Zijn jou spullen veilig op stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
juniper

Berichten: 1574
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:45

Ik was bij mijn verzorgpaard mijn cap mee. Bleek dat de eigenaar hem meegenomen had op wedstrijd van zijn zoon. Weken later werd hij ineens 'gevonden' maar hij kon zich niet herinneren waar. Jaja.


bokker1605
Berichten: 119
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:42

Ik ben nog op zoek naar een zadelkastje :j
Maar nee, hier jatten je puber-stalgenoten echt alles :n

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:20

Zelfs mn paard is niet veilig op stal ! veel kindjes zijn er gek op haha +:)+
Laatst bijgewerkt door Perryx op 25-02-15 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

KimW

Berichten: 776
Geregistreerd: 03-08-13
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:25

Alleen een keer een cap kwijt geraakt. Erg fijne stal bij ons hoor. :))

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:52

niemand geen sappige verhalen meer? :p

jahoorisgoed

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:06

Bij ons op stal heeft iedereen gewoon een eigen kast met slot. Voor de manege pony's is een enorme kapstok met halsters die ook gebruikt kunnen worden voor het buitenzetten van paarden etc.
Volgens mij gebruikt iedereen gewoon zijn eigen halster en is het niet nodig om een oud of manege halster te pakken, 9 van de tien keer ligt hij er nog. Die ene keer is het halster gebruikt om het verkeerde paard mee te nemen en hangt ie bij een andere stal. En anders hangt ie personeelsleden bij de manege halsters omdat er een meisje van de manege het paard naar binnen heeft gehaald, maar dat er echt iets gestolen is bij ons op stal, heb ik nog nooit gehoord.

Heb zelfs een keer m'n kast open laten staan tijdens het rijden met m'n mobiel, sleutel en alles erin. Na het rijden lag alles nog precies op dezelfde plek. +:)+

Be curious, not judgmental

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:18

Ik sta vrijwel mijn hele leven zo goed als alleen. Alles in mijn eigen kast en kan alles laten slingeren. Bij mij is dan ook nog nooit wat gestolen. Op mijn stal is van de staleigenaar wel een zadel gestolen. Weten ook precies wie het is, maar ja dat kampvolk(generaliseer momenteel ff extreem) zegt toch dat het hun zadel is en je kun het niet bewijzen.

Gelukkig is die vrouw weer weg en ben ik ook op die stal en sta ik weer heerlijk voor mijn zelf met al mijn eigen spullen voor mijn bijrijdpaard en pony. Beide hebben hun eigen spullen(bijna niet dezelfde maten). De eigenaarsspullen mag ik ook gebruiken en alles komt weer goed terecht in de ruimte met de zadelkast. Dekens en halsters met touw liggen wel eens bij de stal of een krukje buiten op buitenrit de rest echt niet als we weggaan.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:34

Oh het topic leeft weer!

Van de week was ik mijn staldeur kwijt toen ik thuis kwam. Paard stond in een andere stal lekker te eten. Dan sta je toch wel vreemd te kijken. Er komt hier verder eigenlijk nooit iemand, zeker geen vreemde.

Wat blijkt, het scharnier van de deur was afgebroken en de buurman had de deur op de kruiwagen gelegd en naar zijn garage gereden om te lassen.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:38

Hahaha, wat een hippe buurman!

Ilona_Mambo

Berichten: 560
Geregistreerd: 02-01-13

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:43

Ik kan alles overal laten liggen. Mijn pony staat op een boerderij en de boer heeft zelf ook een pony, ik zorg voor beide. De enige spullen die de boer gebruikt is zn halster en mn touwen, hij doet ook alleen maar binnen en buiten zetten met de paarden.

xloveedx

Berichten: 31
Geregistreerd: 06-02-15
Woonplaats: Oostvoorne

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:57

ik heb op mijn kast een goed slot met cijfercode (ben aan het kijken voor een goed slot met sleutel). nou weet toch een meisje (ik weet ook wie en de staleigenaar let ook al op haar en als ze nog eens zo iets doet wordt ze weggestuurd van het terrein) in onze kast te komen en iedere keer spullen te jatten. wij zijn het helemaal zat, wat zouden jullie doen want wij vinden het eigenlijk best wel erg dat we niks op stal durven laten liggen omdat ze gejat worden. En dan jat ze ook alleen de spullen van mensen en niet van de manege want die zijn "minder mooi" op zich snap ik dat wel maar die liggen daar onbewaakt en die van ons achter slot en grendel?! |o |o |o |o |o

Bailey ♥

Shahsantosje
Berichten: 238
Geregistreerd: 19-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:01

Bij mij kan ik ook alles laten slingeren! Als ik ga rijden staat mijn kast ook open! Ik heb peesbeschermers bij mijn stal hangen zodat ze die om kan als ze de wei opgaat en gewoon een weide halster en met dit weer zelfs de deken! Niemand pikt wat bij ons, gelukkig!!

