Wat hebben jullie OOIT gebroken gehad door Rijdier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:33

farichta schreef:
Mijn ego! Haha!

=^.,.^=


same here Haha!

Voor de rest nog nooit iets. Wel vanalles aan de spieren, en blauw plekken en schaafwonden en blaren en 's zomers meer muggen en dazensteken dan een normale mens zou hebben( Boos! ) maar gebroken nog niet. Bijna eergisteren mn pink verstuikt, mevrouw was in een tralalalbui en ik had mijn pink niet op tijd kunnen redden toen ze plots rechtsomkeert maakte, maar de schade valt gelukkig mee Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 23:03

niets gebroken, wel 5 wervels van zijn plek(ik ga nooit meer op een pion)
enkelbanden gescheurd
pols gekneusd
een knie als een voetbal,
twee zwarte hoefafdrukken in mijn maag
een hersenschudding
een scheurtje in mijn bovenste ooglid
en vast nog wat dingetjes die ik me niet herinner

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 23:06

heb nog nooit niks gebroken met paardrijden gelukkug niet hihi

http://mderooij-fotografie.nl/
https://www.facebook.com/mderooijfotografie

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 00:03

ik had het bot in mijn pols op 2 plaatsen gescheurd, pijn dat het deed Tong uitsteken ik was 8 ofzo whaha, ik reed nog niet zo lang Schijnheilig


( kep ook een x een lichte hersenschudding gehad Bloos )

-

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 00:06

klinkt overdreven misschien, maar het is echt waar :
Ik ben er vroeger super vaak afgevallen:( , van een super eigenwijze,lieve, maar opzich met veel springend vermogen pony.Ik lag op,over, tussen, voor en of naast de hindernis, dat heeft me een hoop doorzetting gekost maar ik heb echt nog nooit wat van me leven gebroken!!!! ondanks de pony's en paarden die ik heb gereden.
ik had vroeger wel eens last van blauwe plekken, maar iets gebroken heb ik niet!!!
Gelukkig maar !!!! Op zich, want ik zit er opzich ook niet op te wachten!!!!!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 12:32

schouder uit de kom, maar dat is natuulrijk niet gebroken

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:18

nog nooit iets gebroken(ff afkloppen!)

maar er heeft wel een paard op mijn been gestaan en een paar trappen gehad en een blauwe knie!

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:22

NEUS en TEEN

banketstaaf kan haast niet he?

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:39

Citaat:
NEUS en TEEN


toch wel tegelijkertijd mag ik hopen Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:52

smurf schreef:
Citaat:
NEUS en TEEN


toch wel tegelijkertijd mag ik hopen Haha!

whaha ja had ook gekunt Haha!
me neus heb ik twee keer gebroken, een keer met fietsongeluk Boos! en daarna (kort daarna) met val van pony,die toen met zijn voorbeen tegen me neus sloeg Boos!
ach ja sjit happens he?
me teen had ik twee jaar terug gebroken, toen pino mij sloeg en daarbij op mijn teen landde Scheve mond
dat deed pijn!!!!! mijn teen was alle kleuren van de regenboog en was twee keer zo groot, ik kon niet eens schoenen aan
ach ja pijn is fijn he?

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:56

een maand geleden 2 barstjes in ringvinger en pink...na het longeren van mn paard stond hij heerlijk te soezen in het zonnetje terwijl ik de longe aan het oprollen was, ineens viel er iets van een tractor die net passeerde en dààr vloog mn paard..met mij erachteraan... gelukkig is na 2 a 3 meter meegelseurd te worden het touw losgeschoten...anders was ik misschien mn vingers kwijt...

verder een teen of 3 gekneusd door een paardenvoet en een lelijke klap op mn bovenbeen toen ik op de voltigepony wou springen...

en met mn stuitje ontelbare keren tegen de bakrand gevlogen door een rondvliegend arabiermonster Extreme duivel , daardoor nog vaak last v mn onderrug...

maar gelukkig nog nooit lang buiten strijd geweest met paardrijden door paardrijden zelf... al héél veel geluk gehad met vallen enzo, tkon wel al een paar keertjes veel fouter aflopen...

