`s avonds de weg op? Hoe verlicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

`s avonds de weg op? Hoe verlicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 13:03

De titel zegt het eigenlijk al. Gaan jullie nu ook wel eens de weg op `s avonds? En zo ja, hoeveel verlichting, lichtgevende spullen hebben jullie dan op en om?

VP stal in omgeving Soest gezocht waar ik eigen hooi mag voeren voor lieve IR pony!


Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:05

Hij krijgt om ieder been een reflecterende band. Ik heb een knipperlampje om mn linkerbeen en ik heb een reflecterend hesje of jas aan.
Laatst bijgewerkt door Estragon op 24-12-03 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Samantha_

Berichten: 10795
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:05

Als ik t doe, is niet zo vaak dus, gebruik ik van die knipperende bandjes zeg maar. Dus om zijn benen 2, om mijn armen 2.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:10

Ik heb een reflecterend hesje en een knipperend lampje om mijn been en arm. Solide krijgt 4 reflecterende banden om haar benen. Dit vind ik eigenlijk nog te weinig, maar ik val wel op volgens autobestuurders...

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 13:13

Ik zat idd te denken aan elk been een lichtgevende 'bandage' en een hesje aan en een lampje aan mijn beugel of mijn arm......zou dat wel genoeg zijn...?
oh ja ik heb ook nog een witte pony (tenminste dat hoort ze te zijn... Haha! )misschien dat dat ook nog een beetje helpt!

VP stal in omgeving Soest gezocht waar ik eigen hooi mag voeren voor lieve IR pony!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:15

Suus25 schreef:
Ik zat idd te denken aan elk been een lichtgevende 'bandage' en een hesje aan en een lampje aan mijn beugel of mijn arm......zou dat wel genoeg zijn...?
oh ja ik heb ook nog een witte pony (tenminste dat hoort ze te zijn... Haha! )misschien dat dat ook nog een beetje helpt!


Ik denk dat dat wel genoeg is. Ik heb een zwart paard en ik gebruik net zoveel verlichting als jij.
Ik neem aan dat je ook over wegen rijd die verlicht zijn? Als dat niet zo is kun je misschien nog overwegen om een reflecterende uitrijdeken om te doen ofzo.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 13:17

[/quote]een reflecterende uitrijdeken om te doen ofzo.[/quote]

Hier had ik nog aan gedacht, das wel een idee!

VP stal in omgeving Soest gezocht waar ik eigen hooi mag voeren voor lieve IR pony!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:18

yep, om alle vier de benen van die retroreflecterende bandjes, om mijn middel ook MET rood knipperlicht en dan aan zijkant van mijn benen nog een knipperlichtje. Echt, je kunt niet verlicht genoeg zijn.

De hond is de betere mens

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:10

Reflecterende banden om zijn benen, een reflecterende band om zijn hals en een reflecterende uitrijdeken.
Ikzelf een reflecterend hesje en 2 bandjes om mijn arm met knipperende LED-lampjes. Ik had een echt lichtje met wit en rood, maar de batterij is overleden en ik vergeet elke keer een nieuwe mee te nemen.
Toen ik nog jonger was heb ik zelfs wel eens zijn hele hoofdstel reflecterend gemaakt met speciale bandjes die je gratis bij de hondenbrokken kreeg.

Sting

Berichten: 12855
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:51

Ik ga vaak buitenrijden, en kom dan terug als het schemert. Ik heb dan een reflecterend hesje aan. Meer niet

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:24

Een lampje met naar voren wit/geel licht en naar achteren rood is verplicht.
Alles wat je verder eraan doet is alleen maar goed.
Ik heb eeb hesje aan, een rood knipperlampje achterop mijn deken, een lichtgevende uitrijdeken, een wit knipperlampje aan de frontriem, en een tweekleurenlamp aan mijn arm.
Dit alles helpt nog niet genoeg want ze rijden gewoon vol gas langs dus ga ik over de stoep (dit mag niet, maar is wel veiliger)
Bij de Bartsmit zag ik zwaailampen liggen, ik denk dat ik daar maar eens één van ophaal en boven op mijn pet monteer ofzo, misschien dat dat helpt.

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:40

Ik draag een reflecterend hesje en knipperlampjes om mijn arm en been. Yorghos krijgt reflecterende been"beschermers" om.

* To Belg, or not to Belg *

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:29

Zelf een reflecterend hesje aan, knipperend lampje om mijn be(e)n(en), lampje wat rood naar achter en wit naar voren schijnt om mijn arm.
Paard: om alle vier de benen reflecterend (evt. knipperend) bandje, lichtje aan de staartriem van de zweetdeken, of met klittenband om de staart en een lampje op de frontriem.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:34

vier reflecterende bandages, hel-gele uitrijdeken met staart bandage, zelf een hel-gele jas, rode knipperlichtjes....complete kerstboom dus

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:38

Zelf heb ik een reflecterend hesje, meer niet. Maar ik rijd dan naar de bak als het nog licht is. Dan ga ik rijden. En als ik terugga bel ik even op, en wordt ik met de fiets opgehaald. Dan zijn we goed zichtbaar.
Het gaat bij mij om ik denk 300 meter, maar ik wil wel perse opgehaald worden, anders vind ik het njiet veilig.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GoogleAdsense, xdesix en 116 bezoekers