Verse knoflook (Heike)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 12:29

In een ander berichtje had Heike het erover dat verse knoflook slecht is. Aangezien ik al een jaar verse knoflook aan mijn paard voer zou ik graag willen weten waar jij die informatie vandaan hebt. Zowel de "reguliere" dierenarts als de "alternatieve" dierenarts die weleens bij mij over de vloer komen weten dat ik mijn paard verse knoflook voer. Beiden hebben ze er nog nooit iets over gezegd dat verse knoflook slecht is.


Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:39

Hoi Odi,

Zelf geef ik dus knoflooksnippers, maar toevallig weet ik dat mijn buurvrouw haar paarden ook vaak verse knoflook geeft.
Ze fokt al 30 jaar sportpaarden, dus het lijkt me dat zij dat niet zou doen als het slecht is....

Maar verder heb ik er zelf ook helemaal geen verstand van, zie andere topic, want ik vind voeren een behoorlijke kunst om eerst uit te vissen wat wel of niet goed of te weinig of te veel is.... Haha!

Groetjes Sonja

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:49

Ik heb al twee keer meegemaakt dat een paard dat verse knoflook kreeg, beide keren overigens een merrie, vreselijke jeuk en ontstekingen onder de staart, rond anus en vagina. Volgens de veearts kwam dat beide keren (twee verschillende veeartsen trouwens!) door het voeren van verse knoflook; dit zou te scherp zijn.
Eentje krijgt nu snippers en de andere poeder, en dat gaat goed.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 15:51

Nou dat is dan iets om in de gaten te houden, bedankt.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 16:00

Ik heb het van een meisje dat haar paard op 'natuurlijke' wijze liet controleren. Ze meten dan ook de waardes van het maag en darm kanaal en het bleek dat ie erg waren verschofen.

Knoflook is best wel scherp. je kunt het dus beter in poedervorm geven

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, kimmetje26, RoRo44, Soepkipje en 42 bezoekers