Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-15 16:12

Mijn paarden lopen 24/7/365 buiten en hebben een eigen paradijsje, maar in de winter wordt dat paradijsje aangepast en winterklaar gemaakt, want ja, -20 en sneeuwstormen, we moeten voorbereid zijn. :Y)

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar andermans paradijsjes voor de winter, want het is voor de paarden fijn om 24/7 buiten te staan maar voor de eigenaren vaak zwoegen. :j Hooi slepen, water dragen, dekenstress, modder everywhere, thermokleding, dikke jassen, laarzen, warme chocolademelk en warme douches worden opeens heel erg gewaardeerd.

Dus Bokkers, wie wil er zijn paradijsje delen? Misschien pik je nog handige tips op. *\o/*

Edit: Geen recente foto's, ik zal die van mij later toevoegen. :D


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:14

Leuk, ik ga volgen!
Helaas hier niet de mogelijkheid om mijn paard 24/7 buiten te zetten, al zou ik dat het liefst wel willen, maar vind het leuk om andere paradijsjes te zien.
Ben benieuwd :D

Nouska. 10-05-'14

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-15 16:19

Ik kon tot mijn verbazing geen topic vinden erover, en mij lijkt het inderdaad ook leuk om verschillende paradijsjes te zien.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:27

Mijn paradijs veranderd vrij weinig aan. Ik heb een track rondom de weide.
En ik denk eraan om de bak erbij aan te trekken zodat ze daar lekker droog kunnen liggen.

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:39

Het winter paradijs van mijn verzorgpaard is in aanbouw op de pensionstal. Het wordt een hit actief stal maar dan zonder bix dispenser. Ze hebben een stuk wat bestraat is, een inloopstal, twee voerplekken en een stuk waar zand komt. De andere I maanden van het jaar staat ze 24/7 in de wei met een hooibsal als het nog schraal is.

Allerliefste dikke bruine vriendin
16 maart 2001 ~ 25 mei 2021
Voor altijd in mijn hart

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:51

mijn paardje staat ook in een paradijsje, alleen dit bestaat uit 5 ruime uitloopstallen en een aantal hectares wei, s nachts staan ze op de uitloopstallen, waar ze echt ook nog wel een drafje kunnen maken als het moet zo groot, overdag altijd op de wei, zomer en winter. We hebben zoveel wei dat als het verlopen is ze op een ander stuk kunnen. We voeren in de winter wat bij met hooi kliko's en in de zomer hebben ze in de uitloopstallen ook nog hooi.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Naranga

Berichten: 1699
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: My house in the middle of the street

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:00

Mijn paarden staan sinds deze zomer in een paddock paradise en blijven komende winter voor het eerst dag en nacht buiten. Dus ik ben heel benieuwd.
Als het goed is hebben we voor de winter nog gras voor ze en dat vullen we aan met hooi.
We hebben een track met vooraan een verhard stukje met slowfeeder. Verschillende stukken wei en achterin staat nog een schuilstal,

A horse is the animal to have. Eleven-hundred pounds of raw muscle, power, grace, and sweat between your legs - it's something you just can't get from a pet hamster :D

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-15 17:15

Normaal 'sluit' ik ze in de winter op, maar we hebben nog echt ontzettend veel gras staan dus ik denk dat we tot halverwege december zeker nog gras hebben.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:21

Vz-paarden staan hier ook altijd hele winter buiten. Gewoonlijk op beperkt stuk land en krijgen hooi bijgevoerd. Ze hebben wel een schuilstal maar de eigenaar heeft daar nooit een bodembedekking in dus helaas kunnen ze niet droog liggen -O-

6-jarige ruin redt zich prima zonder dekens en is ook te dik dus mag lekker zijn kacheltje aansteken :D
Zijn 22-jarige moeder doe ik wel dekens op. En voer ik extra merriebrok met olie bij, ondanks dat ze niks doet.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:26

Er is een paddock paradise topic ergens.

Hier begint het martelen in de regen ook weer.... Soms denk je dan weleens aan een overdekte rijhal met boxen met een halve meter stro en verwarmde zadelkamer. Maar och er staat een caravannetje naast de paddock dus even doorwarmen met thee en uitzicht op de paarden heeft ook wel wat.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:29

Leuk idee dit topic +:)+ .

