Toch maar aan een deken beginnen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Toch maar aan een deken beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 18:47

Omdat mijn pony laatst weer herbesmet was met Ringworm, en ik hem met dit koude weer nog steeds moet wassen. Dacht ik eraan om toch maar aan een deken te beginnen als het erg koud wordt.

Doordat ik haar telkens met dit koude weer was, en ik de verdunde imaverol lekker moet in rossen, haal ik telkens het huidvet eraf. Ook heb ik het idee dat haar vacht echt minder dik is Verward
Voordat ik haar vanmiddag wasde stonden de haren ook erg uitelkaar, en het is nog niet eens zo koud. Ook vond ik haar vacht er niet goed uitzien, terwijl ze toch perfect in het voer staat. (Muesli, biks, booster, knoflook, zeewier, rozenbottel, en soms een beetje appelazijn. Ze krijgt zoveel kruiden om haar weerstand te verhogen en d'r bloed te zuiveren, is even een kuurtje zodat de ringworm sneller verdwijnt.)
En een paard die het koud krijgt en ziek wordt schiet ik helemaal niks mee op.

Ik zat zelf te denken aan als het pas kouder wordt, als het gaat vriezen of als het weer ontzettend smerig is, om een ongevoerde regendeken aan te schaffen, of misschien één die echt licht gevoerd is.
Ze staat overdag gewoon op het land, dus hij moet wel waterdicht zijn, verder heeft ze nog nooit een deken gehad, ook niet nodig gehad.

Wat zouden jullie doen, en wat kunnen jullie mij voor een deken, soort/ hoeveelgrams/ merk aanbevelen?

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:31

heej ik heb het zelfde probleem gehad....nu heb ik een waterdichte harryhorse deken gehaald met een vulling van ongv 200 gram!!! deze heb ik opgedaan toen het echt overdag aan het vriezen was.

Hopelijk heb je der wat aan *LOL*

Gr CLaudia

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 20:01

Dankjewel Claudia23
Tuurlijk heb ik hier wat aan alle tips helpen Haha!

Citaat:

Bucas Smartex Light

Een mooie lichte winterdeken van Bucas, gemaakt van Ballistic Nylon met een permanente waterdichte en ademende deklaag. Voorzien van het Bucas 'Stay Dry"-systeem; een vochtregulerende voering die zweet en vocht transporteert en afvoert zodat het paard volledig opdroogt en droog blijft.

De deken heeft een perfecte pasvorm door het All-Fit design met op de schouders extra plooitjes. De deken is voorzien van 2 veiligheids-borstsluitingen, korte kruissingels, elastische, afneembare en verstelbare beenriemen en een staartflap.

De Smartex Light heeft een warmte-isolerende voering die geschikt is voor temperaturen van 17 tot -5 graden. Hierdoor is de deken bijzonder geschikt voor de gemiddelde Nederlandse winter; uw ongeschoren paard kan met deze deken zowel buiten in de wei of de paddock als binnen op stal staan. Zonder dat u de deken hoeft te wisselen! Bij matige tot strenge vorst kunt er een onderdeken onder doen of kiezen voor de Bucas Smartex Comfort.

Deze deken is ideaal voor ongeschoren paarden die op een binnenstal van een manege of pension staan. Met de Smartex Light kiest u voor gemak en zekerheid: op stal heeft uw paard het comfortabel warm en hij gaat goed beschermd naar buiten. Daarnaast belast u niemand met het wisselen van dekens. Voor geschoren paarden en paarden die ook bij strenge vorst meerdere uren per dag naar buiten gaan is de Bucas Smartex Comfort meer geschikt.

Het is een misverstand dat de dikste deken per definitie de beste deken is; met een dikke deken kan uw paard het namelijk ook té warm krijgen. En té warm is net zo onprettig als té koud. Witte vlekken op een deken zijn een overduidelijk signaal dat de deken echt te warm is. Uw paard heeft het dan te warm gehad en gezweet onder zijn deken.

Voor deze deken is tevens het Smartex Halsstuk leverbaar. Deze deken is leverbaar met en zonder staartflap.

Is uw paard gevoelig voor schuurplekken onder de deken? Dan is wellicht de schoftbeschermer iets voor u!
Informatie Luxe geschenken, Paardendekens
Bevat o.a. Ademend (4.000 gr/m2 24 hrs), Slijtvastheid (100 % Baliistic nylon), Warmte (220 gr/m2), Waterdichtheid (5.000 mm/m2)
Merk Bucas


Wie kent deze deken?
Ik vind hem erg goed klinken, vooral omdat je bij 17 graden en bij -5 dezelfde deken kunt gebruiken.
Iemand ook ervaring met deze deken?