Zadel verzekeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Zadel verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 14:41

Vanaf vandaag ben ik de trotse eigenaar van een nieuwe Stubben Maestoso Vingers aflikken, niet echt een goedkoop zadel en dus willen we het graag verzekeren. We hebben al de inboedelverzekering gebeld maar die verzekeren alleen dingen die in huis aanwezig zijn(logisch natuurlijk), ze gaan wel nog kijken of het zadel misschien op een andere manier verzekerd kan worden. Nu vroeg ik me af of jullie je zadel verzekerd hebben, en zo ja waar precies? En zijn er dan nog speciale voorwaarden waar de opbergplaats aan moet voldoen?

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...


Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:09

bij sommige paardenverzekerings maatschappijen kan je ook je spullen verzekeren die bij je paard horen .. informeer daar eens

-

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:28

Off-topic Bloos!

En hoe bevalt je nieuwe zadel? Ben heel benieuwd hoor! *LOL*

Veel plezier d'r mee hé! Knipoog

Huisje, boompje, beestje...

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:10

tequila schreef:
En zijn er dan nog speciale voorwaarden waar de opbergplaats aan moet voldoen?

je zou natuurlijk zo'n afsluitbare zadelsteun kunnen kopen of een kabel, met slot en alarm verder kun je een aparte waardeverzekering afsluiten kost niet zo heel veel per jaar (bv. bij Nationale Nederlanden, daar heb ik mijn zadels ook verzekerd!)

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 22:00

Ik heb mijn zadel (ook een Stubben) wel bij de inboedel verzekerd, nou heb ik mijn zadel thuis liggen, omdat ik hem te duur vind om hem in de stal te laten liggen. Ik woon tegenover de stal dus voor mij is dit haalbaar. Er zijn aparte verzekeringen voor. Fijne zadels he?!

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 22:29

Caro schreef:
Off-topic Bloos!

En hoe bevalt je nieuwe zadel? Ben heel benieuwd hoor! *LOL*

Veel plezier d'r mee hé! Knipoog


Ik heb er nog niet mee gereden, ik heb hem eerst helemaal ingesmeerd met Stubben Hamanol, morgen ga ik er voor het eerst mee rijden.

Een zadelsteun met slot is geen optie, Cor heeft net een hele mooie zadelsteun voor me gemaakt OK dan! Maar de verzekering belt vrijdag terug voor meer info, mochten zij hem niet willen verzekeren dan kan ik hem idd nog bij de verzekeraar van het paard verzekeren.

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 11:25

In een aantal gevallen valt een zadel wel onder de eigen inboedelverzekering. Je moet hem dan alleen niet altijd op stal hebben liggen en vaak moet hij achter twee afgesloten deuren liggen. Ik zou toch nog eens informeren!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:23

Yep, net wat Kaunos zegt. Ik heb op laten nemen bij de inboedelverzekering dat het zadel in ..... in een afgesloten kast bewaard wordt - en dit is zo geaccepteerd.
Ik zou het er vrijdag toch even met ze over hebben dat je het zadel bijv. 1x per week een dag thuis hebt ivm onderhoud.... Soms kan dat schelen!

Eusebio
Berichten: 848
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:01

He tequila, heb je je laten overhalen door Rhijnauwen om een Stubben te kopen? Nee hoor grapje............ ik zweer bij KN Symphony.
Heel veel plezier ermee en tot gauw.

Dressuur Z2+2
Springen B+8

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:06

ik heb hier NIETS mee te maken gehad hoor! het zadel lag gewoon het beste, bovendien heeft ze ook een KN (je weet toch waar die letters voor staan he Schijnheilig ) geprobeerd, maar daar wilde Tequila absoluut niet mee lopen

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:08

Mijn zadels vallen ook onder de inboedelverzekering.

Als het zadel (aantoonbaar) eens in de zoveel tijd binnen ligt (in bijv. een zadelkast of binnen op een bok, dan valt hij onder de inboedel. Ook als het in een afgesloten (dus met slot) zadelkamer op stal (aan huis) ligt.

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 bezoekers