renpaarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

renpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 12:27

Toen ik nog bij mijn ouders woonde, heeft mijn vader een keer een renpaard gekocht, dat niet meer snel genoeg was. Toen heb ik dat paard met hulp omgeschoold, en ik vond het echt een geweldig paardje. Ik weet alleen niet waar hij dat paard vandaan gehaald heeft!
Nu ik op mezelf woon wil ik graag weer een paardje kopen, en denk er nu over om weer een ex-renpaard te kopen. Ik wil graag weten waar je zo'n paardje kan kopen, en of er bokkers zijn die ervaring hebben met renpaarden. Ik heb het hele internet al afgespeurd, o.a. op volbloeds.nl en heb gemerkt dat er meer mensen renpaarden leuke paarden vinden, dus ik hoop dat mensen met leuke tips komen!


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:53

Een arabisch volbloed of een engels? Ik heb nl ervaring met arabische ex-racers. Ik weet wel waar ze die verkopen, maar daar moet je van houden ('t zijn er zelfs meer dan genoeg: Kossack Stud, Riki's Hoeve, kom zo snel niet op meer). Ik ben NIET thuis in de engelse volbloeden, dus daar kan ik je helaas niet aan helpen.
Overigens is onze hengst (4 jaar geraced oid) een heel ander beest dan onze ruin (1 jaar geraced). Die lijkt helemaal niet op een arabisch volbloed, terwijl ruinemans weer heel rastypisch is.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:19

PB Promptertje eens of Buitenzorg, die zitten in 'die business' Lachen

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:36

aan renpaarden kan ik je niet helpen, daarvoor kan je misschien eens op Duindigt gaan kijken (wassenaar), daar staan er een hele berg.
Wij hebben wel nog een draver te koop staan!!

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:57


Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 21:32

Hartstikke bedankt voor de tips allemaal! Ik ga binnenkort op zoek, en houd jullie op de hoogte van mijn zoektocht.
Groetjes

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:53

Of in engeland eens zoeken!! Mijn paard komt van de Pendley farm uit engeland, ze was ook "te groot en te langzaam" voor een renpaard. dus is ze nooit op de baan geweest, maar is het wel een super paardje!! Ben er heel erg trots op.
Misschien dat je wat kan vinden op een engelse site, bijv. www.racinghorses.uk

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:02

ik heb er eentje Haha!

mickey is ook een ex-renpaard,en heeft wel op de baan gelopen Lachen
ik heb haar ook omgeschoold naar dressuurpaardje Lachen
veele zeggen dat ze een erg goed gangwerk heeft,en ze is ook fijn te rijden.
soms heeft ze welles der buien dat ze lastig is,kun je ook gewoon haast niet goed rijden.
en volgends vele zou ik veel problemen met de galop krijgen,nou op wedstrijd heb ik bijna altijd 7's en zelfs een keer een 8 gehad voor de galop Lachen

de wedstrijden gaan nu harstikke goed,en de winstpunten komen binnen Lachen
ik ga er ook mee springen,gewoon voor de lol,dressuur zal ik het meest blijven doen en dus eigenlijk beetje het "hoofdvak" blijven.

ik wil toch nog wat verder komen met dressuur,en ben benieuwd wat ik met haar zal bereiken.

voor meer vragen mag je me gerust pbén hoor Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 29 bezoekers