bontje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

bontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 17:26

ik heb een vraag

mijn fjord heeft een gevoelge rug, en daarom heb ik een gelpad, maar ik heb het idee dat dat eigenlijk niet zo werkt.

maar je hebt ook van die bontjes die zie je dan alleen aan de acterkant en voorkant uitsteken volgens mij. waarschijnlijk weten jullie wel wat ik bedoel.

werken die dngen wel, en zoja hoe duur zijn de, vast heel duur, maar is het een goed investering?

doe je er lang mee,
heb je wat aan ee 2e handse


xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:55

ja, ze werken wel, ze vangen zeg maar de druk op van het zadel, en volgens mij zijn ze best wel prijzig ja als je een goede hebt!
Laatst bijgewerkt door xcynthiax op 26-12-03 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:58

bedoel je zo 1?

Afbeelding

deze zijn heel goed, maar zijn wel 86 euro
Laatst bijgewerkt door xcynthiax op 26-12-03 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Liselot

Berichten: 32169
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:04

die nep bonten werken voor geen ene meter... die zijn na 1x rijden al platgedrukt.
ik heb er 1 van christ (lamsvel) en ik vind hem heerlijk! ze zijn wel behoorlijk prijzig, zo'n 85 euro. in mijn profiel kun je wel foto's zien van dat bontje onder mijn zadel

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:51

Dat zal met zo'n velletje beter gaan. Is juist perfect voor je fjord. Wel een echte lamsvel kopen, geen nepbont en ook geen schapenbont. Zit wel verschil in prijs en ook in merk.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:54

Wil je echt iets goeds tussen het zadel en de paardenrug, dan moet je zo'n lamsvellen ding doen. Zie bericht van xcynthiax . Ze zijn indd prijzig, maar je weet zeker dat er iets goeds tussen zit. Niet gaan aanmodderen met die goedkope dingen.
In de Bit stond voor een tijd terug ook een onderleggertest. Daar kwam de lamsvel als beste uit.

SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 18:58

ik ga mijn ouders heeeeeeel lief aankijken, maar denk toch dat ik t zelf moet kopen, en dat terwijl k net voor een zadel aan t sparen ben. kan t trouwens onder een vzhzadel en een dresuurzadel, en wat is ee goed merk

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:37

Ik heb nu een paar weken een lamsvel van Christ. Ik ben er ontzettend blij mee. Netty loopt veel prettiger, losser en ruimer. Ik heb er dus veel aan.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 21:20

Ik heb een lamsvelonderlegger van HKM, deze kost 69 euro in Duitsland.
Afbeelding

Je kunt ze bekijken op de site:
HKM Sports-Equipment

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 21:40

werkt die goed

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 21:45

Ik vind dat hij het goed doet Haha!
Hij verschuift niet, de rand aan de achterkant loopt minder ver door, waardoor je sjabrak er ook netjes over blijft liggen, zonder af te staan achter.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

ingvdh

Berichten: 6354
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 23:19

Ik heb er ook een en hij bevalt me (en mijn paard) uitstekend!
Ik heb er geen van Christ maar wel een van lamsvel.

Ik had altijd een gelpad, maar was er niet echt tevreden over , toen las ik een artikel in de Bit over onderleggers en was gelijk klaar met het gelpad en heb toen de lamswollen onderlegger gekocht. Ik vindt hem nog veel praktiser in gebtuik ook. Het zit aan je zadel vast en schuift niet, het gelpad moest je soms wel 10x opnieuw goed leggen voordat het goed zat.

SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 23:01

ik heb een bonten onderlegger. van hulschebos voor 70 euro op paard ahoy. ik ga hem morgen testen, maar hij voelt erg goed, en ik mag hem ruilen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Elleen, Fudge, nancylicci en 22 bezoekers