KimD schreef:
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar andermans paradijsjes voor de winter, want het is voor de paarden fijn om 24/7 buiten te staan maar voor de eigenaren vaak zwoegen. :j Hooi slepen, water dragen, dekenstress, modder everywhere, thermokleding, dikke jassen, laarzen, warme chocolademelk en warme douches worden opeens heel erg gewaardeerd.

Even je lijstje afwerken :) . Hooi slepen valt hier wel mee, zeker dit jaar: hooi ligt allemaal al opgeslagen en de opslag is dicht bij de voederplaats. Water dragen: dat wordt nog even afwachten hoe dat dit jaar gaat. Er is in principe een kraan bij de waterplek die grotendeels vorstvrij ligt. Hoe vorstvrij is nog even afwachten :P . In nood kan ik middels een echt vorstvrije buitenkraan de H2gobag vullen.
Dekenstress: hier niet van toepassing gelukkig. Paarden staan bloot, alleen als het lang achtereen sneeuwt wil de sneeuw nog weleens smelten op de rug en daar weer ijs vormen. Die ene keer dat dat voorkomt sluit ik het paard even in de schuilstal met een paar wollen dekens op. Als alles weer droog is en het nog steeds sneeuwt dan gaat paard even met een winterdeken op bij het vrijlaten.
Modder everywhere: voorgoed verleden tijd, yeah (zo onwijs blij mee) *\o/* ! We hebben een flinke verharding met aansluitend een grote paddock. Zolang we het te nat vinden blijven de paarden daar, is het droog genoeg of bevroren dan mogen ze ook het pad en de wei op. Oh zo heerlijk, niet meer druk hoeven te maken over nattigheid door regen of door het dooien van een pak sneeuw :):) .
Thermokoeding en dikke jassen etc.: check :P . Vorig jaar m'n superwinterjas trouwens niet eens aangehad, ben benieuwd wat deze winter ons gaat brengen.

Wat ik nog wel erg irritant vind aan de winter is dat het zo vroeg donker is en ik dan weer met zo'n hoofdlampje sta te klooien. Ik heb nu nog steeds zo'n goedkoop dingetje dat veel te weinig licht geeft naar mijn zin. Ben nog op zoek naar een oplaadbare versie die heel veel licht kan geven maar ook dimbaar is. Als ik daar een fijne van vind dan zal ik weer een stuk blijer de winter ingaan +:)+ .

koeien op de weg...

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-15 19:49

Heb uiteraard overdreven, maar een uitdaging is de winter wel altijd vind ik. Hoofdlampjes was ik helemaal vergeten, maar inderdaad, ik heb er eentje van Duracell, superfijn ding en veel licht. Daarnaast heb ik gelukkig wel licht in de hooiopslag en in de stal zelf. En mocht ik echt licht nodig hebben zet ik er auto erop met groot licht.

Ik vind trouwens ook altijd twee van die lichtjes aan mijn benen, is wel handig. Zie ik tenminste ook nog iets bij mijn voeten. :')

Helaas wel dekenstress, ik heb er eentje die totaal geen wintervacht aanmaakt, al vanaf veulen af aan niet. Balen, maar gelukkig onder controle te houden met dekens.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:54

Hooi heb ik via kiepaanhanger onder een afdak, verder staan ze vanaf ongeveer december tm maart op de paddock en rijbak
in profiel staan 2 oudere fotos


In het donker hoofdlamp en bij afdak heb ik tl lamp op accu en nog een looplap op accu
water in 1000 ltr vaten die zelden bevriezen, als dat gebeurd moet ik met kannen slepen helaas

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:13

Ik lees gezellig mee.
Dit word mijn eerste winter met de paarden op mijn eigen plekje. Ik had die van mij ook graag 24/365 dagen buiten gehad maar helaas kan ik hier geen schuilstal realiseren en gaan ze van de winterdan toch echt s'nachts op stal.

[O]

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:57

felicity schreef:
Ik lees gezellig mee.
Dit word mijn eerste winter met de paarden op mijn eigen plekje. Ik had die van mij ook graag 24/365 dagen buiten gehad maar helaas kan ik hier geen schuilstal realiseren en gaan ze van de winterdan toch echt s'nachts op stal.

Kun je misschien uitloopjes maken aan je stallen? Of nog mooier: een grote uitloop/paddock aan je stallen vast? Dan hoef je ze niet op te sluiten en kunnen je paarden toch schuilen.

koeien op de weg...