If you want to make your dreams come true de first thing you have to do is WAKE UP!

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:27

Majolen schreef:
Oh het topic leeft weer!

Van de week was ik mijn staldeur kwijt toen ik thuis kwam. Paard stond in een andere stal lekker te eten. Dan sta je toch wel vreemd te kijken. Er komt hier verder eigenlijk nooit iemand, zeker geen vreemde.

Wat blijkt, het scharnier van de deur was afgebroken en de buurman had de deur op de kruiwagen gelegd en naar zijn garage gereden om te lassen.



toen ik las dat je staldeur weg was deed ik echt dit in real life :oo (maar dan zonder te blozen ofc :+ ).
Dan sta je toch ook even te kijken zeg.
Wel gaaf van je buurman dat hij je deur (of nu ja; de scharnier dan) weer maakt.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:31

xloveedx schreef:
ik heb op mijn kast een goed slot met cijfercode (ben aan het kijken voor een goed slot met sleutel). nou weet toch een meisje (ik weet ook wie en de staleigenaar let ook al op haar en als ze nog eens zo iets doet wordt ze weggestuurd van het terrein) in onze kast te komen en iedere keer spullen te jatten. wij zijn het helemaal zat, wat zouden jullie doen want wij vinden het eigenlijk best wel erg dat we niks op stal durven laten liggen omdat ze gejat worden. En dan jat ze ook alleen de spullen van mensen en niet van de manege want die zijn "minder mooi" op zich snap ik dat wel maar die liggen daar onbewaakt en die van ons achter slot en grendel?! |o |o |o |o |o



zolang als je nog geen ander slot hebt de code iedere keer veranderen? Blijkbaar is ze achter de cijfercode gekomen en komt ze zo toch iedere keer je kast in.
Bijkomend voordeel; volgende keer als ze weer in je kast wil, krijgt ze het slot niet open en duurt het prutsen te lang; meer kans voor jullie om dr te betrappen. Althans; als ze toch stug blijft proberen de code in te voeren.
En dr dan direct van stal trappen....met een aangifte bij de politie

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:35

Kan je niet een keer doen alsof je weg bent met paard en dan om een hoekje ofzo op wacht zitten tot ze toeslaat? Dan kan je dr betrappen op heterdaad.

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:38

Wat sta ik dan toch op een fijne stal, hier pakken ze wel eens een halstertouw maar die leggen ze bijna altijd wel terug. Verder kan je alles laten liggen en dan wordt het of in de kantine neergelegd bij waardevolle spullen of het blijft liggen waar het lag. Als mensen z'n spullen laten rondslingeren worden d'r foto's gemaakt en op de stalapp gezet met de vraag van wie Het is en waar het neergelegd is of dat ze het op willen ruimen. Ik durf mijn zadelkast gewoon open te laten hoor, niemand die er iets uit zal pakken zonder toestemming.

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

AngeliqueB
Berichten: 1524
Geregistreerd: 29-02-08

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:14

Ik sta bij een boer, kleinschalige stal. Helaas is er 1 pubermeisje dat ervan overtuigt is dat alles wat niet achter slot en grendel zit voor haar gebruik is. Het argument was: Als het hangt te verstoffen kan ik het net zo goed gebruiken! Niet dus, vindt verder iedereen, wat jij niet hebt betaald is niet voor jouw gebruik.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:19

Ik ben inmiddels verhuisd en wat een verademing.
Ik kan nu gewoon mijn spullen laten staan.
Mijn wagen staat mooi binnen en men legt elkaars spullen ff veilig.
Vandaag zette ze zelfs mijn poetstas binnen toen het flink begon te regenen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:06

Ik sta op een kleinschalige pensionstal en ik kan mijn dekens gewoon over mijn rek hangen zonder dat iemand ze pakt. Verder heb ik de rest in mijn zadelkast zitten. Ik heb niet het idee dat er dingen gestolen worden op stal, gelukkig. Lijkt me heel frustrerend.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:25

Eind oktober ben ik verhuist van stal. Op mijn vorige stal had ik zelfs nog een slot op de voerton... Daar kon ik niks laten liggen.

