Zijn jou spullen veilig op stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
W_Empress
Berichten: 331
Geregistreerd: 29-10-14

Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-14 10:20

Zoals de titel al zegt; hoe gaat jou stalhouder met jou spullen om? Krijgt hij uberhaupt jou spullen wel eens in handen? Of heb je bijvoorbeeld een apart oud halster en touw waarmee hij je paard naar de wei kan brengen en de rest in een kluisje? Tot welke spullen van jou, heeft hij toegang? Hoe gaat dat bij jullie?

Bij ons op stal, hadden we een lange rij kapstokjes met halsters, waarmee de stalhouder dus je paard buiten kon zetten. Ook was er een dekenrek, waar je je dekens op kwijt kon als je kastje vol was. De rest van je spullen, had je in je kastje, met slot. Toen ik daar net op stal kwam, hing ik netjes mijn nette halster op het haakje, en mijn goede dekens op het dekenrek. Scheelde weer ruimte in de kastjes. :)

Echter begon ik na verloop van tijd, steeds vaker iets te missen... Zo had een ander paard wel eens mijn halster om, en was mijn halstertouw om de haverklap weg. Vaak vond ik die terug aan een paal waarmee een hek was dichtgebonden, en 1 keer zelfs aan een marathonwagen. Hadden ze hem gebruikt om de wagen op een trailer te trekken.... :o Op mijn schone dekens, waren andere dekens gedeponeerd, die nog net niet drupten van de modder. :n

Dus ik hing een oud halster en touw aan de kapstok, en bewaarde mijn mooie halster en touw in mijn kastje. Ook mijn dekens gingen in de kast.

Een stalgenootje was een week op vakantie. Zij had een hele grote ton muesli in de zadelkamer staan voor haar paard. Daarvan kreeg hij dagelijks 1 schep, en ze had de ton vol achter gelaten. Toen ze terug kwam, was de ton zo goed als leeg, en vond ze tot haar grote verbazing een stel peesbeschermers en een singel tussen haar muesli. Die bleken van weer een andere stalgenoot te zijn, die niet beter wist, dan dat ze in haar kastje lagen...

We hadden een zadelkamer met een aflopend dak. Daarin hadden we een soort kastjes-kast. 1 muur bedekt met kastjes, in 2 lagen. 7 boven en 7 beneden. Van de onderste rij, waren de deurtjes helemaal dicht, van de bovenste rij niet. Hoe meer het dak opliep, hoe meer vrije ruimte er boven het deurtje zat. Je kon er dus zo met je hand doorheen en je was in het kluisje. Natuurlijk zat die van mij bovenaan in de hoek en had die de grootste open ruimte boven de deur... Toen kwam ik eens op stal, deed mijn kastje open en zag tot mijn verbazing dat de helft van mijn dekjes weg was! De dekjes lagen op de bovenste plank van mijn kastje. Daaronder mijn zadel, dekens en poetsspullen, dus voor dekjes was daar geen plek meer. Had ook niet verwacht dat mijn dekjes bij bulten tegelijk gejat zouden worden, dus die konden mooi bovenin. Wrong thought... :') Het bovenste dekje dat er nog lag, kon je aan zien dat er geprobeerd was om hem over het deurtje te trekken. Blijkbaar zijn ze daar gestopt omdat ze er niet goed meer bij konden. De dekjes die er ooit bovenop lagen, waren foetsie... Nooit meer gezien, nooit meer iets over gehoord. Toen ik het meldde bij de stalhouder, was hij ervan overtuigd dat ik ze wel thuis zou hebben liggen. Daar werd niet gejat, ik had gewoon niet goed gekeken... :n

Hoe gaat dat bij jullie? Zijn jullie spullen wel veilig op stal?


Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:23

Ik kan letterlijk alles laten slingeren, t blijft gewoon liggen.

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:26

Bij ons gelukkig ook alle spullen veilig. Aantal jaar geleden was dat wel iets anders. Maar alle "rotte" appels zijn inmiddels weg.

Splut
Berichten: 1095
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:29

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 09:00, in het totaal 2 keer bewerkt

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:30

Nee er verdwijnen regelmatig dingen, heel vervelend. Ik doe dan ook alle waardevolle dingen achter slot en grendel, en zucht heel diep als m'n regenlaazen (die altijd onder de modder/mest zitten en ik dus niet in m'n kast kan zetten) of m'n weidehalster weg is. Er lopen bij ons behoorlijk wat kinderen rond en het is geen hele kleine stal, denk dat dat het is.

M'n vorige stal had ik maar 2 a 3 stalgenootjes, daar is nog nooit wat weggeweest en kon alles laten liggen, volgende dag lag het er nog.

