Zijn jou spullen veilig op stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
x_Nadia

Berichten: 1359
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 04:37

Waue door sommige verhalen ben ik echt blij dat wij alles aan huis hebben staan (4 eigen paarden en spullen)
Maar dan alsnog in het altijd zoeken want de gehele schuur is onze zadelkamer :+
Als we een wat niet kunnen vinden word ee geappt...

Op de manege waar ik reed was echt vreselijk!
Ik moest eerst de spullen in de auto leggen voordat t paard op de trailer ging... want geheid was het weg :n

Een keer stond ik buiten nog te kletsen( paard nog aan de paal op de poetsplaats) kom ik terug binnen... hele paard weg.
Stalgenoot waar ik mee prate riep, ja nou word ie lekker nu worden ook nog de paarden gejat :')

Later zijn we er achtergekomen wie het deed... aangesproken en we kregen als reactie, jullie hebben 4 paarden dus geld zat voor spullen _-:(
Zij niet wetende dat ook ik hard moet sparen voor wat nieuws en het 9 van de 10 keer tweedehands is -O-

Chase Instagram: shetland.adventures
Navy
Duplo

Blaze -overleden 29-12-2012


Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:39

Toen ik nog op een manege reed moest ik ook alles achter slot en grendel bewaren. Wat me het meest is bij gebleven is dat mijn springzweep weg was en de volgende dag had plots iemand de zelfde zweep voor haar verjaardag gekregen. Super mooie cognac kleurige zweep met gouden details. Dus toen ik vroeg of ik hem mocht zien werd ze al wat stiller, en toen ik zei; “ Hee dat is toevallig! Mijn initialen staan in het flapje gegraveerd!” Kreeg ik hem snel met veel excusses terug :’)

Op de stal waar ik nu sta hebben we allemaal een eigen mega grote kast, en aan de stal heeft iedereen een halster hangen voor in de weide. Kan wel eens zo zijn dat ik een ander touwtje heb, maar voor de rest kan ik alles laten slingeren en er verdwijnt niks :)

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:10

Alleen mn shampoo en glans spray was niet veilig voor de rest lag alles netjes in mn kast hadden gezamenlijke zadel kamer en mm schaar moest ik af en toe even zoeken op stal gelukkig maar een klein schalige stalling

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:41

Cayenne schreef:
Ik heb op een pensionstal (kleinschalig, stuk of 8/9 paarden) gestaan waar het hooi en stro uit de box werd gejat. Dus wanneer bijvoorbeeld ik mijn paard drie plakken hooi gaf, lagen deze wanneer ik een uur later nog eens op stal kwam, opeens drie boxen verderop in een andere box. Stro werd op die manier ook overgeheveld zodat mijn paard geregeld halfkaal stond (en het was absoluut geen stro-eter).
En ook mijn pot glucosamine ging verdacht snel leeg :( Die stond op mijn voerton omdat de staleigenaar het iedere ochtend over het voer gaf. Later bleek hij het ook aan zijn twee eigen artrosepaarden te geven. Lekker makkelijk >;)


ja dat heb ik ook ervaren, Vanaf toen zette ik het elke dag klaar en met plakkerigebiks of met olie zodat het echt vast geplakt zat....anders schudde hij het er vanaf en voerde het nog aan die van hem!
Tegen de tijd dat ik vertrok voerde hij zelfs het hele emmertje biks en supplement aan zijn eigen paarden! en dat heb ik zelf gezien.... :x -:(-

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:51

Ik sta nu lekker kleinschalig en durf echt wel mijn kast wijd open achter te laten. (nouja eigenlijk niet maar dat komt omdat er een puberende pup rondrent die graag je spullen pikt)

Zodra je op een wat grotere stal staat lijkt het wel alsof er altijd iemand tss loopt die denkt dat hij/zij gewoon kan pakken wat te pakken valt.. Jammer is dat altijd, snap ook niet echt dat je dat überhaupt in je hoofd haalt andere werken ook gewoon hard voor hun spullen...

Vooral voer is echt een gewild iets om te pikken.. Alsof je dat niet merkt dat er regelmatig een schepje uit word gehaald.

Spoiler:
Life is a dick, sometimes it gets hard for no reason.

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:54

Halstertouwen lijken altijd te verdwijnen, maar verder gelukkig alles veilig. Zelfs al vaak mijn hoofdstel ergens laten slingeren en 1x mijn zadel :+ Oeps

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:25


Hey, jij ook hier?

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:28

Bij ons staat de deur meestal gewoon open en is er nog nooit iets gejat! Echter werd mijn brok wel gebruikt door anderen van stal. Dit heb ik nu achter slot en grendel, ben niet van plan elke keer een nieuwe zak te kopen terwijl ik zelf max drie scheppen per week gebruik! Ook mijn spullen liggen achter slot en grendel omdat ze gebruikt worden door anderen en die dat niet terugleggen. Dat vind ik vervelend, dus zo opgelost

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:15


nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:24

kwita schreef:
Cayenne schreef:
Ik heb op een pensionstal (kleinschalig, stuk of 8/9 paarden) gestaan waar het hooi en stro uit de box werd gejat. Dus wanneer bijvoorbeeld ik mijn paard drie plakken hooi gaf, lagen deze wanneer ik een uur later nog eens op stal kwam, opeens drie boxen verderop in een andere box. Stro werd op die manier ook overgeheveld zodat mijn paard geregeld halfkaal stond (en het was absoluut geen stro-eter).
En ook mijn pot glucosamine ging verdacht snel leeg :( Die stond op mijn voerton omdat de staleigenaar het iedere ochtend over het voer gaf. Later bleek hij het ook aan zijn twee eigen artrosepaarden te geven. Lekker makkelijk >;)


ja dat heb ik ook ervaren, Vanaf toen zette ik het elke dag klaar en met plakkerigebiks of met olie zodat het echt vast geplakt zat....anders schudde hij het er vanaf en voerde het nog aan die van hem!
Tegen de tijd dat ik vertrok voerde hij zelfs het hele emmertje biks en supplement aan zijn eigen paarden! en dat heb ik zelf gezien.... :x -:(-


Wow dit menen jullie niet. Hier heb ik zelf ook echt schrik voor, gelukkig heb ik niet zo'n dure supplementen. Extra hooi is er naar mij weten een keer uitgehaald, dit heb ik gezegd en is nooit meer gebeurd, denk ik en hoop ik!

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:43

Inmiddels zit ik niet meer in de paarden maar moest even denken aan 'vroeger' :+.
Ik heb jarenlang op een boerderij een paard verzorgd.
Waren nog wat verzorgers en wat mensen met eigen paarden.
Ik had daar een kast om mijn spullen in te doen voor mijn verzorgpaard.
Op het zadel na was alles van mij en die spullen kocht ik destijds van mijn kleine beetje zakgeld :')

Mijn kast is meerdere keren opengebroken door mensen op stal..
Alles verdween, borstels, halsters, hoofdstel, dekjes en zelfs dingen om spullen in op te bergen.

Heb wel een deel terug gekregen toen ik midden op stal een lijstje van mijn gestolen spullen ophing en er twee mensen werden aangewezen (wist allang dat hun het waren maargoed).
Heeft het echt verpest toen, ging daardoor uiteindelijk ook een stuk minder naar stal.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Niwla en 58 bezoekers