waarom verkoop jij je paard/pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

waarom verkoop jij je paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 19:21

ik sta er zo verbaasd van dat veel mensen hun paarden/ponys al zo snel verkopen.

is dat financieel,tijdgebrek,intresse verloren in paarden?

ik heb zelf het idee dat mensen te overhaast een paard/pony ineens aanschaffen...terwijl de economie slechter is?
(dus geld over hebben is het ook niet)
Laatst bijgewerkt door casanova op 08-01-04 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


Nizpie95

Berichten: 236
Geregistreerd: 08-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:25

ik weet ook niet wat het is meestal hoor je dat mensen als ze een pony hebben en 18 worden overgaan naar een paard en dan verkopen ze meestal hun pony!

Instructrice aangeboden Zuid Holland

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:43

Ja is idd soms erg vreemd, Verward

Sommige dingen kun je niet voorzien dat snap ik.
Je kunt door omstandigehden in financieele problemen raken en daardoor je paard moeten verkopen of je gaat scheiden en je hebt de tijd en het geld er niet meer voor.

En dan is er ook een catagorie mensen die overhaast of onbedachtzaam en paard aanschaffen en hem net zo makkelijk weer verkopen. Boos!

Iedereen denk anders en voelt anders, ik koop een paard (hobby) en houd hem totdat hij dood gaat dat vind ik een plicht die ik heb als eigenaar, ik hem hem gekocht en hij is niet bij ons aan komen wandelen ofzo. Haha!
Kijk als je jonge paarden opkoopt om ze vervolgens zadelmak te maken en door te verkopen dan is het logisch, maar mensen die hun paard puur voor de hobby hebben moesten zich soms schamen, er zijn paarden die in 1 jr. tijd tig keer van eig. wisselen, echt triest!

Of als het paard minder loopt dan ze hadden verwacht of zich misdraagt op stal, hup weg ermee, geeneens de moeite nemen om erachter te komen wat de rede van zijn gedrag is en het op willen lossen, want vaak gaat het om problemen die best op te lossen zijn als je er maar genoeg tijd en energie insteekt.

Veel paarden worden gehouden als pronkstuk Cheese!
en niet als en maatje waarmee je leuke dingen gaat ondernemen of samen aan de sport deelneemt, hoe mooier hoe beter, van een mooie tafel kun je helaas niet eten.

Ik heb dus ook nog nooit een paard/pony verkocht ze zijn allemaal bij ons overleden, behalve dan de veulens die we fokken.
Laatst bijgewerkt door cissie op 08-01-04 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:43

Ik heb mijn pony verkocht, omdat ik te lang voor hem werd en de combinatie weg was

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:57

Ik heb mijn haflinger te koop staan omdat ik 2 pony's heb, zelf ernstig ziek ben en de energie niet heb om er 2 te verzorgen.
Helaas wordt mijn ziekte niet beter en zal alleen maar achteruit gaan...
M'n Fjord gaan we beleren voor de kar zodat ik strax iig nog iets met hem kan doen.

Mijn haf. is nu 3 en kan beleerd worden, hij vraagt veel aandacht en helaas kan ik hem dat gewoon niet bieden..
Daarom zou hij bij iemand die meer tijd voor hem heeft gewoon beter zijn.

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:13

Ik heb mijn pony verkocht, naar 2 jaar maatjes zijn. Met veel verdriet, maar het was gewoon beter zo. Er ook geen seconde spijt van gehad, alleen gemis.
Maar als ik nu zie dat ik met een paard waar het beter mee klikt met rijden, veel meer lol er in heb.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:56

Ik heb hem verkocht omdat we qua prestatie op elkaar waren uitgekeken. Ik heb naar mijn eigen rijkunsten gekeken en meer kon ik niet dan dat ik op dat moment met dat paard bereikt had.
Daarbij kwam dat hij een gunstige leeftijd had om te verkopen en dat heb ik dus gedaan. Paardensport moet voor mij namelijk wel een beetje betaalbaar blijven. Heb er geen spijt van de beslissing, ook nu ik zie dat hij goede prestaties met zijn nieuwe ruiter levert.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:02

Wij fokken paarden en op een gegeven moment houd het eens op en daarom staan er nu een paar paarden te koop! 2-2,5jarigen ruin en merrie, een 3 jarige ruin beleerd, en nog een aantal merries (o.a. Z1 dress) We zijn hobbyfokkers en er zijn nu 11 paarden + 4 op komst....... Dus er MOET gewoon wat weg!

