nu nog een deken op doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

nu nog een deken op doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 13:43

heb sinds kort een pony en die staat zonder deken,heeft nooit een deken gehad,maar bij de vorige eigenaar stond ze dag en nacht op stal,bij mij alleen s'nachts,overdag staat ze zoveel mogelijk buiten.ze heeft geen overdreven dikke vacht en is erg druk.(koud misschien?)
kan ik haar nu nog een deken opdoen?
of zal ik alleen een regendeken opdoen?
alvast bedankt.
Laatst bijgewerkt door nokemi op 11-12-03 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt


Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:46

Ik denk dat je haar nog steeds wel een deken op kunt doen. Helemaal ook omdat ze dat zo gewend is. En dat ze zo druk is kan indd komen omdat ze het koud heeft (wat ik dus ook denk). Wat voor deken maakt denk ik niet zoveel uit. Als het regent een regen deken, als het droog is een gewone deken.

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:19

ik zou het ook een keer proberen met een deken op.. als het helpt is het mooi zo niet dan kan zo eventueel ook weer zonder de wei op..

euhm.. Scheve mond

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:06

als hij het koud zou hebben, kan hij binnen een paar dagen extra wintervacht aanmaken zodat hij warmer blijft.
Een dunne regendeken opdoen heeft vaak een averechts effect: het drukt de haren plat zodat de vacht minder warmte kan vasthouden en je paard krijgt het hierdoor juist kouder ipv warmer.
Enne: als ze niet staat te rillen, maar gewoon lekker beweegt in de wei heeft ze het vast niet koud. Misschien is ze juist druk doordat ze net verhuisd is....

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:30

Ik denk dat callippo wel eens gelijk kan hebben.
Ben je van plan er veel mee toe gaan doen? Want een dikke vacht is niet echt fijn dan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 142 bezoekers