*afkloppen*

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 15:19

Ik heb afgelopen lente/zomer mn bekken gebroken gehad omdat ik onder een pony terecht was gekomen...
Ik zat op de pony, de pony steigerde, en ik lag eronder..... *AU*

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 16:02

nog nooit iets gebroken tot nu toe...wel vanalles gekneusd, van vingers tot ellebogen enzo, maar dat doet een paar dagen pijn en dan is het over dus, ik heb niet te klagen eerlijk gezegd.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 16:04

M'n pink.
Met een paard uit de wei halen op stage.
Kwam er na 1 week achter dat hij dus echt gebroken was en nu zit ik met een pink die steeds dikker word.

Brabantse Fries ;)

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 16:40

Afgelopen zomer m'n pols. Ik was zo slim om op een jong, net zadelmak paard te gaan zitten waar al een paar weken niets meer mee was gedaan...

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 16:45

Ik heb met rijden niks gebroken maar wel vorig jaar een hersenschudding en een zwaar gekneust stuitje gehad ( waar ik nu nog wel eens last van heb.)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 16:46

Één processus transversus, ik heb er nog véél meer, maar ik heb er maar 1 gebroken. Verder niks.

(ff voor de duidelijkheid, dat is het zijpieletje wat aan je ruggewervel zit, ik heb dus wél ongelofelijk veel geluk gehad toen Haha!)

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 17:27

Ik heb ong. 4 mnd geleden een ernstige ongeluk gehad (en toen had ik aan mijn rechter pols 3 botten gebroken) omdat mijn paard ervan door ging en niet meer wou stoppen oke ik zal het hele verhaal vertellen:

Ik reed op een middag op ons net nieuwe paard wij waren belazerd door de koop en toen we eenmaal het paard gekocht hadden ze vertelt dat het een paard is wat nooit iets doet en dat je daar beginners en dat soort dingen op kunt doen (ik ben geen beginner meer maar mij ma wel want die heeft na een hele tijd niet mer kunnen rijden) vertelde ze bepaalde dingen.
Dus ik reed op een middag op ons nieuwe paard en het ging best goed, maar er reed nog een ander paard bij mij en die had vroeger ons paard in het weiland een hoek in gejaagd en daardoor is ons paard over het draad gesprongen over draad en sloot heen tot dat hij in het weiland ernaast was....en dat paard die reed dus bij mij in de bak en was de baas geworden over mijn paard...en op een gegeven moment had ik telkens al getrek onder me en ons paard wou dus de hele tijd op naar het andere paard....toen het paard eenmaal uit de bak was wou ik ook doorgaan omdat ik al een gevoel had van dit gaat niet goed maar mijn ma had gezegt blijf er nog even op zitten.....dus ik ben blijven zitten...en toen kreeg ik les van die man die op het paard reed dat bij mij in de bak reed...en toen ging het mis.....mijn paard trok op een gegeven moment van de hoefslag en ik moest met al met kracht hem terug kunnen krijgen maar ja dat lukt niet want ik ben nog 14 jaartjes jong en heb niet zoveel kracht als een paard van 1.76 hoog.

Dus toen is mijn paard naar de uitgang gegalopeert en ik, mij ma, en die man die mij les gaf dachten allemaal hjij stopt wel....dus toen ik nogh op hem zat dacht ik ik kan 2 dingen doen....zal hij stoppen of zal hij springen over de uitgang van 2 meter (een paard van 1.76 komt daar makkelijk overheen, en hij was vroeger ook springpaard wat ons vertelt werd na de koop.)
Dus ik dacht ja, maar als hij wel stopt moet ik niet voorover leunen want anders heb je kans dat ik over de uitgang vlieg, maar als die springt dan moet ik wel voorover...dus ik vlot denken wat ik zou doen en toen heb ik maar besloten om achterover de leunen...gelukkig heb ik dat gedaan want niemand had ons dit kunnen verwachten en ik ook niet!