First love never dies ღ
P & K ღ

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:31

Ik heb gewoon een goed halster aan mijn stal hangen en die hangt daar eigenlijk ook altijd gewoon, gezien onze paarden eigenlijk allemaal zonder halster buiten staan. De mijne helemaal, gezien ze nogal snel haar huid kapot schuurt als hij aan blijft.

Op mijn kasten zitten wel sloten, maar dat is gewoon om diefstal van buitenaf tegen te gaan.

Wel leggen ze onze spullen weg als we buiten iets vergeten op te ruimen. Ze hebben namelijk een nog behoorlijk speelse jonge hond, die er dan nog wel eens mee aan de haal wil gaan :D

Zou er niet goed tegen kunnen als ik steeds mijn spullen overal moest gaan zoeken, of als mijn voer door anderen gebruikt wordt. Heb nu ook gewoon een open zak wortelen op een voerton staan. Die wortels worden echt niet door anderen gepakt. Vind dat ook echt een groot voordeel van onze stal.

Op onze vorige stal heeft een stalgenootje een poos spullen van iedereen verstopt. Krukjes expres aan een compleet andere kant gezet, beschermers die je dan achter andere kasten kon gaan zoeken, zo irritant. Hield gelukkig op, toen ze een keer op heterdaad betrapt werd ;)


Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:32

We hebben een gezamenlijke zadelkamer met 7 meiden en nooit ergens last van.
Iedereen weet wat van wie is en als we iets willen lenen of iets kwijt zijn wordt dat via de app besproken.

Halsters hangen voor aan een kapstok en de groene halstertouwen zijn gemeenschappelijk de rest is van ieder persoonlijk.

Maar t is een kleinschalige stal dat zal wel schelen.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:32

Nou hier wel anders, sta op een stalling waar ze een zorgboerderij hebben... als ik hier maar iets laat slingeren is het weg. Of mensen zitten in mijn kast als ik deze open laat !!!!!! Dus als ik maar eventjes weg ben doe ik hem dus op slot. Te kinderachtig voor woorden maar goed

VenoSnorlax

Berichten: 4509
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:33

Ik heb een verzorgpony en daarvoor heb ik mn eigen spullen. Als ik bijvoorbeeld geld heb laten vallen maakt niet uit hoeveel ligt het de volgende dag op de schommel. Ook als ik mn touwhalster ergens heb laten liggen word t soms zelfs opgeruimt voor mij

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

[BB-HK] [VOLG] Wachten op de nieuwe pup Het avontuur van/met/over kleine Iroh

W_Empress
Berichten: 331
Geregistreerd: 29-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-14 10:34

Toen ik als 15 jarige mijn eerste pony kreeg, stond ik bij een boer die zelf ook 3 paarden had. Die liepen altijd buiten, droegen geen dekens enz. Mijn pony droeg wel een deken. Je wilt niet weten hoe vaak ik 's ochtends kwam en de deken opgevouwen naast de stal vond. Ging ik verhaal halen, zei de boer: Maar die pony heeft helemaal geen deken nodig dus ik heb hem maar weer afgedaan!

Blijkbaar tref ik steeds de verkeerden :')

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:35

W_Empress schreef:
Toen ik als 15 jarige mijn eerste pony kreeg, stond ik bij een boer die zelf ook 3 paarden had. Die liepen altijd buiten, droegen geen dekens enz. Mijn pony droeg wel een deken. Je wilt niet weten hoe vaak ik 's ochtends kwam en de deken opgevouwen naast de stal vond. Ging ik verhaal halen, zei de boer: Maar die pony heeft helemaal geen deken nodig dus ik heb hem maar weer afgedaan!

Blijkbaar tref ik steeds de verkeerden :')



oh hahahaha dat is wel erg !! :') _/-\o_

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:36

Wij delen pensionstallen met manege klanten. Over het algemeen kan ik redelijk veel voor mijn stal laten liggen. Halsters en touwen zijn soms niet veilig, die vind ik dan terug bij een andere stal. Heb 1 keer meegemaakt dat mijn zweetdeken voor mijn stal was weg gepakt en bij een manegepaard was op gedaan door de ruiter. Daar was ik niet zo blij mee.. doorgegeven en werden meteen berichten in de nieuwsbrief gezet dat van spullen afgebleven moest worden. Elk manege paard kreeg toen een eigen poetskist en halster met naam etc.

