Veulennaam begin met Z + betekenis!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:44

ik heb eeb kennis en die wist ook geen naam dus haar veulen heet nu ZEHEETBAMBIE(ZE-HEET-BAMBIE) aan elkaar dus..

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:16

youngster schreef:
Zovirax?? Tong uitsteken betekenis hoeft niet toch??


Dat riep ik ook al Zovirax, alleen Zofirax is een zalfje tegen koortslip. Haha! ..helaas helaas. Waar we die namen vandaan halen? ik heb eerst op internet gekeken, daarna in een latijns woordenboek (mijn merrie heeft een latijnse naam..). In een atlas, nederlands woordenboek en de enceclopedie...Maar er zijn heel erg weinig namen die leuk zijn die met een Z beginnen. Misschien doe ik het gewoon wel zo: Z Henk. Bijvoorbeeld, dat mag ook. Eerst het kleine monster maar eens ontmoeten en dan weet je vanzelf wel hoe je het noemt!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:20

Hmm zou Z-Muppet dan ook mogen?
Die kleine van ons is een beetje gek...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:26

zafiro = prachtig glanzende saffier
zagal = flinke knul
zaino = bruin (van een paard)
zancudo = langbenig

Allemaal spaanse woorden en redelijk toepasselijk, voor sommige dan

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:15

-Zabalina
-Zylfalina
-Zyhralina
Haha! Ingewikkeld hoor merrienamen met een Z en dan ook nog eens -lina

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 19:19

Teigetje008"]
[quote="LuvdaTossa schreef:
Klopt als Syta een merrieveulen krijgt wordt het waarschijnlijk Zytalina V en als Tosca(ne) een merrieveulen/hengst veulen krijgt wil ik het graag Zicane noemen. Zicane, kan wel voor merrie en hengst of niet?


Zyta was een prinses van oude tyden en ze is later nog keizerin geweest in oostenrijk iod. Die had ik al opgezocht, wat een rotletter he, die Z!!
[/quote]

Haha dank je! Dit was btw wel een heeeeel oud topic Haha!

Maar de eerste heeft al een naam: Zodiak V (heb ik niet bedacht, ik mag de volgende veulens bedenken) Merrienamen weet ik al gedeeltelijk... Tosca --> Zicane V (ongeacht het een merrie/hengst wordt) Syta --> Zytaline V, hengst weet ik nog niet. Ida weet ik al eentje voor een hengst maar die vertel ik niet Tong uitsteken en een merrie wordt waarschijnlijk dan Zysilina....


Maar er komen nu ook heeeeele leuke namen voorbij... :d

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:28

Zinniz --> uit de handel gehaald bier....tjah! Zo hebben we ons veulie vorig jaar genoemd....dit jaar maar Amstel, volgend jaar Brand, daarna C....etc...haha ons eigen bierfabetje

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 19:33

Ha dat is ook leuk Knipoog

Heb op een site gesnuffeld en voor onze idalina heb ik er ook eentje --> Zaidalina (uitspreken z aida line, van de musical aida) of Zillahlina --> Zillah betekend schaduw, en ze zal altijd in de schaduw van haar moeder blijven staan, want die is 1.76m....
En Sytaline wordt waarschijnlijk dan Zitaline, Zita is een klein meisje in het Italiaans. En als het een hengst wordt noem ik hem Ziv Ziv (er staat een copywhrite op!!!)