Op de nieuwe stal is dat zo anders. Kasten kunnen open blijven, sleutels en telefoon erbij geen probleem! Heerlijk :D

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:43

Ik snap dat niet hoor, dat jatgedrag. Als je iets wil lenen kun je dat toch gewoon vragen? Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand nee zei, tenzij die persoon het natuurlijk zelf nodig had.
Ik heb nu een eigen stal aan huis met 2 boxen waarvan ik er 1 verhuur. We hebben 3 kasten en een rek waarvan er 2 kasten op slot gaan, voor mensen van buitenaf. Zadels liggen achter slot en grendel, voor de rest eigenlijk alles in de andere kast of in het rek, maar er is nooit wat weg. Wel als ik buiten wat laat liggen kan het zijn dat er een kind mee aan de haal gaat, maar dat gebeurd zelden en meestal komt het na een berichtje in de groepswhatsapp ook gewoon weer terug.
Toen mijn merrie nog op pension stond, zaten de kasten niet eens op slot. Halsters hingen aan de boxdeur samen met het vliegenkapje. Paarden gingen smorgens zelfstandig naar buiten, dus zonder halster en het vliegenkapje werd in het vliegenseizoen altijd netjes op en af gedaan. Als je paard iets extra's nodig had, zette je dat gewoon op de tafel en gaf de staleigenaar dat met de voerbeurten mee. Niemand die daar aan kwam. Ik ben dus gelukkig niet bekend met het jatgedrag op stallen :)


Ieder einde is een nieuw begin :-)

Aurero
Berichten: 12
Geregistreerd: 02-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:37

Laatst werd er voeding uit mijn kast gestolen.. Had dat pas na 2 weken door, vond het al vreemd dat de voeding zo snel op ging maar ik deel mijn kast dus ik dacht dat de ander dat wel gedaan had (was dus niet zo) En gisteren kwam ik erachter dat al mijn spullen overhoop zijn gehaald.. Dus nu ben ik opzoek naar een opbergdoos met een slot eraan! Want ik vertrouw niemand meer..

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:55

Ik sta op een vrij grote stal, zo'n 35 tot 40 boxen denk ik, maar ik heb er nooit last van dat er iets weg of gestolen is. Op mijn proevenboekje na, maar daar had ik mijn naam ook niet in gezet en waarschijnlijk laten liggen bij de bakrand. Tot vandaag der dag nooit meer terug gezien. Maar ik laat vaak dekjes of dekens ofzo drogen bij de poetsplaats, en dan hoef ik er niet over in te zitten dat er iemand aan gaat komen. Ik heb de rest van mijn spullen allemaal wel in een kast die opslot gaat. Bij de box hangt zijn weidehalster maar daar staat zijn naam op dus die zal wel niet snel gestolen of verwisseld worden.

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:57

Op mijn huidige stal kan ik ook alles laten slingeren, maar ik denk dat het erg afhankelijk is van de grootte van de stal. Hier staan we met zijn 14en, iedereen kent elkaar, let op elkaars paard etc. Als ik eens iets laat slingeren dan hangt dat de volgende dag netjes aan mijn kastdeur +:)+

Op mijn vorige stal was ook een zorgboerderij en als ik daar een borstel of zweep verloor dan vond ik die nooit meer terug. Was ook een iets grotere stal wel, maar lag niet aan de pensionklanten volgens mij.

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:07

Toen ik nog een stal had, had elke pony een eigen poetsbak en daar kon iedereen bij, maar ze moesten vragen om te poetsen en ik zei er bij dat ze verantwoordelijk waren voor het compleet houden van de poetsset. Dit zorgde voor discipline en goede sociale controle. Er is nog niet een hoevenkrabber kwijt geraakt. Zelfde gold voor caps. Als je weet wie hem het laatste gehad heeft, weet je wie je aan moet spreken.
Ik denk dat "opvoeden" van de mensen die bij je op stal komen, de beste oplossing is.
Wat BrittS ook aangeeft, als je elkaar kent en goed met elkaar omgaat, zorg je ook goed voor elkaars spullen.
Het is een mentaliteits dingetje.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, YandexBot en 109 bezoekers