Hoeveel stroom hebben jullie op de draden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 14:08

En hebben jullie paarden echt respect voor het stroom? Zijn ze er bang van of geven ze er niets om?

En merken jullie ook verschil in "stroomrespect" in zomer en in winter?

Isolda is er als de dood voor, Berber loopt er alleen in de winter doorheen, als haar vacht erg dik is en Udinde die staat gewoon gras te eten met het draadje op haar rug! Ze staat er dan half onderdoor zeg maar.

Het is niet mijn bedoeling een topic te starten over verschillende hekken en omheiningen, maar puur alleen hoe jullie paarden op die stroom reageren....


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jantina op 2001-09-09 14:09 ]</font>


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 14:12

Wij hadden eerst een batterij met stroom.........want er is bij ons geen mogelijkheid om op eeen andere manier stroom te krijgen.......helaas gingen de shets erdoor in de winter (en dan vooral de kleine, die het gewoon een spot vond om dat te doen). Frusty
Nu hebben we een apparaat op een accu (een vrij zware) en daar hebben ze veel onzag voor....
Alleen hebben ze wel heel snel door als de accu leeg raakt, dan beginnen ze weer dicht bij het draad te eten Boos!
Maar die accu werkt op onze paardjes heel goed Knipoog

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 14:20

Wij hebben zo'n paddestoel met batterij. Er staat heel erg weinig stroom op het hek. Toen we alleen snoops nog hadden, toen hadden we helemaal geen stroom erop omdat zij er toch al bang voor is.

Nu Adventure erbij staat, is er wel iets stroom op, maar maar een klein beetje. Daar heeft ie al heel wat ontzag voor.

Ze zijn nog nooit 'ontsnapt', alleen Adventure een keer... Maar dat was door het gedeelte van het hek waar houten balken zijn en geen stroom. 1 balk (de bovenste van de 2) had ie eraf geschuurd en toen kon ie naar het lekkere, malse gras...
Snoop stond nog heel beteuterd te kijken achter het onderste, lage, houten balkje en durfde de wei niet uit. Dat was wel een leuk gezicht!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 14:41

Wij hadden ook een paddestoel batterij en de lipizzaners hadden we veel ontzag voor, maar m'n Fjord liep er dwars doorheen als er wat lekkers te zien was aan de andere kant. Denk aan een grasveld of stapel hooibalen Lachen
Dat was in de winter, dus bedenk hoe zo'n dikke vacht ze dan had, denk ook niet dat ze er veel van voelde.
In de zomer zijn we te lui geweest om de batterij te vervangen dus er stond nauwelijks stroom op waardoor ook de lipizzaners zich we weinig meer van aantrokken. Maar ik denk in de zomer met een nieuwe batterij dat ze er dan niet in de buurt komen hoor!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 15:06

Wij hebben best hoge stroom erop, wat ze bij de koeien gebruiken, hetdraad loopt door...Als ik er met mn vinger aankom trekt het helemaal door tot in mn rug, een flinke oplazer dus Knipoog
Nora is er vreselijk bang voor, [**] iets minder, maar ze komen er allebei niet aan. (nora durft zelfs bijna niet langs een hekje waar ze 3 jaar geleden een tik heeft gehad Tong uitsteken )

Gucci
Berichten: 182
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Apeldoorn!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 15:08

Wij hebben ook heel erg hoog stroom omdat er ook nog koeien aan grensen die zijn ook van die mensen waar mijn paard staat maar ze zijn niet bang maar komen er echt niet aan hoor...

Ik ben op zoek naar Gucci

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 17:49

Bij ons is het aangesloten op een kastje.
(stekker in het stopcontact is stroom eruit is niets hoe heet dat?)
er staat een behoorlijke hoeveelheidstroom op ik heb wel eens een tik gehad en werd er naar van.
De hengst heeft er heel veel ontzag voor die komt er echt niet bij in de buurt ookal is er een merrie die hengstig is aan de andere kant raar om te zien zo'n grote hengst achter 1 zo'n klein dun draadje.
Lodewijk komt er wel bij in de buurt maar strekt altijd zijn nek uit als ik 'm wil aaien dus echt ervlak bij doet ie niet.
laats liep er een veulen tegen aan dat hoor je het draad echt tak zeggen het veulen rende heel hard hinnekend terug naar mamma want het draad had hem zo hard gebeten....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 18:59

Pffffff ik weet niet hoeveel stroom erop zit. Niet veel inieder geval want ik merk er bar weinig van als ik een schok krijg. En verder hebben Oscar en Foxy er ook bar weinig respect voor, want die kruipen overal tussendoor en overheen en er doorheen!!! Vandaar dat wij ook een speciale Shet omheining hebben Haha! (4 draden) en de onderste daar kan een konijn nog niet onderdoor Haha!
En het verschil in winter en zomer, tja, ze hebben dan een dikkere vacht, en volgens mij merken ze dan minder van de stroom, omdat ze dan weleens gewoon het draad aanraken maar er verder niks gebeurt. Wat in de zomer dan dus wel is.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 19:13

Wij hebben dus ook een paddestoel.
Volgens mij zit daar niet echt veel stroom op. Het is heel grappig om te zien hoe de verschillende paarden ermee omgaan.
Udinde voelt het niet eens volgens mij. Die staat dus met haar kont nog in de wei, het draadje over haar rug en eet buiten de wei. Zo staat ze rustig een tijdje. Ik dacht dus, daar staat geen stroom meer op, even voelen. *bats* wel dus!

Ik geloof dat wij ook maar zo'n kastje, niet op lichtnet, maar zo'n iets groter ding als een paddestoel Haha! moeten hebben.
Maar zelfs dat doet het niet genoeg in de winter. Berber banjerd er dus gewoon door. Alleen in de winter, anders niet! Die dikke haren houden de stroom gewoon tegen ofzo, isolerend Verward

Wel heel erg irritant dus, want ik kan Udinde nergens binnen houden. Zelfs met een dubbele stroomdraad weet ze zich er tussen door te wormen Extreme duivel

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 21:16

Ze zijn er als de dood voor !

Als de stroom eraf is en ze neigen naar sprietjes aan de andere kant hoef ik maar met mijn nagels te "tikken "zoals stroom klinkt en ze deinzen al terug!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 bezoekers