Dus ik dacht tja wqe zien wel wat er gebeurt, maar er dwaalt zoveel door je hoofd dat je de gekste dingen denkt.
Dus ik ben met paard en al over de uitgang gesprongen dat 2 meter hoog was Verward en gelukkig was mijn ma snel weg gegaan want die stond ook bij de uitgang maar ja die was ook niet snel genoeg.
Dus toen ben ik met de sprong mee geweest en toen die de grond aanraakte viel hij neer en ik lag een meter voor hem....toen ik eenmaal weer opkwam ik lag al wat te lang op de grond keek ik het eerste naar het paard ik schrok me dood omdat hij op zijn rug lag te sprakkelen...totdat ik eenmaal naar mijn ma keek zag ik dat zij ook op de grond lag Huilen ik zag dat ze opkwam maar ik wou ook opkomen maar het lukte mij niet omdat ik last van mij link kant van het hoofd had (gelukkig had ik een cap op OK dan! ) en toen uiteindelijk hielp mij ma mij en zag ik mij rechter pols ik voelde hem al helemaal dik worden en schrok heel erg over hoe die eruit zag...
Ik zal het uitleggen maar het is alleeen voor bokkers die er tegen kunne:

Mijn recher pols lag helemaal dwars doorelkaar heen de pols zelf lag helemaal naar rechts en mij hand lag links en mij elleboog was nog normaal gelukkig..

Dus mij ma had mij moeten vast houden wantr anders viel ik neer Huilen en toen reden wij met spoed naar het ziekenhuis in zwolle (sofia) en toen ik in de auto zat wou ik wegvallen en ik telkens zeggen ik ga dood Huilen direct naar de eerste hulp...ik werd geholpen gelukkig hoefde ik maar even te wachten en we hebben zeker wel 3 a 4 x foto´s moeten maken en heb een spuit in mijn pols gehad dat precies in de botten werden gedraaid wel 3 x....snik en dat deed verschrikkelijk pijn.

Toen ik eenmaal in de gipskamer zat moesten ze 2x aan mijn pols trekken en weer foto´s maken en toen kreeg ik dit bericht.....ja sorry je was bijna dood geweest en je hebt verschrikkelijk veel geluk gehad en wij hebben alles geprobeert om je pols recht te zetten maar het lukt niet dus wij moeten je opereren...ik schrok me dood want ik was nooit met mijn tiener leeftijd geopereert....dus ik werd weggebracht en ze hebben snachts nog geopereert en ik moest dus snachts blijven en de volgende ochtend kwamen de hoge opgeleide arts (ik kom niet meer oop de naam) en die zei ja weet je waarom je snachts zoveel pijn had omdat je pols weer is mislukt en nu moeten wij er pinnen opf schroeven in draaien...dus ik werd smiddags geopeert toen ze zeiden het komt allemaal goed en je bent na de operatie goed bij mag je vanavond nog naar huis...ik was heel blij toen ikeenmaal wakker werd zat mijn pa naast mij en toen voelde ik me niet zo lekker ze zagen me al helemaal wegtrekken van kleur en door de narcose moest ik overgeven.. Haha! ik vond het wel leuk haha..

Dus ik mocht die avond naar huis en ze hadden in mijn pols pinnen gezet en moesten mij pees verlengen want die was ook afgeknapt....toen ik eenmaal in de auto zat zei ik tegen mij pa ik wil naar mijn paard en toen ben ik geweest om te kijken........en iedereen was er...gelukkig had ons paard niet veel dingen hij was wel stijf aan 1 kant

Dus verschijnen keren naar het ziekenhuis geweest voor controle en om de pinnen eruit te trekken....ik moest veel oefenen want ik had anders niet meer mijn rechter pols kunnen gebruiken...

Nu is het dan december en heb ik soms nog klachten maar verder gaat alles goed en ben ik gewoon doorgegaan met het paarden leven...

Maar dit was een hele grote schrik....maar van 1 ding baal ik nog omdat ik nu 2 grote littekens heb van de operaties en 2 littekens heb van de pinnen...maar ja das lang niet zo belangrijk dan mij leven.
Helaas moesten wij het paard later verkopen omdat die eenmaal de smaak te pakken had maar gelukkig heeft die een goed tehuis..