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:08

Leuk! Ik lees ook mee.
Mijn paard staat sinds dit jaar voor het eerst de hele winter buiten, in een paddock paradise. Super blij mee.
Ik ben benieuwd hoe hij, en vooral ik, het gaan ervaren. Ik heb alvast goede, waterdichte laarzen besteld :D Om lekker door de bagger te kunnen ploeteren en nog mee te kunnen rijden ook.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:58

Ik ga ze binnenkort voor de wintermaanden verhuizen naar een pensionweide(ook 24/7 buiten) om zelf al dat werk er niet van te hebben :=

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:42

KimD schreef:
Mijn paarden lopen 24/7/365 buiten en hebben een eigen paradijsje, maar in de winter wordt dat paradijsje aangepast en winterklaar gemaakt, want ja, -20 en sneeuwstormen, we moeten voorbereid zijn. :Y)

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar andermans paradijsjes voor de winter, want het is voor de paarden fijn om 24/7 buiten te staan maar voor de eigenaren vaak zwoegen. :j Hooi slepen, water dragen, dekenstress, modder everywhere, thermokleding, dikke jassen, laarzen, warme chocolademelk en warme douches worden opeens heel erg gewaardeerd.

Dus Bokkers, wie wil er zijn paradijsje delen? Misschien pik je nog handige tips op. *\o/*

Edit: Geen recente foto's, ik zal die van mij later toevoegen. :D


Wannebee 24/7 buiten. Als het te nat is en ze niet meer gaat liggen, komt ze voor de nacht binnen. Maar de pony blijft buiten. De grote heeft alleen een windscherm en geen afdak. De kleine wel, dus vandaar dat de grote naar binnen gaat als het te bar wordt.

Maar ik ben de verste paddock, dus het is altijd leuk met water slepen (H2O zak), hooi slepen (15+kilo per dag). Dekens doe ik hopelijk ook dit jaar weer alleen bij langdurige regen en verder in de blote billen. Shetlief sowieso bloot. Verder doe ik weinig extra. Ja, ik zorg dat er een nieuwe afwateringsgeultje ligt langs de kant, zodat het water wat sneller weg loopt. En als het sneeuwt moet ik nog even bedenken hjoe ik dat dit jaar doe met ijzers. Oh bah bedenk mij nu dat dat natuurlijk weer ellendig gaat worden := tweede winter met ijzers, maar vorig jaar nergens last van gehad want toen hadden we amper sneeuw.....

Oh ja, hoofdlampjes, DE uitvinding voor de wintermaanden _/-\o_ Daar kan ik echt niet zonder. Ik heb er 4 ofzo liggen, en een rits batterijen voor er een het begeeft. Ik heb 1 super goede van de bever, en de rest euro dingen van de blokker :P

TuttiFrutti_

Berichten: 709
Geregistreerd: 02-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:07

Ooo wat ontzettend leuk om ideeën op te doen en je eigen paradijs te delen *\o/* .

Wij hebben de paarden aan huis. Niet altijd even makkelijk als ik heel eerlijk ben. Ieder jaar ontdek je wel iets wat anders kan.

Dit jaar hebben we het roer helemaal omgegooid. De paddock word verhard met klinkers. Nieuwe omheining eromheen. De stallen waren voorheen niet gestort, is nu wel gebeurt... Op het beton hebben we matten gelegd.

Nu kunnen ze even niet de stal in ( inloopstal maar kan in noodsituaties wel dicht). Ik heb regendekens gekocht voor als het echt vies gaat doen in de tussentijd ( wind, koud, regen).

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:17

Hier ook de paarden aan huis, wat toch wel ideaal is :) We hebben elektriciteit, waterleiding, en ik heb een boiler aangesloten waardoor we 's winters in ieder geval even de handen kunnen wassen met warm water :)
Ik moet hooi weken, maar 's winters is dat met vorst bijna onmogelijk, dus doen we het stomen.
We hebben een uitloopstal van 3x6, met verharde uitloop, en van daar uit kunnen ze de paddock/bak in. Die staat altijd open.. En met droog weer gaan de weides ook open. Die twee tanks van mij zijn vrij rustig, dus het gras blijft lang mooi.
Afbeelding

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:27

Super leuk,dit topic. Wij hebben inloopstallen met stenen ervoor. Dit blijft mooi droog. Maar de rest van de paddock wordt Super slijkerig. Dus dit jaar gaan we de volledige paddock met schelde zand laten leggen. De piste is ook met schelde zand en dit is Super. Nu de rest van de paddock nog. Het schelde zand wordt wel nat maar wordt geen modder waar je Super hard in wegzakt. Verlichting hebben we via een,stroomgroep. Superhandig op deze manier.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:42

@tutti: klinkt goed die verbeteringen, gaan jij en je paarden een hoop plezier van hebben verwacht ik +:)+ .