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:03

Wat denk je van de reden dat het in de wedstrijden niet meer verder gaat? Zie het vaak genoeg gebeuren...
En tja kopen ze een "goed" paard, blijkt het weer niet te gaan...
Hoop dat die mensen er ooit achter komen dat ze eerst aan hun eigen moeten gaan werken...
Maar goed kan me voorstellen dat als het niet klikt, of als je gewoon het geld er niet meer voor hebt of ook erg belangrijk de tijd...
Maar ik vind wel dat mensen beter moeten nadenken voordat ze er aan beginnen...

Wanneer ik me paard verkoop?
Niet Haha!

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:08

ik verkoop hem omdat ik 18 ben en we niet meer verder kunnen
ik ben niet bepaald een dressuurruiter maar we zijn uiteindelijk toch M1 geworden. springen deden we in de klasse Z en crossen in de klasse M. ik heb hem 4,5 jaar gehad en ik denk dat het nu ook wel dat het tijd is voor een nieuwe uitdaging, maar dan moet je niet denken dat ik hem zo 1,2,3 weg kan doen hoor!!
en een jong ervaren ruitertje zou echt van hem kunnen genieten! hoe ik dat ook 4,5 jaar heb gedaan

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:11

Leetje schreef:
Wat denk je van de reden dat het in de wedstrijden niet meer verder gaat? Zie het vaak genoeg gebeuren...
En tja kopen ze een "goed" paard, blijkt het weer niet te gaan...
Hoop dat die mensen er ooit achter komen dat ze eerst aan hun eigen moeten gaan werken...
Maar goed kan me voorstellen dat als het niet klikt, of als je gewoon het geld er niet meer voor hebt of ook erg belangrijk de tijd...
Maar ik vind wel dat mensen beter moeten nadenken voordat ze er aan beginnen...

Wanneer ik me paard verkoop?
Niet Haha!


Ik heb dat in principe ook gedaan. Dat het niet meer goed gaat op wedstrijden reken ik mezelf aan. Terwijl veel andere mensen daar het paard de schuld ven geven. Dan kopen ze een duurder paard en denken dat het dan wel goed gaat, maar dat is 9 van de 10 keer niet zo.

Ik zie alleen niet het probleem van verkopen eigenlijk. Wat is daar mis mee? Daar voelt dat paard niks van, hij moet weer wennen aan een nieuwe stal en eigenaar. Wat ik wel erg vind is dat een paard word behandeld als een gebruiks- of wegwerpartikel.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:13

Een vriendin van me verkoopt tara omdat ze na het werk moe is en ze niet echt meer de tijde verder heeft , en alleen in het weekend gaan is natuurlijk zonde van je pony dus voor haar wordt het te duur terwijl ze niet vaak tijd meer heeft en toch betaald.
(ze had tara ong 2,5 jaar)

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:15

heb mn eerste pony ook verkocht aan mn zusje omdat ik eigen had gekocht omdat het samen met mn zusje namelijk niet ging en achteraf ben ik er heel erg blij om omdat het niet mn poyn kwa karakter en alles is

niets is onmogelijk voor hen die willen

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:22

omdat hij niet kleurt bij mijn nieuwe rijbroek

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:29

Als ik een paard (of ander huisdier) aanschaf is dat voor het leven. Ik heb nu 2 paarden en ga er dit jaar nog 1 bijkopen. Dat zou ik nooit doen als ik geen financiele zekerheid heb dat ik ze ook kan onderhouden, of dat ze bij wijze van spreken alle drie geopereerd zouden moeten worden, dan kan dat !
Een vriend van mij is DA, eigenlijk moet ik het anders zeggen: mijn vorige DA (ivm verhuizing) is een vriend van mij geworden, al heel wat jaartjes, en die zegt dus dat paardemensen notoire wanbetalers zijn. Ik was nagenoeg een van de weinigen die de rekeningen op tijd betaalde! (het gaat hier om een kliniek met 7-8 DA's dus geen eenmanspraktijk!) Paardemensen schijnen vaak op te hoge voet te leven. Hij heeft klanten die bv opbellen als een paard koliek heeft, maar die torenhoge rekeningen open hebben staan, hij gaat daar dan wel naar toe, maar doet niets totdat ze VOORAF betaald hebben. Ik zou me doodschamen!!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:46

Lielle schreef:
omdat hij niet kleurt bij mijn nieuwe rijbroek


Haha! Haha! Haha!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:03

Mijn 1e pony heb ik verkocht omdat ik er te groot voor was , Ik was helemaal gek op dat beessie maar wou ook graag ene paard waarmee ik kon rijden .. Omdat mijn vriendje het zo banketstaaf voor me vond kocht hij Kane erbij
Het klikte enorm tussen Kane en mij en ik merkte dat ik de tijd niet had voor 2 paardjes . Ik heb echt heel erg mijn best gedaan om tijd te maken voor 2 maar het lukte me op ten duur niet meer . met heel veel pijn en moeite heb ik de beslissing genomen om Kane te houden en cremello weg te doen . Heb er nooit spijt van gehad maar mis hem nog wel