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:00

Ik heb een abo op de gipskamer Haha!
- Allebij mijn polsen
-linker enkel
-rechter bovenbeen
-sleutelbeen
-vinger
-teen
-schedelbasisfractuur
-kaak
-rechter ellepijp
en verder heel veel kneuzingen.
(heb een voorliefde voor bokkende paarden en pony's sinds ik rij)
heb nu mijn enkelbanden gescheurd omdat ik een stoepje niet zag. Zit ook in het gips

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:06

midara schreef:
Ik heb een abo op de gipskamer Haha!
- Allebij mijn polsen
-linker enkel
-rechter bovenbeen
-sleutelbeen
-vinger
-teen
-schedelbasisfractuur
-kaak
-rechter ellepijp
en verder heel veel kneuzingen.
(heb een voorliefde voor bokkende paarden en pony's sinds ik rij)
heb nu mijn enkelbanden gescheurd omdat ik een stoepje niet zag. Zit ook in het gips


en dat allemaal door het rijden Verward

Ik heb ook veel kneuzingen opgelopen maar 1x door het rijden dan iets breken verder met rijden veeeeeeeeeeeeel blauwe plekken,zware en lichte kneuzingen enzo

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:15

animals"]
[quote="midara schreef:
Ik heb een abo op de gipskamer Haha!
- Allebij mijn polsen
-linker enkel
-rechter bovenbeen
-sleutelbeen
-vinger
-teen
-schedelbasisfractuur
-kaak
-rechter ellepijp
en verder heel veel kneuzingen.
(heb een voorliefde voor bokkende paarden en pony's sinds ik rij)
heb nu mijn enkelbanden gescheurd omdat ik een stoepje niet zag. Zit ook in het gips



Dat is wel over een periode van 12 jaar hoor.
Daarbij ben ik ontzettend lomp, en ik hou nu eenmaal van paarden die een beetje apart doen.
Dat van jou is ook een verhaal zeg jeetje wat balen, dan kom ik er nog goed af.
en dat allemaal door het rijden Verward

Ik heb ook veel kneuzingen opgelopen maar 1x door het rijden dan iets breken verder met rijden veeeeeeeeeeeeel blauwe plekken,zware en lichte kneuzingen enzo
[/quote]

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:17

midara"]
[quote="animals"][quote="midara schreef:
Ik heb een abo op de gipskamer Haha!
- Allebij mijn polsen
-linker enkel
-rechter bovenbeen
-sleutelbeen
-vinger
-teen
-schedelbasisfractuur
-kaak
-rechter ellepijp
en verder heel veel kneuzingen.
(heb een voorliefde voor bokkende paarden en pony's sinds ik rij)
heb nu mijn enkelbanden gescheurd omdat ik een stoepje niet zag. Zit ook in het gips





Dat is wel over een periode van 12 jaar hoor.
Daarbij ben ik ontzettend lomp, en ik hou nu eenmaal van paarden die een beetje apart doen.
Dat van jou is ook een verhaal zeg jeetje wat balen, dan kom ik er nog goed af.
en dat allemaal door het rijden Verward

Ik heb ook veel kneuzingen opgelopen maar 1x door het rijden dan iets breken verder met rijden veeeeeeeeeeeeel blauwe plekken,zware en lichte kneuzingen enzo
[/quote][/quote]

Nou je kunt wel zeggen dat dat balen is....maar een periode van 12 jaar oke dan kan ik het begrijpen

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:45

Ik heb gelukkig nog nooit wat gebroken na een val... ff afkloppen... Lachen
Wel al een aantal keer flink wat gekneusd.
Een keer in de beugel blijven hangen, aantal ronden door het zand meegesleept... erg eng... daarna deed voetje pijn.

Van mijn verzorgpony afgevallen na een rodeo-ronde... neus zwaar gekneusd door cap die op m'n neus klapte (was iets te groot )
Middelvinger en pols zwaar gekneusd.

Ben ook een keer met m'n stuitje op een balk terecht gekomen, kon een week niet zitten Tong uitsteken

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:48

Ik had ong. een jaar geleden dan ook een rodeo met mijn tuiger en toen heeft ze me er NIET vanaf gekregen en toen ik haar weer rustig had begon ze weer en hield ik het niet meer vol en ben ik op een bultje zand bevallen hele onde rug zwaar gekneust kon zeker heeeeeeeeel lang niet meer op mijn rug slapen want anders begon die bult te drukken!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:48

Ik heb gelukkig nog nooit iets gebroken Lachen

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brusi06, Duran123, Googlebot, ngoossens, Rinkex, woel en 172 bezoekers