Amalarab schreef:
Ik ga ze binnenkort voor de wintermaanden verhuizen naar een pensionweide(ook 24/7 buiten) om zelf al dat werk er niet van te hebben :=

Haha :D . Als je een plek kunt vinden waar de verzorging goed en naar wens is dan is het natuurlijk heerlijk luxe +:)+ . Mij is het helaas nooit gelukt, maar goed ik stond wat dat betreft ook in een lastige regio: zeer weinig plekken waar je paard 24/7 buiten mocht dus de spoeling was dun. Helaas altijd met flinke nadelen voor paard (ofwel veel diepe modder, of alleen maar verhard, of veel te weinig ruwvoer en paarden die over elkaar heen denderden bij voedertijd, of toch nog op stal tegen de afspraken in) (en nog meer voor mij, maar dat vind ik dan weer minder belangrijk).
Nu heerlijk alles in eigen hand en ik kan mijn paarden super huisvesten nu en verzorgen zoals ik dat het beste acht. En ze doen het er super op, heerlijk om te zien hoezeer ze het naar het zin hebben.

koeien op de weg...

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:33

Haa dit klinkt bekend hihi

De 2 paardjes van mijn zus en mij staan op een prive stal waar we in principe alles zelf moeten doen. Zomers is het waanzinnig, halve hectare land voor 2 stuks, goede rijbak, mooie grote binnenstallen, maar de eerste winter daar was een aardige hell. Weiland ligt mega laag en stond gewoon tot boven het gras onderwater.

Dat jaar gaan werken met tegels en rubber matten om jut en jul toch dagelijks naar buiten te kunnen laten. Grote pallet boxen vol hooi, elke week naar een andere 'iets drogere' plek slepen.. Wat een drama als ik er zo aan terug denk. Uiteindelijk zijn we die winter maar naar de rijbak verplaats, zeer onhandig, want de andere 2 paardjes van stal stonden daar ook op, dus hele bak in de lengte door 2 gedeeld met prikpaaltjes en lint.. dag rijden in de bak.. hallo hooi overal in de rijbak.. -O-

Na die eerste winter zijn we de boel aan gaan pakken om het de winter erna makkelijker te hebben. Dus zomers 200 gratis grindtegels overal en nergens van marktplaats afgehaald. 6kuub zand met kruiwagentjes via de paardentrailer ook overal en nergens gratis via marktplatas vanaf gehaald. En nog 60 kuub grond van de naastgelegen voetbal voor prikkie over kunnen kopen.
We huren de boel, dus willen er geen mega veel kosten aan maken, maar tijd is gratis en kan je maken.. dus zodoende flink bezig geweest.

En toen moest alles erin. Voorste deel van de wei (40x10m ongeveer) hebben we op laten hogen met de grond. Helaas niet 100% zand maar iig betere soort grond dan de blubber/klei in de rest van de wei. Dit deel zou dan het paddock gedeelte worden voor de winter maanden. Achterin een stuk van 3x4 betegeld met grindtegels en daar 1 palletbox met hooinet. Voorin een groot stuk van 6x9m afgegraven, zand erop en ook zelf betegeld. Daar staat slowfeeder palletbox nr 2 op met onbeperkt hooi.

De weides zijn ingedeeld in 4 vlakken met eromheen een track. Zomers werken we d.m.v. stripbegrazing elk vlak af en zo krijgt de rest van het land veel rust. Voor de winter proberen we alle vlakken kaal te hebben en laten we er eentje wat verder kapot lopen. Totdat het te erg wordt, dan mogen ze enkel op het track wat scharrelen. Wordt dat ook te blubberig (dit was vorig jaar rond begin januari) dan gaan ze enkel nog op de paddock.
De paddock wordt ook wel nattig, maar door de betegelde stukken voor en achterin hebben ze altijd nog droge voeten en toch nog een loopje van ene hooibak naar de andere.

