wat kan ik vragen voor het gebruik van stal/weide?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jojet
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-06-15

wat kan ik vragen voor het gebruik van stal/weide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 13:57

Hallo, ik heb mezelf net via wie,wat,waar voorgesteld. En wil meteen een vraag spuien.
Wij willen graag aan een pony-eigenaar weide en stalruimte aanbieden.

Mijn vraag, ik kan het nergens vinden op internet: wat is een redelijke vergoeding die we hiervoor zouden kunnen vragen?

Wij bieden: Weideruimte, met schaduw van bomen als dat nodig is. En een vrije in/uitloopstal.
Vers water en in de winter hooi. (Maar in de praktijk staat er ook in de winter voldoende gras, zodat er van het hooi nauwelijks geknabbeld wordt.) We hebben een schriklint-omheining. In de weide staat ook onze eigen Shetlander-merrie.

Ik begrijp dat stallingskosten persoonlijk zijn, en ook afhangen of het stallingsruimte is in een professionele omgeving zoals bij een paardenpension of manege.
Maar ik zou graag richtlijnen hebben waar ik vanuit kan gaan. Wat redelijk is.

Bedankt alvast!
groetjes, Jojet.


Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:58

In welke omgeving bied je dit aan? Daar is de prijs ook erg van afhankelijk.
Zijn er mogelijkheden om met het paard te werken (bak/afgezet weiland)?

Ik denk zo rond de €100 p/m, hier in Friesland iig :j

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:00

het ligt ook een beetje aan de locatie.Zijn er goede uitrijmogelijkheden?
Ik kan je verder niet helpen,woon al jaren in Frankrijk.Maar weet dat het erg verschilt welk gedeelte van Nederland het is.

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:00

Waar ligt het? Hoe zijn de buitenrijdmogelijkheden? Is er een bak in de buurt?

Shirley

Berichten: 26845
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: wat kan ik vragen voor het gebruik van stal/weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:03

Hoe groot is de weide?
Is het inclusief verzorging?

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

tamary

Berichten: 29051
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:06

Voor weidegang hier incl. hooi 50-75/maand, maar dat is mede afhankelijk van de stokmaat. Ook omdat een shet minder hooi en gras eet dan een paard. En een groter paard meer stukloopt bij slecht weer.

Uit de kosten komen is wel zo prettig, of het verder nog wat op moet leveren is eigenlijk de overweging. Wel lees ik hier enkel wei + stal, dus geen bak of andere faciliteiten en dat drukt de prijs behoorlijk.
reken dus uit wat je kosten zijn/maand (o.a. hooi, stro, onderhoud en mestafvoer), en wat daar bij komt voor de extra pony.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Jojet
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 14:08

Oh ja, natuurlijk is omgeving ed. ook belangrijk.
Wij wonen in Noord Brabant, Zo'n beetje tussen Tilburg en Eindhoven in. Op 5 km. afstand van de pony-club (waar kinderen met een eigen paard kunnen lessen) en in buitengebied met bossen, hei en ruiterpaden.
Kent iemand de Bokkenreijder? Café met paarden-parkeerplaatsen, als je zelf iets wilt nuttigen. Dat is ook bij ons in de buurt. Indien nodig kun je met een auto en trailer de wei in rijden.

De weide is 1 ha. maar in de zomer afgezet in kleine gedeeltes omdat de paarden anders te dik worden van het verse gras. In de winter is er zodoende vaak voldoende gras om de hele winter te grazen.
Exclusief verzorging, maar ik hou natuurlijk wel een oogje in het zeil. En ik zorg voor vers water.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:10

ik betaal voor mijn enter voor weidegang met schuilgelegenheid gemiddeld 100.00 euro in de maand.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

Shirley

Berichten: 26845
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:12

Jojet, als ik jullie was, kocht ik er lekker een eigen paardje bij.
Geen gezeur met vreemden op je erf...
Wat is je motivatie om een pensionklant te nemen?

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:12

Als ik jou was zou ik de kosten berekenen en daar €75,- tot €100,- per maand bij op doen.

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:15

Shirley schreef:
Jojet, als ik jullie was, kocht ik er lekker een eigen paardje bij.
Geen gezeur met vreemden op je erf...
Wat is je motivatie om een pensionklant te nemen?

Mee eens :j

Ik denk trouwens dat je in een redelijk prijzige omgeving zit. Ik zou denk ik in jullie geval niet minder vragen dan 100 euro per maand.

Jojet
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-06-15

Re: wat kan ik vragen voor het gebruik van stal/weide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 14:25

Tja, eigen paardje erbij: Dat hebben we 4 jaar geleden gedaan, toen het vorige Shetje was overleden. Maar zo blijven we bezig. Nu zal Polly nog lang mee gaan hopelijk... maar toch. Daarom dacht ik dat het handig was als iemand anders haar paardje hier kan zetten. Scheelt ook weer kosten voor paardentandarts, wormenkuren ed. Tja, het blijven altijd afwegingen.