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:05

ik heb mijn 1 eigen paard, king, een tinker, verkocht omdat het simpelweg niet meer klikte tussen ons, daar werden we beiden niet beter van, dus heb ik voor hem de eerlijkste beslissing gemaakt, en dat was en baasje zoeken waarmee het wel weer klikte,
heb zelf al vaak dezelfde gedachte gehad als jou casanova,
(gaaf onderschrift heb je trouwens)

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:08

Ik heb een tijdje geleden voor het eerst in mijn leven een schimmel gekocht. Eigenlijk wilde ik liever geen schimmel.
Hij is nu nog helemaal donkerbruin, maar als hij wit word verkoop ik hem. Heb namelijk niet zo'n zin in dat wassen elke keer.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:18

Ik heb nu een paard te koop staan, omdat ik er een beetje mee uit gereden ben
Ik moet toch een van mijn twee paarden een keer verkopen en ik houd degene waar de meeste toekomst in zit

Pony is verkocht omdat ik op een paard ging en daarna heb ik nog een paardje voor de handel gehad

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:19

Ik heb vroeger mijn pony ook verkocht. Niet zozeer omdat ik te groot was want het was een goedgebouwde D-pony, maar het klikte gewoon niet meer tussen ons. Ik was een recreatief meisje dat graag een paar keer in de week wat op de manege meehobbelde enzo, en de pony was een brok vol energie die als ze een week niet kon gereden worden door omstandigheden op ontploffen stond. Dus hebben we haar maar verkocht. De pony is in de jumping terechtgekomen en toen we een half jaar later eens kwamen kijken zag ze er super uit. Ze kon zich uitleven in het parcours en ze haalden de ene na de andere prijs binnen. Dus achteraf ben ik wel blij dat ik haar verkocht heb, ik heb een nieuw paard gevonden en ben gelukkig en zij een nieuw baasje en is ook gelukkig, dat is imo veel beter dan jaren aan een stuk met onze 2 tegenovergestelde karakters te liggen vechten Lachen .

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:32

Bill gaat niet weg, maar Pepper heb ik verkocht, omdat ik vond dat die te weinig aandacht kreeg. ik heb haar verkocht aan iemand die er rijlessen mee zou geven, waar ze absoluut geschikt voor was, maar helaas bleek het een ordinaire handelaar te zijn, die binnen de kortste keren de pony doorverkocht heeft.

Goedgekeurd onderschrift :)

soofje

Berichten: 99
Geregistreerd: 18-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:41

uhh... Verward
ik lees net in je profiel dat je zelf ook nogal wat pony's verkocht hebt blijkbaar...:

Citaat:
ik heb eens zitten tellen en heb ruim 30 paarden/ponys gehad!


maargoed, ik heb van mijn 6e tot mijn 13e een welsh pony gehad.. echt een superschatje Lovers
helaas werd ik echt te groot, want ze was maar 1.23m.
ik wou haar helemaal niet kwijt, maar ze is nu van mijn nichtje van 7 jaar en ze heeft het daar heel fijn.. ik zie haar nog regelmatig, hoewel ik haar wel heel erg mis.
ik heb haar dus verkocht omdat ik te groot werd, en de kans kreeg om haar aan mijn nichtje te verkopen.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 22:48

mijn vraag was ook om wat voor reden mensen hun (enige) paard/pony verkopen.

mij hoor je niet zeggen dat verkopen slecht is voor de pony....
mits hij een leuk,geschikt nieuw tehuis krijgt natuurlijk.

het lijkt er alleen op dat veel (nieuwe) mensen paard/pony aankopen en er al (te) snel achter komen dat een eigen paard/pony meer inhoudt dan af en toe een ritje in het bos.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:59

Mja, als het financiel niet meer gaat heb je soms geen keus..
Dus die reden zal voor iedereen gelden..

De enige reden dat ik mijn pony zou verkopen is als het niet klikt.
Heb haar deze maand een jaar en heb in dit jaar vaak getwijfeld, en snap nu ook heel goed dat mensen hun pony verkopen als het gewoon echt niet klikt. Maar ik vind wel dat mensen veel te snel opgeven. Lukt het niet binnen een maand of 3 moet de pony maar weg want het gaat niet.. Daar kun je ook aan werken lijkt me, want je hebt juist die pony niet voor niks gekozen (lijkt mij.. ) Ik ben blij dat we ondanks dat het niet altijd goed ging doorgezet hebben, want ik moet er echt niet aan denken om haar nu nog te missen.. Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Contemplate, NoorW, OlleBolle, YandexBot en 124 bezoekers