbedekking die we op verschillende plekken hebben liggen is 1 kleed vergaan. De rest ligt er nog keurig en naar volle tevredenheid bij. Sommige stukken gaan hun 3e winter in...
Het blijft voor ons de ideale oplossing!

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 05:52

Ik heb een of 2 jaar geleden dikke kunstgrasmatten gelegd in een deel van een paddock die zijn nog prima. Mss iets verschoven. Wou dat ik genoeg had gehad om alles vol te leggen.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 09:20

Kunstgras is natuurlijk ook wel een echt buitenprodukt, wat vloerbedekking niet is :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers