beenbescherming; wat bij natte bak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 17:19

Franca schreef:
Cheyenne heeft 3 in 1 beschermers (neopreen) en dat is prima, ook in de natte bak. Ik heb wel nu 2 paar, want dan kan de ene paar drogen terwijl ik de andere gebruik. Deze beschermers omsluiten de pees en kogel en er komt vrijwel geen zand tussen dat schuurt.



Zakken ze bij jou niet af dan als ze nat worden?
Bij mij worden ze loodzwaar, zuigen vol water en zakken af...

Ik gebruik dus gewoon peesbeschermers als ik op natte ondergrond rij.

28-09-2007
Nothing compares too you...


yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 17:37

skoebie schreef:
Kunstsof peesbeschermers zijn dan ideaal. Die van Gera bijvoorbeeld, die kun je heel goed afspoelen en daarna gewoon afdrogen. Die zijn echter bijna niet meer te koop. Weet iemand misschien of die nog gemaakt worden?



K weet niet of ze nog gemaakt worden, maar ik heb ze wel. (bij mn nieuwe paard gekregen) Ik zal ze zelf niet gekocht hebben, want ik vind dat gepriel met die riempjes echt helemaal niets! Doe mij maar klittenband Bloos Maar voor in de blubber zijn ze wel ideaal even in een emmer met water en ze zijn weer schoon en bovendien ook snel droog, wat je met neoprene binnenkantjes niet hebt. Daar zit vaak zelfs nog het zweet van de vorige dag onopgedroogd in! Ik wil heel graag Veredus peesbeschermers hebben en ik heb het idee dat die op het moment onder de kerstboom liggen Schijnheilig

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 17:41

Bij mijn vorige pony had ik overigens gewone peesjes van BR en die hebben na het rijden dus wel geschuurd met blubber Boos! Resultaat: Wit streepje op het voorbeen....Ik denk dat ik de gera´s dus maar gewoon houd voor het rijden in de buitenbak en voor de rest gewoon mijn nieuwe (?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:09

Als het echt zeiknat is blijft niks zitten, en bovendien krijg je maar schuurplekken van de modder, dus dan longeer ik ze maar zonder iets om de benen. Als de bak zo slecht is doe je die benen sowieso niet veel goeds op zo'n bodem.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:14

Niets, in maatje Dennis zijn alleen leren peesbeschermers en die rekken iets uit als ze nat worden en gaan dus dan zakken. Ik gebruik ze alleen met springen, en als de bodem zo nat is dat z'n peesbeschermers niet blijven zitten is het meestal ook te nat om te springen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rocky_1995, SemrushBot en 35 bezoekers