Shirley

Berichten: 26845
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: wat kan ik vragen voor het gebruik van stal/weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:27

Je geeft er wel heel veel vrijheid voor op, dat moet je ook willen...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Narcissa
Berichten: 3036
Geregistreerd: 29-03-15

Re: wat kan ik vragen voor het gebruik van stal/weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:33

Hier waar ik wo in BE zonder faciliteiten 100-150 max (150 volpension dan).
Met deftige buitenpiste meestal 225-275

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: wat kan ik vragen voor het gebruik van stal/weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:03

Ik zou denken aan €150.

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: wat kan ik vragen voor het gebruik van stal/weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:29

incl verzorging 125-150 euro per maand
je hebt buiten het voer ook weideonderhoud kosten vervoer van hooi, etc

zanzibar01
Berichten: 53
Geregistreerd: 30-05-10

Re: wat kan ik vragen voor het gebruik van stal/weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:35

geryon, ik vind € 150,00 nogal duur. daar heb je hier binnenbox, wasplaats met solarium, weidegang (3 ha), binnen manege 20x50 m. met compleet springparcours, dressuur hekjes en cavaletti en gezellige verwarmde kantine met raam naar binnen manege voor op 15 min. stappen van het bos. wel compleet doe het zelf

melody7

Berichten: 13682
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:41

Hier liggen de prijzen vaak vrij hoog (Ik woon ook tussen Tilburg en Eindhoven in)

Volpension met binnen en buitenbak is al snel boven de 300 pm.
Volle verzorging + buitenbak +/- 200-250, zonder verzorging 150-200.. Een weiland, schuilstal en verzorging zou ik dus ook 100-150 voor vragen.

Ik weet niet zeker of alle stallen zo duur zijn hier, maar ik heb eigenlijk nog niet vaak lager dan dat gehoord..

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Rose94
Berichten: 264
Geregistreerd: 12-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:42

Ik betaal 50 euro per maand, voor een weide en stal. Er is ook een rijbak maar deze is niet zo fijn. Het is exclusief hooi en stro.

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:42

zanzibar01 schreef:
geryon, ik vind € 150,00 nogal duur. daar heb je hier binnenbox, wasplaats met solarium, weidegang (3 ha), binnen manege 20x50 m. met compleet springparcours, dressuur hekjes en cavaletti en gezellige verwarmde kantine met raam naar binnen manege voor op 15 min. stappen van het bos. wel compleet doe het zelf



DAT maakt ook verschil, het verzorgen, als je al kijkt naar de tijd ( dan nog vind ik die stal goedkooop wat jij zegt)
even anders gerekend, stel je ben 2 x 30 min per dag bezig. Zeg een €10- per dag, dat zijn al ruim 300- per maand voor alleen de tijd!
Nu hoeft diegene zelf niks te doen

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:41

zanzibar01 schreef:
geryon, ik vind € 150,00 nogal duur. daar heb je hier binnenbox, wasplaats met solarium, weidegang (3 ha), binnen manege 20x50 m. met compleet springparcours, dressuur hekjes en cavaletti en gezellige verwarmde kantine met raam naar binnen manege voor op 15 min. stappen van het bos. wel compleet doe het zelf


Hier heb je daar... niks voor! Of sporadisch een plekje met weinig mogelijkheden bij een boer.

Lotte2001
Berichten: 50
Geregistreerd: 12-10-13

Re: wat kan ik vragen voor het gebruik van stal/weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 23:53

Ik vind 120,- wel een reële prijs als je ziet wat het bij een manege kost.

tamary

Berichten: 29051
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 00:01

Geryon schreef:
zanzibar01 schreef:
geryon, ik vind € 150,00 nogal duur. daar heb je hier binnenbox, wasplaats met solarium, weidegang (3 ha), binnen manege 20x50 m. met compleet springparcours, dressuur hekjes en cavaletti en gezellige verwarmde kantine met raam naar binnen manege voor op 15 min. stappen van het bos. wel compleet doe het zelf


Hier heb je daar... niks voor! Of sporadisch een plekje met weinig mogelijkheden bij een boer.

Maar dat is eigenlijk wel de plaats zoals TS die biedt : box, wei, toezicht en bos om de hoek. De rest moet ergens anders vandaan komen, daar heeft TS geen invloed op en zit ook niet bij de prijs inbegrepen.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: wat kan ik vragen voor het gebruik van stal/weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 00:14

Ik vind €150 ook nogal wat. Toen we nog in Rotterdam woonde stond mijn pony voor die prijs ook op een stal en dat was inclusief voer, stro, hooi, 2x per dag voeren, binnen en buiten zetten en er was een buitenbak, binnenbak, stapmolen, paddocks en springmateriaal. Enige wat zelf nog moest was mesten. Mij lijkt €75 redelijker. Nu huren we gewoon zelf weides en dat verschilt per hectare van €50 tot €200 per jaar.

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 01:44

Voor een kale weide van 4000m2 vraagt de boer 500 voor een jaar. Het is zo rond 1000 per ha per jaar. Tel idd water hooi weide onderhoud bij op... Dan zou 120 pm toch nog net aan zijn.

Bovenstaand bericht wordt beschermd door intellectuele eigendomsrechten en is mijn exclusieve eigendom. Ieder gebruik of wijziging van de Content in bovenstaand bericht zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van mij, is bij deze toegestaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hanne2001, mooney en 31 bezoekers