Vorig jaar herfst met het idee gekomen om van hun binnenstallen, een uitloop te maken naar de paddock en zo doende staan ze sinds dien 24u buiten. Ook geen gedoe met dekens meer, ze schuilen gewoon binnen in droge stro stalletjes, buiten ligt onbeperkt hooi en ze hebben vanuit de stal een lange verharde uitloop, dan stuk paddock en dan weer verhard met een hooibak.

Dus geen modderig hooi meer.
Met erge vorst, tegels strooien en ook dat bleef goed te doen.
Enkel wanneer het echt mega had gevroren moest vorig jaar winter de paddock 2x eventjes dicht in de ochtend, omdat het iets te enkelbrekend hard was.
Geen rijbak meer waar prikpaaltjes en lint in staan, dus die kunnen we, ondanks de plassen, toch nog de hele winter gebruiken.

Alleen met de kruiwagen door de paddock bleek toch nog wel een uitdaging, dus we zijn nu bezig met een betegeld paadje buitenom zodat wij a.s. winter zelf met droge voeten van ene hooibak naar andere hooibak kunnen komen :Y)

Het doel is ook om nog bij de achterste hooi bak een extra schutting te zetten met een klein afdakje, dat ze ook daar swinters wat meer beschut staan (en zo hopelijk iets minder zelf op stal gaan staan) en zomers hebben ze dan nog een schaduw plekje erbij. Maar ik weet nog niet of we dat projectje dit jaar nog gaan halen.

Eens kijken voor foto's van voor en na.

Hoe de ingang naar de wei en het track zomers was na een dagje flink regen.. drama dus..
Afbeelding

Toen grond laten storten enuitspreiden. Zelf met een harkje en kruiwagentjes het zand voorin 'gestort' :')
Afbeelding

Het voorstuk betegeld
Afbeelding

Vanaf de tegels naar rechts kijkend, het opgehoogde stuk paddock eenmaal in gebruik
Afbeelding

En het achterstukje betegeld
Afbeelding
Links hiervan is de ingang naar het track rondom de weides.

Vanaf de tegels vooraan de andere kant op naar de inloopstallen toe, de uitloop
Afbeelding

Ik zou niet meer terug kunnen naar winters lang paarden op stal, met een uurtje paddock per dag. Heb ze zo zien opknappen nu ze 24u buiten staan en ze zijn er ook al een stuk geharder door geworden. 's Winters blijft het wat meer aanpoten dan zomers.. maar ach het is het waard. Het heeft ook wel weer wat :+

Edit: Plus het grote voordeel, nu ze gewoon de binnenstallen als inloop gebruiken, geen gedoe meer met water. Daar zitten gewoon automatische drinkbakken. De binnenstallen zijn 's winters verwarmd, zadelkamer verwarmd en we hebben hele jaar warm water. En de stallen hebben een buiten en binnen deur, dus met slecht weer kunnen we lekker vanuit de stalgang binnen de boel mesten :)

[PP] [VOLG] The Beach Ranch, paarden vakantie stalling opzetten / canisia @ [RIJ-ITP] AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf
WRAN: L5 +24 - L4 +95 - L3 +58
DAWRA: Walk en jog +20 - Beginners +69 - Amateur +3
Dressuur: B+11 - L1

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:39

Leuk topic!
Bij mij veranderd er ook niet veel in de winter.. Ze gaan iets korter het land op zodat ik ze er niet steeds in het donker af hoef te halen. Verder zet ik 4 slowfeeders in de wei die er in de zomer niet staan en houd ik mijn draver in de gaten of ik hem moet bijvoeren.
Maar verder gewoon van zonsopkomst tot zondsodergang op de wei en verder hebben ze dan een inloopstal, verharde paddock en zandpad ter beschikking als ik ze uit de wei haal. Daar hangen dan 4 hooinetten binnnen en 2 slowfeeders buiten. Mijn kudde bestaat uit 4. 2 haflingers een shet en een draver.

TuttiFrutti_

Berichten: 709
Geregistreerd: 02-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:12

In november is alles pas klaar maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met verharde ondergrond en vorst?

Nu hebben we het wel laten aflopen richting wei dat het meeste water weg kan... maar er zal toch nog wat achterblijven wat dan kan bevriezen.

Is strooien niet heel slecht voor de hoeven?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam en 159 bezoekers