Iedereen heeft bij ons een eigen kast. Ik kan gerust mijn dekjes erop leggen. Staat hele doos op mijn kast met verschillende spullen. Komt nooit iemand aan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:38

Iedereen heeft hier een eigen kast (zelf gemaakt door stalhouder, en heel groot :) ) met slot, ik heb een sleutel en mijn stalhouder ook voor het geval dat hij er bij zou moeten (nog nooit voorgekomen).
Ik heb een halster met touw aan een haakje voor de stal van mijn paard en aan de zijkant van mijn kast kan ik mijn dekens uithangen als ik wil.
Sta hier bijna 2 jaar en nog nooit iets gestolen gelukkig, mijn ton met muesli staat er ook naast maar ook daar blijft iedereen vanaf.

Iedereen heeft hier veel respect voor elkaar en elkaars spullen, er is ook een grote gezamenlijke zadelkamer en heb daar ook wel eens mijn zadel neer gelegd maar ook daar blijft iedereen netjes vanaf.

Mocht ik iets hebben laten slingeren of iemand anders dan maakt er altijd wel iemand een foto die in de groepsapp komt en word gevraagd van wie dit is? En dan leggen ze het nog netjes bij je kast neer ook :)
Zelfs als ik eens per ongeluk vergeet mijn kast op slot te doen (sleutel zit dan nog in het slot) draaien ze hem op slot en krijg ik een appje waar ze mijn sleutel hebben neergelegd, zelfs door andere stalgenoten.
Super dus!!

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:39

Princesj schreef:
Ik kan letterlijk alles laten slingeren, t blijft gewoon liggen.

Bij mij op stal ook, of je krijgt een appje met de mededeling waar het ligt. Zo fijn!

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:42

Wij hebben een gezamenlijke plek voor onze spullen. Maar wij hebben maar 4 paardjes staan. Iedereen mag in principe alles van me lenen als ze het maar terug leggen en dat gaat heel prima. Nog nooit wat kwijt geweest.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

W_Empress
Berichten: 331
Geregistreerd: 29-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-14 10:46

Over de stalhouder die een sleutel heeft, heb ik ook nog een leuke :')
Mijn kastje had 2 sleutels. 1 voor mij en 1 voor de stalhouder. Ik legde mijn sleutel wel eens tussen de dakbalken. Zag niemand en ik kon hem niet vergeten, wat anders geheid gebeurde. Toen werd om de 1 of andere reden mijn sleutel krom, dus ik ruilde hem met die van de stalhouder, zodat ik weer een rechte sleutel had. Ging een paar maanden goed, totdat ik op een dag mijn keycord tussen de dakbalken vandaan pakte en zag dat de kromme sleutel er weer aan zat. :?

Bij de eerder genoemde boer ook eens meegemaakt dat zelfs mijn paarden niet veilig waren. Die boer had een buurmeisje dat ook een paard had. Paard stond bij hen aan huis, maar ze hadden geen bak. Dus reden ze in de wei van de boer, met zijn toestemming, omdat ze hun eigen wei niet kapot wilden rijden. Mijn paard had net haar veulen gekregen en stond in het stuk land bij de boer aan huis. Vanwege toezicht enzo... Kom ik op een dag op stal, geen paarden in de wei... Bleek dat het buurmeisje mijn merrie en veulen(!) zelf, langs de weg had meegenomen en ze in een ander stuk had gezet, zodat zij in het stuk waar ze eerst liepen kon rijden! Ben toen toch een partij uit mijn stekker gegaan en heb later ook nog bij het buurmeisje aangebeld. Ze deden net of ik gek was dat ik zo uit mijn plaat ging. := Ben toen ook snel opgestapt :+

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:47

Ik heb op pensionstallen niet anders meegemaakt dan dat er altijd wel rotte appels tussen zitten die stelen. Moest altijd de spullen achter slot en grendel bewaren en dan nog kwam het voor dat als je aan het poetsen was en dus even bij je kastje weg was (en niet tussendoor op slot deed) dat er weer wat gestolen was, of dat er een cap geruild werd, zodat je niet meteen merkte dat je eigen goede cap weg was. Wanneer mensen toch eens gewoon respect hebben voor wat van een ander is?

entless
Berichten: 312
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: samen met mijn lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:50

Op stal zijn mijn spullen veilig :)
Het scheelt dat we maar met 9 paarden staan waarvan 3 van de staleigenaar.
Iedereen heeft een haak aan zijn kast voor je halster+touw en iedereen weet van wie welk halster is.
Verder heb ik daar ook een extra hoevekrabber en mijn regenjas aan hangen. Mijn hoevekrabber word wel eens geleend, maar daar hangt hij ook voor.

Verder hebben wij meerdere plekken waar we dekjes/dekens/enzo kunnen uithangen. Hooguit dat er na een paar dagen deze netjes word opgevouwen zodat er plek is voor andermans spullen.
Vergeet iemand haar spullen, dan word het voor je kast gelegd en bij twijfel op de tafel.
Het scheelt dat er altijd wel iemand op de boerderij aanwezig is en wij al bijna anderhalf jaar met de zelfde mensen op stal staan.

Een nieuwe dag, een nieuw begin.

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:58

Op vorige stal ooit een longeerlijn gestolen. Had hem gebruikt en aan de stal gehangen. Normaal deed ik hem in mijn kast maar vergat dat nog wel eens, daarnaast had ik het daar nog nooit meegemaakt of gehoord dat er spullen gestolen waren.

Volgende dag kwam ik dus op stal en was de longeerlijn weg (ik heb longeerlijnen van Monty Roberts dus best prijzig) en ben gaan zoeken. Het kwam weleens voor dat er spullen aan andere stallen hingen bijvoorbeeld. Dus alle stallen langs naarstig op zoek naar die lijn. Stalgenoot kwam naar me toe vragen wat ik aan het doen was waarop ik dus antwoordde dat ik op zoek was naar die lijn. Ze vertelde dat ik even in de kast moest kijken van een andere stalgenoot. Dat meisje had ik al 10 keer gezegd dat ze een slot moest kopen voor haar kastje maar dat deed ze telkens nooit (bij de kastjes was tevens poetsplaats en mijn paard kon zijn neus nooit uit haar kast houden omdat daar snoepjes lagen).
Ik kijk in die kast, en verhip, daar ligt mijn longeerlijn. Ik wist dat zij niet dezelfde lijnen had omdat die per 2 verkocht worden, er lag er maar 1, en op het etiketje zat precies de vlek die ook op de mijne zat. Heb de lijn dus maar weer veilig achter slot en grendel gezet en er nooit wat van gezegd.

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:12

Ik ben de enige met allemaal paard-gerelateerde rommel op stal :') Ik heb drie zadelsteunen vol liggen met mijn troep. Ik ruim het wel altijd netjes op, zodat het niet in de weg ligt of makkelijk valt. Het ligt wel gewoon allemaal open en bloot.

De eigenaar van de wei heeft veel gereedschap en mijn andere weidegenoot (beide oudere mannen) heeft slechts 2 halsters, een hoofdstel en wat borstels liggen.

Heerlijk dat je gewoon in vertrouwen alles kan laten liggen :j

~ Pippa† ~ Jara ~ Auri ~

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:15

Hier ligt in principe alles achter slot en grendel, ook omdat iedereen in theorie zo naar binnen kan lopen. Ik wil mijn nieuwe zadel graag nog even zelf houden :D Alleen het halster van mijn paard hangt aan de stal, ik doe hem 's avonds af en de stalhouder doet hem 's ochtends weer om als hij de paarden buiten zet. Soms vergeet ik mijn touw op te ruimen, dan vind ik hem meestal de volgende dag weer ergens anders terug, maar verdwijnen doet het nooit.

Fenore van Gipsy Spirit

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:16

Hier blijft alles ook gewoon netjes op zijn plek liggen :)
Paardlief heeft zijn halster en touw aan zijn stalletje hangen en daar wordt hij mee buiten gezet.

Mijn dekjes longeersingel springschoenen en dekens hangen aan een balk voor mijn stal en alle dure producten liggen achter slot en grendel in mijn kast welke afgesloten is.

doemaar

Berichten: 1327
Geregistreerd: 08-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:17

Waar ik sta maak ik me ook niet druk of er wat gestolen zal worden... Hooguit een vergissing bijvoorbeeld met cap van iemand anders in de kast ;) ... Toen ik nog op een stal stond waar veel penny's rond liepen moest wel alles goed achter slot en grendel.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:17

Mijn paard staat op het moment bij een boer op een pensionstal. Soms heb ik een ander halstertouw, maar dat is het enige. Voor de rest kan ik alles laten liggen. Mijn kastdeur zit op het moment niet op slot doordat een van mijn dekens over de deur heen hangt. Iedereen blijft van mijn spullen af.

Op mijn vorige stal was dat niet het geval. Je was regelmatig je halster kwijt omdat de stalbaas/gene die de paarden buiten zette (niet die van mij, die stond niet in de buitenzetservice) met mijn halster. Deur open betekende ook lege kast, alles was daar altijd zo weg en zag je nooit meer terug.
Blij dat ik daar weg ben.

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist

_merel_

Berichten: 1842
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:21

Op de stallen waar ik heb gestaan leken er nooit genoeg emmers, halstertouwen en zweepjes te zijn! Inmiddels heb ik gewoon alles in mijn kastje!

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eelmo, Foreverkliek, LouLouB, NewChapter, YandexBot en 115 bezoekers